Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:05

Taffje schreef:
Erdogan wil ijn eigen islamitihe staat hebben, wil zelfs de sharia invoeren, dat riep hij eerder dit jaar al maar hierin had hij nog tegenstand aangezien tweederde het met hem eens moet zijn.
Van die tegenstanders is hij zich nu aan het ontdoen.

Vind het bizar om te zien dat zo'n groot deel van de bevolking hier in mee gaat.

Ja, en dan ook echt wereldwijd.
Binnen Europa, derde en vierde generatie Turken...

Iets met integratie probleem? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:17

Mag ik een gokje wagen.........woensdag wordt de doodstraf weer ingevoerd en de komende weken worden er duizenden mensen zonder eerlijk proces ge-executeerd.

Dit kunnen we denk ik allemaal op onze hollandse klompen aan voelen komen en ik vind het misselijkmakend dat politieke idioten in binnen en buitenland dit gevaarlijke mannetje de hand boven het hoofd blijven houden. Zo eng dat niemand tegen hem in gaat of kritiek op zijn beleid uit en de lieve nederturkjes van Cohen hier ongestraft hun gang kunnen gaan.

Nog maar even niet te spreken over de mogelijke gevolgen van partijen zoals DENK in het bestuur van ons land. En dan vragen die slimme mensen in Den Haag zich serieus af waarom de autochtone bevolking steeds rechtser wordt. Blijkbaar hebben ze tijdens geschiedenislessen niet goed opgelet wat er kan gebeuren als de meerderheid van de bevolking zich dusdanig ongehoord voelt en er daardoor verkeerde personen aan het roer komen..........

Turkije gaat zeker een grote rol spelen in de vluchtelingen problematiek...........als die dictator in spé daar aan de macht blijft zullen wij de komende tijd enorm veel turkse politiek vluchtelingen hier kunnen verwelkomen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:39

Als er in Turkijke wordt gestemd over de doodstraf en de partij van Erdogan heeft net een minderheid, die kans is wel groter.
Dan kan hij weer gaan roepen tegen zijn aanhangers, dat de andere groepen in Turkije verraders zijn, etc.
Dus hoe dan ook, hij wordt alleen maar sterker zolang zijn aanhangers doen wat hij zegt.

Er zijn in 3 dagen tijd al tienduizenden ambtenaren, rechters, docenten etc hun baan kwijt of gevangen gezet.

Dus mensen die niet bij de Erdogan aanhangers horen, staan sowieso al veel zwakker.
Maar daar is Erdogan al die jaren ook al op uit geweest en nu gaat het opeens heel snel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:44

Gloa schreef:
Mag ik een gokje wagen.........woensdag wordt de doodstraf weer ingevoerd en de komende weken worden er duizenden mensen zonder eerlijk proces ge-executeerd.

Dit kunnen we denk ik allemaal op onze hollandse klompen aan voelen komen en ik vind het misselijkmakend dat politieke idioten in binnen en buitenland dit gevaarlijke mannetje de hand boven het hoofd blijven houden. Zo eng dat niemand tegen hem in gaat of kritiek op zijn beleid uit en de lieve nederturkjes van Cohen hier ongestraft hun gang kunnen gaan.

Nog maar even niet te spreken over de mogelijke gevolgen van partijen zoals DENK in het bestuur van ons land. En dan vragen die slimme mensen in Den Haag zich serieus af waarom de autochtone bevolking steeds rechtser wordt. Blijkbaar hebben ze tijdens geschiedenislessen niet goed opgelet wat er kan gebeuren als de meerderheid van de bevolking zich dusdanig ongehoord voelt en er daardoor verkeerde personen aan het roer komen..........

Turkije gaat zeker een grote rol spelen in de vluchtelingen problematiek...........als die dictator in spé daar aan de macht blijft zullen wij de komende tijd enorm veel turkse politiek vluchtelingen hier kunnen verwelkomen.

Idd eng gedoe.
Vandaag tussen de werkzaamheden 'nieuwsuur' nog kunnen volgen.
Toch interessant hoe Erdogang al drie jaar bezig is om iedereen weg te krijgen die 'anders denkt'.
En dit van de laatste dagen...is dan nog even extra in een heel snel tempo.
Toch te bizar voor woorden.

Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel Turken blij de straat op gingen toen de coup neergeslagen was.
Zijn zij zo 'blij' met een dicatator? blij met een islamitische staat?.
Of is Turkije ook in tweeen verdeeld?.

