Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:09

Imo is het juist een beetje omgekeerd. Hillary krijgt echt een paraplu boven het hoofd gehouden omdat veel mensen inzien dat Trump een nóg slechter idee is, maar ze heeft echt heel veel skeletons in the closet..

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:12

Emmaa_ schreef:
Imo is het juist een beetje omgekeerd. Hillary krijgt echt een paraplu boven het hoofd gehouden omdat veel mensen inzien dat Trump een nóg slechter idee is, maar ze heeft echt heel veel skeletons in the closet..

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:24

LindyH schreef:
Dat vind ik mooi om te lezen Drifter, dat je van mening veranderd bent. Dat is een teken van een ruime blik en een flexibele geest. (Vind ik altijd mooi, ongeacht in welke richting er veranderd is). Het zou mooi zijn als meer mensen zich durven te laten overtuigen door (nieuwe) feiten, en altijd kritisch blijven, in plaats van zich in te graven in hun mening. Dit geeft mij weer wat vertrouwen in de mensheid. :)

Ik las overigens net op Facebook dat het net kiezen is tussen Nixon en Caligula.

Geniaal. :')

Dankjewel :) .Dat van mening veranderen is wel een beetje het probleem ook daar, veel mensen kiezen al in de primaries en daarna willen ze gewoon niet meer horen dat hun kandidaat "slecht" is omdat ze willen dat hun partij wint.
Daarnaast ligt er zo'n enorme polarisatie achter, en groepsdruk, niet normaal. Mijn zus is een Texan en ook een trotse "red stater" maar die kiest nu voor het eerst voor de democraten. Alleen praten wij daar wel over, maar zij thuis, met vrienden en buren niet want de kans dat ze dan een familievete of een burenruzie veroorzaakt is een beetje te groot.
Het is echt bizar.

@Resistance, haha! Bedankt voor het delen! Suzy Excuzy for president! _/-\o_

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:34

Tytonidae schreef:
Emmaa_ schreef:

Precies! Die indruk heb ik dus ook.
Het ligt er natuurlijk aan vanuit welke bron het komt. De een is meer Hillary biased, de ander meer Trump biased. Maar ik denk inderdaad dat veel mensen zo bang zijn voor Trump dat ze een oogje dichtknijpen voor de fouten van Hillary.

Het gaat er natuurlijk ook om hoeveel last een land zou hebben van die "fouten". Bovendien blijkt dat een en ander vooral wordt aangeslingerd door Trump.

Ik ben 55 en ken beide kandidaten al van ver voor deze verkiezingen en Trump is en blijft een stiekeme bullebak en Clinton is en blijft een fatsoenlijke open vrouw met hersens.
De nog levende ex presidenten staan allemaal achter haar. Dat zegt ook wel wat, lijkt mij. Dat zijn immers niet alleen democraten.

En er zijn meer kandidaten hoor, het is niet alsof men alleen keus had en heeft uit die twee. Dus als ze werkelijk zo slecht zou zijn, waren er wel alternatieven verder naar voren gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:37

Ik denk dat we ons vooral grote zorgen moeten maken om een volledig Republikeins politiek systeem. Het Senaat is Republikeins (en gaat dat waarschijnlijk ook blijven) en de representatives ook. Dat betekent dat een hele hoop legislation (denk bijvoorbeeld aan klimaatwetten die vaak niet gesteund worden door de republikeinen) niet door zullen komen en dat Trump in principe veel macht krijgt als hij gekozen wordt. Tegelijkertijd betekent dat dat Clinton waarschijnlijk heel weinig daadwerkelijke stappen kan zetten als het huis niet democratisch wordt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:46

Ook onder de republikeinen zijn er verschillende smaakjes en meningen natuurlijk, dat is al te zien aan het aantal republikeinen die niet achter Trump staan.

Maar omdat de nieuwe president ook een supreme court rechter moet/mag kiezen is het ook wat dat betreft extra spannend voor de Amerikanen. Er zijn 9 plekken en nu 8 rechters, waarvan de helft door een Democratische president gekozen en de andere helft door een republikein.

Nu zijn beide kanten dus bang dat de 9e gekozen wordt door "the other side", omdat wetten door de Supreme Court uit het wetboek gegooid kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:49

Dat klopt absoluut, maar vanuit partijloyaliteit zal het uiteindelijk (denk ik) hetzelfde gaan als normaal in het meegaan met de ideeën, of juist het blokkeren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:07

Resistance schreef:
Hebben jullie deze al gezien? :')

[ Video ]

_/-\o_ _O-
dat is nog maar het 2de filmpje dat ik zie van die kerel,maar hij is echt de max :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:13

Dat vond ik bij Obama al frappant. Hij kon veel dingen niet doorvoeren omdat de senaat in meerderheid republikeins was. En bij zijn herverkiezing kwam de kritiek van republikeinse kant dat hij niks waar maakte van zijn beloftes. 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:54

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:57

Goed dat ze dat toch nog voor de verkiezingen bekend hebben kunnen maken, want anders had het haar serieus geschaad. Eigenlijk nu ook wel want het wekt toch weer wantrouwen, maar hopelijk blijft de schade beperkt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:11

Even hier een copy paste van mijn reactie daarover, want het Amerikaanse politiek topic en deze lopen nu een beetje door elkaar :o
------
Goed nieuws, en had eigenlijk ook niet iets anders verwacht, dat bericht van nieuwe e-mails die gevonden waren was raar getimed en beschreven.

