overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:59

Het komt onder autochtone Nederlanders ook voor hoor :') Plus: wij doen andere dingen 'fout' als het gaat om voortplanting.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... rave.dhtml

Vooral de laatste alinea:
Citaat:
De werkelijkheid is dat ouders achter in de dertig ongeveer evenveel kans hebben op geboortedefecten als neef-nicht-stellen die in de bloei van hun vruchtbaarheid met kinderen beginnen. Als je uit bent op gezond nageslacht, kun je misschien beter leven als een traditionele Turk dan als een moderne Europeaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:02

o.k...nederland is een groot inteelt land,aangezien de nederlandse vrouwen kinderen willen op late leeftijd :+

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:28

Nikass schreef:
yentl2010 schreef:
Daar worden de meeste mee geboren
Wist jij dat 90% inteelt is ? Ze trouwen bijna allemaal met neef en nicht ,

Oh wat heb jer er weer veel verstand van 8)7
Met een persoonlijkheidsstoornis wordt je niet geboren. Je persoonlijkheid is dan nl nog niet ontwikkeld. Sjonge jonge wat een geblaat weer in de ruimte :O

Klopt dat je die later ontwikkeld maar kinderen uit neef nicht oom tante ,worden over t algemeen als achterlijk bestempeld ,En 9 van de tien zijn dat ook

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:42

Ik heb je voor de tweede keer getemt Yentl. Jouw onwaarheden kunnen niet door de beugel. Heb je goed geleerd van GW, dat aanzetten tot haat en geen enkel verstand van zaken hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:50

MarvanTom schreef:
Omdat wij er ooit naast hebben gewoond en weten hoe het werkt misschien? :roll:
Turken woonden er ook. En Chinezen. Maar daar had je geen last van.
Die hebben ook hun eigen cultuur, maar respecteren wel NL.
Net als de Antillianen en Surinamers, dat is begrijpelijk volk als je de moeite neemt om ze te leren kennen en van hun eten houdt! :Y)
Maar bij de Marokkanen voelden wij ons niet thuis in eigen land, laat staan straat.

@8nnemiek: dan begrijpen we elkaar toch goed! ;)
Pfieuw!

Ik heb ook naast Marokkanen gewoond en weet ook "hoe het werkt"... wat een kortzichtige flauwekul zeg!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:55

Nikass schreef:
Ik heb je voor de tweede keer getemt Yentl. Jouw onwaarheden kunnen niet door de beugel. Heb je goed geleerd van GW, dat aanzetten tot haat en geen enkel verstand van zaken hebben.

wat een rare heftige reactie Nikass?? Ik weet niet beter dan dat ik al op hele jonge leeftijd wist dat inteelt kan leiden tot kinderen met achterstanden. Dat heeft niks met haatzaaien te maken maar met biologie, genen en dergelijke.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:04

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:13

Ceriadwen schreef:
wat een rare heftige reactie Nikass?? Ik weet niet beter dan dat ik al op hele jonge leeftijd wist dat inteelt kan leiden tot kinderen met achterstanden. Dat heeft niks met haatzaaien te maken maar met biologie, genen en dergelijke.

Het gaat om de manier waarop ze dingen zegt en constant feiten suggereert terwijl dat complete onwaarheden zijn. Dat is bewust proberen mensen op het verkeerde been tr zetten. Met Russel ben ik het ook vaak niet eens maar die loopt niet suggestief in het wilde weg te roepen. Ik vind de opmerkingen van Yentl uitermate kwetsend. We zullen zien of de mods er ook zo over denken.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:16

Een keer neef/nicht kan best, maar als je zulke verbintenissen binnen families eeuwenlang herhaalt gaat het niet goed. Dat is het geval bij alle diersoorten, dus ook bij de mens. Iedere fokker van dieren weet dit. Of dat nu honden, paarden, koeien, varkens of mensen betreft. Het geeft op een gegeven moment nare afwijkingen. Hele discussies hier op bokt erover.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:09

yentl2010 schreef:
Klopt dat je die later ontwikkeld maar kinderen uit neef nicht oom tante ,worden over t algemeen als achterlijk bestempeld ,En 9 van de tien zijn dat ook

Zie mijn link hierboven, klopt niet.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:36

Dus als iemand de stempel heeft dat die achterlijk is discrimineer je? en ben je haatzaaiend?

Het is algemeen bekend dat er in elk geval geen gezonde kindjes uitkomen

Ow sorry daar mag je natuurlijk niks over zeggen :(

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:08

yentl2010 schreef:
Dus als iemand de stempel heeft dat die achterlijk is discrimineer je? en ben je haatzaaiend?

