Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:26

Het gaat trouwens om deze quote:
Citaat:
Der Chef des Suchtrupps soll eine Person gesehen haben, die sich bewegt.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:26

Zou die memory card tussen al die kleine stukjes nog te vinden zijn? Heeft zo'n kaart een afwijkende (felle) kleur bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:27

De zwarte doos toch gemaakt van nagenoeg onverwoestbaar materiaal?
Vraag me ook af wat er dan gebeurd is dat het zo kapot is gegaan!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:28

Hij is redelijk gelijkmatig naar beneden gegaan maar wel enorm snel. Normaal zakt een toestel zo rond de 500 meter per minuut, deze was 8 kilometer in minder dan 8 minuten gedaalt.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:30

Captain schreef:
Hij is redelijk gelijkmatig naar beneden gegaan maar wel enorm snel. Normaal zakt een toestel zo rond de 500 meter per minuut, deze was 8 kilometer in minder dan 8 minuten gedaalt.

Ik durf wel te zeggen dat het ding al dan niet met uitgevallen motoren in idle/open descent naar beneden is gekomen. Het gemiddelde van 3300ft/min klopt wel redelijk met een a320 zonder speedbrakes.

Is wel de vraag als dat ding een explosieve decompressie heeft gehad waarom ze de speedbrakes niet hebben gebruikt. Dan red je met een a320 rond de 5000ft/min als het moet.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:32

borderjay schreef:
Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.

Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.
Dan moeten ze toch ergens om hulp gevraagd hebben????

Waar lezen je dit?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:33

Sanne9489 schreef:
borderjay schreef:
Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.

Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.

Waar lezen je dit?

bron: nu.nl http://www.nu.nl/vliegramp-germanwings/4018493/tweede-zwarte-doos-toestel-germanwings-beschadigd-gevonden.html

Afbeelding
Dat is de gevonden voice recorder die ziet er al niet heel best meer uit.

nu.nl schreef:
De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is woensdag gevonden.
Dat meldt Airlive.net.
Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.

Dan is het heel hard gegaan de klap. Zwarte dozen zijn gemaakt om heel te blijven.
wikipedia schreef:
De technische eisen waaraan moderne flightdatarecorders volgens internationale standaarden moeten voldoen, zijn vastgelegd in documenten van de Europese organisatie voor burgerluchtvaartapparatuur (European Organisation for Civil Aviation Equipment, EUROCAE) en de hierop gebaseerde Technical Standard Order[1] van de Amerikaanse Federal Aviation Administration. Richtlijn ED-112[2] van EUROCAE, tot stand gekomen in 2003, schrijft voor dat een flightdatarecorder gedurende 6,5 milliseconde 3400 g (33 km/s²) moet kunnen weerstaan, wat overeenkomt met een botsingssnelheid van ongeveer 500 km/h, en stelt ook minimumeisen aan onder meer de vuurbestendigheid (1000 °C gedurende 30 minuten), drukbestendigheid en waterdichtheid (tot 6 km diep).
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 25-03-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:33

Sanne9489 schreef:
borderjay schreef:

Waar lezen je dit?

Een Franse straaljager is dinsdag opgestegen en naar het ramptoestel van Germanwings gevlogen, nog voor dat de grond raakte. Dat heeft de Franse minister van Transport Ségolène Royal woensdag gezegd volgens de Duitse krant Die Welt.

"De piloot van deze straaljager kan waardevolle informatie hebben over wat zich in de cockpit afspeelde'', schrijft Die Welt.

Er was een aantal minuten geen contact met het vliegtuig, dat hoogte verloor en zich uiteindelijk in een bergwand in de Franse Alpen boorde. Omdat de piloten niet reageerden op de radioberichten van de vluchtleiding, stuurde de luchtmacht een straaljager naar de Airbus A320.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:34

Captain schreef:

Ik ben ff op zoek, maar vanochtend werd er gezegd dat er 18 minuten werd gedaan over de daling ;) Geen 8...

http://www.aerotelegraph.com/germanwing ... al-cockpit

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:35

In Frankrijk wordt er, net zoals in NL, een straaljager naar vliegtuigen gestuurd waar het contact mee verbroken is/geen contact te krijgen is.
Gebeurt in NL momenteel ook redelijk vaak omdat Rusland elke keer overvliegt en geen contact maakt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:35

Gisteren hadden ze het de hele tijd over 8 minuten. Misschien bijgesteld?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:36

Gisteren heb ik de gegevens gezien op flightaware en daar stond dat er binnen 8 minuten een hoogte van 8 kilometer verloren was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:39

Captain schreef:
Gisteren heb ik de gegevens gezien op flightaware en daar stond dat er binnen 8 minuten een hoogte van 8 kilometer verloren was.

http://www.independent.co.uk/news/world ... 31891.html

Engels is wel zo prettig...

