Citaat:
Een kind kost gemiddeld 100.000 euro tot het 18 jaar is.. als je geen kinderen neemt maar dat geld opzij zou zetten dan kun je je pensioen aanvullen met 200.000 euro als echtpaar.. daarmee kun je heel wat thuiszorg inschakelen wat momenteel niet vergoed kan worden..
Haha, leuk bedacht... alleen spreekt je thuishulp dan wel Pools, of Bulgaars, of Chinees... want iedereen zet liever dat geld opzij dan een kindje te maken, dus er zijn gewoon geen mensen meer tegen de tijd dat jij oud bent, om de échte economie draaiende te houden en ook nog zorgvacatures in te vullen.
Rocamor schreef:
Citaat:
En momenteel betaal ik als kindvrije vrouw ook mee aan de kinderbijslag / kinderkortingen van de huidige kindergeneratie. En zo help ik nu een beetje mee met de ouders / kinderen van deze tijd en mogen die kinderen mij straks een beetje helpen als ik oud, versleten en pensioensgerechtigd ben (hoop ik)
Inderdaad, en dat is nou net de reden, waarom wij als samenleving zo weinig sloppenwijken hebben, en ieder kind hier de kans heeft op een goede jeugd én toekomst.
Ik geloof dat Nederlanders tegenwoordig zo weinig nog beseffen hoe goed heel veel dingen in ons landje eigenlijk geregeld zijn, en dat zeg, 95% van de mensen het op eigen kracht echt zo goed niet zou redden.
Solidariteit kan je wel kapotmaken, als mensen niet meer snappen dat ze van elkaar afhankelijk zijn.
Daarom ligt in berichtgeving de focus ook zo vaak op al die mensen die misbruik maken, op de verspilling, op de duurte...
Daar lijken mij dan kansen te liggen, om dát aan te pakken en het systeem zelfs goedkoper te maken.
Niet om het af te breken of om te bouwen naar iets wat nog steeds op solidariteit is gefundeerd, maar waarvan de vruchten naar een handvol mensen moet gaan....