Nexit ja of nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nexit

Ik stem voor een nexit
148 (16%)
Ik stem tegen een nexit
750 (83%)

Totaal aantal stemmen: 898

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:18

Bruintje, wat een wantrouwen...!

(Ik lees vanaf vrijdagochtend al over politici in beroering, dus dat er *iets* is doorgedrongen lijkt mij een feit.
Verder is de carrière van vrijwel elke politicus verweven met 'wat er met het volk gebeurt' - al zijn er uiteraard verschillen tussen, pak m beet, de VVD en de SP. Huurverhoging raakt het electoraat van de Vvd niet, de mensen van de SP wel, bijvoorbeeld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:18

bruintje123 schreef:
Ik vraag het me af of bij politici wel iets doordringt?
Misschien als het hen persoonlijk treft. Niet als het het volk aangaat.
En het zou me verbazen als er nu kwartjes gaan vallen.

Weet twee staatssecretarissen die van alles beloven en zeggen, ben alleen bang dat als ik ze tegenkom ik niet netjes goedemiddag ga zeggen ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:21

bigone schreef:
Electra63 schreef:
De vraag is: wordt het beter na een Nexit? Ik denk het niet...

Hoewel ik steeds meer neig naar een anti EU mening geef ik je wel gelijk, vraag is echter ook hoe lang het slechter zou gaan. Er word geschermd met militaire zwakte, samenwerking op gebied van veiligheid valt weg enzenz. maar laten we wel zijn, de internationale politie is misschien in oprichting maar nog lang geen feit gezien het laten lopen van terroristen en andere criminelen omdat ze wel gesignaleerd staan maar alleen in eigen land en niet in heel Europa.
Indien de Eu een samenwerkingsverband zou zijn op gebied van veiligheid(zowel mens als voeding) dierenwelzijn(transporten enz enz) immigratie, belastingen en handel en ze de achterlijke miljoenen kostende verhuizing elke maand achterwege laten dan ben ik meteen voor.
Maar er word nu al jaren vergaderd over universele opladers, eindelijk is het in 2017 zo ver dat alle mobiele apparaten een universele usb oplaad aansluiting moeten hebben. Heel moeilijk besluit hoor maar als de EU dan toch punten wil scoren dan zet je dit op de agenda, vergader je er over en beslis je dat dat binnen twee jaar de norm is anders mogen die produkten niet meer verkocht worden in de EU. Als de EU toch zo machtig is en tegenover alle fabrikanten zo een vuist kan maken dan hoef je daar geen miljoenen aan te verspillen door er eindeloos over te vergaderen. En dat gebeurt met alles, die toegestane kromming van de komkommers, jezus, waar bemoeien ze zich mee. En ook daar zal veel onderzoek aan vooraf gegaan zijn en dat heeft waarschijnlijk ook wel zo veel gekost dat je aan elke burger in de EU een jaar lang gratis komkommers weg kunt geven. Ik bedoel maar, scheid nuttige van nutteloze zaken en richt je daar op met een flink verkleind bestuurlijk apparaat met normale salarissen en niemand wil meer uit de EU.

Half jaartje niet verhuizen levert best wat centjes op :7
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:21

Janneke2 schreef:

(Ik lees vanaf vrijdagochtend al over politici in beroering, dus dat er *iets* is doorgedrongen lijkt mij een feit.
Verder is de carrière van vrijwel elke politicus verweven met 'wat er met het volk gebeurt' - al zijn er uiteraard verschillen tussen, pak m beet, de VVD en de SP. Huurverhoging raakt het electoraat van de Vvd niet, de mensen van de SP wel, bijvoorbeeld.)

Maar Janneke, het is toch te treurig voor woorden dat onze politiek nu pas komt met de opmerkingen dat het anders moet in de EU, hoe doof en blind zijn ze dan de afgelopen jaren wel niet voor hun eigen kiezers geweest, nu komen ze zonder uitzondering zeer berekenend over want tja, er komen verkiezingen aan dus het grote geschreeuw begint weer.

