Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:18

saddledancer schreef:
Heb jij enig idée hoe het er aan toe gaat in asielzoekers centra? Nee zeker? Dacht ik al. Inhumaan dus.
daarbij is het onmenselijk Om mensen 10 jaar in twijfel Te laten zitten, en Dan er nog gewoon weer uitgekickt Te Worden ook!? Zit je lekker mee. En die mensen zouden doodgraag willen werken, maar dat Mogen ze niet he, dus ja, Dan blijft er weinig Meer over Dan ze wat Te geven, Anders gaan ze namelijk gewoon dood, lekker vriendelijk Nederland :')

Ik weet prima hoe het er in een asielzoekerscentrum aan toegaat. Ben er meerdere keren geweest en een goede vriendin is er vrijwilliger en ben er vaak genoeg mee geweest. Kan niet anders dan concluderen asielzoekers over het algemeen prima verzorgd worden.

En mensen worden niet 10 jaar in onzekerheid gelaten, ze procederen zelf 10 jaar door. Als je nee op nee krijgt en je begint iedere keer nieuwe rechtszaken laat je het zelf lang aanslepen. En dat recht hebben ze en daar maken ze ook gebruik van. En wat is inhumaan aan de gratis advocaat die hen ter beschikking wordt gesteld?

Vaak als ze horen dat ze geen verblijfsvergunning krijgen, beginnen ze weer een nieuwe rechtszaak en gooien ze het over een andere boeg, bijvoorbeeld medische redenen en zo blijft het hele circus draaien. Daar kan de overheid niets aan veranderen, dat heet een rechtsstaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:21

Er is recessie in Nederland, veel werkelozen, mensen hebben minder te besteden. Het is dan gemakkelijk om naar de "buitenlander" te wijzen. Men wil toch een zondebok aanwijzen. Het roept bij mij associaties op met de jaren 30. Als je ziet wat een heftige reacties de zwarte-pieten-discussie oproept, buiten proporties, naar mijn mening. Daarbij dan nog de PVV die graag het vuurtje opstookt en programma's als Pownews.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:33

Ik ben op dit moment mijn vriend aan het proberen naar Nederland te halen. Ik had het op de makkelijke manier kunnen doen en naar België kunnen verhuizen. Dan was alles allang rond geweest. Ik wilde het graag het via de officiële Nederlandse manier doen, alle buitenlanders komen hier immers toch zo binnen :+ . Het is een procedure waar je u tegen zegt. Wij zijn compleet binnenste buiten gekeerd en ze weten alles van mij. Steeds de onzekerheid, wel of geen verblijfsvergunning krijgen, en het enigste wat je wilt is samen zijn. Een definitief antwoord hebben wij nog steeds niet. De immigratieregels in Nederland zijn streng, zeer streng. Op de website van de IND staat zelfs een quote
Citaat:
Het leed dat mij is aangedaan ben ik inmiddels vergeten
Zegt dat niet genoeg?

Van de andere kant. Hoeveel van jullie hebben wel eens een vluchteling gesproken tijdens zijn reis. Op de vlucht weg van het gevaar, familie verloren, compleet radeloos en niet wetend waar te eindigen. Daar zitten enorme schrijnende gevallen bij. Wij zijn een "rijk" land. Ik waardeer ontzettend wat wij hier hebben. En ik ben mij er van bewust dat er ook in Nederland mensen zijn die het een stuk minder hebben. Maar als we elkaar allemaal zouden helpen dan zou het er een stuk beter aan toe gaan.

Electra63

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:41

Succes Ikkuh15 en vooral veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 07:21

Ik vindt vooral dat het zo hutje mutje wordt gepropt.. Keek net het nieuws en ze willen in de buurt (Rijs) 500 asielzoekers opvangen op 160 bewoners van het dorp , ik heb anderhalf jaar op groep gewoond waar ze de asielzoekers proppen willen dat is geen doen. Niks in de buurt , alleen een bos en een snackbar :+ .

Niks tegen asielzoekers maar ze mogen wel beter nadenken hoe ze ze huisvesten etc..

Maar de gas arbeiders kregen toch ons werk , ben pas 22 maar geen werk te vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:43

takkie_muis schreef:
Ik vindt vooral dat het zo hutje mutje wordt gepropt.. Keek net het nieuws en ze willen in de buurt (Rijs) 500 asielzoekers opvangen op 160 bewoners van het dorp , ik heb anderhalf jaar op groep gewoond waar ze de asielzoekers proppen willen dat is geen doen. Niks in de buurt , alleen een bos en een snackbar :+ .

Niks tegen asielzoekers maar ze mogen wel beter nadenken hoe ze ze huisvesten etc..

Maar de gas arbeiders kregen toch ons werk , ben pas 22 maar geen werk te vinden..

