Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:19

Celiien schreef:
Dit ga je niet menen toch.. of gewoon toeval omdat daar alle treinen van/naar brussel gaan?

Citaat:
Op Amsterdam cs wordt perron 14 ontruimd door de politie

Ik liep er net nog, en het was er verder heel rustig. Voorlopig houd ik het gewoon op voorzorg omdat dit idd één van de internationale vertreksporen is.

History_

Hoe erg het ook is, 30 doden, ik had eerlijk gezegd erger verwacht bij het zien van sommige foto's en video beelden. Die vertrekhal in Zaventem, zo verwoest. En die foto van die metro die ook gedeeld is op sociale media.

Marjo

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk dit!!!

Ik heb nog zo geroepen, stop de vluchtelingen, want men haalt het paard van Troje mee binnen.
Het is erg voor de echte vluchtelingen en daar maken die vieze stukken uitschotten dankbaar gebruik van en hebben het ook zo bedacht en in gang gezet.........

En kijk eens!!!
Dikke ellende.........

[ [url=m/oXjb6Q.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend nare print zeg. Er zal een kern van waarheid in zitten maar de vluchtelingen vluchten juist voor ISIS. Die zijn daar net zo bang voor als de mensen hier...

_bloempje01_

[/quote]
In heel België wordt mensen verzocht om zo veel mogelijk binnen te blijven..[/quote]
Dat zal wel voor Brussel of Antwerpen gelden en niet voor de andere steden en dorpen.[/quote]

Het geld voor heel belgië. Iedereen moet binnen blijven.

Anoniem

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk dit!!!

Ik heb nog zo geroepen, stop de vluchtelingen, want men haalt het paard van Troje mee binnen.
Het is erg voor de echte vluchtelingen en daar maken die vieze stukken uitschotten dankbaar gebruik van en hebben het ook zo bedacht en in gang gezet.........

En kijk eens!!!
Dikke ellende.........

Misschien moet je je wat beter inlezen.. Zoals gezegd wordt, waren de aanslagplegers van Parijs al jarenlang inwoners van Europa.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:20

Wat verschrikkelijk dit, echt afschuwelijk.

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk dit!!!

En kijk eens!!!
Dikke ellende.........

Dit vind ik te kort door de bocht. We kunnen moeilijk al die mensen aan de grens laten staan terwijl ze zulke gruwelen in hun eigen land meemaken.
Natuurlijk is het een risico dat er ook rotte appels meekomen, maar dat is geen reden om onschuldige mensen te weigeren. Er moet wel veel betere controle komen, dat zeker, want dit mag niet meer gebeuren. :(

Stefaaah

History_ schreef:
Hoe erg het ook is, 30 doden, ik had eerlijk gezegd erger verwacht bij het zien van sommige foto's en video beelden. Die vertrekhal in Zaventem, zo verwoest. En die foto van die metro die ook gedeeld is op sociale media.

Van waar haal jij 30 doden? Heb het zelf nog nergens gezien/gehoord...

xnaomivdh

Celiien schreef:
Dit ga je niet menen toch.. of gewoon toeval omdat daar alle treinen van/naar brussel gaan?

Citaat:

Op nu.nl wordt gemeld:
"Op perron 14 van station Amsterdam Centraal is een onbeheerde koffer gevonden, laat de politie Amsterdam-Amstelland tegenover NU.nl weten. Er is echter geen reden tot paniek en het perron is weer opengesteld."

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:21

Wat erg dit... geen woorden voor..

Lauraennala

Stefaaah schreef:
History_ schreef:

http://nos.nl/liveblog/2094384-terreura ... ussel.html

nog onbevestigd

Taffje

NOS heeft het over dertig doden....

History_

Stefaaah schreef:
History_ schreef:

Iemand vlak voor mij postte dat. Maar ik heb idd ook alleen nog maar 21 doden gelezen op de nieuwssites

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:22

In het nieuws in België heb ik nog niets gehoord over 30 doden... Ik hoop dat het niet waar is..