BigOne

Re: Nexit ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:25

De maandelijkse EU verhuizers kost de belastingbetalers, dus u en ik en alle eu burgers 200 miljoen euro per jaar en dit is nog ex reiskosten voor de dik 700 parlementsleden.
Er zijn meer dan een miljoen handtekeningen verzamelt tegen deze geld verspilling maar dat word achteloos terzijde geschoven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:26

Precies dat bigone.
Er zijn signalen genoeg.
Maar daar is niets mee gedaan.
En ja helaas ik geloof ook niet dat er iets gaat veranderen.
Ook niet bij een nexit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:28

Citaat:
Maar er word nu al jaren vergaderd over universele opladers, eindelijk is het in 2017 zo ver dat alle mobiele apparaten een universele usb oplaad aansluiting moeten hebben. Heel moeilijk besluit hoor maar als de EU dan toch punten wil scoren dan zet je dit op de agenda, vergader je er over en beslis je dat dat binnen twee jaar de norm is anders mogen die produkten niet meer verkocht worden in de EU. Als de EU toch zo machtig is en tegenover alle fabrikanten zo een vuist kan maken dan hoef je daar geen miljoenen aan te verspillen door er eindeloos over te vergaderen. En dat gebeurt met alles, (....)

Zie hier het imago probleem van de EU.

Ooit hadden we een moedige bestuurder (status: 'euro commissaris', naam Nelie Kroes) en die heeft metmoeite en tegen dreigementen in dir soort dingen doorgedrukt.

Want NEEN, de EU is niet, helaas maar waar, niet machtig tegenover bedrijven.
Not to mention dat mw Kroes uit een VVD omgeving kwam, waarin juist het credo geldt van 'dat het slecht is voor bedrijven (lees: mijn bedrijf) om een standaard vast te stellen, en dat opleggen - "arreboe".'
Ik bedoel maar, de bovenstaande, welhaast stalinistische aanpak is niet aan de orde.

Des al niet te min wordt de EU hier wel door de modder gesleurd, want "er zouden miljoenen zijn verspild".
Zo veel salaris kreeg Nelie Kroes nou ook weer niet....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:29

chanicha schreef:
Electra ik kwam van school in 75 en kon kiezen waar ik wilde werken, ik liep in het weekend in mijn uppie vanaf CS Utrecht naar de Mariaplaats en ik had zeer snel een woning. Zorgkosten had ik niet en tandartskosten ook niet dus voor mij wel goeie ouwe tijd. Het is niet zo dat ik denk dat dat terugkomt maar ik zie en voel wel duidelijk het verschil.

Ik loop nog steeds van CS centraal in mijn uppie. Of nou ja...uppie. Ook midden in de nacht een hele stroom mensen.
Fiets midden in de nacht gewoon van het centrum in Utrecht naar De Bilt.

On-topic. Heel, maar dan ook heel erg tegen een Nexit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:30

bigone schreef:
De maandelijkse EU verhuizers kost de belastingbetalers, dus u en ik en alle eu burgers 200 miljoen euro per jaar en dit is nog ex reiskosten voor de dik 700 parlementsleden.
Er zijn meer dan een miljoen handtekeningen verzamelt tegen deze geld verspilling maar dat word achteloos terzijde geschoven.

}>
Tja die Fransozen, grote smoel, overal schijt aan hebben, maar zich aan de regels houden? ho maar.
Val in herhalingen geloof ik.
Neeltje?? http://www.rtlnieuws.nl/nederland/polit ... t-het-stil

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:34

bigone schreef:
Janneke2 schreef:

Maar Janneke, het is toch te treurig voor woorden dat onze politiek nu pas komt met de opmerkingen dat het anders moet in de EU, hoe doof en blind zijn ze dan de afgelopen jaren wel niet voor hun eigen kiezers geweest, nu komen ze zonder uitzondering zeer berekenend over want tja, er komen verkiezingen aan dus het grote geschreeuw begint weer.

Eh, ff concreet graag.

Wat dacht je van de plannen van Frans Timmermans, toen hij vorig jaar aantrad, bijvoorbeeld? (Ik noem maar een dwarsstraat. Over dat het anders moest.)

