Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:19

Je kan je kinderen toch niet onder 24/7 toezicht houden? Dat lukt bij een peuter misschien. Maar bij een 14 jarige?

Renee, ook ik heb andere ervaringen met OB, gEen goede....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:20

willempie14 schreef:
sorry vind het wel een beetje stemmingmakerij tenminste de reacties van gisteren na 12.00 uur.

Is toch allang gezegd dat de 2 moorden niks te maken hebben met toevallige passerende op zoek naar jonge meisjes moordenaars zijn maar dat het spijtig genoeg weer te maken heeft met al dat social media gebeuren en dat deze 2 meisjes geen willekeurige slachtoffers zijn.

Ik heb zelf een dochter van 15 jaar en die mag van mij sowieso al niet in het donker alleen over straat, meldt zich bijna altijd als ze ergens aanfietst of aankomt en ook geen facebook dus ik denk dat de ouders zelf gewoon beter op hun kroost moeten letten en steeds maar weer moeten blijven hameren dat de buitenwereld zo vertrouwd nog niet is.

Je kinderen zullen wel trots op je zijn.

Szan

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:21

Willempie64: en toch kan er altijd iets met je dochter gebeuren. Echt unfair om de schuld zo indirect bij de ouders te leggen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:23

Schaamteloos, Willempie. Schaamteloos, walgelijk en verdrietig. De meiden fietsten niet midden in de nacht over straat, Romy oefende om zelf naar huis fietsen omdat ze van speciaal naar regulier onderwijs ging. Ze hoefde niet langer met "het busje" en fietste zelf naar huis. Het vertrouwen van haar ouders daarin is louter te prijzen!! Savannah sprak verdorie een kilometer van haar huis op klaarlichte dag af om huiswerk te maken met een vriendinnetje, maar heeft dat niet eens gehaald, gezien haar lichaam nog geen 300 meter van haar huis ligt.

"Sorry maar ik vind het een beetje stemmingmakerij". Wie is hier nou stemming aan het maken?

Doe me een plezier: spoel je mond en plaats hier geen reacties meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:24

willempie14 schreef:
sorry vind het wel een beetje stemmingmakerij tenminste de reacties van gisteren na 12.00 uur.

Is toch allang gezegd dat de 2 moorden niks te maken hebben met toevallige passerende op zoek naar jonge meisjes moordenaars zijn maar dat het spijtig genoeg weer te maken heeft met al dat social media gebeuren en dat deze 2 meisjes geen willekeurige slachtoffers zijn.

Ik heb zelf een dochter van 15 jaar en die mag van mij sowieso al niet in het donker alleen over straat, meldt zich bijna altijd als ze ergens aanfietst of aankomt en ook geen facebook dus ik denk dat de ouders zelf gewoon beter op hun kroost moeten letten en steeds maar weer moeten blijven hameren dat de buitenwereld zo vertrouwd nog niet is.

En dit is geen stemmingmakerij? Lekker hypocriet!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:25

En peter r de vries zei gisteren hij heeft 79 of 80 kindermoorden onderzocht.
En het meerdendeel gebeurd in de maanden mei, juni, juli.
Dus als het langer licht is!

Had ik ook nooit verwacht.
Tegen mij ook altijd gezegd bv voor het donker binnen enz.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:27

ja je kinderen moeten inderdaad bang worden van de grote boze buitenwereld..dat is beter :')

Er is ook zoiets als je kinderen te beschermd opvoeden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:30

LadyMadonna schreef:
Je kan je kinderen toch niet onder 24/7 toezicht houden? Dat lukt bij een peuter misschien. Maar bij een 14 jarige?

Renee, ook ik heb andere ervaringen met OB, gEen goede....

Oh het zijn geen heiligen. Maar ik geloof niet dat er veel media zijn die dit soort dingen publiceren zonder bevestiging van de politie. Dan gaat je geloofwaardigheid er namelijk nogal aan. En als er dan een journalist zit op een redactie die het wel doet, kan ie z'n koffer pakken hoor.

Maar goed dat is off-topic :Y)

En inderdaad, de schuld leggen bij de ouders... wauw. Net of die zich al niet schuldig genoeg voelen. En volkomen onterecht ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:31

willempie14 schreef:

En volgens je profiel ben je 18? Ik heb getemd, dit is raar.

willempie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:36

Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.

En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.

Als ze iets te melden hebben bellen of whats appen ze maar.

Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?

ik zeg alleen maar dat je als ouder , je kinderen goed aan het verstand moet brengen dat de wereld nu eenmaal veranderd is en dat je ALTIJD alert moet blijven en niet te naïef, zoals mijn dochter heel erg is en ik denk wel meer jeugd van rond de 15 jaar.

Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.
Laatst bijgewerkt door willempie14 op 06-06-17 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:37

bruintje123 schreef:
Stel ze zijn wel de dader komen ze er met een triest strafje vanaf omdat ze nog onder jeugdrecht vallen.
Terwijl ze levenslang de bak in horen. Helaas geven ze dat niet eens bij volwassenen.

niet iets zeggen als je niet weet hoe het justitioneel in elkaar zit...

Jeugdrecht of niet, een dergelijke jongere krijgt zeer waarschijnlijk PIJ opgelegd. Dit is te vergelijken met TBS, maar dan voor de jeugd. PIJ is voor minimaal 2 jaar en maximaal 8 en kan worden omgezet naar TBS als daar nood aan is.
Het ligt er dus compleet aan hoe een behandeling vordert, hoe groot de kans op recediveren geacht wordt etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:38

benangelique schreef:
bruintje123 schreef:
Stel ze zijn wel de dader komen ze er met een triest strafje vanaf omdat ze nog onder jeugdrecht vallen.
Terwijl ze levenslang de bak in horen. Helaas geven ze dat niet eens bij volwassenen.

Jeugdrecht of niet, een dergelijke jongere krijgt zeer waarschijnlijk PIJ opgelegd. Dit is te vergelijken met TBS, maar dan voor de jeugd. PIJ is voor minimaal 2 jaar en maximaal 8 en kan worden omgezet naar TBS als daar nood aan is.
Het ligt er dus compleet aan hoe een behandeling vordert, hoe groot de kans op recediveren geacht wordt etc.

Ja dat weet ik.

Maar ik blijf dat een licht strafje vinden.
Ik blijf vinden dat iemand vermoorden levenslang moet zijn (op een enkele uitzondering na)
Dat mag ik toch vinden?!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:38

En deze kinderen zijn op klaarlichte dag verdwenen toch? Ik weet nog wel dat mijn oma er vroeger zo op peperde dat ik nooit snoepjes aan mocht nemen van vreemde mannen en er zoveel kinderlokkers in de wereld waren. Inmiddels weet ik dat mijn oma nogal paranoïde en overbezorgd is, maar op die leeftijd dacht ik dat ik elk moment in de bosjes kon worden getrokken.

"Ouders moeten beter op hun kroost letten", man man man... En een van die meisjes van Marc Dutroux dan? Die fietste gewoon van huis naar school. Je kunt ook overdrijven hoor.

Ik vind het zo generaliserend. Omdat deze meisjes contact met iemand hebben gehad via social media moet je het voor je kinderen maar verbieden. Als iemand wordt neergestoken door een Marokkaan zijn alle Marokkanen slecht en moeten ze het land uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:39

willempie14 schreef:
Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.

En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.

Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?

Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.

Ik vind je bericht heel ongepast en nodeloos kwetsend.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:40

bruintje123 schreef:
benangelique schreef:

Ja dat weet ik.

Maar ik blijf dat een licht strafje vinden.
Ik blijf vinden dat iemand vermoorden levenslang moet zijn (op een enkele uitzondering na)
Dat mag ik toch vinden?![/quote]

een lichte straf mag je vinden, maar ik nodig je van harte uit om eens een dagje met mij mee te kijken in het leven van een PIJ jongere.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:41

Totdat het je wel gebeurd willempie. Je kan altijd je kinderen blijven ophalen, altijd voor ze klaar staan 's nachts, maar ooit gaan ze weg, op zichzelf wonen. Ga je ze dan 's nachts ook nog ophalen? En overdag dan dus ook, aangezien dit overdag gebeurd is...

