De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:39

Amandavd schreef:
F_Orumster schreef:
Hitler kondigde niet aan in de early 30's dat ze de joden wel even massaal onder erbarmelijke omstandigheden zouden uitroeien. Dat idee komt zelfs niet van hem, maar de intense haat wel. En juist zulke haat is gevaarlijk en de mensheid zal altijd gevoelig zijn voor dergelijke manipulatie. In de uitspraken van Wilders zie ik wat kenmerken terug. Veel mensen nemen hem niet serieus, maar dat werd Hitler vaak ook niet.m.theatlantic.com/national/archive/2012/03/early-warnings-how-american-journalists-reported-the-rise-of-hitler/254146/

Die hele vergelijking gaat nergens over. Je bent i.m.o. net zo dom bezig als Wilders met zijn uitspraken als je Wilders met Hitler vergelijkt. En dat heeft helemaal niks te maken met wat hij wel en niet zegt.

Ik vind mensen van het geloof, ongeacht welk geloof veel gevaarlijker. Mensen die roepen dat alle niet gelovigen, anders gelovigen, homoseksuelen etc. dood moeten. Dat ik ga branden in de hel omdat ik niet braaf elke zondag in de kerk zit. Mensen die roepen dat Allah de enige god is, of dat God de enige is, en dat alle andere gestraft worden, zoals die achterlijke vent die roept dat Els Borst haar verdiende loon heeft gekregen. Dat zijn vele engere en gestoordere gedachten dan een kerel die roept dat Marokkanen moeten oprotten uit Den Haag.

Nou en daar sluit ik me dan helemaal bij aan :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:41

Mee eens Geerke!
En daarnaast mogen ze van mij al het tuig streng aanpakken, of je nu marokkaan, hollander, chinees of turk ben. Voor de mensen die je niet kan wegsturen naar eigen land kan je hier ook nog flinke straffen uitdelen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:46

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:

is dat niet zo bij andere partijen?

Wilders valt in ieder geval meer op. Laat ik het daar voor nu maar op houden, ik moet nu weg. Lesgeven aan die allochtonen die geen Nederlands willen leren. En toch zitten ze zowel de zaterdagochtend als de zaterdagmiddag bij mij ;)

Aha, jij verdient je geld aan deze groep mensen, nu snap ik het een stuk beter waarom je liever niet hebt dat Wilders het goed doet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:06

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:08

Ceriadwen schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wilders valt in ieder geval meer op. Laat ik het daar voor nu maar op houden, ik moet nu weg. Lesgeven aan die allochtonen die geen Nederlands willen leren. En toch zitten ze zowel de zaterdagochtend als de zaterdagmiddag bij mij ;)

Aha, jij verdient je geld aan deze groep mensen, nu snap ik het een stuk beter waarom je liever niet hebt dat Wilders het goed doet.

Wat een walgelijke opmerking zeg..

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:14

En dát Maaike, zijn de allochtonen die wél Nederlands willen/moeten leren.
Die allochtonen die wél Nederlands leren en bereid zijn zich Nederlander (met andere afkomst) te voelen én het Nederlandse systeem met zijn acceptatie van en gelijkwaardigheid en vrijheden (voor homo's, joden, allochtonen, godsdienst, vrouwen en wat je maar kan noemen) en het ondersteunen van de zwakkeren en ouderen waarderen en accepteren hoeven van Wilders helemaal niet weg. Integendeel, die zijn zeer welkom.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:24

Ceriadwen schreef:
Blue_Eyes schreef:

Yeah, sure :') Nee, dat heeft er dus meer mee te maken dat ik deze mensen een aantal keer per week tegenkom, dat ik weet hoe ze echt zijn en tegen welke problemen ze aanlopen. Ik heb een band met deze mensen, in veel gevallen een vriendschappelijke. Ze vertellen mij en elkaar veel. Ik walg van Wilders omdat hij daar allemaal overheen walst, omdat hij doet alsof hun problemen niet bestaan, maar zij het probleem zijn. Maar als jij dat soort opmerkingen kunt maken, weet ik wel meteen wat voor vlees ik in de kuip heb met jou. Je leek een redelijk intelligente en redelijke gesprekspartner, maar niet dus... Jammer!

kanniet schreef:
En dát Maaike, zijn de allochtonen die wél Nederlands willen/moeten leren.
Die allochtonen die wél Nederlands leren en bereid zijn zich Nederlander (met andere afkomst) te voelen én het Nederlandse systeem met zijn acceptatie van en gelijkwaardigheid en vrijheden (voor homo's, joden, allochtonen, godsdienst, vrouwen en wat je maar kan noemen) en het ondersteunen van de zwakkeren en ouderen waarderen en accepteren hoeven van Wilders helemaal niet weg. Integendeel, die zijn zeer welkom.

En nee, die zijn volgens Wilders helemaal niet zeer welkom. Dat onderscheid maakt hij namelijk bijvoorbeeld al niet als hij zegt dat een Koran verbrand moet worden of alle moskeeen gesloten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:29

wilders heeft helemaal niets tegen de marokkanen die werken,studeren en gewoon die meedoen....alleen degenen die er een zooi van maken.En dat zijn er maar een stuk of 10.000.

