Nucleaire top, wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:37

Morganlefay schreef:
Barcelano schreef:
Hier vliegen ze ook laag over...Ik heb er geen last van..wees blij dat het apache's zijn.
Maken het minste herrie.
Overdrijven is ook een vak hoor.

Woon langs de Lek
En bij ons is het minimaal 1x per maand raak met de jawel die klere Chinooks }>
Dan praat je over herrie.
En als er ooit eens foto's vrijkomen van een lief dametje met dr middelvingers omhoog
Tja zou niet weten wie het is O:)

Heb met me paarden langs een landing baan.van Gilze gestaan :)

Van alles kwam daar...

Dus ik weet hoe het klinkt :+

Nooit aan geirriteerd, vind het geluid wel soort van gaaf ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:10

russel schreef:
Laten we blij zijn dat er zo op beveiliging gewerkt wordt. Altijd weer wat te mauen he?

Gisteren was er nauwelijks beveiliging op Schiphol, dat is pas triest....

Zat beveiliging op Schiphol, alleen voor de burger niet herkenbaar ;)

Anoniem

Re: Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:31

Manlief was gisteren om 08.00 daar, stonden voor het glas toen de vleigtuigen aankwamen, niemand van de beveiliging om hen heen, was errug rustig op Schiphol. Als ze wat hadden willen uitrichten, hadden ze ( hij en collega ) vrij spel... ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:35

Ik heb zo het idee dat er op Schiphol voldoende beveiliging in burger rondloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:43

Er zal wel meer zijn dan normaal. Maar als er bijna niemand is op bep. Plekken en wel reizigers, dan klopt er niet . In Amerika bv zal er meteen een beveiliger naast gaan staan of ze bij de ramen weg gehaald.

Schiphol is dan op zo een moment een flnke bom die af kan gaan..

Overigens verdacht stil rond Al Qaida....geen bedreigingen, geen aanslagen elders...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:40

russel schreef:
Manlief was gisteren om 08.00 daar, stonden voor het glas toen de vleigtuigen aankwamen, niemand van de beveiliging om hen heen, was errug rustig op Schiphol. Als ze wat hadden willen uitrichten, hadden ze ( hij en collega ) vrij spel... ;)

Wat bedoel me met "voor het glas"? en waar?

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:58

Hier in het noorden net een hele serie helicopters met een vliegtuig erbij... denk ik weer iets wat op de verkeerde route zat :P

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:01

hier is het een stuk stiller dan gister wbt heli's !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:04

Gisteravond ging het hele spul weer naar huis. Wij gingen naar de pony's. Deze staan aan de A4, vlak voor Schiphol.
We liepen met onze hoofdlampen door het land en de politie (stond toevallig een auto precies achter ons land) stond toch wel even vreemd te kijken :+
Zat m'n nicht nog een beetje te stangen. Goh, we komen wel heel verdacht over zo... Als ze maar wel eerst waarschuwen voordat ze gaan schieten... Ze heeft toch maar haar lamp afgedaan en voor gelaten :')
Onderweg een paar tanks op verschillende kruispunten. Krijg je toch een beetje de kriebels van...
Wat een helicopters kwamen er over zeg!!
ben echt super blij dat alles zo goed verlopen is!!
Zou me er gewoon voor schamen als de President in ons landje om zeep geholpen zou worden............... :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:38

Iemand toevallig Pownews nog gekeken? Ze waren heel makkelijk op het terrein gekomen doordat ze uit de tram waren gestapt :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:45

purny schreef:
Iemand toevallig Pownews nog gekeken? Ze waren heel makkelijk op het terrein gekomen doordat ze uit de tram waren gestapt :+

Ja alleen dat is de buitenste ring, dan zit je nog lang niet bij het gebouw en de wereld leiders.
Is natuurlijk... Raar dat dat kan maar iemand kan er verder geen kwaad mee.
Edit. Het filmpje:

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:04

ik vind dit wel bizar.
tuurlijk zijn ze dan nog niet waar echt de leiders zitten.. maar kijk hoeveel beveiliging er staat, dat is dus voor niks, want je pakt de tram en je bent binnen? ik snap hier niks van! zal wel een voorbeeldje zijn van dom beleid.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:37

Ik vond het vooral banketstaaf hoe ze die agent, die ook alleen maar z'n werk doet en daar moet staan, zo zitten te sarren. Had om z'n meerdere gevraagd en die lekker het vuur aan de schenen gelegd, die jongen kan er ook verder niets aan doen en staat alleen maar waar hij te horen heeft gekregen dat hij moet staan.