Dat het anders moet - gratuiter kun je het niet maken, maar kraak dan eens gericht iets af.
Ik krijg vooral het gevoel dat mensen nul komma niente over "Brussel" weten, maar vervolgens met de malste verwijten komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:37

bigone schreef:

Ja, het circus naar Straatsburg, een Frans gevoelig puntje.

Maarre, reiskosten (Praag Brussel, Riga Brussel, Dublin Brussel) zijn compleet en volkomen terecht, dus van een andere orde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:43

Janneke ik snap dat je zeer pro EU bent, maar deze mensen krijgen een riant salaris met daar bovenop een even zo dikke reiskosten en overnachtingsvergoeding en een kantoor vergoeding. Hiervoor krijgen ze dus nog eens extra. En Neelie Smit Kroes verdiende zo'n 30.000 euro per maand los van de vele toeslagen.
En het vervelende is dat de ruim 700 parlementsleden in Straatsburg zitten om te vergaderen want de 27 leiders komen niet mee en het parlement heeft alleen geen beslissingsbevoegdheid dus totale waanzin en geldverspilling. Viva la France.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:57

bigone schreef:
Janneke ik snap dat je zeer pro EU bent

...niemand hier gelooft me, :brr: maar ik heb in 2005 tegen gestemd.
Accoord, omdat ik tegen een extra bestuurslaag was.
(En wat baalde ik toen Balkenende het ging hebben over die vlag.)
Ik heb dus eerder het gevoel dat ik een sceptische Brussel volger ben, dan iemand die pro is.
Citaat:
mensen krijgen een riant salaris met daar bovenop een even zo dikke reiskosten en overnachtingsvergoeding en een kantoor vergoeding. Hiervoor krijgen ze dus nog eens extra. En Neelie Smit Kroes verdiende zo'n 30.000 euro per maand los van de vele toeslagen.

Dat mag van mij, sceptische volger van Brussel, gewoon terug naar de Balkenende norm.
En reiskosten graag per TVG abonnement.
Citaat:
En het vervelende is dat de ruim 700 parlementsleden in Straatsburg zitten om te vergaderen want de 27 leiders komen niet mee en het parlement heeft alleen geen beslissingsbevoegdheid dus totale waanzin en geldverspilling. Viva la France.

Ja, verhuizen - brrrr.

Maar geen beslissingen nemen? ?
Het europarlement kan tegenwoordig euro commissarissen afzetten.
Dat lijkt me nogal een beslissing.

Trouwens, geen enkel parlement is afhankelijk van een regering, een parlement hoort leidend te zijn tegenover de regerende macht. (Het Nederlandse CDA is dat compleet vergeten, maar dat is een andere zaak. )

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:09

chanicha schreef:
Electra ik kwam van school in 75 en kon kiezen waar ik wilde werken, ik liep in het weekend in mijn uppie vanaf CS Utrecht naar de Mariaplaats en ik had zeer snel een woning. Zorgkosten had ik niet en tandartskosten ook niet dus voor mij wel goeie ouwe tijd. Het is niet zo dat ik denk dat dat terugkomt maar ik zie en voel wel duidelijk het verschil.

Ik studeerde 5 jaar geleden af.. Heb mijn hele studietijd snachts vrolijk door de binnenstad van Utrecht geslenterd en heb in een onmogelijke sector geen dag ongewild zonder werk gezeten.
Het feit dat ik geen zorgtoeslag ontvang en dus meer premie betaal dan ik aan ziektekosten maak lijkt mij redelijk in een solidariteitssysteem. De verzorgingsstaat die NL in de jaren 80 was in zijn opgegroeid is al heel lang niet meer realistisch en dat is echt niet de schuld van de EU.
Eerder van de vele stemmers en bestuurders die uit een tijd komen waarin alles beter was en liever de generaties onder hen met de problemen opzadelen dan dat ze er zelf tegen het eind van hun leven nog enigszins op achteruit zouden gaan..