Bovendien zei oud burgemeester van New York, Giuliani dat hij daar al vanaf wist voordat de brief naar congress ging. Volgens hem via oud FBI-personeel, maar later heeft hij ook gezegd dat hij "mensen kent in de FBI". Ook bijzonder dus, een onderzoek over het slecht bewaren van geheimen wordt gelekt door mensen dicht bij het onderzoek, wat geheim zou moeten zijn.

Nu heeft hij het natuurlijk weer terug gedraaid, maar meh. Het lijkt er dus op dat hij al van de nieuwe mails wist voor congress en de pers, en aangezien hij in de rechterbroekzak van Trump zit kon die zich vast voorbereiden om dat zo best mogelijk te gebruiken.
http://edition.cnn.com/2016/11/04/polit ... index.html

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:17

Zou ik me hier ook bij moeten voegen. :o Ik vind het heel spannend (leuk) allemaal. Hopelijk kan ik wat meekrijgen dinsdag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:03

Natuurlijk HorsetimeXL, het is een openbaar topic

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:20

Yep schuif maar aan, het is een open bar!
Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:26

Indestal schreef:
Benieuwd of Trump nog een ander staaltje communicatie in huis heeft als hij tegen over een kopstuk uit de opec landen zit...of hij zijn fatsoen kent om deze mensen in hun wijze van lichaamstaal en gebruiken met respect het gesprek in weet te gaan..of dat hij zo lomp en onbeschoft al bij voorbaat de discussie die nog moet gaan beginnen vermoord heeft en een nieuw probleem heeft laten geboren.

Amerika heeft al zo veel oud zeer en historie waar ze niet trots op hoeven te zijn en alle onderhandelingen zullen dat met zich meedragen.

Het elan van Obama, die onberispelijke netheid uitstraalt, mist hij...ook Clinton zie ik niet als gesprekspartner met ieder land, ook zij komt mij niet sterk charismatisch over die deuren opent.

Op dit moment zie ik Amerika zoals het is...holle vaten klinken het hardst.

dat hij kan handelen en onderhandelen leidt hier geen twijfel.. niet voor niets heeft hij een zakenimperium.

verder dan dat is hij slecht voor amerika en de wereld in mijn ogen.. juist omdat hij vooral gericht is op eigenbelang en geld geld geld vooral in eigen zak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:40

Mwah, zijn 'zakenimperium' is lang niet zo krachtig als veel mensen denken. Hij heeft veel bereikt door geld dat hij van z'n vader heeft gekregen maar als hij op eigen houtje dingen moet doen blijkt dat hij te veel risico's neemt en dat hij vooral graag geld spendeert aan aandacht krijgen.

Ik ben blij dat er niks gevonden is in de e-mails van Hillary, maar ik blijf wel denken dat Trump door dit hele gebeuren weer wat extra kans maakt. De laatste peilingen zeggen dat het echt een nek aan nek race wordt, er is een grote kans dat Hillary Pennsylvania niet wint en als dat niet gebeurt dan is het eigenlijk over. Ik ga dinsdagnacht kijken bij GroenLinks, dus ben benieuwd :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:44

Ik hou mijn hart vast de komende dagen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:03

Amandavd schreef:
Ik hou mijn hart vast de komende dagen.

Ik ook.. Ik hoop echt zohard dat Trump het niet wordt, ik weet echt niet waar we dan gaan uitkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:14

Maar wat is nou beter... ik denk eerlijk gezegd dat Clinton binnen de kortste keren een oorlog met Putin begint... maar Trump is ook afschuwelijk...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:26

Resistance schreef:
Maar wat is nou beter... ik denk eerlijk gezegd dat Clinton binnen de kortste keren een oorlog met Putin begint... maar Trump is ook afschuwelijk...

Waarom heb je dat idee?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:30

Bij mij viel het kwartje een paar dagen geleden dat de verkiezingen morgen al zijn. Wat is het dan ineens dichtbij zeg.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:35

A thanks iedereen. Ja ik ook. Op fb houden ze ook live zo'n pol en dat in t voordeelvandetwijfel Trump.. Nu kan je daar niet heel veel van zeggen natuurlijk maar dat maakt me wel wat onrustig. Morgen word direct alles bekend toch?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:38

Tja maar het individuele twijfelvoordeel voor Trump op Facebook zegt niets.

Met het Kiesmannenstelsel van de USA is het zo krom dat die peiling niets zegt over de uitslag.

Ik ben heel benieuwd!
Denk dat niemand alle inside info heeft en om die reden de keuze die ze maken nooit helemaal achter kunnen staan. Er is zoveel aan de hand en wordt zoveel onder de pet gehouden dat ik benieuwd ben wat er nog meer boven water komt zodra de uitslag bekend is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:47

HorseTimeXL schreef:
A thanks iedereen. Ja ik ook. Op fb houden ze ook live zo'n pol en dat in t voordeelvandetwijfel Trump.. Nu kan je daar niet heel veel van zeggen natuurlijk maar dat maakt me wel wat onrustig. Morgen word direct alles bekend toch?

De definitieve uitslag is morgen. :j
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een poll op facebook.

Wat de uitslag ook mag wezen, ik denk dat het volk nog wel wat verrassingen staan te wachten.