Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:amaze schreef:TS ;ik vind het triest dat je vrouwen met maat 40/42 bij voorbaat te dik vindt . Het is iig afhankelijk van je lengte..
Serieus?Ik leg dit op vorige pagina ik denk wel 100x uit.. Dat ik dat zo niet bedoelde en dat ik alleen afging van de informatie van Dove. Dus bij voorbaat te dik heb ik nergens gezegd en heb al 3x sorry gezegd voor die uitspraak dat ik dat zo niet bedoelde.......
sevke schreef:En, TS, dat jij er zeker van bent dat je op je 60ste nog steeds zo "knap en strak en slank" zult wezen, is dan fijn voor jou. Maar deze uitspraak bevestigt wat ik al eerder vermoedde
sevke schreef:Waarom betrek ik dat op mijn dochter ? Omdat zij nog van zichzelf vindt dat ze TE DIK (!!!) is. En dat vind ik erg. En de enige reden daarvan is dat plaatjes als die VS-modellen aan de jeugd wordt voorgespiegeld als zijnde de norm en normaal. Als iemand haar zegt dat ze te dun is, doet ze alsof haar dat kwetst, maar eigenlijk aanziet ze het als een compliment.
En eigenlijk heb ik veel medelijden met die mensen die hunzelf wel helemaal perfect vinden, en schoonheid het opperste goed.
Want ooit, en dat moment komt sneller dan je denkt, ben je zelf ook niet meer zo strak, wegens ouder, of kinderen gekregen, of wegens wat dan ook, en dàn zal de confrontatie met jezelf erg hard zijn !
Mensen, wind jullie niet zo op, wees eens tevreden met jezelf ! Pas als je vrede hebt met jezelf, wordt je er niet meer pissed van als iemand anders je te dun of te dik noemt. Zulke banaliteiten zullen je dan niet meer raken.
Vind ik mezelf perfect ?![]()
Verre van ! Maar ik heb er wel vrede mee. En je moest eens weten wat een rust dat brengt ! En dat probeer ik ook aan mijn kinderen over te brengen.
Als er een foto op bokt komt met een paard dat er in verhouding uitziet als een VS-model, dan roept het hele forum schande. Té is alleen goed in tévreden.
Trouwens : wat jij mooi en gezond noemt, is voor 90% van de mensen gewoon ongezond en te mager.
sevke schreef:Vind jij die bovenste dames dan een gezond gewicht hebben ? Sorry, hoor, maar dat is dan helemaal van de pot gerukt. De onderste dames zijn zeker niet ongezond dik, maar de bovenste zijn wel ongezond mager.
sevke schreef:[ Afbeelding ]
Vinden jullie dit paard mooi, dan ? Ik niet zo, eigenlijk. En zo zouden de VS-modellen eruit zien moesten ze een paard zijn.
sevke schreef:Vind jij die bovenste dames dan een gezond gewicht hebben ? Sorry, hoor, maar dat is dan helemaal van de pot gerukt. De onderste dames zijn zeker niet ongezond dik, maar de bovenste zijn wel ongezond mager.
Limitless schreef:Ik ben het met TS eens. Ik stoor me ontzettend aan het soort plaatjes dat zij liet zien, en dan om het nog net even aan te moedigen:
(die van de man zat er aan vast)
Waar slaat zoiets op? Bij mij op facebook zijn er genoeg mensen die te dik zijn (en dan heb ik het niet over maat 40 mensen die er normaal uitzien) en dan dit soort plaatjes posten. Zo'n plaatjes zie ik alleen maar als een excuus om er niks aan te hoeven doen en anderen lekker de grond in te boren. En als je tevreden bent met wie je bent, hoef je zoiets niet te posten. En wat de mensen van mevrouw op het bovenste plaatje rechts gaan schreeuwen; ik zeg niet dat dat te dik is.
Ik heb zelf geen maatje 36, heb zelf ook een maat 38/40, heb voor mijn éigen gevoel wat overgewicht en wil er gewoon strak en afgetraind uitzien. Dat wil ík, daar maak ik toch ook niet zo'n achterlijke plaatjes van?
Qimm schreef:Je had gewoon je eigen lichaam helemaal niet moeten noemen, dan was dat ook geen issue geweest
tess_84 schreef:Qimm schreef:Je had gewoon je eigen lichaam helemaal niet moeten noemen, dan was dat ook geen issue geweest
Oh, dus je mag gewoon helemaal niet meer trots zijn op je eigen lichaam dan?
minikatje schreef:geerke schreef:ik vind zowiezo reclame die een bepaald ideaal beeld aan ons opdringt niet goed...te zwaar,te dun,te oud ...het zou mooi zijn om dat gewoon eens helemaal te verbieden.Geen mensen meer in de reclame of tijdschriften
alles vervangen door kittens!!!!
Nessah schreef:er wordt letterlijk zwaar aan getild.Omdat ik welgeteld tot 12 keer toe een persoonlijke opmerking heb mogen ontvangen van iets wat ik NIET gezegd heb.
Omdat er nu uitgemergelde paarden zonder schaamte vergeleken worden met VS modellen
Omdat mensen persoonlijk in de aanval gaan
Onstip ik mijn eigen topic, ik ben er wel klaar meeKennelijk ligt dit onderwerp te gevoelig om er een nuttige discussie van te maken. Word elk woord en elke zin uitgemolken tot iets wat er nooit mee bedoeld was en is het één kinderachtige bedoeling. Oh, en moet ik even in de grond getrapt worden omdat ik zeg dat ik trots op mijn lichaam ben ( terwijl ik een lijst van 10 dingen opnoem die ik spuuglelijk vind aan mezelf, maar waarschijnlijk had ik die lijst vele malen groter moeten maken want nu ben ik arrogant.. Oh... En het spijt me écht dat ik een D cup heb.. Sorry sorry sorry.. En het spijt me dat ik dat alleen zei omdat iemand zei dat dat niet mogelijk is met een kleine kledingmaat)
Ik zie dat ik mijzelf als nog ga verlagen tot het niveau in dit topic, dus echt tijd om te gaan want zo ben ik helemaal niet. Spijtig. Elk geval bedankt voor de mensen die mij anders hebben laten kijken op bepaalde dingen en die wel nuttige berichten typte, zo heb ik toch nog wat geleerd en opgestoken
xSogno schreef:Nou dikke mensen anders niet, in ieder geval niet op tv. Want dan promoot je overgewicht.
sevke schreef:NatasjavE, dat zeg ik toch ook ? Voor ENKELEN is dit inderdaad zo, maar niet voor 90% van de jonge vrouwen. Daarom is het gevaarlijk om zoiets als norm te gaan hanteren.
En dit paard is niet vel over been. Dit paard is gewoon mager, net als de VS-modellen. Ik heb express een paard uitgezocht wat niet over-the-top mager was.
Daar is niks neerbuigends aan. Mager is mager en dik is dik. punt. Noem de dingen gewoon bij hun naam.