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:11

De EU-wetgeving geeft u in bepaalde omstandigheden het recht u in een ander EU-land te laten behandelen. Daarvoor moet u u wel goed informeren over uw rechten en de beperkingen erop, en over de te volgen procedure.

Lees meer over:

uw recht op geplande medische zorg in het buitenland
hoe u in het buitenland een ziekenhuis vindt dat de behandeling verricht die u nodig heeft?
vergoeding van de medische kosten van een geplande behandeling in het buitenland
meer informatie

http://europa.eu/youreurope/citizens/he ... dex_nl.htm

Borstkankeropsporing in Europa.
Het programma voor de opsporing van borstkanker vloeit voort uit een mobilisatie van politiek Europa tegen kanker, die teruggaat tot 1985. In die tijd beschikte men over elementen die aantoonden dat de opsporing van borstkanker via mammografie de mortaliteit door deze ziekte kon verlagen, toch minstens bij vrouwen vanaf 50 jaar. De 12 Lidstaten van wat toen nog de Europese Gemeenschap was, beslisten om de actie "Europa tegen kanker" te lanceren. Ze richtten een Comité van Experts op. Zweden, dat geen lid was van de Gemeenschap, werd uitgenodigd als waarnemer.

Vandaag bestaat er een consensus over het nut van het systematisch opsporingsprogramma via mammografie bij vrouwen van 50 tot 70 jaar, op voorwaarde dat deze opsporing gepaard gaat met een kwaliteitsgarantiesysteem. Eveneens staat vast dat een dergelijk programma efficiënt is als het zich richt tot asymptomatische vrouwen die niet blootgesteld zijn aan een specifiek risico, zoals familiale erfelijkheid. Men weet ook dat deze opsporing haar vruchten afwerpt - in termen van een verlaging van de mortaliteit - als ze toegepast wordt bij minstens 70% van de doelbevolking.

De "European Guidelines for Quality Assurance in Mammography Screening" dateert van 1993 en is vandaag aan haar vierde editie toe. Dit document reikt de Lidstaten van de Europese Unie richtlijnen en kwaliteitsstandaarden aan voor de invoering van hun opsporingsprogramma.

In 2007 hadden 22 van de 27 Lidstaten een systematisch opsporingsprogramma ingevoerd op basis van de Europese Guidelines.

Klik hier voor een overzichtstabel van de borstkankeropsporingsprogramma's in de Europese Unie.
Reizen in de Europese Unie - Hoofdinhoud

Brits paspoort
Eén van de grote verworvenheden van de EU is dat u als EU-burger vrij door de EU mag reizen. Dit betekent dat u slechts een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart nodig heeft om naar andere EU-landen te kunnen reizen. Als burger van een EU-lidstaat bent u geen toerist of reiziger als alle anderen uit niet EU-landen, maar heeft u extra rechten en mogelijkheden. Zo mag u naar alle andere lidstaten reizen en daar tijdelijk wonen.
U beschikt ook over bepaalde mogelijkheden en garanties bij (onder meer) particuliere aankopen en transacties, en bij de gezondheidszorg. Verder kunt u als inwoner van de EU overal ter wereld bij elke Europese ambassade aankloppen.
Delen
Inhoudsopgave van deze pagina:

Uitgebreid
Recht om te reizen
Personencontroles en vervoer van goederen
Vervoer en gezondheid
Uw rechten en mogelijkheden als consument op reis
Meer informatie
1.
Recht om te reizen
EU-burgers die zich in een andere EU-lidstaat willen vestigen voor een periode van langer dan drie maanden, hoeven sinds 2006 geen verblijfskaart meer aan te vragen. Zij moeten zich gewoon laten inschrijven bij de bevoegde instanties (bijvoorbeeld de gemeente), wanneer het gastland dat noodzakelijk acht.
Uw familieleden mogen u altijd vergezellen, ook al hebben zij een andere nationaliteit. Wanneer uw familieleden geen EU-burger zijn, kan de lidstaat waarheen of waardoor u wilt reizen, afhankelijk van de nationaliteit van deze familieleden, een inreisvisum verlangen. Het consulaat moet dit visum kosteloos en zonder onnodige formaliteiten afgeven.