Ik hoop echt dat je loopt te rellen en dat je niet werkelijk zo ehm kortzichtig bent.... De term achterlijk wordt gezien als beledigend.
Zie je geen verschil in de volgende twee opmerkingen:
- inteelt verhoogd de kans op erfelijke aandoeningen, waaronder verstandelijke beperkingen
- neven en nichten die zich onderling voortplanten krijgen altijd achterlijke ettertjes als kinderen.
Klein verschil....
Btw, als je beweert dat er sowieso geen gezond kind uit kan komen, dan moet je toch echt weer even in de biologieboeken duiken. Dan mag ik net zo hard beweren dat pvv stemmers allemaal zwaar achterlijk zijn, wrs allemaal kinderen uit neef/nicht combinaties! (voor de duidelijkheid: dat is dus net zo goed onzin...)

chanicha

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:28

Het feit blijft dat er een groep marokkanen is die niet meer te leiden is en die ook willens en wetens doorgaan in de criminaliteit en wat moet daaraan gebeuren? Moet er doorgegaan worden met een aai over de bol en ach ze hebben een slechte jeugd gehad? Totdat ze je moeder of oma in elkaar rossen. Ik ben voor heropvoedingskampen en niet alleen voor marokkanen maar voor alle ontspoorde jongelui van alle bevolkingsgroepen, dit kan toch niet gewoon doorgaan en praten blijkt totaal geen invloed te hebben wat ze dringen totaal niet door. Dus of ze nou een kind van neef en nicht of achterlijk of zwakbegaafd zijn maakt me geen zak uit want dit soort groepen hangt me mijlenver mijn keel uit.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:42

Dienstplicht terug ,hup aan de gang en aanpakken.
Al heb je het IQ van een deurbel dit doe je niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:50

yentl2010 schreef:

SJEEE Yentl wat een ONZIN!

Citaat:
Biologische aspecten

Biologisch zijn er lichte bezwaren in te brengen tegen een neef-nichthuwelijk, omdat dit voor inteelt kan zorgen. De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:20

Wat heeft inteelt te maken met een hoog criminaliteitsgehalte in een bepaalde bevolkingsgroep? Iemand een wetenschappelijk onderzoek tegengekomen die hier een verband tussen kan leggen?

Ik denk nog steeds dat de strenge gezinscultuur binnen Marokkaanse gezinnen een rol speelt. Vader is de baas thuis en luister je daar als zoon niet naar, kun je flinke klappen verwachten. Doordat ze thuis dus toch een soort van onderdrukt worden en 'buiten' eindelijk de vrijheid krijgen waar ze naar verlangen slaan ze hierin door. Ik wil niet zeggen dat dit een excuus is of dat dit de enige oorzaak is van de hoge agressie van Marokkaanse jongeren, maar ik denk wel dat dit eerder een grote rol speelt dan inteelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:03

chanicha schreef:
Het feit blijft dat er een groep marokkanen is die niet meer te leiden is en die ook willens en wetens doorgaan in de criminaliteit en wat moet daaraan gebeuren? Moet er doorgegaan worden met een aai over de bol en ach ze hebben een slechte jeugd gehad? Totdat ze je moeder of oma in elkaar rossen. Ik ben voor heropvoedingskampen en niet alleen voor marokkanen maar voor alle ontspoorde jongelui van alle bevolkingsgroepen, dit kan toch niet gewoon doorgaan en praten blijkt totaal geen invloed te hebben wat ze dringen totaal niet door. Dus of ze nou een kind van neef en nicht of achterlijk of zwakbegaafd zijn maakt me geen zak uit want dit soort groepen hangt me mijlenver mijn keel uit.

1e; Ik zal het even herschrijven: "Feit blijft dat er mensen zijn die willens en wetens doorgaan in de criminaliteit"

2e; Daar gaat het om: niet dat onderscheid maken, gewoon voor iedereen die zich niet gedraagt een passende sanctie, inderdaad, iedereen van alle bevolkingsgroepen. Je afkomst is niet relevant in deze.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:40

Nee inderdaad Nikass maar het is toch wel zo dat de groep marokkanen de boventoon voert, dat is een feit en heeft niets met discriminatie te maken. Als het Chinesen waren geweest zouden ik dat ook zeggen, ik weiger om me mijn mond te laten snoeren met het woord discriminatie, de waarheid mag gezegd worden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:54