Gas? Hahahaha.
Joh Nederlanders willen bepaalde banen niet eens omdat het onder hun niveau is of niet in hun straatje past. Beetje creativiteit :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:45

Ik geef Takkie gelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:46

purny schreef:
Ik geef Takkie gelijk

Goh, en waarom dan? De oneliners schieten hier ook als wortels uit de grond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:49

Omdat de gastarbeiders het werk van ons afpakken. Ken genoeg mensen die dolgraag willen werken maar niet aan het werk komen. Zijn zelfs onderzoeken over gepubliceerd.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:29

Waarom nou weer een discussie over werk? Het gaat toch over asielzoekers? Die mogen niet werken, dus er is ook geen sprake van dat ze "ons" werk inpikken.
Overigens toen ik nog als docent werkte op een school voor asielzoekers, eens aan een vader gevraagd of hij, als hij zouden mogen werken, het zou doen. Zijn antwoord was: Nee, want dan ging zijn gezin er financieel gezien, op achteruit.

Lees ook iets over 10 jaar in onzekerheid laten. Toen Nederland begon met het opvangen van asielzoekers, was er niet eens sprake van verblijfsvergunningen. Toen was de afspraak: Zolang het in je eigen land niet veilig is, mag je hier blijven. Zodra het wel weer veilig is, moet je terug. Dus wat nou onzekerheid? Dat is toch zo duidelijk als wat?

Overigens zijn de mensen die hier zitten, nog niet eens de mensen die zo'n vangnet als dat van Nederland echt nodig hebben. De asielzoekers die het redden naar Nederland, hebben in het land van herkomst goede banen gehad, functionarissen en zelf mensen uit de regering. De "gewone" Somaliër, Armeen, Syrier of wat dan ook, die komt hier niet. Die kan de overtochtskosten niet betalen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

purny schreef:
Omdat de gastarbeiders het werk van ons afpakken. Ken genoeg mensen die dolgraag willen werken maar niet aan het werk komen. Zijn zelfs onderzoeken over gepubliceerd.

Gastarbeiders zijn geen asielzoekers. Asielzoekers mogen niet eens werken.... En aangezien het topic over asielzoekers gaat, moeten er geen dingen bijgehaald worden die er niks mee te maken hebben :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:53

purny schreef:

Afpakken? Kan je een link plaatsen naar deze gepubliceerde onderzoeken?

Als er al een schuldige is, dan is het de werkgever, die neemt tenslotte de werknemer aan op basis van bepaalde competenties of andere redenen.

Behalve werkeloosheid zijn er ook banen die amper te vervullen zijn door Nederlanders. Deze worden vaak ingevuld door kennismigranten. Maar ik heb zo het gevoel, dat jij die niet bedoelt ;)

Maar de anderen hebben gelijk, dit is off-topic.

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:20

Ik vindt dat iedereen gewoon binnen mag! En nu wordt ook heus niet iedereen binnen gelaten! Hoe blij zou jij zijn als je in je geboorteland een hele grote kans hebt om dood te gaan dat er dan een ander land je een woonplaats aanbiedt waar je wel veilig bent? Dus jullie vinden het belangrijker dat alle Nederlanders werk hebben dan dat mensen die misschien hun familie al wel kwijt geraakt zijn en helemaal niks aan de situatie in het land kunnen doen een veilige woonplaats hebben? Sorry maar daar snap ik echt helemaal niks van!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:33

saddledancer schreef:
Heb jij enig idée hoe het er aan toe gaat in asielzoekers centra? Nee zeker? Dacht ik al. Inhumaan dus.
daarbij is het onmenselijk Om mensen 10 jaar in twijfel Te laten zitten, en Dan er nog gewoon weer uitgekickt Te Worden ook!? Zit je lekker mee. En die mensen zouden doodgraag willen werken, maar dat Mogen ze niet he, dus ja, Dan blijft er weinig Meer over Dan ze wat Te geven, Anders gaan ze namelijk gewoon dood, lekker vriendelijk Nederland :')

Ja in Engeland ben je zoveel meer welkom zeker!?
Vandaar er zoveel mensen smokkel die kant op is en de duane hier in de havens hun handen vol hebben aan het checken van de vrachten die kant op!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:16

W_Empress schreef:
Overigens zijn de mensen die hier zitten, nog niet eens de mensen die zo'n vangnet als dat van Nederland echt nodig hebben. De asielzoekers die het redden naar Nederland, hebben in het land van herkomst goede banen gehad, functionarissen en zelf mensen uit de regering. De "gewone" Somaliër, Armeen, Syrier of wat dan ook, die komt hier niet. Die kan de overtochtskosten niet betalen...

