Snollygoster schreef:Ik zie heb al veel reacties gelezen dat Charlie Hebdo het zelf gezocht heeft met het plaatsen van die cartoons, nou ik vind van niet. Die cartoons zijn slechts een vorm van vrije mening, elke godsdienst wordt wel eens belachelijk gemaakt. De islam ligt de laatste jaren nu eenmaal onder vuur omdat extremisten er al jaren misbruik van maken en gruwelijke daden verrichten in naam van de 'islam'. Maar vanaf het moment dat je iemand gaat vermoorden omdat die persoon zogezegd jouw godsdienst heeft beledigd, ben je heel fout bezig en het zelfs niet waard om jezelf gelovige te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat een christen iemand gaat vermoorden omdat ie zich beledigd voelt.
Dan hebben we het nog niet gehad over de moslims die wél gewoon vredig willen samenleven met andere godsdiensten, hoe moeten zij zich nu voelen? De échte moslims staan hier alles behalve achter, maar krijgen nu wel een nog slechtere reputatie.
En voor zogenaamde Syrië strijders moeten ze gewoon de grenzen sluiten. Wil je naar Syrië vertrekken? Prima, maar dan kom hier wel niet meer binnen.
En hoe sta je tegenover de persoon die tegen is strijd?