Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:02

'Max was juist heel lief'.. Gelukkig dat het beest dood is ja! Heel veel sterkte aan de agent en petje af. Zo gericht als ze op hem af lopen.... Bah! Waarom komen rassen die een strenge opvoeding nodig hebben nog steeds bij onkundige idioten terecht?? Ik ken er (Staffs) die zo fijn en zachtaardig zijn, en voorbeeldig in het openbaar, als ik dit dan zie is het gewoon een wereld van verschil. Jammer dat er al weer een hond verpest is, en jammer dat dit de onterechte reputatie alleen maar nog erger maakt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:06

Onderstaand allemaal links waarbij pepperspray is gebruikt.. Zo wel bij honden die met elkaar vechten als honden die mensen aanvielen. Allemaal door de politie. én allemaal succesvol. ( in 1 minuut bij elkaar gegoogled)
Kijk ook die 2e link, daar werd zelfs de agent aangevallen en gebeten en toen greep hij zijn pepperspray, en succesvol. En in dit geval zijn de agenten nog niet eens gebeten en werd er al geschoten.. het kan gewoon anders dan had de hond zonder een doodstrijd kunnen worden ingeslapen

http://www.omroepbrabant.nl/?news/18079 ... +Riel.aspx

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... _op_h.html

http://www.rtvnh.nl/nieuws/62695/Vrouw+ ... nde+honden

http://basileandriessen.wordpress.com/2 ... gebruiken/

daarnaast het besluit van het kabinet, dat pepperspray inderdaad een middel is die tegen honden die agressief zijn.

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... eve-honden
Laatst bijgewerkt door Nessah op 30-08-14 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:08

Wat een reactie's.. Ik vind het niet raar dat de agent geschoten heeft, ik zou het zelfde doen ;) Hoop echter wel dat de hond het overleeft/leeft.
Misschien had ie z'n pepperspray niet bij zich :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:09

Ik vond tegengestelde verhalen. Ook staffords bijv die juist agressief worden en gewoon doorgaan. Ik kan er niet echt een mening over geven of er nou wel of niet beter pepperspray gebruikt had kunnen worden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:09

KellyDV schreef:
Wat een reactie's.. Ik vind het niet raar dat de agent geschoten heeft, ik zou het zelfde doen ;) Hoop echter wel dat de hond het overleeft/leeft.
Misschien had ie z'n pepperspray niet bij zich :=

Elke agent draagt ( die ook een vuurwapen mag dragen) pepperspray.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:11

Nessah, ik had deze verhalen ook gevonden, maarik vond ook de verhalen die Fiffell aanhaalt.

De link van de toestemming van het kabinet zegt natuurlijk niks over de effectiviteit van pepperspray bij honden. Het geeft alleen toestemming dat het gebruikt mag worden.

Pepperspray hebben ze naar mijn weten altijd bij zich.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:12

Fiffill schreef:
Ik vond tegengestelde verhalen. Ook staffords bijv die juist agressief worden en gewoon doorgaan. Ik kan er niet echt een mening over geven of er nou wel of niet beter pepperspray gebruikt had kunnen worden.

De eerste poging had gewoon ( in mijn ogen) pepperspray moeten zijn.. Maar ja, ik vind het dan ook vreselijk als dieren moeten lijden. Maar ja :) Wie ben ik.. 1 persoon tegen 100 ( figuurlijk) die opkomt voor deze hond en het ontzettend sneu vind dat hij zo'n einde gehad heeft terwijl de schuld niet bij hem ligt maar bij zijn opvoeding.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:15

Maar ik zeg nergens dat ik het niet sneu vind voor de hond. Ik vind het vreselijk voor de hond dat hij slachtoffer is van een slechte opvoeding.

Maar dat betekend niet dat ik niet mag vinden dat de agent IMO juist gehandeld heeft.

Daarbij zet ik echt mijn vraagtekens bij het filmpje van de eigenaren waarin de hond gewond gefilmd wordt. Ik had die hond direct naar de DA gebracht. Maar ze hebben verdorie nog gewacht tot de dierenambulance hem kwam halen. Ik vind dat dus echt heel raar.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:16

Het nadeel van pepperspray is dat ze ten eerste dichtbij moeten zijn voor je het kan gebruiken (afstand van minder dan drie meter) en dan is het alsnog maar de vraag of het werkt. Vuurwapen kan je op grotere afstand gebruiken en als je dan treft ben je er in ieder geval vrij zeker van dat het werkt.