Zoals gezegd: ook als je daar wel net genoeg geld had om zo'n reis van te kunnen betalen, wil dat niet zeggen dat je er veilig was. Dat heb je met oorlogen, niemand is er veilig.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:31

Dat zeg ik ook niet blue_eyes. Maar er wordt vaak gedacht aan die onschuldige burgers die er niks aan kunnen doen. Minstens net zo vaak, gaat het om mensen uit de regering die best eens zelf wat fout hebben gedaan en niet voor niks op een zwarte lijst staan...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:34

MInstens net zo vaak, dat geloof ik niet. Ik wil niet zeggen dat die mensen er nooit bij zitten, maar over het algemeen zijn het echt 'gewonere' mensen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:48

takkie_muis schreef:

Lekker boeiend dat er alleen een bos en een snackbar is. Als ik vlucht, verwacht ik geen 5 sterrenhotel. Alleen veiligheid en een dak boven mijn hoofd lijkt mij genoeg.

En daar zou ik dan ook inmens dankbaar voor zijn, ipv klagen dat ik het niet goed genoeg heb....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:50

En daar wordt ook niet echt over geklaagd. Het zijn vooral de omwonenden die erover klagen, omdat ze bang zijn dat de vluchtelingen zich gaan vervelen en rotzooi gaan trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:09

Zijn 11 units , 4 met 4 grote en 4 kleine slaapkamers uh slaapzalen. De andere units hebben 4 grote slaapkamers maar niet extreem groot. Hoe wil je ooit 500 asielzoekers erin proppen? Natuur naar de kloten , politie niet echt in de buurt is geen doen daar asielzoekers huizen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:11

Er zitten hier in het bos ook veeeel asielzoekers, die komen echt niet veel in het bos hoor. :+
Vrij ironisch dat daar vroeger een kamp was voor krishnamurti, daarna was het een concentratiekamp, momenteel is het een vakantiepark waar nu asielzoekers in zitten. :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:12

Dat is inderdaad wel vrij extreem. 60 slaapkamers voor 500 man lijkt me niet een heel strak plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:15

Er is dan nog een unit met 5 mini slaapkamers daar lagen de jongsten , een kantoren flat direct naast de school en de monumentale villa ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:56

Ik wil even verduidelijken waarom andere landen ons asielbeleid inhumaan vinden.
De IND houdt geen rekening met het bijeen houden van gezinnen.
Een voorbeeld.
Een alleen staande moeder die aan een ziekte leid waarvoor medicatie nodig is die krijgt een verblijfsvergunning op medische gronden.
Haar man is vermoord in het land waar ze vandaan kwam omdat hij het niet eens was met het politieke beleid.
Omdat het niet is aan getoond dat het onveilig is voor het complete gezin in het land van herkomst krijgen de kinderen geen verblijfsvergunning.
Ze moeten terug.

Ander voorbeeld is een man diemet zijn gezin vluchtte maar elkaar kwijt raakt tijdens hun vlucht.
De man beland in Nederland en komt er achter dat zijn vrouw dood is en drie kinderen in een vluchtelingen kamp zitten
Middels gezinshereniging probeerd hij zijn gezin naar Nederland toe te krijgen.
De regels zijn echter zo streng dat er jaren overheen gaan omdat de man moet voldoen aan de 120% inkomenseis.

En zo zijn er meerdere voorbeelden van gezinnen waarbij het onmogelijk wordt gemaakt dat ze herenigd worden.

Europa heeft een verdrag waar de rechten van het kind in staan beschreven. Nederland houdt zich heel vaak niet aan dat verdrag.

En dan nog de huisvesting van asielzoekers.
Er wordt door het COA die deze huisvesting regeld niet altijd goed nagedacht over welke mensen er bij geplaatst worden.
Zo komt het vaak nog vaak voor dat er christenen met moslim mensen samen worden gepaatst.
Hierdoor ontstaan weer spanningen wat weer veel angst met zich mee brengd.

En dan nog wat. Wel een beetje oftopic misschien...
Stel je nu voor dat die spanningen tussen Rusland en Europa eens sereuse lading gaat krijgen.
En mocht die oorlog nu eens echt gaan losbreken.
Zou jij dan vluchten? En waar hoop jij dan op?
Stel je voor dat jij je ouders kwijt zou raken of je broers en zussen?
En stel je dan eens voor hoe het zou zijn als jij dan de asielzoeker bent geworden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:20

Gister op NPO1 was er een goed item over bij Pauw!
Meneer Teven blijkt dikke mik met de eigenaar van het vakantie park in Oranje dorp, en dat park wat in het winter seizoen altijd leeg staat en dus niks op brengt zit nu dus vol met asiel zoekers uit Syrië! Eigenaar van het park die overigens steen rijk is houd er een leuk centje aan over en onze staats secretaris Teven waarschijnlijk ook ;)

Volgend jaar komen er overigens nog 40.000 asiel zoekers bij! Teven weet er wel raad mee!
maar bij hem grenzend aan zijn achtertuin zal je geen asiel zoeker tegen komen..