Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:De oplossing is moeilijk te vinden. Dan praat je over een totaal andere cultuur zoals eerder al is beschreven door HC het matriachaat.
Verder blijft het bij opvoeding waar zaken in zouden moeten veranderen. Onderwijs.
Maar de oplossing begint bij opvoeding.
Huertecilla schreef:Lichamelijke sex, verliefd, liefde, zakelijk huwelijk, religieuze opvattingen en al met elkaar vermengen in een schizo, hypocriet spanningveld van behoeftes, sexploitatie en taboes is heilloos.
pien_2010 schreef:Huertecilla schreef:Lichamelijke sex, verliefd, liefde, zakelijk huwelijk, religieuze opvattingen en al met elkaar vermengen in een schizo, hypocriet spanningveld van behoeftes, sexploitatie en taboes is heilloos.
Het zal heel lastig worden om dat niet te doen, daar we al die waarden geïnternaliseerd hebben. Dus we zijn ons totaal niet bewust daarvan en dat maakt het zelfs voor de meest gemotiveerde en kritisch opvoeding/ leerkracht heel lastig om het anders te doen.
Huertecilla schreef:Jawel, maar die moet bij de vrouw vandaan komen. Als die het juk van de seksuele castratie af zou werpen, vaderschap zou negeren en simpelweg van seks genietend in de rondte zou nueken, dan was er ook geen spanningsveld meer; zouden we defacto een culturele revolute hebben
Moraal van dit verhaal:
Niet vingerwijzen maar ZELF het juk afwerpen
daar zou ik zelf dus erg ongelukkig van wordenCitaat:[i]in de rondte zou neuken,
pien_2010 schreef:daar zou ik zelf dus erg ongelukkig van wordenCitaat:[i]in de rondte zou neuken,. Vind dat zelfs erg onhygiënisch en vies en zo'n man die daar wel van houdt heb ik altijd ver van me gehouden
, maar iedereen mag daar van mij anders over denken, dit is mijn persoonlijke opvatting c.q. beleving
. Ik wil zo iemand gewoon niet in me hebben. Let wel dit is geen moreel oordeel, want echt ik vind het prima als mensen in "de rondte neuken" en heb ook vrienden die dat doen c.q. gedaan hebben. Echt helemaal prima
![]()
Manou schreef:Maar ook als je geen taboe voelt om de seks te hebben die je wilt hebben, dan nog zullen er situaties zijn waarin je op dat moment geen seks wilt hebben, of wel seks wilt hebben maar niet met die ene persoon.
Citaat:Dan ben je weer terug bij de situatie dat de (seksuele) interesse niet wederzijds is en dat je daar als mensen op een goede manier met elkaar mee moet omgaan.
Lillith24 schreef:ik ga niet het hele topic doorscrollen naar een verhaaltje over een matriarchaat.
Citaat:Maar goed, mijn initiële post ging over de ergernis die ik voel bij sommige opmerkingen die ook in dit topic gepost zijn.
Lillith24 schreef:Maar goed, mijn initiële post ging over de ergernis die ik voel bij sommige opmerkingen die ook in dit topic gepost zijn.
Lillith24 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar toch zeker wel een paar reacties van mannen en dan word ik toch boos.
Lillith24 schreef:Ik heb een paar citaten van opmerkingen in mijn eerste post, geen idee wie dat waren. Heb een paar pagina's aan posts gelezen, geen zin om terug te lezen, maar het ging o.a. om "sommige vrouwen zijn echt slangen" en iets in de trant van dat sommige vrouwen expres mannen het hoofd op hol jagen. Sneu als het echt structureel waar is, maar heeft niets te maken met dit Europees rapport waarin staat dat 27℅ van de Europese mannen een nee niet respecteert. Welke verzachtende omstandigheden zitten daar bij?
pien_2010 schreef:Het is al zo oud als de wereld dat vrouwen "oorlogsbuit" zijn en in en in triest.
Huertecilla schreef:Wat zeg je hier nu eigenlijk? Ik begrijp het niet. Kun je dit uitleggen?Verder is het gedragswetenschappelijk onderzoek in combinatie met de chemie van sex/liefde/voortpanting bijzonder interessant en inzichtelijk. Met name die van de vrouw!
Huertecilla schreef:Heb je daar bronnen van. Want dat is geloofwaardigen ook interessant.* de laatste inzichten over gemeenschap tussen sapiens, neanderthaler, denisovan
pien_2010 schreef:Klopt wat je zegt en ik bedoelde ook te zeggen zo uit als de patriachaat maatschappij.
HC weet je wat ik me afvraag. Of het niet zo is, dat toen men ontdekte waar de kinderen vandaan kwamen dat toen pas de problemen allemaal begonnen zijn als het gaat om erfrecht en de daaruit voortvloeiende onderdrukking van vrouwen. Heel lang baarden vrouwen kinderen maar had men in mijn ogen helemaal niet door dat mannen daar ook een rol inspeelde. Pas toen die gedachte opkwam, denk ik dat de grote verandering pas gekomen is. Maar ik weet niet of men dat wetenschappelijk heeft kunnen bewijzen. Want we praten natuurlijk toch wel over een hele lange tijd terug.
Citaat:Huertecilla schreef:Wat zeg je hier nu eigenlijk? Ik begrijp het niet. Kun je dit uitleggen?Verder is het gedragswetenschappelijk onderzoek in combinatie met de chemie van sex/liefde/voortpanting bijzonder interessant en inzichtelijk. Met name die van de vrouw!
Citaat:Huertecilla schreef:Heb je daar bronnen van. Want dat is geloofwaardigen ook interessant.* de laatste inzichten over gemeenschap tussen sapiens, neanderthaler, denisovan
anjali schreef:Huertecilla,ik denk nietdat oorlog pas ontstaan is toen de mensen landbouwers werden,want de Indianenstammen in Noord-Amerika,voor de (voor hen desastreuze) komst van de blanken daar,waren voornamelijk geen landbouwers maar jagers,en voerden onder elkaar ook zeer veel oorlogen.
anjali schreef:Huertecilla,ik denk nietdat oorlog pas ontstaan is toen de mensen landbouwers werden,want de Indianenstammen in Noord-Amerika,voor de (voor hen desastreuze) komst van de blanken daar,waren voornamelijk geen landbouwers maar jagers,en voerden onder elkaar ook zeer veel oorlogen.
Lillith24 schreef:Volgens mij zijn we het dan eens. Bedankt voor de alsnog uitleg, ik ga niet het hele topic doorscrollen naar een verhaaltje over een matriarchaat.
Huertecilla schreef:anjali schreef:Huertecilla,ik denk nietdat oorlog pas ontstaan is toen de mensen landbouwers werden,want de Indianenstammen in Noord-Amerika,voor de (voor hen desastreuze) komst van de blanken daar,waren voornamelijk geen landbouwers maar jagers,en voerden onder elkaar ook zeer veel oorlogen.
En ik denk wel, dat je een beetje meer moet studeren op 'De Indianenstammen'.
anjali schreef:Maar,dat heb ik gedaan!!!!En hoe! Maar als jij er meer van weet,ik bedoel dat ze dus geen oorlog kenden toen,dan hoor ik dat graag van je.
Huertecilla schreef:Terug naar die kern; verander het dames. De sleutel ligt bij jullie zelf