Marjoow schreef:Ik vind dit ook wel erg ver gaan. Het zal niet lang meer duren of er wonen meer moslims in Nederland dan Nederlanders zelf. Dit soort dingen is dus waarom mensen zoals Geert Wilders bestaan...
Niet dat ik het altijd met hem eens ben hoor, maar ik begrijp het wel.
Als Nederlander moeten we steeds meer wijken, we moeten ons traditioneel feest aanpassen omdat een minderheid er problemen mee heeft en we moeten ook oppassen met wat we zeggen want zo'n beetje álles kan discriminatie betekenen.
Dat ik dan vervolgens 2 moslims in de supermarkt grapjes hoor maken over Jodenkoeken... Tsja, dat is blijkbaar heel normaal.
En het gaat mij heus niet om die gebedsruimte hoor, als mensen willen bidden moeten ze dat zelf weten. Het gaat mij er wel om dat onze Hollandse samenleving steeds minder Hollands word. Als ik hoor dat de vrouwen in Turkije geen eens meer hoofddoeken dragen en qua samenleving verder ontwikkeld zijn dan de Turken die hier wonen, krab ik nog maar eens achter mijn oren...
..Moslims zijn ook Nederlanders.
Als katholiek opgevoede atheïst hecht ik geen echte waarde aan geloven zus en zo. Maar persoonlijk vind ik wel dat iedereen gelijk is, dus vind ik ook dat iedereen vrij is zijn geloof te geloven.
Dat er tegenwoordig meer islamitische Nederlanders zijn betekent dus ook gewoon dat er meer aanpassingen komen in ons land dat behoorlijk christelijk ingericht is.
Ik zie om me heen heel veel onbegrip, veel koppigheid, kortzichtigheid en beschamend gedrag van intolerante Nederlanders, maar dit komt allemaal voort uit angst voor het onbekende.
Ik wil een voorbeeld geven waarvan ik hoop dat sommige van jullie even bij stil blijven staan.
Mijn broertje heeft een vriendje van Turkse afkomst. Hij is groot, heeft een opgeschoren kapsel, grote jas en een opgevoerde scooter. Zoals je ze wel vaker ziet dus.
Wat je echter niet aan hem kan zien: deze jongen van 16 doet netjes de havo, stelt zich voor aan nieuwe gezichten , helpt gelijk mee als er iets te doen is, heeft een nette bijbaan en heeft natuurlijk geen strafblad. Prima vent dus.
Toen hij net een vriend van mijn broertje was reageerde hij altijd heel erg ontwijkend als mijn broertje vroeg of hij mee naar ons kwam. Uiteindelijk vroeg hij mijn broertje of onze moeder het dan niet erg vond als hij langskwam , omdat hij een buitenlander was. En het ergste is, dat dit geen uitzondering is, hoe kunnen deze jongens nou in vredesnaam 'aanpassen' als ze overal met de nek worden aangekeken?
Compleet oftopic, maar ik moest het ff kwijt.
Leuk weetje, deze jongen zet thuis met kerst een kerstboom op, en wij hebben voortaan halalkroketten, van de Turkse supermarkt natuurlijk.