Nieuwe veiligheidskenmerken beschermen EU-patiënt tegen vervalste geneesmiddelen
door Andrzej Rys, directeur Gezondheidssystemen, geneesmiddelen en innovatie, DG Gezondheid en Voedselveiligheid, Europese Commissie

door Andrzej Rys, directeur Gezondheidssystemen, geneesmiddelen en innovatie, DG Gezondheid en Voedselveiligheid, Europese Commissie
Patiënten in Europa hebben recht op veilige medicijnen van goede kwaliteit die ook werken. In vervalste geneesmiddelen zitten vaak inferieure bestanddelen in een verkeerde dosis, waardoor ze een groot gevaar voor de volksgezondheid vormen. De richtlijn vervalste geneesmiddelen, die in januari 2013 in werking is getreden, moest geneesmiddelen veiliger maken. Zij gaf de Commissie de bevoegdheid om maatregelen te nemen om de echtheid van geneesmiddelen te controleren en de kwaliteit van de ingrediënten te verbeteren.

Op 9 februari heeft de Commissie een gedelegeerde verordening vastgesteld, de laatste, maar zeker niet de geringste, in een reeks van uitvoeringsmaatregelen voor de richtlijn vervalste geneesmiddelen.

Deze verordening moet helpen de echtheid van geneesmiddelen te controleren door twee veiligheidskenmerken: een uniek identificatiekenmerk en een knoeibeveiliging. Die moeten de patiënt beschermen tegen vervalsing van geneesmiddelen en de gevolgen van gewone afleveringsfouten. Bij het uniek identificatiekenmerk gaat het om een individuele streepjescode voor elke geneesmiddelenverpakking, die met een gewone scanner kan worden gelezen. De knoeibeveiliging garandeert dat de geneesmiddelenverpakking niet is geopend en dat er dus niet mee is geknoeid.
http://ec.europa.eu/health/newsletter/1 ... ter_nl.htm
Laatst bijgewerkt door CoolCorrie op 28-06-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:17

Ik ben zelf een voor stemmer. Ik denk dat Nederland op veel vlakken beter functioneert zodra het niet meer aan banden gelegd wordt door Brussel. Het spoed debat wat gevoerd is laat imo precies zien wat een zooitje het is. Elkaar uitjoelen en naar elkaar schreeuwen als het je niet aanstaat. Toppertjes.

Los daarvan. Brussel wil maatregelen nemen tegen landen die na de Britten ook uit de EU willen stappen. Oftewel sancties en consequenties met betrekking tot o.a. de handel. Om zo te zorgen dat landen vrijwel met geen enkele mogelijkheid nog uit de EU kunnen komen. Een dictatuur heet dat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:20

Particulier moeten verzekeren was ook niet grappig vroeger hoor :n

Ik ben welliswaar nog geen 50 maar imo is veiligheid echt nauwelijks veranderd, in de jaren 80 liepen ook gewoon kinderverkrachters in ons kleine dorpsparkje.
Daarentegen heb ik zonder problemen in de slechste wijken van Rotterdam gewoond 8 jaar geleden.
Gevoelsveiligheid en werkelijke veiligheid liggen vaak mijlenver uit elkaar.

Ik mag me trouwens onder bepaalde voorwaarden in het buitenland laten behandelen, en dat zonder EU.
Ik betaal wel echt heul veul geld aan de verzekering iedere maand. Basis tarief voor 1 persoon zonder aanvullingen licht tussen 250-300 Frank=Euro.
Als familie met 3 personen tik ik iedere maand bijna 700 frank af.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:27

CoolCorrie schreef:
De EU-wetgeving geeft u in bepaalde omstandigheden het recht u in een ander EU-land te laten behandelen. Daarvoor moet u u wel goed informeren over uw rechten en de beperkingen erop, en over de te volgen procedure.

