Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DatBenIkNou schreef:En genoeg waarin dat niet zo is. Dus ja... Je hebt van alles en je hebt van alles niks.Oh oké dat begreep ik dan verkeerd, Sizzle.
Triest genoeg zullen er genoeg gouden huwelijken gevierd worden en mensen samen oud worden waarbij binnen dat huwelijk toch regelmatig vreemd gegaan wordt.
DatBenIkNou schreef:Wij en onze voorouders zijn simpelweg niet groot gebracht met zulke ruimdenkende ideeën, wij kennen dat anders denken in vrijheid eenvoudigweg niet. En wat de boer niet kent, dat vreet' ie niet?!
Sizzle schreef:Je gaat nu uit van een perfecte open relatie. Maar wat als je partner naast de bekende partijen ook nog eens onbesproken met je zus/broer/moeder/vader of beste vriend(in) blijkt rond te hobbelen? Of buiten afspraak om ook bij de prutsmutsen loopt?
Open staat niet synoniem aan eerlijk.
DatBenIkNou schreef:Mij krijg je er niet mee op de kast HC
Sizzle schreef:Mensen zijn gewoon vaak laf aangelegd en durven daarom geen slecht nieuws te brengen. Dus bedriegen ze liever.
Sammie schreef:Gunst en als ik dat probeer uit te leggen krijg ik pagina's aan commentaar dat men gewoon maar niet moet liegen..
Ik zou alleen het labeltje 'laf' er niet direct aan willen vast hangen.
Huertecilla schreef:Callisto04 schreef:Waar staat dat meer dan de helft van de Nederlanders vreemdgaat?
In de kop van dit onderwerp.Citaat:48 % van de mannen uit een onderzoek en 43 % van de vrouwen kan nooit de helft van de Nederlanders zijn.
Inderdaad.
Het betreft verder de mensen met een duurzame relatie.
Het is dus vérre van de helft van alle Nederlanders.
Aan de andere kant betreft het vet méér dan de helft van de paren en dát is waar het exclusief monogaam betrekking op heeft....
Inderdaad is dit slechts één onderzoekje.
Er zijn er gelukkig veel meer en ook wetenschappelijk beter. Allen geven een gelijk beeld; dat er massaal vreemdgegaan wordt.
Wat sex met anderen betreft, kan je daar het aantal paren wat dit zonder bedrog doet bij optellen uiteraard.
Maar goed, zoals in deze draad al veelvuldig opgemerkt is de kern niet de kwaliteit van het onderzoek, nog het exacte %.
De kern is dat het HEEL VEEL duurzame relaties betreft.
Doe daarmee wat je wil.
Ontkennen en/of negeren zijn twee opties.
Veel succes met de toekomst
rainbow8 schreef:- Wat betreft een open relatie... Ook dan zijn er afspraken gemaakt en die regelmatig dienen te worden besproken en bijgeschaafd.
Citaat:En wat minstens zo belangrijk is, is dat men de partner op de hoogte houdt van het reilen en zeilen van de op dat moment aanwezige 'relatie'.
Callisto04 schreef:Open relaties lopen net zo goed verkeerd en dus vind ik dat jouw focus te veel op sex ligt.
Sizzle schreef:Wat dat betreft zijn we het hier volgens mij allemaal roerend eens: eerlijkheid gaat voor alles!
Huertecilla schreef:Callisto04 schreef:Open relaties lopen net zo goed verkeerd en dus vind ik dat jouw focus te veel op sex ligt.
Op de hoogst vreemde conclusie ´dus´ ga ik niet meer in. Ik heb nu al een dozijn keer letterlijk geschreven dat het niet om het type relatievorm gaat.
Het onderwerp is vreemdgaan; tegen de afspraak daarover in sex met derden; s-e-x![]()
Verder leg ik daar in het geheel geen nadruk op sex doch op eerlijkheid, openheid; op INTEGRITEIT.
- Maak je huiswerk over relatievormen, de realiteit en wat je écht denkt te willen.
- Maak op je eígen behoeftes gebaseerde afspraken. Neem afspraken niet aan.
- Wanneer de randvoorwaardes veranderen, jouw behoeften of die van jouw partner(s) EN DAT IS NORMAAL! bespreek dan de afspraken.
- Opdat afspraken bespreekbaar zijn, dien je goed op je netvlies te hebben hoe het zit met de weg van de minste weerstand. Je krijgt wat je ´beloont´; ook leugens...
- Wanneer verandering nodig is, maak dan nieuwe afspraken of verbreek de relatie.
- Bedrieg/lieg niet; ook geen leugentje om bestwil, want dat is vrijwel altijd de eigen bestwil.
Tja, en omdat het onderwerp vreemdgaan is, betreft het DUS afspraken over sex met derdenSizzle schreef:Wat dat betreft zijn we het hier volgens mij allemaal roerend eens: eerlijkheid gaat voor alles!
Dat wisten we vooraf al: Op Bokt gaat niemand vreemd, zijn er geen prutsmutsen en liegt niemand
De wonderen van de virtuele wereld...
Huertecilla schreef:Euh, helemaal in de kern, ja.
Voor aangenaam gezelschap kan je ook vrienden over de vloer hebben. Of een hond. Wat emotionele intelligentie betreft scoort een hond bepaald niet slecht.
Voor koken, boodschappen, huishouden kan je iemand inhuren. Hoef je niet delen in die taken en dan om de twee weken alles fout te doen.
Een kind? Kan je ook buiten de deur maken en alimentatie afdragen. Weet je als bonus zeker dat je voor jouw kind betaalt.
Mannen zijn verder minder veeleisend in hun partnerkeuze dan vrouwen en gegarandeerde toegang tot sex is een essentiele toegevoegde waarde.
Zo niet, kan je daar ook beter iemand voor inhuren.
Een huishoudster/kokkin en een vaste gezelschapsdame 2 keer in de week is goedkoper dan huwen, geeft wat je wil zonder gezeur en je bent verder vrij te leven zoals je wil, uit te gaan en sex te hebben zoals het uitkomt.