Janine1990

willempie14 schreef:

Waaauw, en jij noemt al dat andere stemmingmakerij....

Jij weet wel een hele hoop over de betreffende meisjes als ik zo naar deze highlights kijk...

Schaam je diep... Echt... En hou alsjeblieft op, dit is gewoon gênant...

Ilse_123

Wat een vreselijke situatie. Hier heeft niemand schuld aan, behalve de engerd(s?) zelf. Niet alleen vreselijk voor de meisjes en de nabestaanden, maar ook voor de ouders van de jongens die nu zijn opgepakt (of ze het nou gedaan hebben of niet). Bahbahbah.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:42

Ik hoop echt dat het toeval is en deze kinderen elk moment weer thuis komen maar er worden er nu 2 in tilburg vermist en 1 jongetje in Lochem. Wat zullen die ouders zich vreselijk voelen zeg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:43

willempie, denk jij echt dat het verbieden van sociale media lukt? dat je kind(eren) niet iets stiekem doen? geen facebookaccount hebben en via school inloggen bijvoorbeeld?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:43

Gisteren werd in RTL Late Night juist verteld dat de meeste kinderen ontvoerd worden in de zomermaanden, omdat het dan langer licht is. Er komen bijna geen kindermoorden in de donkere wintermaanden voor.
Dus kinderen lopen meer risico wanneer het langer licht blijft.

W.b. de kinderen uit Tilburg. Ik hoop dat ze snel weer thuis zijn en 'slechts' weggelopen zijn.
Ik vind het wel apart dat er nog helemaal geen foto's of namen van hen bekend zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:45

Ik denk dat willempie14 bedoeld Sommige ouders? want ja,ik ken ook ouders die hun kind overal maar laten gaan en staan.Een voorbeeld? wie laat er nou een kindje van 3 jaar helemaal alleen op een voetbalclub lopen? Ik bedoel,er hoeft maar een iemand het kindje aan de hand te pakken en loopt er zo mee naar buiten,er zijn n.l. meerdere uitgangen.En Nee het kindje was niet ff uit zicht,de moeder en vader stonden aan de andere kant van het veld te buurten.

Ik denk dus dat willempie14 zoiets bedoeld?
Deze 2 meisjes waren totaal niet aan hun lot overgelaten,dit kan elke ouder overkomen met hun kind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:45

benangelique schreef:
willempie, denk jij echt dat het verbieden van sociale media lukt? dat je kind(eren) niet iets stiekem doen? geen facebookaccount hebben en via school inloggen bijvoorbeeld?

Het leuke van Facebook is dat je je account ook nog eens kan verbergen, zodat niemand jou kan vinden en jij alleen anderen kan vinden. *\o/*
Zit je dan als ouder met je goede 'verbied'-gedrag... Wat is sowieso grote quatsch vind, maar wie ben ik :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:46

Hou alsjeblieft op Willempie. En wat ontzettend naïef om te denken dat jouw dochter nooit wat zal gebeuren omdat jij haar wel ophaalt van de kermis om half 12.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:46

gohya schreef:
Ik denk dat willempie14 bedoeld Sommige ouders? want ja,ik ken ook ouders die hun kind overal maar laten gaan en staan.Een voorbeeld? wie laat er nou een kindje van 3 jaar helemaal alleen op een voetbalclub lopen? Ik bedoel,er hoeft maar een iemand het kindje aan de hand te pakken en loopt er zo mee naar buiten,er zijn n.l. meerdere uitgangen.En Nee het kindje was niet ff uit zicht,de moeder en vader stonden aan de andere kant van het veld te buurten.

Ik denk dus dat willempie14 zoiets bedoeld?
Deze 2 meisjes waren totaal niet aan hun lot overgelaten,dit kan elke ouder overkomen met hun kind.

Heel vervelend als je voor iemand anders gaat interpreteren, zeker als je met een rare hypothetische situatie aan komt zetten die totaal niet relevant is voor deze 2 meiden.