Anoniem

Re: Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:51

Turkije is inderdaad in tweeen gedeeld. Je moet ook niet vergeten dat Erdogan in het begin erg veel gedaan heeft voor zijn volk. Iedereen een auto, iedereen een baan, iedereen een huis en overal verharde wegen lagen aanleggen, om nog maar te zwijgen over de sociale zekerheid die hij geïnstalleerd heeft. Daarmee heeft hij nou eenmaal enorm veel goodwill onder zijn bevolking gecreëerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:54

Vandaag weer wat cijfers gelezen en weer dingen aangepast. Wetenschappers mogen het land niet meer uit. Ik weet niet hoeveel (over de duizend eerder duizenden) hoogleraren en andere onderwijzers mogen geen les meer geven. Gaat lekker daar. Hoezo alle mogelijke tegenstanders worden gezuiverd enz.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:10

Ik heb ook iets gehoord over duizenden rechters en leraren die ontslagen zijn

Waar gaat het toch naartoe :n

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:54

En dat land wil zo graag bij de EU gaan horen |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:07

Emmaa_ schreef:
Turkije is inderdaad in tweeen gedeeld. Je moet ook niet vergeten dat Erdogan in het begin erg veel gedaan heeft voor zijn volk. Iedereen een auto, iedereen een baan, iedereen een huis en overal verharde wegen lagen aanleggen, om nog maar te zwijgen over de sociale zekerheid die hij geïnstalleerd heeft. Daarmee heeft hij nou eenmaal enorm veel goodwill onder zijn bevolking gecreëerd.

Daarmee vertoont hij toch behoorlijk veel gelijkenis met ene Adolf Hitler. Die maakte zijn volk blij, had veel draagvlak in binnen en buitenland en zette ze vervolgens in voor zijn eigen idealen. Eerder dit topic werd deze vergelijking nog aan de kant geschoven maar hoe denken we daar inmiddels over met alle nieuwe informatie die naar buiten komt...........

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:10

Gloa schreef:

dan kun je het beste kijken naar de staatsgreep van 1980..
Doodstraf is toen wel aantal duizenden malen uitgesproken,
maar nog geen 10% is uitgevoerd.

Er zullen vast executies volgen als de doodstraf wordt heringevoerd,
maar dat zullen er geen duizenden worden. Want het heerschap wil ook zaken blijven doen in de wereld.

Dus zal een 'genadig' persoon willen lijken.. Hij molt enkele kopstukken 'ik kan niet anders'. en de rest wordt stilletjes opgeborgen.. waarna hij naar de wereld zichzelf zal voordoen als rechtschapen en genadig persoon..

dat is mijn gok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:12

Doodstraf is één ding... Maar als ze je nagels uittrekken omdat je bij die 90% hoort ben je ook op zijn zachtst gezegd niet blij...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:24

absoluut Lente, dat de doodstraf niet zovaak zal worden uitgevoerd als dat die wordt opgelegd, maakt de situatie niet minder ernstig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:26

Maar dát gaat allemaal onder het vloerkleed... :\

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:30

Hoezo?

Voor zover mij bekend is men al jaren over de mensenrechten van Turkije aan het stechelen?
Mede daarom zal Erdogan op z'n tellen passen dat hij het niet te bont maakt, want de halve wereld kijkt met opgetrokken wenkbrauwen mee, klaar om een pets te geven op welke vorm van verbond dan ook.

Ik denk niet dat er erg veel onder het vloerkleed te schuiven valt?
Eerste beelden van mishandelde functionarissen waren ook al direct te zien in het nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:31

Misschien dat het nu anders is maar wat er binnenin gevangenissen gebeurt is niet altijd makkelijk naar buiten te brengen...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:03

Ik kom even binnenvallen, wat een misselijkmakende rotvent zeg! :(
Hij ontslaat alle rechters die weten dat hoi fout zit, leraren die mensen kunnen leren dat hij fout is, zorgt dat niemand ook maar 1 letter kan uitbrengen die tegen hem is. Iemand geef 'm een nekschot :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:07

xniieeenke schreef:
Hij ontslaat alle rechters die weten dat hoi fout zit, leraren die mensen kunnen leren dat hij fout is, zorgt dat niemand ook maar 1 letter kan uitbrengen die tegen hem is. Iemand geef 'm een nekschot :(