De cijfers waren van de week nog op het journaal (rtl4) Dat de criminaliteit onder marrokaanse jongeren groter is dan autochtone jongeren. Weet de cijfers niet uit mijn hoofd, maar zal vast wel ergens na te lezen zijn.
Erg vervelend, maar heeft in mijn ogen niets met discriminatie te maken. Het zijn gewoon harde cijfers.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:19

Ik vind het een hele moeilijke kwestie.. Aan de ene kant snap ik de reactie van mevrouw de juwelier wel, maar aan de andere kant vind ik het ook een heel eng idee dat mensen het recht in eigen handen nemen.. Voor hetzelfde geld word ik een keer voor overvaller aangezien en schieten ze mij ook neer/dood. :\

Wat mij betreft staat het feit dat het Marokkanen waren totaal los van de hele discussie. De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren mag dan misschien groter zijn, maar dat doet niks af aan het feit dat deze mevrouw 2 overvallers heeft doodgeschoten, niet 2 Nederlanders, niet 2 Marokkanen, niet 2 Japanners, nee, gewoon 2 overvallers. Dat heeft niets met discriminatie te maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:31

kohtje schreef:
Dienstplicht terug ,hup aan de gang en aanpakken.
Al heb je het IQ van een deurbel dit doe je niet.

inderdaad... :j

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:46

Nikass schreef:
MarvanTom schreef:
Omdat wij er ooit naast hebben gewoond en weten hoe het werkt misschien? :roll:
Turken woonden er ook. En Chinezen. Maar daar had je geen last van.
Die hebben ook hun eigen cultuur, maar respecteren wel NL.
Net als de Antillianen en Surinamers, dat is begrijpelijk volk als je de moeite neemt om ze te leren kennen en van hun eten houdt! :Y)
Maar bij de Marokkanen voelden wij ons niet thuis in eigen land, laat staan straat.

Ik heb ook naast Marokkanen gewoond en weet ook "hoe het werkt"... wat een kortzichtige flauwekul zeg!

Hoezo, kortzichtig?
Ik leg tenminste deels uit wat wij hebben ervaren; wil je de details horen dan?
Jij roept alleen maar dat wat ik zeg flauwekul is, maar zelf kom je met niks.
Gezien al jouw posts door dit topic heen, lijkt het wel alsof je iedereen in de haren wil vliegen en jouw mening op wil 'dringen'. Geen idee waarom.

Nee, ik heb geen sympathie voor de daders.
Risico van het 'vak'.
Daarmee discrimineer ik niet. En velen met mij in dit topic ook niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:04

Omdat je naast Marokkanen heb gewoond kun je alle Marokkanen over één kam scheren en veroordelen blijkbaar. Dat vind ik kortzichtig.
Je hebt mij niet gehoord over sympathie voor de daders, ik ken ze namelijk niet. Hun afkomst is voor mij niet relevant.
Ik probeer iedereen een mening op te dringen? Waar is dat nou weer op gebaseerd? Lekker discussie niveau zeg :O

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:40

Nikass schreef:
Omdat je naast Marokkanen heb gewoond kun je alle Marokkanen over één kam scheren en veroordelen blijkbaar. Dat vind ik kortzichtig.
Je hebt mij niet gehoord over sympathie voor de daders, ik ken ze namelijk niet. Hun afkomst is voor mij niet relevant.
Ik probeer iedereen een mening op te dringen? Waar is dat nou weer op gebaseerd? Lekker discussie niveau zeg :O

Dit is precies wat ik bedoel: je wimpelt alles van iedereen af of valt iedereen aan en andermans mening niet telt in jouw ogen.
Is idd geen discussie niveau. ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:49

Sok schreef:
Ik vind het een hele moeilijke kwestie.. Aan de ene kant snap ik de reactie van mevrouw de juwelier wel, maar aan de andere kant vind ik het ook een heel eng idee dat mensen het recht in eigen handen nemen.. Voor hetzelfde geld word ik een keer voor overvaller aangezien en schieten ze mij ook neer/dood. :\

Wat mij betreft staat het feit dat het Marokkanen waren totaal los van de hele discussie. De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren mag dan misschien groter zijn, maar dat doet niks af aan het feit dat deze mevrouw 2 overvallers heeft doodgeschoten, niet 2 Nederlanders, niet 2 Marokkanen, niet 2 Japanners, nee, gewoon 2 overvallers. Dat heeft niets met discriminatie te maken.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/03/adv ... den-tonen/

Volgens de advocaat van de overvallen juweliers was het dus "regelrecht noodweer"