kwita schreef:nou ik vind het goed dat het kan en 3x vergoed word, daarna is het de keuze van de persoon zelf!
we hebben buren die hebben er alles voor gedaan echt alles incl behandelingen in spanje en het is niet gelukt, helaas want het zouden echt geweldige ouders zijn geweest.
En als je zelf een geluksbundeltje( kindje) bezit, gun je een ander ook zoveel geluk!
ayasha, je moet het doen met het pakketje wat je krijgt en ja ziek, afwijking,gedragsproblemen etc niemand weet wat hij /zij krijgt natuurlijk kun je testen maar wil je een downsyndroom kindje laten weg halen?(om in paardentermen te blijven fokken is gokken!)
En ik werk met meervoudig gehandicapten jongeren, niemand van de ouders zou zijn kind hebben willen missen en je leert het leven anders zien, beter simpel geluk waarderen!
Dat is dan blijkbaar overal anders. ik heb gewerkt met meervoudig gehandicapten (mentaal en fysiek.) en daar zaten maar weinig mensen bij wiens ouders nog naar hun om keken. Een aantal ouders konden het simpelweg niet meer aan en wilden het kind niet meer thuis. Dat "simpel geluk waarderen" en "maar ze zijn zo gelukkig" zijn allemaal van die typische cliché zinnetjes die we ons zelf wijsmaken om er mee om te kunnen gaan. Er zat er daar geen enkele tussen die gelukkig was. En simpel geluk waarderen deden ze al evemin. Ze kwamen hun dag door omdat ze geen andere keuze hadden.