Zolang er middeleeuwse praat word verkondigt in moskeeen.
Tegen homo's,werkende vrouwen enzo...
Imaans daar het woord laten houden die zwaar extremistisch zijn.Daar is Wilders tegen ja.
Laatst bijgewerkt door geerke op 15-03-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:31

Ceriadwen schreef:
Blue_Eyes schreef:

Zo die is laag... sneu hoor...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:33

geerke schreef:
wilders heeft helemaal niets tegen de marokkanen die werken,studeren en gewoon die meedoen....alleen degenen die er een zooi van maken.En dat zijn er maar een stuk of 10.000.

Zal wel wezen, dat hij daar niets tegen heeft. Toch scheert hij hen net zo goed over diezelfde kam als hij roept dat alles waar ze in geloven moet worden afgeschaft.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:37

Ondanks dat ik hem totaal niet steun,
wel achtersta dat er flink wat gewerkt moet worden aan de politiek in Nederland ( wie dat dan doet maakt mij niet uit, zolang het maar goed gedaan wordt!)

moet ik helaas wel zeggen dat in de statistieken in Den Haag wel echt is uitgewezen dat de meeste criminaliteit vanuit Marokkaanse afkomst is geweest....
(uiteraard de 'gepakte' criminaliteit, dus het kan natuurlijk ook zijn dat de chinezen of gewoon de hollanders veel meer illegaals hebben geflikt, maar niet zo dom zijn geweest om zich te laten pakken, laten we maar zeggen :P)

Ik ben zeker zeker niet tegen een bepaald soort mensen,
ik ben gewoon tegen mensen die niks uitvoeren en maar 'mee snoepen' van anders mans harde werken(tenzij je natuurlijk beperkt bent door een chronisch iets),
wie dat ook mag zijn, als ze zo hier wonen en zelf niks bijdragen...
mogen ze van mij oprotten :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:40

NathalietjeB schreef:
tjah ik vind t vergelijken van hitler te ver gaan...het is politiek en ik vind(en dan spreek ik echt voor mijn eigen alleen)

dat wilders momenteel zegt wat ik denk...

pvda/vvd maakt blunder op blunder ronselen stemmen etc...dan zegt er ook 1 of andere buitenlander van de pvda ook een hitler achtige opmerking..
terwijl vind ik zelf dat hoe de politiek nu is dat t meer op de tijd van hitler vind lijken omdat men word uitgemolken net zoals de joden vroeger..

dat er mensen zijn die ook zeggen t mag wel minder met de marokanen, turken, en alles wat ook maar uit t buitenland hier heen komt om voor een honger loontje te werken.
de meeste dingen zoals diefstal enz gebeuren ook door buitenlanders daar kan je gewoon niet om heen. En dan nog maar niet te spreken over de polen bulgaren en roemenen..

maar goed ik vind dat geert wilders gewoon goeie uitspraken heeft en ik t daar gewoon mee eens ben.
en t is dat t kabinet nu niet valt maar anders zou ik rustig pvv stemmen alleen omdat ik dat zooitje gespuis van de pvda/vvd en de rest van de onzin groepen zat ben.
nederland is genoeg kaal geplukt t is nu tijd voor t geld in eigen land ipv naar t buitenland.

Ben ik het helemaal mee eens, en mensen die liever hebben dat je moet werken voor andere omdat die het nodig vinden om de maatschappij overhoop te halen, je huis leeg te halen en overlast moeten veroorzaken die mensen komen denk ik van het platteland want daar zitten ze niet..
Laatst bijgewerkt door Elco op 15-03-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:41

Blue_Eyes schreef:
geerke schreef:

Zal wel wezen, dat hij daar niets tegen heeft. Toch scheert hij hen net zo goed over diezelfde kam als hij roept dat alles waar ze in geloven moet worden afgeschaft.

heb je ooit weleens zijn partijprogramma gelezen of dat intervieuw bekeken wat ik eerder linkte?
De islam past niet in een westerse samenleving.Zeker niet de extremistische beleving er van.

Hoe vind jij het trouwens dat het toch redelijk vaak homo's weggetreiterd worden?Ik vind dat niet normaal namelijk.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:46

Het is heel normaal hoor dat men hetgeen beschermt waar die van afhankelijk is. Mensen die met allochtonen werken willen (buiten dat me deze mensen willen helpen) ook hun bestaanszekerheid veilig hebben.

