verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:36

Blue_Eyes schreef:
sammie schreef:
Nee, nu haal je twee dingen door elkaar blue eyes.

Doe even niet zo denigrerend. Als jij denkt dat ik dingen door elkaar haal, heb je mijn posts zelf niet goed gelezen.

Rustig maar hoor. Het was gewoon een opmerking. Jij zei dat die kampen niet veilig waren en dat zijn ze wel. Vandaar die opmerking. Hoef je niet gelijk met scherp te gaan schieten.. :Y)

abbycootje

vuurneon schreef:
Als de 'echte' Nederlander zo is als in dat stuk, dan schaam ik mij ervoor dat ik Nederlander ben :') Stelletje calimero's :=

_/-\o_

ravellie

Ik snap trouwens echt niet waarom we niet mogen zeggen dat dit ons land is

Ik ben Nederlander en daar ben ik trots op.
Dus ja, Nederland is wel 'mijn' land.
Kom op zeg, ik zit nog bij te komen over het gezeik rondom Sinterklaas ( of eigenljk meer zwarte piet).
Weleens in Amerika geweest?.
Daar heeft zo'n beetje iedere inwoner de Amerikaanse vlag in zn tuin wapperen.
En waarom? omdat ze trots op hun land zijn er er trots op zijn om Amerikaan te zijn.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:37

Logisch dat ze naar Duitsland willen. Die heeft gezegd geen oorlogsvluchtelingen te weigeren. En ook niet terug te sturen. Daar zou ik dan ook naar toe gaan. Fijn idee

Daks

elenaMM77 als die economische vluchtelingen nu enes zouden gedragen dan zouden ze meer welkom zijn.
Maar wat doen ze: Kijk is in hongarije griekenland oostenrijk frankrijk Dat is nog maar een kleine greep.
Nee ze slopen de boel in een land waar ze tijdelijk onderdak is geboden maar juist die willen meer en meer.

Waarom was abdullah niet tevreden in Turkije daar waar hij veilig zat?
en hij is niet de enige

vuurneon

Daks schreef:
Urielle open je ogen en lees tussen de sarcastische regels door.
Het gaat slechter dan je denkt in nederland en het word alleen maar erger.

Klopt, ben ik helemaal met je eens. Ik vind 'eigen volk eerst en tot die tijd niemand anders helpen die hulp nodig heeft' een zorgwekkende gedachtegang en niet goed voor de maatschappij en dat wordt alleen maar erger.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:38

haffylover schreef:
Ik kwam een verhaal tegen en ik weet helaas uit naast omgeving dat dit de realiteit is omdat het meen aantal keer me eigen ogen heb gezien en mede mee beleefd. Zolang dit niet opgelost is ben ik het er niet mee eens dat we wel de vluchtelingen willen helpen maar de mensen in eigen land laten stikken.

Dit is het verhaal wat ik bedoel.
[b]Helaas de Werkelijkheid,

Paar dagen geleden zijn wij gevlucht uit Nederland, de Nederlandse regering heeft ons flink te pakken gehad.
Wij een ouder echtpaar van bijna 69 jaar woonde in een huurhuisje ergens hier in Nederland. Wij hebben ons hele leven hard gewerkt en (...) Ook de ouderen hebben we gesproken die niet genoeg geld hadden om van te leven en leden ook honger en hadden schulden.
(...) Later heb we die Buitenlandse personen aan gesproken en ze vertelde in gebrekkig Nederlands dat ze waren gevlucht voor de oorlog en nu ze hier woonde een bestaan konden opbouwen. Ook vertelde ze dat ze geld kregen en hele mooie spullen van de Nederlandse regering en natuurlijk gunde wij ze een goed bestaan. (...)
Ook zagen we veel mensen van Instanties die kwamen kijken bij de buitenlanders of ze nog meer hulp nodig mochten hebben en wij Nederlanders dan wij hebben het ook moeilijk wij worden NIET geholpen.
]

1) waarom zo naar afgedrukt? ....Wellicht: "vorm en inhoud zijn een".
2) de aloude leugen: "ze krijgen al die spullen gratis en voor niets" wordt gezellig herhaald.
3) ik kan bekennen, dat ik dit "mensen tegen elkaar uitspelen" vind. En daar heb ik een hekel aan.