Al is het op zich wel een stukje slordigheid, hoewel ik betwijfel of het echt een probleempunt was. Als het een echt probleempunt was geweest hadden ze de tram er ook niet door laten rijden.

Pownews is nogal goed in het uitvergroten van kleine en betrekkelijk onbelangrijke dingetjes, daarmee de aandacht lekker afleidend van andere problemen. Denk aan de bedrijven/ winkels die gewoon dagenlang hun omzet gekelderd zien of zelfs helemaal geen omzet hebben gehad omdat ze dicht moesten en niet gecompenseerd werden, de mensen die hun huizen uit moesten en geen alternatief aangeboden kregen, de agenten en beveiligers die zich een slag in de rondte hebben gewerkt en niet genoeg te eten kregen of geen slaapplek kregen aangeboden (maar wel geacht werden hun werk meer dan goed te doen)... Agenten en beveiligers die dubbele diensten of meer hebben moeten draaien, staand, zonder pauzes... Dat vind ik eigenlijk een veel groter veiligheidsrisico! Iemand die oververmoeid is en daarbij niet genoeg heeft kunnen eten/ drinken KAN zijn werk niet goed doen omdat dat ten koste gaat van de concentratie. Maar die moeten wel dat stel hotemetoten beveiligen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:46

mick75 schreef:
Ik vond het vooral banketstaaf hoe ze die agent, die ook alleen maar z'n werk doet en daar moet staan, zo zitten te sarren. Had om z'n meerdere gevraagd en die lekker het vuur aan de schenen gelegd, die jongen kan er ook verder niets aan doen en staat alleen maar waar hij te horen heeft gekregen dat hij moet staan.

Al is het op zich wel een stukje slordigheid, hoewel ik betwijfel of het echt een probleempunt was. Als het een echt probleempunt was geweest hadden ze de tram er ook niet door laten rijden.

Pownews is nogal goed in het uitvergroten van kleine en betrekkelijk onbelangrijke dingetjes, daarmee de aandacht lekker afleidend van andere problemen. Denk aan de bedrijven/ winkels die gewoon dagenlang hun omzet gekelderd zien of zelfs helemaal geen omzet hebben gehad omdat ze dicht moesten en niet gecompenseerd werden, de mensen die hun huizen uit moesten en geen alternatief aangeboden kregen, de agenten en beveiligers die zich een slag in de rondte hebben gewerkt en niet genoeg te eten kregen of geen slaapplek kregen aangeboden (maar wel geacht werden hun werk meer dan goed te doen)... Agenten en beveiligers die dubbele diensten of meer hebben moeten draaien, staand, zonder pauzes... Dat vind ik eigenlijk een veel groter veiligheidsrisico! Iemand die oververmoeid is en daarbij niet genoeg heeft kunnen eten/ drinken KAN zijn werk niet goed doen omdat dat ten koste gaat van de concentratie. Maar die moeten wel dat stel hotemetoten beveiligen.

ja ben ik het wel mee eens!
Maargoed als het niet de bedoeling is dat er mensen komen(als alles is afgezet) dan is het natuurlijk een grote fout dat daar wel een tram door mag. en iedereen wijst naar elkaar..
zo'n agent die daar staat kan er zeker niks aan doen, die werkt waarschijnlijk hard genoeg.
en pownews kan het inderdaad lekker uit vergroten, vind hun manier ook niet altijd even leuk.. commentaar op iedereen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:55

Het lijkt me ook niet de bedoeling dat de mensen die al die hotemetoten moeten beveiligen staan te tollen op hun benen van vermoeidheid en gebrek aan voedsel! Er was niet genoeg te eten en te drinken voor alle politiemensen die op de been waren gebracht! Is dat geen veiligheidsrisico dan? Maar daar hoor je verder zo goed als niets over.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:13

