Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:41

Heleennn schreef:
Grappig dat identiteitspapieren gevonden werden op de passagierstoel. Proberen ze ons nou in de maling te nemen of denken ze dat we dom zijn? Paspoorten gevonden tussen de lijken in dat Parijse café vorig jaar, nu weer in die vrachtwagen. Hoe dom ben je als terrorist om je paspoort of identiteitspapieren te laten rondslingeren tijdens een aanslag. Ik geloof er niets van, het hele verhaal lekt langs alle kanten.

Op radio 1 zei iemand dat dit niet ongebruikelijk is in de wereld van het Islamitisch terrorismevolk. Vergelijk het maar met een visitekaartje: ik overleef het niet, raak wellicht onherkenbaar verminkt, maar zo weet de wereld dat ik dit gedaan heb.

LadyMadonna

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:31

Het ging niet om een paspoort maar om een brief van het azc oid

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:48

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:51

Dat is de man van de papieren die ze vonden in de truck, toch? Ik heb iig nog nergens gelezen dat ze 100% zeker zijn dat dat de dader is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:52

LadyMadonna schreef:
Het ging niet om een paspoort maar om een brief van het azc oid

Ok.....maar opzettelijk achtergelaten naar het schijnt. Hij had geen paspoort meer (zei hij), daarom wilde Tunesie hem niet terug nemen: ze zaten in Tunis klaarblijkelijk niet op hem te wachten en stelden dat de Duitse overheid niet kon aantonen dat ie Tunesier was. Blijft de vraag waarom de Duitsers hem vanuit een 'uitzettingskamp' weer de straat op geschopt hebben als hij al op lijstjes van de Duitse BVD stond (zoals Die Welt online berichte).....

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:04

KoudbloedKim schreef:
Ik lees dit topic nu al sinds gisteren met oplopende verbazing...

Stel je eens voor dat er in Nederland oorlog uitbreekt, een soortgelijk iets als de IS komt aan de macht en je bent je leven niet zeker.
Je wordt gescheiden van je familie en als je in je eigen land blijft, in Nederland, ga je zeker dood.
Je laat alles achter, want je wil blijven leven en bent welkom in bijv. Frankrijk.
Samen met duizenden andere Nederlanders die allemaal net als jou in doodsangst verkeren, pak je die kans en ga je naar Frankrijk.
Onder die duizenden Nederlanders zitten uiteraard ook enkele niet zo fijne mensen, mensen met een psychische stoornis of mensen met andere denkwijzes of mensen waar gewoon een draadje los zit.
Deze niet zo fijne mensen vermoorden iemand in Frankrijk en weer een ander pleegt een aanslag waarbij meerdere mensen om het leven komen.
En íédere keer dat jij in Frankrijk over straat loopt, stoot men elkaar aan en zegt men:"Kijk, daar heb je er weer zo één, zo'n Nederlander, zal ook wel een moordenaar zijn, kom, we lopen snel door".
Nou, echt heel tof. :o Daar voel je je echt beter door na alle ellende en angst die je al hebt meegemaakt.

Ontopic: Vreselijk wat er gebeurd is! Ongeacht de omstandigheden.
Ik wens alle nabestaanden ontzettend veel sterkte toe.

Goed verwoord Kim, zo kijk ik er ook tegenaan, je kunt niet hele bevolkingsgroepen over een kam scheren.

Kwam mooie tekst tegen van de Dalai Lama:
Er bestaan geen boedhistische of islamistische terroristen, op het moment dat er "bloed aan je handen kleeft", hoor je niet meer bij die gemeenschap.
Alle religies prediken compassie, tolerantie, verdraagzaamheid.

Mooi dat hij dat zo benoemd, ook goed om eens te kijken waar je zelf staat, religieus of niet religieus zijnde. Ook naar de leiders van gemeenschappen, is het een ultieme eerlijkheidstest.
Wie durft de test nog aan?
Waar sta je langs de meetlat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:05

Kan bij een worsteling toch eenvoudig uit z'n zak gevallen zijn? Of ben ik nu weer te naïef?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:07

LadyMadonna schreef:
Kan bij een worsteling toch eenvoudig uit z'n zak gevallen zijn? Of ben ik nu weer te naïef?

Dat is idd logisch maar als het vaker gebeurt dan zouden ze daar wel beter rekening mee houden dat ze hun spullen biet kwijtraken. Lijkt meer bewust te zijn rn waarom is al genoemd hier in het topic eerder :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:10

xniieeenke schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat is idd logisch maar als het vaker gebeurt dan zouden ze daar wel beter rekening mee houden dat ze hun spullen biet kwijtraken. Lijkt meer bewust te zijn rn waarom is al genoemd hier in het topic eerder :)

Kan ook een fantastische manier zijn om iemand een loer te draaien.
Je jat papieren van een ander en legt die daar neer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:17