Verder kan ik er geen mening over hebben, ik was er niet bij. Weet de exacte melding niet, weet niet wat er precies aan voor af gegaan is. Maar als je een melding krijgt dat er al iemand is aangevallen door die beesten en ze komen ook nog zo op je af gerend als in het filmpje, denk ik niet dat ik heel anders gehandeld zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 30-08-14 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:19

SAKKIA schreef:
Maar ik zeg nergens dat ik het niet sneu vind voor de hond. Ik vind het vreselijk voor de hond dat hij slachtoffer is van een slechte opvoeding.

Maar dat betekend niet dat ik niet mag vinden dat de agent IMO juist gehandeld heeft.

Daarbij zet ik echt mijn vraagtekens bij het filmpje van de eigenaren waarin de hond gewond gefilmd wordt. Ik had die hond direct naar de DA gebracht. Maar ze hebben verdorie nog gewacht tot de dierenambulance hem kwam halen. Ik vind dat dus echt heel raar.

Ik zeg ook nergens dat je geen andere mening mag hebben :) Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind gewoon het tegenovergestelde, en ook dat mag :)

ja die eigenaren heb ik geen woord goed voor over. maar voor de agent eerlijk gezegd ook niet. alles bij elkaar gewoon een vreselijk nare situatie.

KellyDV

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:27

Een hond is erg snel, en als ie agressief is.. Denk dat ie dan al gebeten heeft voor dat je pepperspray kan gebruiken.
Vind het niet de agent zijn schuld, wel de eigenaar :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:34

Nessah schreef:
Fiffill schreef:

De eerste poging had gewoon ( in mijn ogen) pepperspray moeten zijn.. Maar ja, ik vind het dan ook vreselijk als dieren moeten lijden. Maar ja :) Wie ben ik.. 1 persoon tegen 100 ( figuurlijk) die opkomt voor deze hond en het ontzettend sneu vind dat hij zo'n einde gehad heeft terwijl de schuld niet bij hem ligt maar bij zijn opvoeding.

Wat een onzin, ook als je vindt dat agent wel goed heeft gehandeld kun je het sneu vinden voor de hond. Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten. Ik denk persoonlijk dat je in zo'n situatie met pepperspray een stuk minder te vertellen hebt, maar ik ben er niet goed genoeg bekend mee om er echt iets over te kunnen zeggen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:35

Hoe komen jullie allemaal op de facebook van die eigenaresse? kennen jullie haar, of wordt haar naam ergens genoemd?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:43

Caira schreef:
Hoe komen jullie allemaal op de facebook van die eigenaresse? kennen jullie haar, of wordt haar naam ergens genoemd?

Haar naam staat boven haar tweet in het artikel. (link op de voorpagina)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:57

Caira schreef:

yentl2010 schreef:
https://www.facebook.com/fouad.elasmi/photos_all

Dit is de eigenaar en niet een vrouwelijk persoon denk dat z,n buurvrouw of vriendin is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:59

Lara_Silver schreef:
Caira schreef:

Haar naam staat boven haar tweet in het artikel. (link op de voorpagina)

Dat is gewoon een verslaggeefster, niet de eigenaresse.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:48

dees_daan schreef:
Dat is gewoon een verslaggeefster, niet de eigenaresse.

Ik zie het, my bad. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:54

Snooki schreef:
Als die honden zo braaf waren dan hoefde de politie ook niet te komen...

Nou precies...
Het boeit mij echt niet welk ras het is, honden horen niet zonder begeleiding over straat te struinen. Van mij hoeven ze echt niet persé vast als ze goed onder appèl staan.

Maar ze vallen een andere hond aan, waar is de baas op dat moment? Vervolgens bijten ze al dan niet per ongeluk de baas van die hond.
Nu weet ik niet hoe het in de stad is, maar als je dan 112 gaat bellen, moet je die eerst nog het verhaal uitleggen, er moet nog een agent komen en vervolgens ben je minimaal een dusdanig aantal minuten verder dat die honden al tig keer gepakt hadden kunnen worden.
Maar nee, mensen in de buurt bellen 112 of gaan op auto's zitten of blijven binnen filmen tot er iemand wel iets doet en dat terwijl ze zo lief zijn..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:55

Sorry, hoe serieus wil je jezelf maken met tasers en rubberen kogels, beide worden niet gedragen door de politie.

