Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:In mijn omgeving het volgende:
2 mensen die in een huurwoning zitten, caravan bezitten op een camping, een auto voor de deur hebben. Deze mensen hebben nog nooit van hun leven een slag werk gedaan. Vinden wij op bokt dit dan normaal? Als je op kosten van de gemeenschap leeft door omstandigheden prima, maar kan het dan geen tandje minder in dit soort gevallen? Ik kan mij geen caravan veroorloven op een camping en ik werk 40 uur.
volgende voorbeeld:
Junks/verslaafden die werkelijk alles bij elkaar roven en dan doodleuk komen vertellen dat ze vakantiegeld gekregen hebben??? Vakantiegeld waarom in godsnaam?
Ik denk dat de verhouding tussen lage inkomens en niet werkenden volledig zoek zijn. Mensen die ziek zijn etc daar buiten gelaten want daar wil ik best aan meebetalen. Die hebben daar niet voor gekozen en zitten ook alleen maar in het schuitje. Maar mensen die niet willen werken of de kluit belazeren en daar lijden helaas ook de goede onder op dit moment, die zullen aangepakt moeten worden.
Maar dan de volgende stelling:
Moet een persoon met een uitkering vakantiegeld ontvangen?
robert45 schreef:Moet een persoon met een uitkering vakantiegeld ontvangen?
2 mensen die in een huurwoning zitten, caravan bezitten op een camping, een auto voor de deur hebben. Deze mensen hebben nog nooit van hun leven een slag werk gedaan. Vinden wij op bokt dit dan normaal? Als je op kosten van de gemeenschap leeft door omstandigheden prima, maar kan het dan geen tandje minder in dit soort gevallen? Ik kan mij geen caravan veroorloven op een camping en ik werk 40 uur.
Sonja schreef:Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeit, dan wordt er aan iedereen gedacht...
Palmera schreef:Anderzijds begrijp ik heel goed waarom werkende mensen vragen hebben in sommige gevallen. Er zijn gewoon heel veel werkenden die geen paard, caravan of vakantie betalen kunnen. Die ook hun kleding tweedehands kopen en een nieuw kastje van marktplaats halen. En hun vakantiegeld moeten gebruiken voor openstaande rekeningen. Die mensen mogen best kritisch zijn ten overstaan van de uitbuiters.
Palmera schreef:.... Maar het is zeker niet raar dat mensen zich dat op zijn minst afvragen.
Pandora2 schreef:Het systeem houdt alles natuurlijk ook zo'n beetje in stand...genoeg mensen die wel deeltijds weer aan de slag zouden kunnen, maar dan verdienen ze minder dan nu met hun uitkering gebaseerd op een ( vroegere ) fulltime baan...
Shadow0 schreef:Palmera schreef:Anderzijds begrijp ik heel goed waarom werkende mensen vragen hebben in sommige gevallen. Er zijn gewoon heel veel werkenden die geen paard, caravan of vakantie betalen kunnen. Die ook hun kleding tweedehands kopen en een nieuw kastje van marktplaats halen. En hun vakantiegeld moeten gebruiken voor openstaande rekeningen. Die mensen mogen best kritisch zijn ten overstaan van de uitbuiters.
Maar waarom worden de mensen met een uitkering gezien als de uitbuiters? De oorzaak dat de lage lonen lager worden, de woonlasten zo omhoog gegaan zijn en de werkomstandigheden zijn verslechterd liggen niet bij de mensen met een uitkering! Frustratie daarover zou veel meer kunnen liggen bij de politiek, de financiele sector, en de werkgevers (met name de multinationals die door hun belastinontwijking en het zomaar weghalen van werk de kleinere werkgevers dwingen tot een nadelige concurrentiepositie.) Zij hebben echt veel meer te maken met de reden dat je geen vakantie kunt betalen dan mensen die een uitkering ontvangen.
(En zij hebben hun schaapjes wel op het droge. Zij gaan ook op geld van onze maatschappij op vakantie, en wel verder dan een caravan.)
volgende voorbeeld:
Junks/verslaafden die werkelijk alles bij elkaar roven en dan doodleuk komen vertellen dat ze vakantiegeld gekregen hebben??? Vakantiegeld waarom in godsnaam?
Ik denk dat de verhouding tussen lage inkomens en niet werkenden volledig zoek zijn. Mensen die ziek zijn etc daar buiten gelaten want daar wil ik best aan meebetalen. Die hebben daar niet voor gekozen en zitten ook alleen maar in het schuitje. Maar mensen die niet willen werken of de kluit belazeren en daar lijden helaas ook de goede onder op dit moment, die zullen aangepakt moeten worden.
Maar dan de volgende stelling:
Moet een persoon met een uitkering vakantiegeld ontvangen?
KoudbloedKim schreef:Die tegemoetkoming krijg ik omdat ik vanwege mijn ziekte, waar ik dus niet zelf voor heb gekozen en die mij het leven al zwaar genoeg maakt, niet kan werken.
Dat geld is dus van mij en ik doe daarmee wat mij gelukkig maakt.
Wat een ander daarvan vindt, zal mij worst wezen.
Anders vind ik het als je te beroerd zou zijn om te werken.
Geryon schreef:Die mensen zijn samen denk ik? Logisch dat ze zich meer kunnen veroorloven dan 1 werkende.
Werkenden die jaloers zijn op uitkeringstrekkers die wel een caravan of paard kunnen betalen, moeten naar zichzelf kijken in plaats van naar de uitkeringstrekker. Want die krijgt minder geld en kan er meer mee.Prioriteiten is key!
Ik kan er niets aan doen, maar als mensen niet willen dat hun belastingsgeld gebruikt wordt om anderen hun leven kwalitatief wat fijner te maken, kan ik het alleen maar fijn vinden dat dat wel gebeurt. Gun elkaar...
Tendance schreef:Geen conclusies trekken graag, maar vragen...[naam] schreef:Die tegemoetkoming krijg ik omdat ik vanwege mijn ziekte, waar ik dus niet zelf voor heb gekozen en die mij het leven al zwaar genoeg maakt, niet kan werken.
Dat geld is dus van mij en ik doe daarmee wat mij gelukkig maakt.
Wat een ander daarvan vindt, zal mij worst wezen.
Anders vind ik het als je te beroerd zou zijn om te werken.
Ik snap dat mensen een uitkering krijgen omdat ze ziek zijn, maar toch..... als je kunt paardrijden en dus lichamelijk en geestelijk actief kunt zijn..... dan moeten er toch ook andere dingen zijn, die je kunt doen?
Vriendin van mij heeft 2 herseninfarcts gehad en krijgt een uitkering, maar kan ook echt niet meer rijden en werken.
Palmera schreef:Waar zeg ik dat mensen met een uitkering uitbuiters zijn?
Ze zitten er wel degelijk tussen, maar zeker niet allemaal.