Piekosjj

Pistasche schreef:
Piekosjj schreef:
Nou ik hoop toch echt dat ik morgen ook gewoon thuis kan komen. Het is het paasweekend dus het zou fijn zijn als familie ook daadwerkelijk bij familie kan komen ipv op het werk (of stage in mijn geval) te moeten blijven. Zou me niks verbazen als darkchrystal ook bij familie of vrienden probeert te komen. Egoistisch? Nee dat vind ik niet.

Heel begrijpelijk. Maar deze maatregelen zijn om jouw veiligheid te kunnen verhogen. Dus ook al kan je spijtig genoeg morgen niet naar huis, dat heeft wel een hele goede reden. Misschien iets om aan te denken als het tegenzit, wat inderdaad heel jammer zou zijn.

Dat snap ik ook zeker en begrijp ik ook, niks meer dan logisch. Maar te zeggen dat wij ons niet af mogen vragen of bijv we nog door de grenzen door komen want 'onze afspraak is oh-zo belangrijk' en 'andere mensen hebben het nu veel slechter' vind ik wat ver gaan. Aangezien dit mij en darkchrystal nu toch ook wat persoonlijker raakt, en wij hier direct de gevolgen van zien, als in het niet kunnen zien van onze families tijdens de feestdagen.

Amaryllis

Ik ben van mening dat het niet realistisch is om aan te nemen dat terroristen zich zouden verplaatsen binnen de reguliere vluchtelingenstromen. Zij worden gefinancierd vanuit een terroristisch netwerk wat aan wapens en technologie kan komen om dergelijke verschrikkelijke daden te organiseren. Om deze aanslagplegers dan een maandenlange reis te laten maken lijkt mij niet waarschijnlijk. Zoals als eerder gezegd wonen deze geradicaliseerde personen vaak al in het bewuste land of komen zij met andere vervoersmiddelen.

Anoniem

Mondy schreef:
Sterkte voor eenieder die erbij betrokken is. Kippenvel van al het nieuws.

Waar ik me wel groen en geel aan erg is dat er nu weer die profielfoto's enz komen maar waarom alleen als het dichtbij huis is... maar waarom niet na die explosie na Ankara ?

Sorry, maar het is wel MIJN land dat nu het slachtoffer is van aanslagen. En ja, dat doet me meer als aanslagen die verder weg gebeuren. Mogelijks moet ik straks slachtoffers verzorgen als de Brusselse ziekenhuizen mensen naar de perifere ziekenhuizen sturen. Dus ja, dit raakt me diep.

The_Cat

Celiien schreef:

Citaat:

alle treinen naar brussel worden stopgezet, dus daarom zullen ze die ontruimen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:23

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:24

Idd 21 doden tot nu toe...

Toepasselijke foto
Afbeelding

Gentlegiant

RTLz zegt ook 30 doden maar zegt ook dat dit nog niet bevestigd is

Anoniem

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:25

Celiien schreef:

Citaat:

Zijn de treinen naar Belgie en Frankrijk.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:25

11 doden in Zavenvem, 10 doden in Maalbeek. Werd net bevestigd op het live-nieuws.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:26

SandraVerl schreef:
petraaken schreef:
In heel België wordt mensen verzocht om zo veel mogelijk binnen te blijven..

Dat zal wel voor Brussel of Antwerpen gelden en niet voor de andere steden en dorpen.

Volgens de media is het echt wel voor gans het land.[/quote]
Je denkt toch niet dat de mensen op het platteland zich daar iets van aan trekken. Overdrijven is ook niet nodig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:26

chamion schreef:
Celiien schreef:

Zijn de treinen naar Belgie en Frankrijk.

Citaat:
Op perron 14 van station Amsterdam Centraal is een onbeheerde koffer gevonden, laat de politie Amsterdam-Amstelland tegenover NU.nl weten. Er is echter geen reden tot paniek en het perron is weer opengesteld.

Serieus, nu een koffer laten staan :+