However, pepperspray was al genoemd en is in zo'n geval totaal niet praktisch. De kans dat je raakt terwijl het dier met zo'n snelheid komt ingelopen is zeer klein. En als ie al in je hangt en je gaat spayen ben je al te laat.

Ik verbaas me er echt over hoe gigantiscgh dienrenliefhebbers toch altijd vanuit de emotie reageren in plaats van na te denken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:16

ik vind honden die hun tanden in een auto zetten ook een beetje raar eigelijk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:20

Trouwens loop je met pepperspray zelf ook nog een aanzienlijk risico, het verspreid zich al met het kleinste zuchtje wind, pech als dat in de richting van de sprayer is die zelf niet snel genoeg weg is. Je hebt er niets aan als je zelf ook met tranende ogen en prikkende luchtwegen zit. Want dat laatste is sowieso al het geval op c.a 10 meter afstand. Ik heb in een nachtclub gewerkt aan de kassa/vestiaire, op een gegeven moment liep een gevecht gigantisch uit de hand en de politie heeft ingegrepen met pepperspray, op de straat 5 meter van de ingang weg, buiten met de deuren dicht. Helaas deed iemand net daarna de deur open, het was niet te harden! Het doet gigantisch veel pijn aan je ogen en je luchtwegen. Ik wil niet weten hoe het moet zijn voor de personen die er dichtbij staan, zowel diegene die geraakt word als diegene die sprayt en te dicht bij blijft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:33

De hond die neergeschoten is, is niet degene die een agressieve houding had en blafte. Dat was de gevlekte. Als dit Jack russels waren was er waarschijnlijk heeeeeel anders gereageerd. Zelfs als het labradors waren. Het erge is gewoon dat je duidelijk op het filmpje kan zien dat de bruine hond eigenlijk geen kwaad in de zin heeft op het moment dat die raak geschoten word, hij was bezig met de bosjes. Die agent had in mijn ogen toen niet moeten schieten.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:52

KarinLF schreef:
yentl2010 schreef:
Ik zie dit nu nooit bij Labradors :)

Het zijn altijd weer dit soort honden die in t nieuws komen

Jij zegt het,ik dacht het...........................

Maar zeg je zoiets hardop dan kun je veel kritiek verwachten................

http://www.vandaag.be/binnenland/144991 ... onden.html ??
Ohnee???
7 bouviers en VIER LABRADORS[/quote]

En ook die zijn allemaal (terecht) afgemaakt.
Dat soort honden horen niet los in de samenleving.
Eigenlijk helemaal niet in de samenleving.
Deze honden hadden vast eerder ook niemand kwaad gedaan.
Gelukkig was dit wel een verstandige eigenaar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:56

Ja, het erge is dat de agent van te voren geen filmpje heeft kunnen zien.
Hij stond er gewoon voor.
Dus totaal anders dan iedereen die eerst het filmpje kon zien en daarna een oordeel kon vormen over de honden.
Elke hulpverlener leert als eerste: altijd eigen veilig voorop stellen en die van de omstanders.
Dat heeft hij gedaan, want door de melding van aanvallen en bijten, waren ze een gevaar.

Misschien had het wel anders gekund, maar daar kan de politie zich nu over buigen.
Als er weer honden zijn losgebroken die een spoor van angst/bijtincidenten achter zich laten: hoe te handelen?

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:18

Jennyj01 schreef:
Vraag me af hoe iedereen zou reageren als de boswachter je paard doodschiet nadat jij eraf bent gevallen en hij hem niet te pakken krijgt. Dan zouden er bijna kamervragen over komen. Dan roepen we toch ook niet: ja maar hij mag niet los door het bos lopen. Had je maar moeten blijven zitten. Eigen schuld. Hij rende ook zo hard rond.

Ze hebben onlangs een stier ook dood geschoten.
Konden hem niet vangen en ging tekeer in een woonwijk.
En ja, ook als een paard over de rooie is, in een woonwijk of dreigt de snelweg op te rennen zullen ze schieten, voor de veiligheid van andere weg gebruikers..... Want als een dier aangereden wordt, overleeft die het toch niet maar degene in die auto loopt ook gevaar....