Ik heb respect voor dieren... maar ik eet ze wel op.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Ik heb respect voor dieren... maar ik eet ze wel op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:08

Van mij mochten ze per vandaag nog de 1-kind-wet invoeren zoals in China.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:14

Kinke schreef:
Simpel, eigen schuld, dan moet je dat woord niet gebruiken.
Wat betreft de vervuiling van de aarde, dat doet de mens. Het beste zou zijn om de mens zich niet te laten voortplanten, dan sterven we snel uit en kan de natuur alles weer overnemen.

Woordkeuze staat nog altijd vrij denk ik zo. Dat jij het anders opvat dan bedoeld is dan jammer. Ik vind het gewoon zonde van een interessant onderwerp om zo te struikelen over kleine details, maar goed, dat is dan weer jouw recht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:16

8nnemiek schreef:

Vergrijzing is al een groot probleem -O-
Kom je straks helemaal in de sh*t met de pensioenen. Dus dat lost het probleem niet op, onrust bij mens is ook niet gezond voor de planeet.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:16

8nnemiek, mee eens!!!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:22

8nnemiek schreef:

Ja, want dat lost echt de boel op enzo. Gedumpte kinderen, kinderen die zich alleen voelen, *\o/*
Maar daar gaat het niet om in dit topic.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:22

Ik ben wel heel erg voor de kinderen weer in contact te brengen met de natuur. Ik was als kind ook veel bij een boer en moest dan het dode schaap van het weiland halen. Hoorde er gewoon bij, niets meer of minder. De boer ertegenover had melkvee en ook daar heb ik meegekeken. Mijn vader is opgegroeid met een dorpsslager die hun dieren slachten die ze in de tuin hadden. Dus als kind zorgden ze letterlijk voor hun eigen eten. Kippen slachten ze wel zelf.

Wij hebben ook kippen in de tuin, ons kind leert dat eieren dus niet uit de fabriek komen maar uit de bips van de kip :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:25

Kinke schreef:
Wat betreft de vervuiling van de aarde, dat doet de mens. Het beste zou zijn om de mens zich niet te laten voortplanten, dan sterven we snel uit en kan de natuur alles weer overnemen.

Klopt, maar dat is iets wat we nooit zullen doen, aangezien we zoiets simpels als vlees eten al niet willen opgeven en zelfs voorplanting bij gehandicapte mensen zelfs nog onder discussie ligt.

Beter is gewoon dat iedereen bij zichzelf begint(niet op jouw gericht overigens, meer algemeen), en dat de regering gewoon vleestax invoert, aangezien we ook belasting moeten betalen voor de CO2 die onze auto uitstoot. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen. En inderdaad, weer meer in contact komen met de natuur is heel belangrijk. 2 generaties terug wist iedereen de namen te benoemen van algemeen voorkomende planten, nu bijna niemand meer. Kinderen weten niet meer waar eieren en melk vandaan komt..

Vero

En de 1 kind wet is sinds een korte tijd afgeschaft in China dacht ik gehoord te hebbem...

Tillie20

BeSen schreef:
En de 1 kind wet is sinds een korte tijd afgeschaft in China dacht ik gehoord te hebbem...

Klopt!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:31

Kinke schreef:
Elizabeth, wat voor mineralen zitten er in dat hokje?

Phosphorus P1
for bone formation & fat & carbohydrate metabolism

Iodine I222
controls thyroid (regulates metabolism)

Calcium Ca33
for skeletal development, osmoregulation, muscle contraction, blood coagulation, decreases permeability, reduces nerve irritability

Magnesium Mg333
activates enzymatic systems - catalyzes starch digestion, essential for proper nerve & muscle function

Sodium Na4
primary alkaline plasma electrolyte producing ~92% of fluid alkalinity

Vitamin V444 (Vitamins A, D, E)
Vitamin A - aids vision (adaptation to low intensity light), growth (cellular stability in carbohydrate metabolism), participates in mucus-secreting cell growth & synthesis of proteins & mucopolysaccharides

Vitamin D - facilitates transfer of calcium ions & other divalent elements from mucosal to serosal side of intestinal tract, increases absorption & retention of phosphorus

Vitamin E - antioxidant, prevents pre-oxidation of lipids in cellular & subcellular membranes & unsaturated fatty acids

Potassium K5G
(primarily bonded to protein) influences osmotic equilibrium & intracellular osmotic pressure, aids uptake of neutral amino acids

Sulfur S6
for production of cystine, cysteine, methionine, & biotin; essential to co-feed with non-protein nitrogen for amino acid production

