Magrathea schreef:Wat mij betreft oordeelt de rechter trouwens dat de school verplicht iets van een multiculturele week organiseert om de kinderen kennis te laten maken met andere religies/culturen. Zinvol en leuk

Verplicht een week lang kennis maken met religies??? Zou even lekker worden. Zinvol voor wie?
Het kind zat op een montessori school. Die besteden sowieso aandacht aan wereld culturen. Denken dat we in Nederland geen enkel besef hebben wat er in de rest van de wereld gebeurt is wel erg naïef .
Als mijn kind verplicht wordt echter naar sprookjes te luisteren dan mag die van mij op zulke dagen thuis blijven.
Geloof regel je maar thuis of op een school die daarvoor staat zodat het duidelijk is dat daar aandacht aan wordt besteed.
Er bestaan namelijk ook gezinnen die willen dat hun kind zelf keuzes maakt . Ze worden al genoeg geïndoctrineerd .
Montessori laat de hele wereld voorbij komen maar gelukkig niet op een verplichtte wijze en een week lang.
En openbaar hoort neutraal te zijn en te blijven.
Waar gaat dit over.
Verder lees ik dat we het geloof eruit moeten laten in de discussie over die vrouw. Het is notabene die vrouw zelf die haar geloof gebruikt in de rechtbank als reden !!
ik verlang terug naar de jaren 70/80 toen we nog met z'n allen een ruggengraat hadden en trots waren op onze individualiteit.
Nu moeten we ergens bij horen en andere geloven kennen . Ik heb niets met geloof en wens dat mijn kinderen hun eigen keuzes hierover maken. School is er niet om mijn kind het geloof bij te brengen klaar.