Lees meer over:

uw recht op geplande medische zorg in het buitenland
hoe u in het buitenland een ziekenhuis vindt dat de behandeling verricht die u nodig heeft?
vergoeding van de medische kosten van een geplande behandeling in het buitenland
meer informatie

http://europa.eu/youreurope/citizens/he ... dex_nl.htm

Borstkankeropsporing in Europa.
Het programma voor de opsporing van borstkanker vloeit voort uit een mobilisatie van politiek Europa tegen kanker, die teruggaat tot 1985. In die tijd beschikte men over elementen die aantoonden dat de opsporing van borstkanker via mammografie de mortaliteit door deze ziekte kon verlagen, toch minstens bij vrouwen vanaf 50 jaar. De 12 Lidstaten van wat toen nog de Europese Gemeenschap was, beslisten om de actie "Europa tegen kanker" te lanceren. Ze richtten een Comité van Experts op. Zweden, dat geen lid was van de Gemeenschap, werd uitgenodigd als waarnemer.

Vandaag bestaat er een consensus over het nut van het systematisch opsporingsprogramma via mammografie bij vrouwen van 50 tot 70 jaar, op voorwaarde dat deze opsporing gepaard gaat met een kwaliteitsgarantiesysteem. Eveneens staat vast dat een dergelijk programma efficiënt is als het zich richt tot asymptomatische vrouwen die niet blootgesteld zijn aan een specifiek risico, zoals familiale erfelijkheid. Men weet ook dat deze opsporing haar vruchten afwerpt - in termen van een verlaging van de mortaliteit - als ze toegepast wordt bij minstens 70% van de doelbevolking.

De "European Guidelines for Quality Assurance in Mammography Screening" dateert van 1993 en is vandaag aan haar vierde editie toe. Dit document reikt de Lidstaten van de Europese Unie richtlijnen en kwaliteitsstandaarden aan voor de invoering van hun opsporingsprogramma.

In 2007 hadden 22 van de 27 Lidstaten een systematisch opsporingsprogramma ingevoerd op basis van de Europese Guidelines.

Klik hier voor een overzichtstabel van de borstkankeropsporingsprogramma's in de Europese Unie.
Reizen in de Europese Unie - Hoofdinhoud

Brits paspoort
Eén van de grote verworvenheden van de EU is dat u als EU-burger vrij door de EU mag reizen. Dit betekent dat u slechts een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart nodig heeft om naar andere EU-landen te kunnen reizen. Als burger van een EU-lidstaat bent u geen toerist of reiziger als alle anderen uit niet EU-landen, maar heeft u extra rechten en mogelijkheden. Zo mag u naar alle andere lidstaten reizen en daar tijdelijk wonen.
U beschikt ook over bepaalde mogelijkheden en garanties bij (onder meer) particuliere aankopen en transacties, en bij de gezondheidszorg. Verder kunt u als inwoner van de EU overal ter wereld bij elke Europese ambassade aankloppen.
Delen
Inhoudsopgave van deze pagina:

Uitgebreid
Recht om te reizen
Personencontroles en vervoer van goederen
Vervoer en gezondheid
Uw rechten en mogelijkheden als consument op reis
Meer informatie
1.
Recht om te reizen
EU-burgers die zich in een andere EU-lidstaat willen vestigen voor een periode van langer dan drie maanden, hoeven sinds 2006 geen verblijfskaart meer aan te vragen. Zij moeten zich gewoon laten inschrijven bij de bevoegde instanties (bijvoorbeeld de gemeente), wanneer het gastland dat noodzakelijk acht.
Uw familieleden mogen u altijd vergezellen, ook al hebben zij een andere nationaliteit. Wanneer uw familieleden geen EU-burger zijn, kan de lidstaat waarheen of waardoor u wilt reizen, afhankelijk van de nationaliteit van deze familieleden, een inreisvisum verlangen. Het consulaat moet dit visum kosteloos en zonder onnodige formaliteiten afgeven.