En dan schiet je hem dood en hoppa.....je hebt je 'dader'. Kan, maar niet (onderhand) 10 keer of zo als ik Parijs en Brussel mee tel. Ik hou wel van complottheorien maar de kans dat dit geintje door de overheden of geheime diensten blijft lukken is nul anno 2016 imho.....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:25

Willl65 schreef:
Beste Janneke je hoeft mij niet weg te zetten alsof ik maar wat roep. Deze zenders worden door belastinggeld bekostigd en daardoor noem ik ze staatsotelevisie. En de NOS censureerd wel degelijk nieuws als deze niet past binnen de gedachtengoed die ze willen uitdragen. Denken dat deze zenders onafhankelijk zijn is zeer naïef

Maak je niet druk :o
Ik ga er verder ook helemaal niet op in hoor.
Is iemand die graag haar gelijk wil halen denk ik ;)

We gaan idd weer ontopic

Edit: ik denk dat de NOS met geknars aan de tanden verslag uitbracht over Trump en zijn overwinning
Maar dat nog even terzijde :+

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:33

verkeerd gesnapt, haal dit maar weg
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 21-12-16 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:40

Cowboy55 schreef:
... daarom wilde Tunesie hem niet terug nemen: ze zaten in Tunis klaarblijkelijk niet op hem te wachten en stelden dat de Duitse overheid niet kon aantonen dat ie Tunesier was. Blijft de vraag waarom de Duitsers hem vanuit een 'uitzettingskamp' weer de straat op geschopt hebben als hij al op lijstjes van de Duitse BVD stond (zoals Die Welt online berichte).....

Wat anders als hij niet uitgezet kon worden en op dat moment ook niet bewezen een strafbaar feit had gepleegd?
In Nederland lopen ook heel wat mensen rond op die manier.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:43

Nikass schreef:
Cowboy55 schreef:
... daarom wilde Tunesie hem niet terug nemen: ze zaten in Tunis klaarblijkelijk niet op hem te wachten en stelden dat de Duitse overheid niet kon aantonen dat ie Tunesier was. Blijft de vraag waarom de Duitsers hem vanuit een 'uitzettingskamp' weer de straat op geschopt hebben als hij al op lijstjes van de Duitse BVD stond (zoals Die Welt online berichte).....

Wat anders als hij niet uitgezet kon worden en op dat moment ook niet bewezen een strafbaar feit had gepleegd?
In Nederland lopen ook heel wat mensen rond op die manier.

In Duitsland (volgens NPO2 zojuist, volgens sommigen hier overigens een niet betrouwbare bron) 200.000....twee honderdduizend! Da's onbeheersbaar lijkt me en een bron van ellende voor alles en iedereen inclusief die 200.000 mensen.....geen idee hoe, maar hier moet een oplossing voor gevonden worden.

Triest detail: Tunesie liet vandaag (jawel: VANDAAG) weten meneer toch wel terug te willen nemen...... :roll:

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:54

Walgelijk, hierbij schiet elk voorstellingsvermogen te kort. Geen enkel excuus is voor dergelijke wandaden te bedenken. Ik kan me heel goed voorstellen dat velen zich zorgen maken dat dergelijke lieden zich onder ons bevinden. Dat is geen angst-of bangmakerij. Het is wezenlijk iets anders, nooit eerder waren er mensen die bereid zijn om dergelijke moorden te plegen op volkomen onschuldige mensen , gehersenspoeld door geradicaliseerde geloofsgenoten. Met een beloning in het vooruitzicht na hun dood. Waanzin ten top.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 01:11

@misterA
Mwah, je kent je geschiedenis niet zo goed....
2de wereld oorlog, Ruwanda, Golfoorlogen, doden in politiecellen, doodgetrapte jongeren in uitgaansgebieden, man die linkse jongeren uitmoord op een eiland in Noorwegen of Zweden, bommen in vliegtuigen door mensen met allerlei kleurtjes en uiteenlopende soorten van verwardheid....

En dan heb ik het nog alleen maar over recente geschiedenis en ik ben erg onvolledig....

Het gebeurd en het gebeurd door moslims, rechten, linksen , VvdG, witten, christenen, KKK

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:21

Ik denk dat papieren achterlaten bij de hele scene hoort, geen anonimiteit, maar trots op wat je doet en duidelijk laten weten wie je bent....de dood is nl een beloning, vrijwillig gaat er niemand mee, de kans zich alsnog op te blazen in de menigte of bij huiszoeking ten overstaan van politie, is wat ze willen...eerst veel slachtoffers maken, dan in de jacht op de dader, nog in de val politie meesleuren...

Een rare onbegrijpelijke oorlog voor hen met een ander gedachtegoed..