Daar waren ook de eerste gegevens van afkomstig. Mogelijk vanuit de media? Mensen die veel op flightaware kijken? Ik kan me voorstellen dat die eerder worden benaderd door de media dan de betrokken partijen.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:41

Lous schreef:
Gisteren hadden ze het de hele tijd over 8 minuten. Misschien bijgesteld?

timeline:
09:30-09:31 Daling ingezet vanaf 38000ft
09:41 is de laatste transponder uitzending geweest op 6800ft.
09:45 Crash

Ongeveer 15 minuten dus met een gemiddelde rate of descent van iets meer dan 2000ft per minuut wat helemaal niet snel is en een normale daal snelheid is.

Als we er vanuit zouden gaan dat het toestel gecrashed is om 09:41 kom ik uit op gemiddeld 2850ft per minuut wat ook gewoon normaal is met een idle descent.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 25-03-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:43

Oh oke, ja moet zeggen gisteren druk te zijn geweest dus had alleen op flightaware gekeken. De zwarte dozen zullen daar ook wel duidelijkheid over gaan geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:46

borderjay schreef:
Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.

Ik heb dat alleen hier gelezen, verder nergens...

Kan zo'n memorycard nog gevonden worden? Is dat een card zoals wij die kennen in bijv je camera? Of is dat groter?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:50

LadyMadonna schreef:
borderjay schreef:
Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.

Ik heb dat alleen hier gelezen, verder nergens...

Kan zo'n memorycard nog gevonden worden? Is dat een card zoals wij die kennen in bijv je camera? Of is dat groter?

Afbeelding
Dat is een flight data recorder (owja en idd ze zijn oranje en niet zwart ;) ) de memorycard die daar in zit is wel iets geavanceerder en sterker dan die in je camera ziet.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:54

Die memorycard lijkt me lastig bijeen te vinden als de zwarte doos al beschadigd is :( Dan had je toch beter een SD kaartje kunnen hebben lijkt me?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:59

Janine1990 schreef:
Die memorycard lijkt me lastig bijeen te vinden als de zwarte doos al beschadigd is :( Dan had je toch beter een SD kaartje kunnen hebben lijkt me?

Die memorycard zit weer in een module die gemaakt is heel te blijven tot 500km/h, laten we hopen dat dat zo is. Anders hebben ze de voice recorder nog waar wellicht ook al opheldering uit kan komen.

Laatste gerucht nu is dat de ruit van de cockpit gebroken zou zijn. Dat is in 2012 3x gebeurd bij germanwings, alleen bij de voorgaande keren was het een scheur en is het toestel veilig geland.

Het toestel de a320 zelf heeft een uitstekende staat van dienst met maar 11 ongelukken met doden sinds de lancering in 1988. Waarvan 1 ongeluk tijdens een demonstratie vlucht met (helaas) 3 doden.

Laatste ongeluk met doden hiervoor was op 28-12-2014 een indonesia AirAsia vlucht met 162 mensen aan boord. Daarvoor in 2008 tijdens een testvlucht (staat op youtube een documantaire over) Hier was een technisch probleem met de sensoren aan boord.

Behalve deze 4 incidenten zijn de andere 7 ongelukken gebeurd tijdens het landen en niet tijdens de vlucht zelf.
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 25-03-15 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:04

Nils_010 schreef:
Janine1990 schreef:

Die memorycard zit weer in een module die gemaakt is heel te blijven tot 500km/h, laten we hopen dat dat zo is. Anders hebben ze de voice recorder nog waar wellicht ook al opheldering uit kan komen.

Laatste gerucht nu is dat de ruit van de cockpit gebroken zou zijn. Dat is in 2012 3x gebeurd bij germanwings, alleen bij de voorgaande keren was het een scheur en is het toestel veilig geland.

Het toestel de a320 zelf heeft een uitstekende staat van dienst met maar 11 ongelukken met doden sinds de lancering in 1988. Waarvan 1 ongeluk tijdens een demonstratie vlucht met (helaas) 3 doden.

Oké, maar bij hoeveel km/h kan de zwarte doos in principe heel blijven?
Ruit van de cockpit, hoe is die opgebouwd? Bestaat er iets als glasmoeheid??

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:06

Ik krijg als ik de foto's zie echt een flashback naar mh17, dat zag er ook zo 'versnipperd' uit..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:07

xNathaliee schreef:
Ik krijg als ik de foto's zie echt een flashback naar mh17, dat zag er ook zo 'versnipperd' uit..

Daarvan kon je nog wel prima zeggen: Hé, een neergestort vliegtuig.
Hiervan zeg ik meer: Hier is confetti uit de lucht komen vallen :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:08

Janine1990 schreef:
xNathaliee schreef:

Daarvan kon je nog wel prima zeggen: Hé, een neergestort vliegtuig.
Hiervan zeg ik meer: Hier is confetti uit de lucht komen vallen :?

Inderdaad. Bij de MH17 waren het nog flink grote brokstukken die herkenbaar vliegtuig waren. Geloof dat dat nu totaal niet het geval is ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:09

Enkel een wiel.. Echt bizar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:10

Mh17 was nog wat van over, waren nog lichamen die relatief in tact waren. Iets wat met hoge snelheid neerstort gaat kapot vind dit in geen geval vergelijkbaar met de mh17, daar waren veel meer grote wrakstukken