Nieuwe veiligheidskenmerken beschermen EU-patiënt tegen vervalste geneesmiddelen

Patiënten in Europa hebben recht op veilige medicijnen van goede kwaliteit die ook werken. In vervalste geneesmiddelen zitten vaak inferieure bestanddelen in een verkeerde dosis, waardoor ze een groot gevaar voor de volksgezondheid vormen. De richtlijn vervalste geneesmiddelen, die in januari 2013 in werking is getreden, moest geneesmiddelen veiliger maken. Zij gaf de Commissie de bevoegdheid om maatregelen te nemen om de echtheid van geneesmiddelen te controleren en de kwaliteit van de ingrediënten te verbeteren.

Op 9 februari heeft de Commissie een gedelegeerde verordening vastgesteld, de laatste, maar zeker niet de geringste, in een reeks van uitvoeringsmaatregelen voor de richtlijn vervalste geneesmiddelen.

Deze verordening moet helpen de echtheid van geneesmiddelen te controleren door twee veiligheidskenmerken: een uniek identificatiekenmerk en een knoeibeveiliging. Die moeten de patiënt beschermen tegen vervalsing van geneesmiddelen en de gevolgen van gewone afleveringsfouten. Bij het uniek identificatiekenmerk gaat het om een individuele streepjescode voor elke geneesmiddelenverpakking, die met een gewone scanner kan worden gelezen. De knoeibeveiliging garandeert dat de geneesmiddelenverpakking niet is geopend en dat er dus niet mee is geknoeid.
http://ec.europa.eu/health/newsletter/1 ... ter_nl.htm

Ga je nu echt de hele website van de EC kopiëren Corry? Volgens mij is dit niet echt een toegevoegde waarde. Vooral omdat je gewoon ook inhoudsopgave's aan het kopiëren bent. Maak dan een selectie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:39

Even eens wat anders tussendoor.
Heeft iemand van jullie wel eens naar de sollicitatieprocedure van de Europese commissie gekeken?
Die is geweldig, de een na de andere persoonlijkheidstest en intelligentie proef aangevuld door een examen zonder dat je ook naar 1 persoon ziet.
Voor mij de ultieme test of je bureaucratisch genoeg bent :P

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:28

Sizzle schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens naar de sollicitatieprocedure van de Europese commissie gekeken?
Die is geweldig, de een na de andere persoonlijkheidstest en intelligentie proef aangevuld door een examen zonder dat je ook naar 1 persoon ziet.

Heb je een linkje? Ik wil wel euro parlementariër worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:30

Electra63 schreef:
chanicha schreef:
Ik verlang terug naar de tijd dat je de zorg kreeg die je nodig had zonder en blauw voor te liggen, dat je kinderen nog een betaalbaar huurhuis konden krijgen, dat je aan iedere vinger tien bazen had en dat je nog veilig 's avonds over straat kon. En ja, ik weet dat dat niet meer terugkomt.
Verder ben ik het met wat jan de regelaar zegt eens, ook ik ben van de oude garde en heb het dus allemaal meegemaakt.

Wanneer was dat dan? Ik kwam begin jaren 80 van school en werkeloosheid was groot (al had ik direct een baan). De wachttijd voor een huurhuis in een gewilde wijk in Rotterdam was 6 jaar. Wij kochten daarom een oud huis met bijna 13% rente.....
Ik ben weleens aangerand 's avonds toen ik laat alleen over straat ging .... Dus goede ouwe tijd???

eens..

mijn ouders hebben mij dat later verteld, ik heb het gelukkig maar slechts ten dele bewust meegemaakt.

Mijn vader was grotendeels arbeidsongeschikt, hij had ooit de boerderij van zijn ouders overkocht (zonder land) op basis van een lening die pas afgelost hoefde te worden na de dood van zijn laatste ouder. Helaas moest hij voor het verbouwen en onderhouden wel een hypotheek afsluiten.. Een relatief kleine, immers op basis van je arbeidsongeschiktheidsuitkering kun je echt niet heel veel lenen, laat staan dat hij veel kreeg om van rond te komen.

grote schik toen na 10 jaar de hypotheek rente afliep midden in de volle diepte van de ressessie begin jaren tachtig. Mijn ouders moesten ook 13 procent ophoesten enkele jaren lang. Mijn moeder kon geen baan krijgen, mijn vader was ongeschikt, daar zit je dan met twee schoolgaande kinderen..

