Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:28

HorseTimeXL schreef:
dat zou super zijn wel gek dan zo he dat van malesia airlines (weet niet of ik dit goed schrijf), nog helemaal niks gevonden is. Ik denk daar wel eens aan. Die families hebben nog helemaal niks en daar weet niemand wat van.

Denk ik ook nog vaak aan hoor, gok dat dat een mysterie zal blijven....ligt denk ik ergens op de zeebodem. Van dit vliegtuig zijn ook nog maar 140 lichamen geborgen...vraag me af of ze de andere 120 ooit nog zullen vinden.

HorseTimeXL

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:44

ja precies. zo naar is het..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:21

Laatst bijgewerkt door dito op 12-01-15 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:22

Ze hebben de data recorder boven water, de gegevens vanuit de cockpit (de tweede zwarte doos) is nu gelokaliseerd

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:01

dito schreef:
HorseTimeXL schreef:
dat zou super zijn wel gek dan zo he dat van malesia airlines (weet niet of ik dit goed schrijf), nog helemaal niks gevonden is. Ik denk daar wel eens aan. Die families hebben nog helemaal niks en daar weet niemand wat van.

Denk ik ook nog vaak aan hoor, gok dat dat een mysterie zal blijven....ligt denk ik ergens op de zeebodem. Van dit vliegtuig zijn ook nog maar 140 lichamen geborgen...vraag me af of ze de andere 120 ooit nog zullen vinden.

Ik had ergens gelezen maar 46 tot nu toe? Waar heb je 140 gelezen dan? Dat zou wel een beter aantal zijn, dan hebben ze iedereen al bijna??

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:46

@fargo denk dat dat een typ fout is aangezien er maar 162 mensen aan boord waren dacht ik

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:14

Ja ow pfff stomme telefoon.ik dacht 40

Lees nu net dat ze denken aan explosie door temperatuurverschil..maar lichamen die ze vonden tot nu waren aardig intact toch?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:17

dito schreef:
Ja ow pfff stomme telefoon.ik dacht 40

Lees nu net dat ze denken aan explosie door temperatuurverschil..maar lichamen die ze vonden tot nu waren aardig intact toch?

Maar... Dat komt niet erg vaak voor, meen ik. Is dat dan door de toestand van het vliegtuig?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:18

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:24

aa ik lees het ook net, jeetje hoop dat ze het snel naar boven kunnen krijgen

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:15

do 22 jan 2015, 11:39

Opnieuw lichamen geborgen bij AirAsia-wrak
JAKARTA -
Indonesische duikers hebben donderdag opnieuw zes lichamen gevonden bij de vliegtuigromp van het AirAsia-toestel dat eind december neerstortte in de Javazee. Ze zijn echter nog altijd niet in staat in het wrak te zoeken naar resten, terwijl daarin waarschijnlijk de meeste slachtoffers liggen.

Door slecht weer en slechte zichtbaarheid op de zeebodem kost de berging nog altijd veel moeite. Volgens de commandant van de marine worden uiterlijk vrijdag enorme airbags aan het toestel bevestigd waarmee het wrak van de zeebodem kan worden getild.

Het toestel stortte op 28 december neer toen het onderweg was van Surabaya naar Singapore. Geen van de 162 inzittenden overleefde de ramp.

Toestel AirAsia steeg veel te snel

JAKARTA -
Het vliegtuig van AirAsia dat eind december in de Javazee stortte, steeg voorafgaand aan de crash veel te snel. Dat heeft de Indonesische minister van Transport Ignasius Jonan gezegd tegen een parlementaire onderzoekscommissie. Hij baseert zich op radargegevens.

„Het toestel steeg in de laatste minuten sneller dan met normale snelheid ... toen viel het stil. Ik denk dat het uitzonderlijk is voor een gevechtsvliegtuig om te kunnen stijgen met 6000 voet per minuut”, aldus Jonan. „De normale stijgingssnelheid voor een verkeersvliegtuig ligt waarschijnlijk tussen de 1000 en 2000 voet per minuut.” Zelfs gevechtsvliegtuigen kunnen volgens de minister niet zo snel stijgen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:06

Wat apart, een A320 heeft een begrenzing op de besturing zitten dat er voor zorgt dat een toestel niet kan overtrekken. Ben benieuwd naar de gegevens van de zwarte doos.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:49

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:08

Waarom zou je dat uitzetten?

Laatst wel gezien op aircrash investigation dat een piloot waarschuwingslampjes kreeg. Maar hij kon het probleem niet vinden en heeft ook zo'n systeem maar uitgezet. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:19

Dat hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat ze inderdaad zoveel waarschuwingssignalen kregen. Staat geloof ik ook in het artikel. Of dat was een ander. Systeem had al een week last van issues dus wellicht dachten ze dat het niet meer naar behoren werkte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:25

Op internet stond dat de laatste woorden van een van de piloten Allah Akhbar was. Ga je toch bedenken dat het misschien wel opzet was?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:41

Hoezo? Als ze moslims zijn en ze wisten dat ze neer gingen storten kan het ook gewoon een soort laatste schietgebed zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:10

purny schreef:
Op internet stond dat de laatste woorden van een van de piloten Allah Akhbar was. Ga je toch bedenken dat het misschien wel opzet was?

Weet je wat Allah Akbar betekend? :+

Is gewoon net zoiets van een kruisje slaan door katholieken ;) Of een laatste schietgebed, zo van: laat dit gebeuren zoals God het wil.

Niks terroristisch aan hoor, en als het wel zo was, doen ze dat nooit alleen en had een of andere terroristische organisatie de crash wel opgeëist :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:42

Captain schreef:
En het schijnt dus dat ze dat systeem die normaal begrensd uit hebben gezet.
http://m.nrc.nl/nieuws/2015/01/31/piloo ... -verlaten/

jeetje wat een artikel....pfff heftig voor iedereen in het vliegtuig wat zullen ze een angst hebben gehad. Ik hoop op die hoogte dat ze snel óut' waren en niet alles hebben mee gemaakt maar vrees van wel:(