5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:37

Kinderen vergeten absoluut niet vlug. Nooit van jeugd traumas gehoord. Die blijven hangen ook al ben je 6. Daar kan half bokt waarschijnlijk over mee praten iedereen maakt wat 'naars' mee.

Kinderen VERGEVEN maar vergeten niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:41

Als ze het al vergeten blijft het vaak nog wel ergens opgeslagen...

Ik kwam er 19 jaar na dato achter dat ik seksueel misbruikt was op mijn zesde. Ik bedoel maar :+

Ik hoop voor het meisje dat ze gezien de betrekkelijk korte periode dat ze het hondje had, zich nog niet teveel gehecht had en dat ze die liefde ook bij een nieuw hondje vindt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:42

Musiess schreef:
Kinderen vergeten absoluut niet vlug. Nooit van jeugd traumas gehoord. Die blijven hangen ook al ben je 6. Daar kan half bokt waarschijnlijk over mee praten iedereen maakt wat 'naars' mee.

zou het?ben je weleens gaan winkelen met een kind waarbij je van te voren hebt gezegt dat hij niks krijgt?Of is dat wat anders?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:46

tweebelgen schreef:
Ayasha, wat voor flauwe praat, ik wil helemaal niemand zijn hand afkappen.
Maar alles wordt zo opgeblazen, wij horen maar één versie en dat is die van de moeder en haar dochtertje. En is dat wel de juiste versie? Jullie doen net alsof die jongen een grote misdadiger is. Het was misschien maar een ongelukje en had de jongen de intentie niet om het hondje te doden.
Weet je, een goed pak voor zijn broek, was misschien wel een goede oplossing. Maar dat mag natuurlijk niet, dat is kindermishandeling.
Het hondje is dood, meisje heeft al een nieuw hondje en is zeer waarschijnlijk haar vorige hondje al vergeten. Kinderen vergeten vlug.

Dit is echt de grootste flauwekul die ik gelezen heb in dit topic. Een ongelukje? Pfff wat een lacher. Het was echt geen ongeluk, het kind wist donders goed waar hij mee bezig was. Hij zei nota bene 'Nu is ie dood!'

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:46

geerke schreef:
Musiess schreef:

zou het?ben je weleens gaan winkelen met een kind waarbij je van te voren hebt gezegt dat hij niks krijgt?Of is dat wat anders?

Dat zijn geen traumatische ervaring.

Als jij iets op je boodschappenlijstje vergeet ala.
Maar als jij als kind (bijvoorbeeld) flink misbruikt ben door een familie lid weet je dat wel degenlijk nog!

Daarnaast is het uitproberen bij een kind of ze toch hun zin krijgen tijdens een winkel dagje.

Dus die uitspraak vind ik erg NUL

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:51

Bambi, was jij erbij ? Niemand van ons was erbij, alleen het meisje.
"Nu is ie dood" ja, maar hoe heeft hij dat gezegd ? Op een bedroefde of blije manier ?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:52

tweebelgen schreef:
Bambi, was jij erbij ? Niemand van ons was erbij, alleen het meisje.
"Nu is ie dood" ja, maar hoe heeft hij dat gezegd ? Op een bedroefde of blije manier ?

Vast op een duivelse manier :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:54

Alleen het zeggen van "nu is die dood" blij of bedroeft maakt het jongentje dus heel bewust van zijn daad. Dus het was geen "oeps' hij blijft niet drijven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:55

Musiess schreef:

zou het?ben je weleens gaan winkelen met een kind waarbij je van te voren hebt gezegt dat hij niks krijgt?Of is dat wat anders?[/quote]

Dat zijn geen traumatische ervaring.

Als jij iets op je boodschappenlijstje vergeet ala.
Maar als jij als kind (bijvoorbeeld) flink misbruikt ben door een familie lid weet je dat wel degenlijk nog!

Daarnaast is het uitproberen bij een kind of ze toch hun zin krijgen tijdens een winkel dagje.

Dus die uitspraak vind ik erg NUL[/quote]

ik heb totaal geen verstand van kinderen,ben er ook absoluut niet gek op(en dit soort berichten maken dat gevoel ook niet beter),van mij mag dit joch ook gewoon....tja...dat laat ik maar voor mij.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:59

Kijk daar zijn we het eens.
Momenteel ben ik in verwachting. Maar of t nou mijn kind is of niet hoe veel ik er ook van houd.. t gaat echt wel flink door de mangelmolen na zo actie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:08

Als het goed is zal jouw kind zoiets niet doen Musiess.
Als hij het wel doet heeft hij of een stoornis (en dan helpt straf niet) of je hebt hem te weinig meegegeven (en dan helpt straf ook niet, je kunt immers niet gedrag bestraffen waar hij nooit in geleid is).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:10

Ik hoop t ook niet. Maar t was even een voorbeeld

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:59

Hoe kan iemand nu zeggen dat zoiets traumatisch vergeten wordt.
Dat zijn juist de dingen die altijd bij blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:06

tweebelgen schreef:
Maar alles wordt zo opgeblazen, wij horen maar één versie en dat is die van de moeder en haar dochtertje. En is dat wel de juiste versie? Jullie doen net alsof die jongen een grote misdadiger is. Het was misschien maar een ongelukje en had de jongen de intentie niet om het hondje te doden.
Weet je, een goed pak voor zijn broek, was misschien wel een goede oplossing. Maar dat mag natuurlijk niet, dat is kindermishandeling.
Het hondje is dood, meisje heeft al een nieuw hondje en is zeer waarschijnlijk haar vorige hondje al vergeten. Kinderen vergeten vlug.