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:10

Ik heb het over de recente geschiedenis, dus na de tweede wereldoorlog in West Europa. Daar zijn wij, de huidige generaties, niet mee opgegroeid, niet met oorlog en zeker niet met deze vormen van terreur, doden om te doden, volstrekte willekeur wie de slachtoffers zullen zijn. Uiting en uitleg van een bizarre extreme vorm van een religie waar vooral medegelovigen het slachtoffer van zijn. Een soort onverdraagzaamheid die we niet kunnen begrijpen. En export van dat medogenloze gedachtengoed naar niet Islamitische gebieden. Van haat vervuld. Linksom of rechtsom, er zal toch wat aan gedaan moeten worden. Met wegkijken en ontkennen komen we er niet. Dat wordt gelukkig nu ook erkent door de politiek met de Turkije deal en het overleg met regeringen van Afrikaanse landen. De zittende Europese machthebbers worden bang. Bang voor hun baantjes. En dat zet blijkbaar wel aan tot acties.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:35

Wellicht is het handiger om on-topic te blijven voordat we verzeild raken in vergelijkende discussies over de terreur van IS vs IRA, ETA, Brigate Rosse, RAF, FNLC en de acties van militante leden van de RMS?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:47

misterA schreef:
Ik heb het over de recente geschiedenis, dus na de tweede wereldoorlog in West Europa. Daar zijn wij, de huidige generaties, niet mee opgegroeid, niet met oorlog en zeker niet met deze vormen van terreur, doden om te doden, volstrekte willekeur wie de slachtoffers zullen zijn. Uiting en uitleg van een bizarre extreme vorm van een religie waar vooral medegelovigen het slachtoffer van zijn. Een soort onverdraagzaamheid die we niet kunnen begrijpen. En export van dat medogenloze gedachtengoed naar niet Islamitische gebieden. Van haat vervuld. Linksom of rechtsom, er zal toch wat aan gedaan moeten worden. Met wegkijken en ontkennen komen we er niet. Dat wordt gelukkig nu ook erkent door de politiek met de Turkije deal en het overleg met regeringen van Afrikaanse landen. De zittende Europese machthebbers worden bang. Bang voor hun baantjes. En dat zet blijkbaar wel aan tot acties.

Zoals ik eerder aan heb gegeven, ben ik toch opgegroeid met wekelijks en soms dagelijks berichten van bomaanslagen in Ierland.... (Ben 36)
Edit: in 1998 nog, 29 doden in Omagh...... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Omagh

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:49

misterA schreef:

Bosnie, Armenie, de IRA, de golfoorlogen, Ruwanda, Rusland/oekraine, de verwarde meneer die onze koningsstoet inreed, VvdG, mannen en vrouwen hier in Nederland die hun gezin ombrengen, jongeren die in uitgaansgebieden iemand doodslaan omdat die persoon gewoon op het verkeeerde tijdstip daar is, jongeren die naar een school gaan om rucksichtlos alles neer te knallen, de amerikaanse man die met zijn neefje met een jachtgeweer mensen bij pompstation neerschoot...

Veel daarvan zijn niet islamitisch maar gewoon met een wit velletje.
Als dit niet recent is, ben je misschien gewoon te jong.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:58

Vingerafdrukken van de gezochte man zaten aan bestuurders kant van vrachtwagen. Manwerd al in de gaten gehouden maar er kon niks bewezen worden nog. Zware grenscontrole hier nu.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:47

misterA schreef:

De moslims die deze aanslagen plegen zijn daar wel mee opgegroeid, of hun familie zit in zo'n onveilige situatie. En het zal niet de eerste keer zijn dat het westen (met name Amerika) zich met hun geboorteland heeft bemoeid. (Irak, Afghanistan, Palestina en ga zo maar door)
(Mede) daarom haten zij het westen.

Dat wij dat niet begrijpen komt natuurlijk onder andere doordat wij in veilige luxe leven en niet gebombardeerd worden door Amerika of Israël.

We waren allemaal geschokt door de aanslagen in Frankrijk, overal zag je je suis Charlie en gebouwen verlicht in de kleuren van de Franse vlag. Bij aanslagen in Turkije doen we dat niet. Bij oorlog in Syrië ook niet. En Palestina laten we al generaties lang gebeuren.
Veel moslims in Nederland zien hen als hun broeders. En zij begrijpen dit meten met twee maten niet.

Ik eigenlijk ook niet.

En graag wil ik nog even opmerken dat er heel veel illegalen in Nederland leven die keihard (zwart) werken om te overleven en die in de verste verte niet crimineel of extremist zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:54

Nikass: als een wildvreemde Nederlander ernstig ziek wordt vind ik dat erg, maar daar blijft het bij. Als het familie betreft is het anders...ik zie niet in wat daar zo vreemd aan is. Je hebt gewoon meer binding met je eigen land/cultuur. Net zoals zij dat hebben met de binding in de Arabische landen, hebben wij dat in Europa.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:58

?? Volgens mij legde ik juist wat uit? Waar schrijf ik dat ik het vreemd vind?
Oh wacht ik begrijp je, je hebt het niet over de moslims in Europa die een band voelen met hun familie in Irak, Afghanistan, Palestina, Turkije. Je hebt het over ons blanke Nederlanders. Tja ik snap je maar wat maakt Frankrijk meer Europa dan Turkije?