Ik weet niet waar jullie vandaan halen dat er geen eten en drinken was voor de beveiligers? Maar ze hebben zelfs nog voedsel weg moeten gooien omdat er teveel was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:16

Ik weet wel dat er in eerste instantie te weinig slaapplaatsen waren voor de agenten maar dat is vrij snel keurig opgelost.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:27

Bij zowel de vakbonden als bij politieke partijen zijn een hoop klachten binnen gekomen over de gebrekkige logistieke voorzieningen voor het beveiligingspersoneel, veel te lange sta-diensten, gebrek aan pauzes voor de sta-diensten, gebrek aan voedsel en er waren ook klachten over dat beveiligingspersoneel en politie te slapen werd gelegd in hotellobby's, berghokken, gangen en linnenkamers. Zijn vrij serieuze klachten, en ook problemen die een serieus veiligheidsrisico kunnen opleveren. Ook waren er veel klachten over dat er geen mogelijkheden waren voor sanitaire stops. De voorzieningen waren er wel, maar men mocht niet van de plek weg, ook niet na een lange sta-dienst.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:25

Het hing heel erg af waar de betreffende agenten dienst hadden, ik heb 3 nachten in een busje rondgereden vol met eten en drinken (en echt vol, je kan het zo gek niet bedenken van koffie tot koffiekoek, frisdrank, koeken, broodjes, chocolade, alles zat in die bus). Bij sommige posten zaten de agenten/militairen (die namen we ook gewoon mee) tot hun strot aan toe met eten en hadden meer behoefte aan een praatje dan een kopje koffie of iets anders.

Afgelopen nacht ben ik bezig geweest de portocabins leeg te halen waar er pauze genomen werd en je wil niet weten hoeveel we daar nog aan eten, drinken en half lege lunchpakketten hebben weggehaald.

Van de slaapplaatsen heb ik wel wat gehoord en ook dat de aflossingen niet helemaal goed gingen. Maar er is heel hard door veel mensen gewerkt om alles te regelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:03

*advocaat vd duivel* nu vraag ik me af of er ergens wel mensen zijn die altijd wat te piepen hebben...

Sommigen doen het overkomen alsof ze 2 (!) dagen in een oorlogsgebied gezeten hebben waar ze op sterven na dood uitgekomen zijn... dat valt ook wel mee denk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:14

Ik denk dat voor sommigen best een negatieve weerslag heeft.

2dagen omzet verliezen of inkomen als je een nul uren contract hebt....is niet zo fijn als je al net aan rond komt.....

Als nou net de concurrent met een klantje er van door gaat.....

Mensen die afhankelijk zijn en 2dagen in de kast gezet zijn......

Maar die zitten misschien niet op bokt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:20

zou zomaar kunnen, maar daar kun je ook alleen maar naar gissen. Hoeveel winkels zitten daar precies, hoeveel verdienen die op zondag en maandag (waarop de meeste winkels gesloten zijn) en de dinsdag. Om welke banen gaat het, die niet konden werken?
En het zal wel een speciale verordening betreffen, er zijn meer situaties waarbij noodverordeningen ingaan.. doe je ook weinig aan denk?

Als ze dit maandelijks gaan doen, wordt t nogal problematisch..

*edit* ik hoor nu de maker van 'de tafel' op de radio, die was blij met de top. En zo zullen er ook weer mensen geweest zijn die meer dan ooit verdient hebben aan dit spectakel.. overal zitten pro's en con's aan.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:10

Nee hoor op twitter berichten staat het er vol van......veel gedupeerde mensen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:24

daarom zeg ik ook, alles heeft zn voors en tegens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:30

Dat is erg neutraal.

De top is noodzakelijk geweest, maar we hebben een prachtige Veluwe en daar is vrij spel voor beveiliging...goed bewaakte militaire vliegvelden.

Maar Rutte en aanhang willen graag de blits maken door het mooie Den Haag en Amsterdam te showen, wat gewoon niet werkbaar on oneigenlijk veel te veel geld kost.

De afgelopen jaren zijn er zoveel miljoenen weggevloeid....als dat nuttig besteed was, waren we al uit de crisis.

Maar de crisis heeft ook veel extra rijken opgebracht...het volk dom houden werkt nog steeds...