Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:25

De jongen komt op mij over als een student die wat in de war is. Ik hoop zo dat dat ook klopt. Hij is wel erg akelig rustig. Zijn tekst komt over als een linkse activist omdat hij het over het kapitaal heeft, zou zomaar bij een groep hackers kunnen horen. Al denk ik ook aan die hard 4 nu die vorige week is uitgezonden.

En petje af voor de portier, die heeft zijn hoofd goed bij elkaar zeg. Eerst de jongen meenemen naar een lege studio en daarna toch rustig blijven praten tegen de jongen.

xjamilla

Jippajeeh weer een buitenlandse tjappie die denkt even vanalles te willen gaan eisen. Stelletje mafkezen. Nu kunnen we weer een week naar deze onzin gaan luisteren. Zend wie is de mol maar uit en deze gast ver verrrr weg stoppen +:)+

Loeky01

denice schreef:
Ik denk dat we nooit het echte verhaal te horen krijgen, heb regelmatig het idee dat we een heleboel belangrijke dingen niet weten. Maar ik geloof er in ieder geval niets van. Heb t gevoel dat we voor de gek worden gehouden.

We krijgen niet alle waarheid te horen nee. Alleen de waarheid die de media wilt dat we horen. Ik weet niet wat deze jongeman wilde. Maar ook inderdaad, er is iets vreemd aan. Hij wilde duidelijk maken dat er iets niet klopte in onze samenleving? Heb ik het zo goed?

saskiakefie

Rebecca schreef:
Fira schreef:
Filmpje gekeken en naar mijn gevoel klopt er gewoon iets niet.
Kan niet echt mijn vinger erop leggen, maar de man is zo ontzettend kalm.
Geeft zich ook meteen over aan de politie.
Zou inderdaad best eens een afleidingsmanoeuvre geweest kunnen zijn voor iets veel groters...
Klinkt raar maar; dit ging iets 'te makkelijk.'

Idd.. , het stinkt wat

Of het was gewoon een 'slechte' actie, laten we dat maar hopen... :=

Shadow0

Ik vind dat er best veel gespeculeerd wordt hier. Maar eigenlijk weten we nog niet zoveel?

Overigens is de wijze les van de portier dat je met kalm blijven meer bereikt dan met angst. Dat vind ik wel een goede gedachte. Hoe makkelijker wij ons angst aan laten jagen, hoe makkelijker we het maken voor een willekeurige gek of terrorist om de boel te ontwrichten. Daarmee maken we onszelf kwetsbaar. Met wat meer nuchterheid zijn we een stuk sterker, dus dat lijkt mij de verstandigste weg.

Bovendien heb ik het idee dat dit soort zaken makkelijk andere mensen op ideeen brengt. Minder aandacht lijkt me dus beter.

Shiloh

Astaloca schreef:
Vooral wat hij zegt 'ingehuurd' oftewel meerdere mensen dat bevalt me totaal niet

Nee dat zei hij niet.

Hij zei dat zijn hackerscollectief is ingehuurd door inlichtingen diensten, dat ze daardoor vanalles te weten zijn gekomen en dat ze dat naar buiten willen brengen.

Het is natuurlijk mega eng voor de mensen in de studio.

Ik krijg zelf de indruk van deze beelden dat die man totaal geen bedoelingen had iemand kwaad te doen, maar er van uitging dat het pistool alleen hem zou geven wat hij wilde. Hij zegt ook heel vreemd van "wat gaat u doen?" , alsof hij ervan uitgaat dat hij niet zomaar bestormd zou worden omdat hij een pistool heeft. En dat zodra hij merkt dat dat niet zo is, zich over geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:26

ElineR schreef:
Lianne schreef:
[quote"Rintah"]
Wat betreft die brief, over de hackers: als die er echt waren geweest was die cyberaanval nu al wel begonnen. Hoop/denk dus dat die brief niet echt is gelukkig.

brief is wel echt. zeiden ze net op NOS

Maar ook dat het waar is wat er staat?[/quote]

Nee dat weten ze nog niet denk ik....of ze zeggen het nog niet....

Alet

NathalietjeB schreef:
Marit schreef:

ik vind t eigenlijk net een zeer slecht gespeelde gtst aflevering :') _O-
dat iedereen zich hier dr zo druk over maakt zeg, jullie kunnen hier van toch niet serieus bang worden? kom op zeg dr is nog helemaal niks gebeurd, nou goh een wapen voor t zelfde geld was hij nep.

Hier kan ik niet bij.
Nepwapen of niet, reken maar dat de betrokkenen dit niet net een slechte soap vonden...

Gentlegiant

LadyMadonna schreef:
Tytonidae schreef:
@LadyMadonna

Heb je de brief(waarvan bevestigd dat deze authentiek is) wel gelezen?