Pas maar op met die uitspraak. Je weet nooit. Misschien zit ie wel te bokken letterlijk en figuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:18

purny schreef:
xniieeenke schreef:

Pas maar op met die uitspraak. Je weet nooit. Misschien zit ie wel te bokken letterlijk en figuurlijk :+

Of geven die lieve nederturkjes je aan bij de kliklijn :x _-:(

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:36

Hoeveel mensen zouden er opgepakt worden als de staatsgreep wel gelukt was? Voor de geïnteresseerden , dit is vaker gelukt en vergeleken daarmee vallen de cijfers nog best wel mee.

Niet dat ik zeg dat het goed is wat hij doet, hij zal moeten. Misschien dat hij t wel rustiger aan had kunnen doen, maar is het niet logisch dat hij ervoor wil zorgen dat het niet weer gebeurt?
Toen de staatsgreep net begon had de media het de hele tijd over een goed georganiseerde actie, hoeveel mensen zul je wel niet nodig hebben voor een goed georganiseerde actie in zo'n groot land?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:36

Vandaag is toch de NSC-meeting geweest?
Ik zit eigenlijk wel met een beetje spanning te wachten welke verrassing Erdogan in petto had. Bijvoorbeeld: invoeren van de Sharia :n .

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:40

En voor de mensen die het zo gek vinden dat Turken in Nederland zich nog zo Turks voelen, kijk eens rond in dit topic hoe over "ze" gesproken wordt. Integratie komt van twee kanten hè, zolang iedereen met een andere achternaam en een tintje niet bij "ons" hoort en het "ze" blijven kun je mijn inziens niet verwachten dat zij zich als "ons" gaan voelen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:42

ikkedus schreef:
Vandaag is toch de NSC-meeting geweest?
Ik zit eigenlijk wel met een beetje spanning te wachten welke verrassing Erdogan in petto had. Bijvoorbeeld: invoeren van de Sharia :n .

Denk dat dat niet iets is waar je bang voor zou moeten zijn :) dat zou direct een boycot opleveren en waarschijnlijk een invasie door de rest van de wereld, hij is wel levensmoe wil hij dat gaan doen haha.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:39

Mixje90: dat men het over "ze" heeft, komt imo door hoe die mensen zich profileren. Er stond vandaag een artikel op NRC.nl van Tahmina Akefi. Dit artikel ging over dat immigranten in NL zoveel vrijheden krijgen dat dit blijkbaar leidt tot een verslechterende integratie.
Er wordt nauwelijks aanpassing gevraagd en dus blijkt de loyaliteit ook niet bij NL te liggen.
Uk werk met alle culturen samen als de situatie zich voordoet. Ik respecteer andere geloven en culturen en verwacht dus ook dat men mij en mijn cultuur/ geloof respecteert.
Er zijn zo belachelijk veel voorbeelden te noemen van het hoog vd toren blazen om dingen uit de NL cultuur. Die komen in beeld en die groep mensen vallen imo onder de eerder genoemde "ze". Terecht!
Ik heb goede ervaringen met immigranten van de eerdere generaties. Die mensen komen nou eenmaal niet in het nieuws. Die zijn het vast ook niet overal nee eens, maar respecteren ons wel.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:04

Mixje90 schreef:
Misschien dat hij t wel rustiger aan had kunnen doen, maar is het niet logisch dat hij ervoor wil zorgen dat het niet weer gebeurt?

De enorme hoeveelheid mensen, de snelheid waarmee hij blijkbaar lange lijsten van namen kon produceren, en de vele verschillende lagen van de samenleving daar waarin arrestaties/ontslagen worden verricht duiden niet op een anti-coup organisatie, maar op het systematisch opruimen/arresteren van mensen die een meer kritische toon hebben aangenomen in het verleden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:08

@ikke, lets agree to disagree :)
Ondanks dat er veel allochtonen zijn die beter Nederlands spreken dan de gemiddelde autochtoon, meer belasting betalen dan de gemiddelde autochtoon en soms nog meer voor de samenleving betekenen dan de gemiddelde autochtoon, worden ze alsnog als "ze" bestempeld en zijn het nog steeds "die" mensen.
Zelfs autochtone Nederlanders die zich bekeren tot de islaam worden als "ze" gezien door velen ;)
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 20-07-16 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt