Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Beyond the Matrix: website van Martin Vrijland, de ergste complotdenker van de Benelux.
Time2wakeup: De titel van de site zegt mij al genoeg. En dan de andere artikelen: 'Insider verklapt wat er werkelijk op de maan gebeurd is'. 'Europarlementarier: Het doel van de EU? Macht!' Om nog maar te zwijgen van de chatbox en de gesprekken daarin, die zich spontaan opent bij openen van de site.
Nah, neuh, deze twee sites veranderen erg weinig aan mijn beeld, hoor.
Sammie schreef:Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.
Al dat "we moeten iets doen" is helemaal prima, maar het 'wat' moet óók ingevuld worden. En dat mis ik een beetje in bovenstaande reacties. Laten we het er over eens zijn dat er iets moet gebeuren, maar dan zit je nog steeds met wat, waar en hoe qua ruimte, geld, werk etc.. Iemand daar een antwoord op?
Ik ga RTL Late nog eens bekijken. Ik vind Timmermans wel te pruimen, dus ben benieuwd wat ie te zeggen had.
czarina schreef:Precies ragdollcat
Soms zie je op tv beelden waarvan he gewoon denkt gelijk oppakken die handel. En dat zijn dan vooral de 20ers, en natuurlijk scheer ik niet iedereen over een kam als dat zo overkomt, maar mochten wij op zo'n manier te keer gaan zouden we ook in geen enkel land welkom zijn. En ja er zijn ook rotte Nederlanders etc, maar daar mag net zo streng tegen opgetreden worden vind ik.
Tcm62 schreef:Ragdollcat, ik had een gesprek met een Syrische die geen moslim is en zij vertelde dat die moslims daar zo sneaky zijn, altijd een dubbele agenda, je weet nooit wat er echt achter al die gedachten schuil gaat...zij is ook bang, ze kent zeheel goed, het geloof, de koran, alles...en dar het heel link is nu...ze verwacht dat er heel veel IS gangers tussen zitten...
En dat wij hier in Europa veel te naif zijn...juist omdat we zo zijn en zo ons zelf zijn, zien we het gevaar niet, omdat we het niet kennen...
Dit is dus het verhaal van iemand die zelf uit Syrie komt...
Tcm62 schreef:Ragdollcat, ik had een gesprek met een Syrische die geen moslim is en zij vertelde dat die moslims daar zo sneaky zijn, altijd een dubbele agenda, je weet nooit wat er echt achter al die gedachten schuil gaat...zij is ook bang, ze kent zeheel goed, het geloof, de koran, alles...en dar het heel link is nu...ze verwacht dat er heel veel IS gangers tussen zitten...
En dat wij hier in Europa veel te naif zijn...juist omdat we zo zijn en zo ons zelf zijn, zien we het gevaar niet, omdat we het niet kennen...
elenaMM77 schreef:Tcm62 schreef:Ragdollcat, ik had een gesprek met een Syrische die geen moslim is en zij vertelde dat die moslims daar zo sneaky zijn, altijd een dubbele agenda, je weet nooit wat er echt achter al die gedachten schuil gaat...zij is ook bang, ze kent zeheel goed, het geloof, de koran, alles...en dar het heel link is nu...ze verwacht dat er heel veel IS gangers tussen zitten...
hmm, ja..
maar moet je voor de gein is rondgaan vragen onder de katholieken wat ze vinden van de protestanten.
En vroeger moesten wij niets van joden hebben, we hielpen ze wel, maar we vertrouwden ze voor geen meter.. sneaky basterds, zwendelaars en handelaars die geld verdienden over de ruggen van ons volkje..
het geeft nooit een goed beeld om in stress situatie of in oorlog te vragen wat men van hun buren vind als deze bij een ander 'kamp horen'.
sneaky en achterbaks zijn, zijn karaktereigenschappen en staan echt helemaal los van geloof in wat voor vorm dan ook.. iemand die achterbaks is heeft gewoon een bagger karakter, of die nu jood is, islamiet, christen of raszuivere atheïst.