Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:21

Ik vind dat wel heel duidelijk te zien. :))
Hij staat in 1 houding en ziet er enorm opgezet of nep uit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:23

Ik wacht ook af of er bewegende beelden komen, maar denk het niet haha

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:27

KoudbloedKim schreef:
Haha, ik stelde me inderdaad al voor dat ik de keuken in liep en hij daar uit het bakje met brokjes voor de poes stond te eten. _O-

Hier moet ik toch echt even op reageren. Wij hebben dit in Engeland gehad met een vos! Deze zat dan niet aan het voer, maar kwam de slaapkamer in wandelen waar mijn moeder op dat moment was en liet zich moeilijk weg jagen.

Ik denk dat als deze wolf inderdaad gewend is aan de aanwezigheid van mensen en auto's het heel goed mogelijk is dat dit een wilde wolf is. De vossen die leven in de buurt van waar wij zaten, waren ook mensen gewend en sliepen overdag in de tuinen, heerlijk in de zon. die zelfde vos heb ik als jong meisje zelfs bijna kunnen aaien (1 meter afstand van het nieuwschierige dier). Dit is natuurlijk ook geen normaal gedrag van een wild dier maar deze dieren zijn toch echt in het wild opgegroeid en leven nog steeds in het wild. Schuw zijn ze zeker niet en bang hoef je ook niet voor ze te zijn want ze voelen zich niet bedreigt.

Of het met deze wolf ook zo is dat weet ik niet, maar het lijkt mij ook niet uitgesloten..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:27

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:31

nog een paar dagen en iedereen parkeert zijn opgezette en kartonnen wolven ergens buiten, maakt een foto en haalt het weer weg. :')

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:37

Laat dat dier toch lekker lopen en laat het vooral met rust. Als je een wolf wilt filmen of op de foto wilt zetten ga je maar naar de dierentuin.

Kan hier nog wel veel meer over zeggen, maar ik vrees met grote vrezen dat ik dan half bokt over mij heen krijg en daar zit ik niet op te wachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:38

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:39

Denk het op zich niet, andere bouw en op de foto is breder vind ik en wit aan de voorkant, maar je weet nooit ! Zou wat zijn he, heel nederland op ze kop haha

op haar pagina staan ook fotos

https://www.facebook.com/jeanette.boxem?fref=photo

maar is duidelijk witter en breder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:44

Die hond is vermist op Ameland, lijkt me sterk dat hij de boot heeft genomen naar het vaste land. :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:45

Ik dacht dat er stond dat zij naar Ameland ging, niet dat de hond op Ameland woonde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:46

Citaat:
Morgen vertrek ik naar Ameland om te helpen met zoeken naar Wolf

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:47

Heeft ook hele andere bouw :) denk het dus niet dat het dezelfde is. Dan zou die overigens ook van ameland naar vasteland gekomen zijn, de vraag is dat al hoe? Zwemmend? Lijkt me sterk, met iemand mee? Was het wel opgevallen...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:48

Geen idee, maar het zou mooi zijn geweest als daarmee het "probleem" wolf was opgelost. :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:51

Als blijkt dat de wolf wel de vermiste Wolf _O- is dan kan je mij opvegen!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:53

Er hebben nu al zoveel kenners vastgesteld dat het om een echte wolf gaat. En geen Saarloze Wolfshond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:07

dees_daan schreef:
Er zijn landen waar beren, tijgers en leeuwen dicht bij de bevolking leven en wij maken ons druk om 1 wolf die zo word opgejaagd dat hij geen kant meer op kan, triest.

Dat dus -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:13

Blue_moon schreef:
Laat dat dier toch lekker lopen en laat het vooral met rust. Als je een wolf wilt filmen of op de foto wilt zetten ga je maar naar de dierentuin.

Kan hier nog wel veel meer over zeggen, maar ik vrees met grote vrezen dat ik dan half bokt over mij heen krijg en daar zit ik niet op te wachten.

Ik ben het volledig met je eens :j

Volgens mij zijn er nog altijd mensen die proberen een wolf als huishond te houden. Wellicht is deze daar het slachtoffer van en hebben de mensen toen dit toch niet bleek te lukken hem gedumpt. Dit zou kunnen verklaren waarom het dier redelijk gewend lijkt aan mensen en steden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:15

Zou inderdaad prima kunnen, sinds dat weer een nieuwe trend is. Wolfhond nemen of gekruiste. Alleen vergeten mensen het karakter en dat het geen gewone hond is.

Ben wel benieuwd hoe en wat uiteindelijk. Maar vind dat je die wolf wel lekker met rust moet laten. Laat t beestje lekker, we stalken ook niet elk wild konijn of wespje als we die zien..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:24

Ja, hier zitten genoeg vossen, reeen, marters, wat is er nou zo erg aan een wolf..past wel mooi in het plaatje.
Dat hij op doortocht ook langs woonwijken komt is bijna niet uit te sluiten, de natuurgebieden die we in Nederland hebben stellen ook niet veel voor, dat zijn meer parken waar we nep wilde dieren achter een draadje zetten.
Maar de mensen zijn hier gewoon niks gewend, jammer..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:29

Ik zou meer een probleem hebben met een beer in nederland :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:30

Een beer zou ik me wat meer zorgen om maken inderdaad. Zeker omdat die brutaal genoeg zijn bij huizen rond de dwalen en pogingen doen om ergens eten te zoeken. Zie ik een wolf niet zo 1 2 3 doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:31

Daarbij kan een vrouwtjes beer met jongen levensgevaarlijk zijn, die vallen aan. Wolven zijn een stuk schuwer en zullen enkel in hoge nood een mens aanvllen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:34

Wolven rennen ook eerder weg voor mensen ook als ze jongen hebben, dan dat ze aanvallen. Beren zijn daarin inderdaad levensgevaarlijk !

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:01

Vindt het sneu dat ze het maar blijven volgen en volgen dat beesie wordt bang maar als ze er dichtbij zijn willen ze het laten verdoven om te onderzoeken of het een wilde of een tamme wolf is, laat het beesie gewoon met rust.

Arm dier -O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:02

Onderzoeken vind ik gewoon onzin, gaan ze toch ook niet met elk vosje en konijntje doen?

Laat het beest lekker, als die al volwassen is, wat lijkt, red die zich dus prima !