haffylover schreef:Ik kwam een verhaal tegen en ik weet helaas uit naast omgeving dat dit de realiteit is omdat het meen aantal keer me eigen ogen heb gezien en mede mee beleefd. Zolang dit niet opgelost is ben ik het er niet mee eens dat we wel de vluchtelingen willen helpen maar de mensen in eigen land laten stikken.
Dit is het verhaal wat ik bedoel.
[b]Helaas de Werkelijkheid,
Paar dagen geleden zijn wij gevlucht uit Nederland, de Nederlandse regering heeft ons flink te pakken gehad.
Wij een ouder echtpaar van bijna 69 jaar woonde in een huurhuisje ergens hier in Nederland. Wij hebben ons hele leven hard gewerkt en (...) Ook de ouderen hebben we gesproken die niet genoeg geld hadden om van te leven en leden ook honger en hadden schulden.
(...) Later heb we die Buitenlandse personen aan gesproken en ze vertelde in gebrekkig Nederlands dat ze waren gevlucht voor de oorlog en nu ze hier woonde een bestaan konden opbouwen. Ook vertelde ze dat ze geld kregen en hele mooie spullen van de Nederlandse regering en natuurlijk gunde wij ze een goed bestaan. (...)
Ook zagen we veel mensen van Instanties die kwamen kijken bij de buitenlanders of ze nog meer hulp nodig mochten hebben en wij Nederlanders dan wij hebben het ook moeilijk wij worden NIET geholpen.
]
1) waarom zo naar afgedrukt? ....Wellicht: "vorm en inhoud zijn een".
2) de aloude leugen: "ze krijgen al die spullen gratis en voor niets" wordt gezellig herhaald.
3) ik kan bekennen, dat ik dit "mensen tegen elkaar uitspelen" vind. En daar heb ik een hekel aan.
PS: en die blonde meneer uit Venlo heeft voor dit soort beleid meer dan eens regeringsverantwoordelijkheid gedragen. Eerst eals vvd-er, daarna als gedoger van Rutte 1.