Silicon Si8
important constituent of connective tissue, skin, & arteries

Trace Mineral T7A
for trace element deficiencies in grain

Trace Mineral T7B
for trace element deficiencies in grass & hay

Trace Mineral T7C
for trace element deficiencies in mature grass & corn silage

Alkaline Neutralizer CL9
aids in pH control

Acid Neutralizer OH10
aids in pH control

Vitamin Complex CB10
9 B vitamins essential for carbohydrate, lipid, amino acid, & fatty acid metabolism, electron transport, building & maintaining cell structure

Vitamin C - for electron transport, formation & maintenance of collagen, enhances iron absorption (reduces ferric to more readily absorbed ferrous form), improves lysine & proline utilization

Trace Elements
Copper
Cobalt
Boron
Manganese
Zinc
Iron
Selenium SE

Even van een site geplukt die dit verkoopt. Dit is een van de uitgebreide je hebt ze ook met 8 soorten. Sorry het is in het engels.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:40

8nnemiek schreef:

Fijn, dan krijgen we allemaal niet sociale kinderen die opgroeien zonder familie zoals broertjes, zusjes, nichtjes, neefjes, ooms en tantes. Daar knapt de wereld van op. Overschot aan mannen, tekort aan vrouwen. Om maar niet te spreken over de vreselijke misstanden met de kinderen die ongelukjes zijn omdat ze per ongeluk de tweede zijn.
Het is in China niet voor niets afgeschaft. Idioterie.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:48

Hahahaha dit is super komisch! ik wilde kijken waar deze discussie heen zou gaan, dus ik ga van pagina 1 naar 16 en jullie veranderen van 'vlees' naar 'kinder wetten' :')

Ik vind trouwens dat ik, ondanks dat ik vlees eet, wel degelijk respect heb voor dieren. Zelfs terwijl we geen biologisch vlees kopen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:50

Franciee schreef:
Hahahaha dit is super komisch! ik wilde kijken waar deze discussie heen zou gaan, dus ik ga van pagina 1 naar 16 en jullie veranderen van 'vlees' naar 'kinder wetten' :')

Ik vind trouwens dat ik, ondanks dat ik vlees eet, wel degelijk respect heb voor dieren. Zelfs terwijl we geen biologisch vlees kopen.

Absoluut niet aanvallend bedoeld wat ik nu zeg: maar kan je dat verder toelichten? Waarom vind je dat? Ben nieuwsgierig naar hoe je dat zo ziet!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:53

Tillie20 schreef:
Kinke schreef:

Klopt, maar dat is iets wat we nooit zullen doen, aangezien we zoiets simpels als vlees eten al niet willen opgeven en zelfs voorplanting bij gehandicapte mensen zelfs nog onder discussie ligt.

Sorry hoor, maar hiermee maak je jezelf in mijn ogen toch wel een tikje belachelijk. Wie denk je wel niet dat je bent? Natuurlijk ligt voortplanting bij gehandicapte mensen onder discussie, omdat verder iedere idioot ook kinderen mag krijgen, zonder dat ook maar iemand daar iets over mag zeggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:56

Robin_S schreef:
Het probleem is dat de mens niet meer weet wat hij hoort te eten.

Een mens is NIET gemaakt om gekweekte koeien, kippen en varkens op te vreten. Sinds we dat doen is onze gezondheid alleen maar achteruit gegaan - zeker in deze tijd, waar ons vlees gewoon slecht en ziek is.

oh, waarom is onze levensverwachting dan nu hoger dan hij ooit is geweest?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:57

Tillie20 schreef:
Kinke schreef:

Beter is gewoon dat iedereen bij zichzelf begint(niet op jouw gericht overigens, meer algemeen), en dat de regering gewoon vleestax invoert, aangezien we ook belasting moeten betalen voor de CO2 die onze auto uitstoot. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen. En inderdaad, weer meer in contact komen met de natuur is heel belangrijk. 2 generaties terug wist iedereen de namen te benoemen van algemeen voorkomende planten, nu bijna niemand meer. Kinderen weten niet meer waar eieren en melk vandaan komt..

Vlees hoort, hoe je het ook went of keert, in het natuurlijke dieet van de mens. Ik ben het ermee eens dat elke dag vlees eten op zich onnodig is.
Citaat:
res·pect (het; o)
1
eerbied, ontzag

Ik heb in deze zin geen respect voor dieren, geen ontzag. Wat voor mij respect voor dieren betekend, is ze een goed leven geven en goed samen leven met wilde dieren, niet verwachten dat dieren netjes binnen hekken blijven (a.k.a. de Veluwe).

Vertel me waarom mensen per se moeten stoppen met andere wezens opeten, zolang deze dieren een goed leven hebben gehad en op een humane manier aan hun einde zijn gekomen (dit is voor mij de eis om vlees te eten). Dat is de kringloop van het leven: eten en gegeten worden. De mens wordt niet gegeten, dus de mens eet. Net zoals andere herbivoren en carnivoren.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:00

Kuggur schreef:
Robin_S schreef:

Een mens is NIET gemaakt om gekweekte koeien, kippen en varkens op te vreten. Sinds we dat doen is onze gezondheid alleen maar achteruit gegaan - zeker in deze tijd, waar ons vlees gewoon slecht en ziek is.