Ja, die heb ik gelezen, maar ik hoor ook een nieuwslezer die de man (jongen) heeft gesproken, waar hij aan verteld dat het niet zijn doel was om mensen kwaad te doen

Daar was hij ook te nuchter voor :j
Het leek meer op een dood gewoon mens zoals jij en ik als ik eerlijk mag zijn

Als hij de mens iets had willen aandoen stond/liep hij daar niet als een tamme rat

Onali

Misschien heb ik teveel politieseries gekeken maar mogen agenten het veilig verklaren als ze 'alleen' bovenop de verdachte zitten.
En niet het wapen veilig hebben en de verdachte geboeid ed?

Of denk ik te Hollywood?

LadyMadonna

xjamilla schreef:
Jippajeeh weer een buitenlandse tjappie die denkt even vanalles te willen gaan eisen. Stelletje mafkezen. Nu kunnen we weer een week naar deze onzin gaan luisteren. Zend wie is de mol maar uit en deze gast ver verrrr weg stoppen +:)+

Lijkt mij gewoon een Hollandse jongen? (Ja, die zijn niet allemaal blond met blauwe ogen)

Leffroi

Chiave schreef:
LadyMadonna schreef:
Jongen schijnt Tariq te heten en zat op het novum in Voorburg. Zijn ouders zijn vorige week beide overleden. Iemand op twitter zou hem herkend hebben

Als dit waar is... Verdriet doet soms rare dingen met een mens.
Hopelijk krijgt hij de juiste hulp nu.

Ja, laten we hem lekker vrij laten onder tbs behandeling. Hij is immers zielig. Doe normaal! Een normaal mens jankt om zijn ouders, die gaat niet jan en alleman bedreigen. Niks geen 'hulp' verder, opsluiten!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:27

xjamilla schreef:

Dit is best verdrietig. Dat je hier zo mee om gaat... Sorry dat ik het zeg...

XstormX

misschien had hij echt iets zinnigs te zeggen :=

saskiakefie

Uiteindelijk krijgt deze gast (en de groep die er bij hoort) nu alsnog heel veel aandacht en zendtijd alleen op een andere manier := Hoewel het ook wel weer begrijpelijk is, dat ze niet meteen doorgaan, maar toch.

Anoniem

Heb tot pagina 10 bijgelezen, maar wat is die gijzelnemer beleefd?!
Ik vind het helemaal geen crimineel om te zien en inderdaad heel veel respect voor die nieuwslezer!

Fenrir

Net even het fragment bekeken, krijg de indruk dat die jongen ontzettend zenuwachtig is en zelf ook niet zo goed weet wat hij met de situatie aan moet. Schrikken voor de aanwezigen, hopen dat het geen verdere gevolgen heeft.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

xjamilla schreef:

Waar lees jij dat het een buitenlander is? Verder vind ik je post niet echt fijn, jammer dit.

Shadow0

Leffroi schreef:
Ja, laten we hem lekker vrij laten onder tbs behandeling. Hij is immers zielig. Doe normaal! Een normaal mens jankt om zijn ouders, die gaat niet jan en alleman bedreigen. Niks geen 'hulp' verder, opsluiten!

Als je TBS hebt ben je niet vrij. En opsluiten helpt ook niet tegen psychoses dus dat levert niks op.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:28

Je weet niet waarom zn ouders overleden zijn he

Dat moet je even in gedachten houden
Mààr dat betekend niet dat dit getolereerd mag worden

En wat noem jij een buitenlander....
Dit is gewoon een normaal persoon zoals jij en ik en wij zijn ook buitenlanders voor veeeeele mensen

Dat hele woord buitenlander bij dit soort topic's kan ik echt kwaad om worden
Hier mee duw je heel wat mensen onder een en dezelfde steen
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 29-01-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Ik neem de organisatie waar hij voor komt in elk geval weinig serieus.

Hackers handelen over het algemeen nooit met geweld, en als ze echt goede hackers zouden zijn zouden ze zouden we op een andere manier de uitzending binnen dringen.

En als dit mannetje hun beste kandidaat was om deze klus te klaren, kan dat hele stelletje nooit veel voorstellen.

Onali

xjamilla schreef:

Hij spreekt anders een heel stuk beter Nederlands dan jij typt :=

WiskyBokjes

De dader zelf zei ook dat hij zenuwachtig was.

Loeky01

Leffroi schreef:
Chiave schreef:
Als dit waar is... Verdriet doet soms rare dingen met een mens.
Hopelijk krijgt hij de juiste hulp nu.

Hulp kan ook opsluiten zijn ;).
Voorbeeld: het zal niet de eerste pedofiel zijn die beseft dat hij een gevaar voor zijn omgeving is en liever in TBS blijft.

Fenrir

Jippajeeh de eerste kortzichtige mensen hebben zich ook alweer in het topic gemeld zie ik :+