Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Shadow: Ik ben het helemaal met je eens.
Shadow0 schreef:Dat is dus het soort goedpraterij waarbij je echt eerder bezig bent homo-agressie te bagatelliseren (en er dus ruimte voor te creeren) dan het te bestrijden.
Het zijn precies dat soort uitvluchten die steeds weer gebruikt worden om daadwerkelijke gerichte agressie niet als zodanig te hoeven benoemen... met alle gevolgen van dien.
Sammie schreef:Dan weet ik het ook ff nietmaar goed dat was ook niet de main focus van dat stukje. Beklagen dat 'mensen' hun hoofden omdraaien met dito blik klopt in Nederland in ieder geval niet of dat je niet hand-in-hand kan lopen. Dat is zo'n beperkte kleine groep. Hetero's lopen niet massaal hand in hand, homo's ook niet.
Dat soort uitspattingen komen in het nieuws en dat zorgt voor een vergrootglas. Daar waar een homo in elkaar geslagen gewoon als pesterij is het gelijk 'schandalig dat dat gebeurt!!' en springt iedereen er bovenop. Zou het zelfde artikel of omstandigheid zijn man in elkaar geslagen dan durven mensen nog wel te zeggen 'tja had ie daar maar niet moeten lopen'. Terwijl het allebei gewoon hartstikke fout is.
alex66 schreef:Shadow0 schreef:Dat is dus het soort goedpraterij waarbij je echt eerder bezig bent homo-agressie te bagatelliseren (en er dus ruimte voor te creeren) dan het te bestrijden.
Het zijn precies dat soort uitvluchten die steeds weer gebruikt worden om daadwerkelijke gerichte agressie niet als zodanig te hoeven benoemen... met alle gevolgen van dien.
100% eens
safina schreef:En dat er maar weinig mensen zijn die hand in hand lopen vind ik zo'n kulargument.... Er lopen ook maar weinig mensen met een keppeltje op. Maar als iemand om die reden uitgescholden, bespuugd en geslagen wordt, pikken we dat toch ook niet? Kom op zeg!
DarkoFoitzik schreef:ik vind die post eigenlijk nog wel meer omvattend van Thesserd. De uitspraak dat de moslim gemeenschap het zelf wilt oplossen. dit kan eventueel gegeneraliseerd worden dat elke geloofsmaatschappij de problemen zelf moet oplossen.
Citaat:De SGP vindt dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren.