Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:57

randalinpony schreef:
Winged schreef:
Dit inderdaad :j De kinderen van nu betalen later jouw pensioen.

En gezien dat voor mij nu de enige reden zou zijn om aan kinderen te beginnen wacht ik nog even totdat er wel een goede reden voorbij komt waar ik mij in kan vinden :))

En weet je wat zo leuk is aan Nederland? Anders dan in, zeg, Senegal, betaalt mijn kind later ook mee aan het pensioen van de mensen die geen kinderen baren.

En momenteel betaal ik als kindvrije vrouw ook mee aan de kinderbijslag / kinderkortingen van de huidige kindergeneratie. En zo help ik nu een beetje mee met de ouders / kinderen van deze tijd en mogen die kinderen mij straks een beetje helpen als ik oud, versleten en pensioensgerechtigd ben (hoop ik)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:23

vuurneon schreef:
Is al bekend wanneer de verzekeraars de premies bekend maken?

November :j DSW zal wel weer de eerste zijn, op het laatst pas de grootste maatschappijen die kunnen dan eventueel nog een wijziging doen in de premie. Over het algemeen gaan ze mee met de flow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:27

joh het maakt mij allemaal niets meer uit hoor, want ik zit toch al tot over mijn oren in de ellende, omdat ik dus chronisch ziek ben en het financieel niet meer kan bolwerken.

Ik kan er gewoonweg met mijn pet niet bij dat je dus wel een IVF behandeling vergoed kan krijgen vanuit de basis verzekering, maar er met de ouwetjes in onze samenleving zo vreselijk word gesold, dat zijn in mijn ogen toch nog altijd degenen die hun "punten" toch al lang hebben verdiend en zich letterlijk kapot hebben gewerkt, om nu dus al niet meer zeker te zijn van een nog enigszins verzorgde oude dag...
Ik vind het de omgekeerde wereld en dat is mijn mening punt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:33

ohjajoh6 schreef:
Ik kan er gewoonweg met mijn pet niet bij dat je dus wel een IVF behandeling vergoed kan krijgen vanuit de basis verzekering,

De IVF is niet het probleem, echt niet.

Ik ben het helemaal met je eens dat we de verkeerde kant opgaan met onze zorgverzekering, maar je kunt je verontwaardiging beter richten op de oorzaak. Het richten op 'jamaar die en die krijgt iets wat ik niet krijg' leidt de aandacht alleen maar van de echte problemen.

Anoniem

Re: Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:38

hallo zeg! Ik heb het toch helemaal niet over mezelf! Maar over mensen van 60 jaar en ouder, want wees nou eens eerlijk waar ging deze discussie nou eigenlijk over? Dat ze dus nogal niet wat zorgtaken uit het AWBZ gaan halen en in de ziektekosten verzekeringen gaan stoppen, ze willen toch eigenlijk alle bejaardentehuizen opdoeken? Over die mensen heb ik het hoor. Sorry Shadow maar jij speelt het nu juist op de man hoor, ik niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:30

Kinderen zijn nodig om onze dubbele vergrijzing tegen te gaan.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:37

Wat nu vergrijzing er is niet eens werk voor jongeren.
Het hele systeem is waardeloos.
En inderdaad de verkeerden gaan er met ons geld vandoor.
Er worden ons dingen aangepraat maar over de echte oorzaak word gezwegen.
Wij worden gezien als dombo's die alles maar slikken wat ons word voorgehouden.
Shadow0 zit vind ik aardig in de goede richting.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:57

De babyboom is nu bezig met pensioen te gaan.

De komende jaren komen er dus relatief steeds meer mensen in de pensioenleeftijd en de kinderen daarvan moeten hiervan de gevolgen dragen..

Het op aarde zetten van nog meer kinderen is niet echt een goede oplossing.. want dan zou er dus een nog zwaardere belasting zijn voor de beroepsbevolking over 10 jaar..

dan moet je
- en een topzware ouderdom betalen van de gepensioneerden
- en ons wezenloos betalen aan alle mensen die nog niet werken..

en dat alles moet dan opgevangen worden door de beroepsbevolking?

je kunt zeggen 'de regering' moet dat betalen..
maar met wiens geld doen ze dat zou je denken?

Nee, de komende jaren worden gewoon zwaar prut..

je kunt iedere euro maar 1x uitgeven..
van die ene euro willen we:
- gezondheidszorg
-kinderbijslag
-schoolvoorzieningen
-oudedag voorzieningen
- uitkering
- arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen

op dit moment komen er steeds meer ouderen die zorg nodig hebben (omdat we nu eenmaal steeds ouder worden ook).. De pensioenleeftijd is minder ver gestegen dan dat de gemiddelde levensverwachting gestegen is (vut niet meegerekend).. En door alle ongein is het aantal werkelozen sterk gestegen.. die ene euro moet echter nog steeds verdeeld worden.. door minder mensen bijeengebracht, en meer mensen die er van gebruik moeten maken

Dit komt grotendeels uit de zak van de werkenden.. Je kunt zeggen, iemand met een uitkering moet ook belasting betalen.. Ja, maar dat geld wat ontvangen wordt als uitkering is al betaald door iemand met een baan. Het geld komt dan al uit de beroepsbevolking.

het idee om dan meer kinderen toe te voegen aan de bevolking.. dat is mooi.. dan kunnen die over 18 jaar bij gaan dragen als we geluk hebben, maar gemiddeld pas na 21.5 jaar.. Wat doen we dan tot die tijd.. en moet de beroepsbevolking dan nog meer af gaan dragen om al die kinderen te onderhouden en te scholen? Een kind kost gemiddeld 100.000 euro tot het 18 jaar is.. als je geen kinderen neemt maar dat geld opzij zou zetten dan kun je je pensioen aanvullen met 200.000 euro als echtpaar.. daarmee kun je heel wat thuiszorg inschakelen wat momenteel niet vergoed kan worden..

dat laatste is net zo'n slecht argument als meer kinderen om meer ouderen te verzorgen. ik heb het puur gemeld om te laten zien hoe duur kinderen in feite zijn voordat ze 'productief' worden.

de cijfers zijn een grove gok btw.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:08

elenaMM77 schreef:
je kunt iedere euro maar 1x uitgeven..

Groot misverstand, dat. Je kunt euro's juist vaker uitgeven (omloopsnelheid van geld), totdat het naar het buitenland gaat, of op een spaarrekening komt ofzo.
Juist als maatschappij kun je kijken naar het geheel - hoe richten we onze maatschappij zo in dat het werkt (oftewel, voldoende en voldoende goed voedsel, onderdak, zorg en onderwijs voor iedereen, dat lijkt mij de definitie van 'werkt'.)

Door zo te blijven kijken naar de cijfertjes, vergeten we dat het gaat om mensen.

Daarnaast: het is simpelweg niet waar dat het alleen maar gaat om ouderenzorg en vergrijzing. Er zijn veel meer problemen, waaronder een belachelijk ingewikkeld administratief systeem dat maakt dat er heel veel gesjoemeld wordt - geld dat voor zorg bedoeld is, maar gaat naar handige rekenaars, aandeelhouders en investeerders. Dat is verkeerd. Dat geld moet naar de zorg zelf, niet naar overhead. Daar gaat het om.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:31

elenaMM77 toevallig bevriend met Balkenende.
Jij bent nu het voorbeeld van iemand die alles gelooft wat ons word voorgespiegeld.
Vergeet niet dat de maatschappij zo geworden is door verkeerd met geld omgaan en om dat geld vrij te maken wat ze nog steeds doen worden de verschrikkelijkste scenario's verzonnen om hun eigen paadje schoon te vegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:20

Elena: Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Het potje wat gebruikt word voor de zorg is zo goed als leeg en dan kan je niet de dingen op het gebied van arbeid er weer bijsteken. Dat moet dan in het potje van werk en inkomen. Waarom denk je anders dat er zoveel ministers zijn die gaan over verschillende portefuilles?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:06

Citaat:
Een kind kost gemiddeld 100.000 euro tot het 18 jaar is.. als je geen kinderen neemt maar dat geld opzij zou zetten dan kun je je pensioen aanvullen met 200.000 euro als echtpaar.. daarmee kun je heel wat thuiszorg inschakelen wat momenteel niet vergoed kan worden..

Haha, leuk bedacht... alleen spreekt je thuishulp dan wel Pools, of Bulgaars, of Chinees... want iedereen zet liever dat geld opzij dan een kindje te maken, dus er zijn gewoon geen mensen meer tegen de tijd dat jij oud bent, om de échte economie draaiende te houden en ook nog zorgvacatures in te vullen.

Rocamor schreef:
Citaat:
En momenteel betaal ik als kindvrije vrouw ook mee aan de kinderbijslag / kinderkortingen van de huidige kindergeneratie. En zo help ik nu een beetje mee met de ouders / kinderen van deze tijd en mogen die kinderen mij straks een beetje helpen als ik oud, versleten en pensioensgerechtigd ben (hoop ik)

Inderdaad, en dat is nou net de reden, waarom wij als samenleving zo weinig sloppenwijken hebben, en ieder kind hier de kans heeft op een goede jeugd én toekomst.

Ik geloof dat Nederlanders tegenwoordig zo weinig nog beseffen hoe goed heel veel dingen in ons landje eigenlijk geregeld zijn, en dat zeg, 95% van de mensen het op eigen kracht echt zo goed niet zou redden.

Solidariteit kan je wel kapotmaken, als mensen niet meer snappen dat ze van elkaar afhankelijk zijn.

Daarom ligt in berichtgeving de focus ook zo vaak op al die mensen die misbruik maken, op de verspilling, op de duurte...
Daar lijken mij dan kansen te liggen, om dát aan te pakken en het systeem zelfs goedkoper te maken. :Y)

Niet om het af te breken of om te bouwen naar iets wat nog steeds op solidariteit is gefundeerd, maar waarvan de vruchten naar een handvol mensen moet gaan....