Citaat:Der Chef des Suchtrupps soll eine Person gesehen haben, die sich bewegt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Der Chef des Suchtrupps soll eine Person gesehen haben, die sich bewegt.
Captain schreef:Hij is redelijk gelijkmatig naar beneden gegaan maar wel enorm snel. Normaal zakt een toestel zo rond de 500 meter per minuut, deze was 8 kilometer in minder dan 8 minuten gedaalt.
borderjay schreef:Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.
Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.
Dan moeten ze toch ergens om hulp gevraagd hebben????
Sanne9489 schreef:borderjay schreef:Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.
Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.
Dan moeten ze toch ergens om hulp gevraagd hebben????
Waar lezen je dit?
nu.nl schreef:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is woensdag gevonden.
Dat meldt Airlive.net.
Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
wikipedia schreef:De technische eisen waaraan moderne flightdatarecorders volgens internationale standaarden moeten voldoen, zijn vastgelegd in documenten van de Europese organisatie voor burgerluchtvaartapparatuur (European Organisation for Civil Aviation Equipment, EUROCAE) en de hierop gebaseerde Technical Standard Order[1] van de Amerikaanse Federal Aviation Administration. Richtlijn ED-112[2] van EUROCAE, tot stand gekomen in 2003, schrijft voor dat een flightdatarecorder gedurende 6,5 milliseconde 3400 g (33 km/s²) moet kunnen weerstaan, wat overeenkomt met een botsingssnelheid van ongeveer 500 km/h, en stelt ook minimumeisen aan onder meer de vuurbestendigheid (1000 °C gedurende 30 minuten), drukbestendigheid en waterdichtheid (tot 6 km diep).
Sanne9489 schreef:borderjay schreef:Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.
Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.
Dan moeten ze toch ergens om hulp gevraagd hebben????
Waar lezen je dit?
Captain schreef:Hij is redelijk gelijkmatig naar beneden gegaan maar wel enorm snel. Normaal zakt een toestel zo rond de 500 meter per minuut, deze was 8 kilometer in minder dan 8 minuten gedaalt.
Captain schreef:Gisteren heb ik de gegevens gezien op flightaware en daar stond dat er binnen 8 minuten een hoogte van 8 kilometer verloren was.
Lous schreef:Gisteren hadden ze het de hele tijd over 8 minuten. Misschien bijgesteld?
borderjay schreef:Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.
LadyMadonna schreef:borderjay schreef:Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.
Ik heb dat alleen hier gelezen, verder nergens...
Kan zo'n memorycard nog gevonden worden? Is dat een card zoals wij die kennen in bijv je camera? Of is dat groter?
Janine1990 schreef:Die memorycard lijkt me lastig bijeen te vinden als de zwarte doos al beschadigd isDan had je toch beter een SD kaartje kunnen hebben lijkt me?
Nils_010 schreef:Janine1990 schreef:Die memorycard lijkt me lastig bijeen te vinden als de zwarte doos al beschadigd isDan had je toch beter een SD kaartje kunnen hebben lijkt me?
Die memorycard zit weer in een module die gemaakt is heel te blijven tot 500km/h, laten we hopen dat dat zo is. Anders hebben ze de voice recorder nog waar wellicht ook al opheldering uit kan komen.
Laatste gerucht nu is dat de ruit van de cockpit gebroken zou zijn. Dat is in 2012 3x gebeurd bij germanwings, alleen bij de voorgaande keren was het een scheur en is het toestel veilig geland.
Het toestel de a320 zelf heeft een uitstekende staat van dienst met maar 11 ongelukken met doden sinds de lancering in 1988. Waarvan 1 ongeluk tijdens een demonstratie vlucht met (helaas) 3 doden.
Janine1990 schreef:xNathaliee schreef:Ik krijg als ik de foto's zie echt een flashback naar mh17, dat zag er ook zo 'versnipperd' uit..
Daarvan kon je nog wel prima zeggen: Hé, een neergestort vliegtuig.
Hiervan zeg ik meer: Hier is confetti uit de lucht komen vallen