Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendybrian schreef:Jildau schreef:Wat ik mij afvraag.. Kijkt een bank ook naar die schuld bij het verstrekken van een hypotheek? Anders kan straks niemand na de studie een huis kopen voor de komende tig jaren.
Nee, een lening als deze word niet meegerekent in je hypotheeck.
Eulogy schreef:Is het momenteel niet zo dat je je uiterlijk in mei moet hebben ingeschreven? Vind dat al een stap vooruit, zoveel mensen bij mij op school die zich eens een keer gingen inschrijven in juli of augustus.
_Summerly_ schreef:Eulogy schreef:Is het momenteel niet zo dat je je uiterlijk in mei moet hebben ingeschreven? Vind dat al een stap vooruit, zoveel mensen bij mij op school die zich eens een keer gingen inschrijven in juli of augustus.
Ja, en je moet een vragenlijst invullen (mathing). Hiervan krijg je een terugkoppeling en de studiecoördinator kan je ook een negatief advies geven en uitnodigen voor een gesprek. Helaas is dit allemaal niet bindend en is het gesprek ook niet verplicht.
Het is ook best lastig, want ik ben bijvoorbeeld ook niet voor de selectie aan de poort zoals dat gebeurt in het VK. Hoewel ik het schrijven van een personal statement dan weer wel zou aanmoedigen, maar om mensen weg te sturen nog voordat ze begonnen zijn, gaat imo wat ver.
Eulogy schreef:Furrow schreef:Niet te vergeten dat er waarschijnlijk een grote stroom naar België komt, waardoor het Belgische systeem in gedrang komt.
Waarom zou dit voordelig zijn dan? Verandert toch niets aan het feit dat je geen stufi meer (als gift) krijgt? Of is het verschil in collegegeld zo groot?
Niniane schreef:^Wat bovendien ook niet zou mogen want met de juiste diploma hoor je gewoon toegang te krijgen tot de opleidingen binnen dat niveau.
Niniane schreef:Maar is dat dan niet meer een taak voor de middelbare school? Ik heb op mijn 15/16 de keuze moeten maken tot een beroepsopleiding en verrassing, niet de juiste. Ben van mening dat middelbare scholen juist meer hun leerlingen moeten begeleiden naar een goede vervolgkeuze want dat gebeurt zelden.