Dat vraag ik mij dan ook af :)

Naast dat, ik heb respect voor de dieren waar ik mee omga en behandel ze dan ook zoals ze behandeld moeten worden. Maar ik eet ze ook gewoon, maar dan geen plofkip ect.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:00

Wendy schreef:
Sorry hoor, maar hiermee maak je jezelf in mijn ogen toch wel een tikje belachelijk. Wie denk je wel niet dat je bent? Natuurlijk ligt voortplanting bij gehandicapte mensen onder discussie, omdat verder iedere idioot ook kinderen mag krijgen, zonder dat ook maar iemand daar iets over mag zeggen.

Dat klopt ook zeker! Is ook niet de bedoeling om hier een nieuwe discussie over te beginnen. Maar gehandicapte mensen zijn 9 van de 10 keer gehandicapt door een erfelijke afwijking. Hun kinderen zijn dan vaak ook gehandicapt, en anders zijn ze beperkt in hun doen en laten omdat hun ouders beperkt zijn. Bij mensen die gewoonweg niet geschikt zijn als ouder is het veel moeilijker aan te tonen dat ze niet geschikt zijn. Vind je reactie overigens erg aanvallend overkomen, terwijl je zelf ook doorhebt dat dit niet het punt van discussie is. Gehandicapte individuen die zich voortplanten is gewoon slecht voor de algehele gezondheid van de populatie, dat ís gewoon zo. Geldt ook voor mensen die aan een minder beperkende erfelijke ziekte lijden, maar wederom is het daarbij moeilijker om een grens te trekken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:01

Kuggur schreef:
Robin_S schreef:

Hier is al veel onderzoek naar gedaan, en ik kan je een ding verklappen: dat heeft absoluut níks met het eten van vlees te maken maar met de ontwikkeling van goede gezondheidszorg.

Het is zelfs bewezen dat vegetariërs langer leven, dus in dat opzicht gaat dat ook niet op.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:05

Tillie20 schreef:
Kuggur schreef:

Hier is al veel onderzoek naar gedaan, en ik kan je een ding verklappen: dat heeft absoluut níks met het eten van vlees te maken maar met de ontwikkeling van goede gezondheidszorg.

Het is zelfs bewezen dat vegetariërs langer leven, dus in dat opzicht gaat dat ook niet op.

Is dat bewezen ja? Zijn er vegetariers die al 90 jaar geen vlees op hebben? Als jij ze kan vinden zal ik het interesanter vinden ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:13

http://ajcn.nutrition.org/content/78/3/526S.short
http://archinte.jamanetwork.com/article ... 3#Abstract
http://ajcn.nutrition.org/content/89/5/1607S.short

Zo werken onderzoeken niet natuurlijk. Je kan niet een onderzoek doen over iemand die dood is, of over iemand waarvan je niet zeker weet dat diegene zich ook écht aan dat dieet heeft gehouden tijdens zijn GEHELE leven. Wel kunnen de resultaten aantonen dat de kans dat een vegetariër bepaalde ziektes krijgt(en daar dus dood aan gaat) kleiner is.

Als je het interessant vind kan ik ook onderzoek zoeken over de levensverwachting van de mens en hoe dat te maken heeft met gezondheidszorg en niet met vlees.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:14

Ik ken de onderzoeken en bewijzen die Tillie bedoelt verder niet, maar voor zover ik weet stikt het op de wereld van de vegetariërs. Hetzij om financiële redenen, hetzij om religieuze redenen maar het zou best eens kunnen dat je gemakkelijker een 90-jarige kunt vinden die nooit vlees heeft gegeten dan eentje die elke dag van die 90 jaar vlees heeft gegeten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:16

Tillie20 schreef:

Ikzeg niet dat de levensverwachting door vlees eten hoger is geworden (begrijpend lezen valt niet mee).
Dat verbeterde gezondheidszorg de hoofdfactor van hogere levensverwachting zou zijn hier in de westerse wereld is ook een wijdverbreide misvatting.
"verklappen" :roll:

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:19

@Kuggur, dat is wel hoe ik de quote en jouw reactie daarop opvat. Maar de manier waarop je reageert geeft aan dat je niet open staat voor een discussie, dus ik ga verder niet op je opmerking in als je dat niet erg vind. Het zou fijn zijn als we hier een open discussie over zouden kunnen voeren zonder meteen over triviale dingen en opmerkingen te vallen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:21

Dat is een nogal nuffige reactie in het licht van je eigen denigrerende post.
maar prima, zo'n interessante discussiepartner ben je niet.