Ons week menu was een aaneenrijging van kliekjes, kleding aankopen ging alleen in de diepe uitverkoop of tweedehands.

woning markt nu erg? iemand die zich nog herinnert: Geen woning, geen kroning?

Toen ik 13 was zou ik ergens gaan oppassen.. Mijn vader heeft er direct een stokje voor gestoken.. het adres waar ik gesoliciteerd had en aangenomen was was dat van de plaatselijke 'drugskoning', zelf de handen niet vies, maar wel in het millieu en aansturend, daarnaast werd hij ook verdacht dat hij met erg jonge meisjes het nest in dook. En dat deed die gast toen al tientallen jaren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:56

Electra63 schreef:
De vraag is: wordt het beter na een Nexit? Ik denk het niet...

Nou ja, volgens de 2e Kamer komt er geen Nexit-referendum. Slechts 12 PVV-ers en 2 PVV-afvalligen stemden voor. Dat maakt de vraag vooralsnog academisch. Wat mij betreft blijft dat overigens zo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:09

janderegelaa schreef:
Sizzle schreef:

Beste Jan,
weet je waar je over praat?

Europarlementarier is een vrij beroep, geen sollicitatie nodig.

Je moet maken dat je op een lijst komt.
Twee opties: zelf een lijst starten, enige tienduizenden handtekeningen ophalen en zorgen dat je gekozen wordt.
Om practische redenen hebben vele politici dit "uitbesteed": wordt lid van een politieke partij, zorg dat je daar in gunstige zin opvalt (... wellicht door je weg te weten in de bureaucratie, maar er zijn talloze kwalificaties mogelijk...) zodat zij jou op een lijst zetten. Hopelijk op een verkiesbare plaats (= relatief hoog), of maak anders zelf tamtam (=optie 'ik ga voor voorkeurstemmen).

Dit verschilt - terecht - van de bestuurslaag 'euro commissaris' (waar ik dus tegen ben).
Dat zijn per definitie bestuurders.
(Parlementariers per definitie niet.)
Luitjes in deze bestuurslaag worden door (ik gebruik als anglofiel de britse term) hun 'peers' gekozen. (Het woord 'peer' heeft een klank van deftige lieden die onder elkaar gelijk zijn - ik moet daar dus niets van hebben. Het feit dat er af en toe 'peers' opduiken die echt iets voorstellen en mijn respect winnen staat daar los van.)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:22

Janneke2 schreef:
janderegelaa schreef:

Beste Jan,
weet je waar je over praat?

Europarlementarier is een vrij beroep, geen sollicitatie nodig.

Je moet maken dat je op een lijst komt.
Twee opties: zelf een lijst starten, enige tienduizenden handtekeningen ophalen en zorgen dat je gekozen wordt.
Om practische redenen hebben vele politici dit "uitbesteed": wordt lid van een politieke partij, zorg dat je daar in gunstige zin opvalt (... wellicht door je weg te weten in de bureaucratie, maar er zijn talloze kwalificaties mogelijk...) zodat zij jou op een lijst zetten. Hopelijk op een verkiesbare plaats (= relatief hoog), of maak anders zelf tamtam (=optie 'ik ga voor voorkeurstemmen).

Dit verschilt - terecht - van de bestuurslaag 'euro commissaris' (waar ik dus tegen ben).
Dat zijn per definitie bestuurders.
(Parlementariers per definitie niet.)
Luitjes in deze bestuurslaag worden door (ik gebruik als anglofiel de britse term) hun 'peers' gekozen. (Het woord 'peer' heeft een klank van deftige lieden die onder elkaar gelijk zijn - ik moet daar dus niets van hebben. Het feit dat er af en toe 'peers' opduiken die echt iets voorstellen en mijn respect winnen staat daar los van.)

Het was sarcastisch bedoeld.... :D :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:29

Jajaa, kroning van Trix. Om even off topic verder gaan, het huidige korps en de schatjes die CS schoonveegden.