PS: en die blonde meneer uit Venlo heeft voor dit soort beleid meer dan eens regeringsverantwoordelijkheid gedragen. Eerst eals vvd-er, daarna als gedoger van Rutte 1.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:39

ravellie schreef:
Ik snap trouwens echt niet waarom we niet mogen zeggen dat dit ons land is

Ik ben Nederlander en daar ben ik trots op.
Dus ja, Nederland is wel 'mijn' land.
Kom op zeg, ik zit nog bij te komen over het gezeik rondom Sinterklaas ( of eigenljk meer zwarte piet).
Weleens in Amerika geweest?.
Daar heeft zo'n beetje iedere inwoner de Amerikaanse vlag in zn tuin wapperen.
En waarom? omdat ze trots op hun land zijn er er trots op zijn om Amerikaan te zijn.

maar wat maakt je Nederlander? Dat je hier geboren bent? Nedeelands paspoort? Wit kleurtje? Dat je hier werkt?

Daks

Heb jij met eigen ogen gezien hoe slecht het is bij sommige nederlanders?
Weet jij hoe het is? maak jij het van dichtbij mee. Nee?

nou ik wel en dan zul je misschien iets meer ervan begrijpen.

blokje

Het is ook on land. Mogen we ook blij mee zijn. En het delen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:40

Ik ben er trots op, dat wij in ons land open staan voor de opvang van vluchtelingen :) dat wij als land, vluchtelingen zien als medemens en ze veiligheid en opvang bieden.

(En ja t beleid is niet goed, traag en te weinig ruimte en ze hebben te lang afwachtend zich opgesteld maar toch... Ze zijn welkom)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:42

Daks schreef:

Ja, ik wel, ik werk in de geestelijke gezondheidszorg (psychiatrie/verslavingszorg/opvang dak- en thuislozen).

Toch verschil ik van mening van jou.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:43

Daks schreef:
elenaMM77 als die economische vluchtelingen nu enes zouden gedragen dan zouden ze meer welkom zijn.
Maar wat doen ze: Kijk is in hongarije griekenland oostenrijk frankrijk Dat is nog maar een kleine greep.
Nee ze slopen de boel in een land waar ze tijdelijk onderdak is geboden maar juist die willen meer en meer.

Waarom was abdullah niet tevreden in Turkije daar waar hij veilig zat?
en hij is niet de enige

Het is natuurlijk flauw om te zeuren over de Nederlandse taal, maar ik wil best "is" kijken in Hongarije.
...waar mensen for no reason al meer dan 24 uur in een stilstaande trein zitten, welkom zijninde sin dst de fatsoenlijke bevolking water enzo wil brengen, maar dat van de politie niet mag.

Ik weiger de gegijzelden daarvan de schuld te geven.
Orban zegt "dat hij een corridor wil" - als hij dat echt wil, zou hij deze mensen juist door moeten laten, vandaar dat ik het een gijzeling vind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:43

Daks schreef:

Is dit aan mij gericht?

Dan kan ik 'ja' antwoorden op je vragen, maar ik heb genoeg empathie in mijn lijf en leden om ook anderen veiligheid en een toekomst te gunnen :)

Ik gun het namelijk Élk mens en maak daarin geen onderscheid :) Ik gun het mijzelf net zo hard, als t oude omaatje op mijn werk en de vluchteling in het AZC dichtbij.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:44

Daks schreef:

Ja, ik wel, ik werk in de geestelijke gezondheidszorg (psychiatrie/verslavingszorg/opvang dak- en thuislozen).

Toch verschil ik van mening van en begrijp ik jou helemaal niet.

haffylover

Voor de vluchtelingen allicht fijn maar ik denk dat waarom beginnen met niet eerst eens met de mensen in eigen land te helpen. Bedoel ? Overal is wel wat honger en ellende maar waarom niet eerst onze eigen straat schoon vegen voor je andere straten gaat doen?

vuurneon

haffylover schreef:
Voor de vluchtelingen allicht fijn maar ik denk dat waarom beginnen met niet eerst eens met de mensen in eigen land te helpen. Bedoel ? Overal is wel wat honger en ellende maar waarom niet eerst onze eigen straat schoon vegen voor je andere straten gaat doen?

Waarom niet beide tegelijkertijd :)*

Waarom staan wij boven de vluchteling? Zijn wij beter als mens? Nee wij zijn gelijk.

haffylover

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:46

Omdat de heren van de regering schijnbaar niet lukt om meerdere dingen tegelijk uit te voeren

femo

Wat ik wel zeer zorgelijk vind is dat er tussen die vluchtelingen ook terroristen zitten. Zou het echt kunnen dat dit helemaal uit de hand gaat lopen voor de Europeanen? en waarom word er geen actie ondernomen. Ik begin nu erg angstig te worden...

blokje

Daks schreef:

O ja. Vele hebben het slecht.
Zie het veel. Wij leven ook onder modaal.
Oude versleten bank, oud keukentje, bagger badkamer. Maar ben gelukkig. Kan eten halen wat we nodig hebben en me kids geven wat wij belangrijk vinden.