Wauw.. Een ongelukje? Het jongetje heeft het hondje afgepakt, is naar de fontein gelopen en heeft hem onder water gehouden tot hij dood was.. Dat gebeurd echt niet per ongeluk.. Reken maar dat het hondje gevochten heeft om boven te komen, die heeft zich echt niet naar de bodem laten zinken omdat het jongetje hem per ongeluk in het water liet vallen.. Dan de opmerking 'nu is hij dood'.. Hoe kan je dit als een ongelukje zien? Ongelofelijk..
En het dan ook nog zo denken goh hondje is dood, meisje heeft een nieuw hondje dus ze zal de vorige wel vergeten zijn dus wat is het probleem?
Meisje is haar vader verloren en maakt nu dit mee.. Dat vergeten ze echt niet zomaar hoor, en al was ze het wel vergeten, er is een pup opzettelijk verdronken, dat is voor de moeder alleen al verschrikkelijk en echt geen normaal gedrag..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:15

Ik geloof ook niet dat ze dit ooit vergeet :n
Ik vind het heel erg dat ze het mee heeft moeten maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:12

tweebelgen schreef:

Wat een ontzettend kortzichtige reactie, wonderbaarlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:43

tweebelgen schreef:

En dan zegt ie 'en nu is ie dood'?
Hoe kan dit nu een ongelukje zijn. :? Hij heeft m toch bewust onder water gehouden en hij zal vast gesparteld hebben. Dat ie m af pakt was ook een ongelukje zeker?
Als je dat niet wil moet je vroeger niet als argument gebruiken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:11

Het was geen ongeluk zoals ik al eerder aan gaf ik ken een kind die dieren heeft gedood. Ze heeft daar geen spijt van en NEE het was geen ongeluk. Zo kan het in dit geval ook gegaan zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:57

Ik ken er 1 die op 3 jarige leeftijd een cavia verzoop; dacht dat de cavia wel kon zwemmen in het aquarium maar hield hem daarbij vast en onder water. :=
Daarna werd de cavia terug in de kooi gedaan en bedekt met wat zaagsel en toen z'n oma binnenkwam was het 'cavia niet zwemmen -O-'.
Z'n moeder was oververmoeid als een blok in slaap gevallen en heeft daardoor niet gemerkt dat kindlief uit z'n slaapkamer kwam, iets waar ze zich heel schuldig over voelde. :(:)
Kind is erop aangesproken dat hij dit nooit meer mocht doen, de overgebleven cavia kreeg zsm een nieuw vriendje en er zijn 'slotjes' op de kooi gezet.
Kind in kwestie is nu 6 en heeft daarna niet weer zoiets gedaan. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:10

Dat het kindje het deed wil niet zeggen dat hij geen spijt heeft. Ik moest hier aan denken (ooit toevallig gezien)

Kijken vanaf 7.22.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:13

Daar laat het kind dus wel degeijk zien spijt te hebben van het verzuipen van zijn cavia.

Mar het "nu is hij dood"
En t bewust afpakken en in 1 lijn rechtstreeks doelgericht naar de vijver lopen os niet goed te praten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:15

Musiess schreef:
Daar laat het kind dus wel degeijk zien spijt te hebben van het verzuipen van zijn cavia.

Mar het "nu is hij dood"
En t bewust afpakken en in 1 lijn rechtstreeks doelgericht naar de vijver lopen os niet goed te praten.

Hoe weet je zo goed hoe het kindje uit de video direct na het gebeuren reageerde? het kan toch dat hij pas spijt kreeg nadat hij besefte dat dood ook echt dood is, of nadat hij het verdriet van zusje zag?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:16

Het ging mij niet om t kind in de video.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:18

Maar wacht even... Wie waren er getuigen van dat dat jongetje zei "En nu is hij dood"?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:20

Musiess schreef:
Het ging mij niet om t kind in de video.

Misschien was het jochie in de video op het moment zelf ook boos of jaloers of wat dan ook en kreeg hij pas later spijt. De reactie van het kind van het hondje op het moment zelf zegt toch niets over of hij later spijt krijgt of niet?

Voor hetzelfde geld werd het jochie elke dag gepest door het meisje en wilde hij haar pijn doen. We weten het gewoon niet.