Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberley12 schreef:Mijn zoontje heeft net de BMR gehad, stond er niet achter, maar heb voor hem die keus gemaakt, mocht hij ooit 1 van deze ziektes krijgen, dat hij mij niet het verwijt kan geven waarom hij geen enting heeft gehad, als hij bv onvruchtbaar zou worden...
MargreetW schreef:Vind je het goed dat is daarover niet in discussie ga?
Het is mooi weer, ik ga lekker met de honden wandelen en daarna op visite bij mijn jongste kleindochter, die is 2 jaar geworden en we hebben samen vorige week een mooie "amband" uitgezocht. Ze wilde als bedeltjes een hond, een poes en verder 3 "paadjes". Net nog een leuk setje kleren gescoord. Dus kleindochter blij, en dus is oma ook blij.
Allemaal een prettige dag.
kimberley12 schreef:Mijn zoontje heeft net de BMR gehad, stond er niet achter, maar heb voor hem die keus gemaakt, mocht hij ooit 1 van deze ziektes krijgen, dat hij mij niet het verwijt kan geven waarom hij geen enting heeft gehad, als hij bv onvruchtbaar zou worden...
MargreetW schreef:Ik wil en kan toch niet iemand tot iets verplichten wat hij/zij niet wil? Dat is een ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. En dan zal je die verantwoordelijk ook moeten dragen als het niet goed gaat.
Iris82 schreef:kimberley12 schreef:Mijn zoontje heeft net de BMR gehad, stond er niet achter, maar heb voor hem die keus gemaakt, mocht hij ooit 1 van deze ziektes krijgen, dat hij mij niet het verwijt kan geven waarom hij geen enting heeft gehad, als hij bv onvruchtbaar zou worden...
Wat eventueel ook een optie is om de antilichamen te laten bepalen op 9 jarige leeftijd en dan besluiten om hem alsnog aan te bieden voor de 2e enting indien noodzakelijk. Niet dat dat nu nog van toepassing is, maar weet dat dat een mogelijkheid is.
LHO schreef:MargreetW schreef:Ho ho, ik verplicht niemand iets hoor. Als jij niet wilt enten prima. Als jij het risico wilt lopen dat jouw kinderen misschien wel
iets krijgen en jij kunt dat tegenover jezelf en tegenover je kinderen accepteren ook heel erg prima.
Waarom prima? Waarom zeggen: Laat je eigen kinderen, en die van andere maar gevaar lopen! Geen probleem!
Waarom zouden we daar als maatschappij niet een stuk harder in zijn?
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:Omdat een overheid (gelukkig) geen medische behandelingen kan verplichten.
Ik zou niet weten waarom polio hier wel verplicht gesteld zou kunnen worden en in Nederland niet hoor(en in het verlengde van polio evt. andere vaccins)
Urielle schreef:Ik zou niet weten waarom polio hier wel verplicht gesteld zou kunnen worden en in Nederland niet hoor(en in het verlengde van polio evt. andere vaccins)
Citaat:In dit artikel staat het recht op de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Iedereen mag zelf bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt, welke medische handelen worden verricht en welke medicijnen worden ingenomen.
Anoniem schreef:Ik weet niet op welke planeet jij leeft margreetW , maar beweren dat het vaccin van Merck is aangepast en dat er hier in Nederland niet meer mee wordt gespoten is wel erg raar en ook onmogelijk.
Het gaat in de merck zaak om het MMRVaxpro vaccin. Dat is het vaccin dat hier dus wel wordt gespoten.
Een vaccin aanpassen mag niet. Een vaccin valt onder de geneesmiddelen en wanneer je die gaat aanpassen moeten ze weer met nieuwe onderzoeksgegevens opnieuw worden toegelaten en geregistreerd. Het is namelijk geen wasmiddel uit de supermarkt waar je even iets aan kunt veranderen en dan een sticker "nieuwe verbeterde formule" op kunt plakken.
Dus waar jij vandaan haalt dat Merck zoiets zomaar even gedaan zou hebben ???
Dat zou echt enorm strafbaar zijn!
tweebelgen schreef:Volwassenen kunnen zelf bepalen wat ze met hun lichaam doen, wat met de kinderen ? Er zou een wet moeten komen om kinderen te beschermen tegen bepaalde beslissingen van volwassenen.
Vjestagirl schreef:België is Nederland niet. Ik vind het niet wenselijk dat een overheid mag beslissen wat er in jouw lichaam (of dat van je kind) gespoten wordt.
LHO schreef:Vjestagirl schreef:België is Nederland niet. Ik vind het niet wenselijk dat een overheid mag beslissen wat er in jouw lichaam (of dat van je kind) gespoten wordt.
En ik vind het niet fijn dat een paar mafkezen voor de hele samenleving besluiten polio te herintroduceren. Dillema. Keuzes.
Alleen mijn keuze is slachtofferloos, en niet vaccineren brengt op termijn hoe dan ook slachtoffers met zich mee.
LHO schreef:kimberley12 schreef:Kinderen die ge-ent zijn, hoeven toch niet bang te zijn om ziek te worden, van kinderen die niet ge-ent zijn? Ik bedoel dan is de kans toch heel klein dat ze ziek kunnen worden, of zie ik het nou allemaal verkeerd in?
Als iedereen gevaccineerd is, klopt dat. De bescherming is ongeveer 95%.
Als je alleen een paar figuren hebt die op een vaag blog afgaan over wat voor een superkankerautismeaids je kind wel niet kan krijgen van vaccinaties, en dus niet vaccineren, dan heb je een mogelijke besmettingsbron die, met maar genoeg contacten, vanzelf voor verspreiding zorgt.
Nou is 1 niet gevaccineerd persoon niet zo erg. Maar er zijn ook mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Als je daar bovenop nog de religieuze fanaten en de foutief voorgelichte groep mensen plakt, dan kunnen die voor de wél gevaccineerde groep voor een serieus risico zorgen.
LHO schreef:[naam] schreef:Ik weet niet op welke planeet jij leeft margreetW , maar beweren dat het vaccin van Merck is aangepast en dat er hier in Nederland niet meer mee wordt gespoten is wel erg raar en ook onmogelijk.
Het gaat in de merck zaak om het MMRVaxpro vaccin. Dat is het vaccin dat hier dus wel wordt gespoten.
Een vaccin aanpassen mag niet. Een vaccin valt onder de geneesmiddelen en wanneer je die gaat aanpassen moeten ze weer met nieuwe onderzoeksgegevens opnieuw worden toegelaten en geregistreerd. Het is namelijk geen wasmiddel uit de supermarkt waar je even iets aan kunt veranderen en dan een sticker "nieuwe verbeterde formule" op kunt plakken.
Dus waar jij vandaan haalt dat Merck zoiets zomaar even gedaan zou hebben ???
Dat zou echt enorm strafbaar zijn!
Het ging niet om het vaccin, maar om een hulpstof. En hulpstoffen mogen aangepast worden.