Ik ken meerdere gezinnen die van de voedselbank leven. Gelukkig delen we graag hier in het dorp.
Hebben een goedkope kleding kringloop.

De rijkere mensen zouden de armere wat meer moetmoetenen helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:47

haffylover schreef:
Omdat de heren van de regering schijnbaar niet lukt om meerdere dingen tegelijk uit te voeren

Daar kunnen de vluchtelingen toch niets aan doen dat onze regering het zichzelf ook zo moeilijk maakt door al die losse voorzieningen? Evengoed dat wij er echt iets aan kunnen doen. Maar moet je dan maar de rug toekeren naar je medemens? Dat maakt het niet opeens magisch goed voor ons als inwoners immers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:49

femo schreef:
Wat ik wel zeer zorgelijk vind is dat er tussen die vluchtelingen ook terroristen zitten. Zou het echt kunnen dat dit helemaal uit de hand gaat lopen voor de Europeanen? en waarom word er geen actie ondernomen. Ik begin nu erg angstig te worden...

De terroristen zijn vooral de mensen die in Syrië hebben gevochten en al in Europa wonen (en vaak al hun hele leven). De mensen die vluchten zullen hoogst waarschijnlijk geen enkel band hebben met IS: anders gingen ze niet op de vlucht ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:49

Daks schreef:
Urielle open je ogen en lees tussen de sarcastische regels door.
Het gaat slechter dan je denkt in nederland en het word alleen maar erger.

Eh... Ik ben net gestopt in de thuiszorg bij bejaarden en chronisch zieken, doe vrijwilligerswerk als hulp bij mensen die financieel aan de grond zitten en ben betrokken bij diverse hulporganisaties. :+
En ik ben het niet met je eens.

Zelf heb ik deze maand zeshonderd euro, daarvan heb ik vrijdag voor honderd euro boodschappen gedaan voor de vluchtelingen. Voedsel, billendoekjes, maandverband en water zijn nl veel harder nodig daar dan mijn nieuwe studieboeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:50

Blue_Eyes schreef:
Van FB, even om zaken in persectief te plaatsen...

Citaat:
Hoezo vluchtelingenprobleem? Reken even met me mee!

Er zijn tot nu toe ongeveer 207.000 vluchtelingen de EU binnen gekomen dit jaar. Dat zijn er 8625 per lidstaat. Als we er vanuit gaan dat de gemiddelde gezinsgrootte zo'n 4 personen is, dan moeten we per land ongeveer 2156 gezinnen opvangen.
Nederland telt alleen al 6500 steden, dorpen en buurtschappen. Als elke plaats nou 1 gezin opneemt per jaar, dan kunnen we dus nog drie keer zoveel vluchtelingen opvangen. En dan is Nederland nog maar een klein land. Stel je voor als we hetzelfde trucje toe zouden passen op Frankrijk, Duitsland of Engeland.
Weg met de AZC's, kom maar op met de spreiding!

Welke idioot heeft dit nou weer uit'gerekend'? Het aantal vluchtelingen klopt al niet eens' vervolgens wordt er vanuit gegaan dat al die vluchtelingen per vier in een gezin opgevangen kunnen worden. Dat is niet zo. Bij elke vluchteling mag je er circa nog eens drie a vier optellen. Het zijn nl. Veelal de mannen die gaan zodat de rest achterop kan komen. En na dit jaar houdt de stroom niet op. Dan komen er nog meer. Die oorlog is niet zomaar over.

Het klinkt trouwens wel makkelijk, maar dan nog moeten we nog steeds ergens een miljoen huizen en een miljoen banen en 36 miljard euro per jaar ergens vandaan toveren.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:51

vuurneon schreef:
femo schreef:

De terroristen zijn vooral de mensen die in Syrië hebben gevochten en al in Europa wonen (en vaak al hun hele leven). De mensen die vluchten zullen hoogst waarschijnlijk geen enkel band hebben met IS: anders gingen ze niet op de vlucht ;)
ik dacht dat IS gezegd had dat ze strijders hadden gestuurd met de boten mee, omdat er geen enkele controle meer is.