Het maakt alleen voor mij een stuk inzichtelijker waarom iemand zo kortzichtig naar het programma van PVV kijkt en alleen het allochtonenvraagstuk eruit haalt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:47

Overigens moet men dieper kijken dan alleen de nationaliteit van iemand die een misdaad pleegt; als je alleen maar constateert dat iemand een Marokkaans paspoort heeft, maak je je er wel wat makkelijk vanaf.
Het is namelijk ook een probleem van economische en sociale aard; in welke wijken wonen de meeste allochtonen? Meestal niet in de duurdere buitenwijken. Welke Nederlanders komen het meest in aanraking met de politie? Vaak ook die uit die zogenaamde 'prachtwijken'. Komen de allochtonen uit de duurdere buurten ook in aanraking met de politie? Ik vermoed dat daar het percentage heel wat lager ligt.
Verder is het een vicieuze cirkel; ze willen werken, maar worden keer op keer niet aangenomen omdat mensen een bepaald beeld hebben van allochtonen, raken gefrustreerd en doen iets stoms. Dat levert geld op en ze hebben nog steeds geen werk of salaris, dus dat herhaalt zich. Het beeld dat men van hen heeft wordt er niet beter op, waardoor ze weer niet aan werk komen. Etcetera, etcetera.

@Geerke: er zijn ook gematigde moslims, en die worden hier ook mee gepakt, terwijl dat echt heel leuke, normale mensen zijn. Slaat nergens op. Ja, ik heb zijn partijprogramma gelezen. Ik meng me niet in een discussie als ik niet weet waar het over gaat.
Ja, banketstaaf als homo's weggetreiterd worden. Maar dat gebeurt niet alleen door moslims - juist ook heel vaak door blanke Nederlanders, helaas.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:47

Ik vind overigens niet dat wij als Nederlanders een geloof mogen afschaffen MAAR,
wij mogen wel tegen bepaalde regeltjes in een geloof zijn,

denk bv. aan uithuwelijken,
of homo haat.

Jij mag van mij als jij dat WIL prima in een hoofddoek rondlopen en opvolgen wat je man zegt etc.

maar ik wil geen mens tegenkomen in mijn maatschappij dat gedwongen wordt zich zo te gedragen..
of gedwongen wordt om in de kast te blijven..

(en ik ken genoeg verhalen van homo's die niks durven te zeggen tegen hun ouders en gewoon getrouwd zijn en meisjes die gesluierd over straat gaan en al helemaal niet met die ene willen ttrouwen etc.)

Jij komt in ons land, je gelooft wat jij wil geloven,
maar GADVER,
als je met je geloof mensenrechten negeert!!

Wij zijn een open land, waar wij open staan voor homo's etc.
En wij zitten niet te wachten op een stelletje mensen dat opeens onze lang opgebouwde mensenrechten naar beneden trekt en aan de laars lapt...

En dat is precies wat ik bedoel met,
IEDEREEN MAG HIER WEZEN,
maar wel onder bepaalde voorwaarden.
kom jij hier wonen? Prima!
maar accepteer wel dat je moet werken voor je geld, en dat op je luie reet zitten hier niet geaccepteerd wordt.
dan we hier een zorgstaat zijn, en dat mensen die niet meer kunnen, geholpen worden..
niet de mensen die niet willen, en die enkel profiteren, die mogen wegrotten :j

(daarom zeg ik dus ook, ook Nederlanders die geen ene fiets uitvoeren mogen van mij wegrotten, heb je geen reden om op je reet te zitten? -> dan ga je werken!)

en dat ik aan kanten het zeker eens ben met de PVV,
is vooral omdat ik het eens ben met verandering, met vooruitgang.
We zijn nu al eeuwig allemaal praatjes aan het maken over hoe we het beter gaan maken... waar is het resultaat dan?

allemaal dat behoudende is voor mijn gevoel achterhaalt en slecht, dat heeft nu al bewezen dat het niet werkt :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 15-03-14 17:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:48

Ceriadwen schreef:
Het is heel normaal hoor dat men hetgeen beschermt waar die van afhankelijk is. Mensen die met allochtonen werken willen (buiten dat me deze mensen willen helpen) ook hun bestaanszekerheid veilig hebben.

Het maakt alleen voor mij een stuk inzichtelijker waarom iemand zo kortzichtig naar het programma van PVV kijkt en alleen het allochtonenvraagstuk eruit haalt.

Heb jij uberhaupt mijn reactie op je vorige opmerking gelezen? Zielig hoor. En afhankelijk? Geloof me maar dat dat niet van toepassing is :')
Maar goed, op jou reageer ik maar niet meer. Geen zin in die kortzichtige onzin.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:53

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:

Heb jij uberhaupt mijn reactie op je vorige opmerking gelezen? Zielig hoor. En afhankelijk? Ik geef ook nog les aan Nederlanders, heb een prima draaiend vertaalbureau en een goed verdienende vent. Maar goed, op jou reageer ik maar niet meer. Geen zin in die kortzichtige onzin.

nounou Zo vijandig doe ik ook niet tegen jou, ik constateer alleen een feit en snap derhalve beter waar jouw mening over Wilders vandaan komt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:54

Vergelijken met Hitler gaat mij ook te ver. Wel vraag ik me sterk af wat er zou gebeuren als Meneer Wilders aan de macht zou komen en NL een dictatuur zou zijn :\ Wil ik misschien helemaal niet weten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:54

Ja, dat denk je. Maar daaruit blijkt alleen dat je mijn reactie niet gelezen hebt. Jammer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:58

Ceriadwen schreef:
nounou Zo vijandig doe ik ook niet tegen jou, ik constateer alleen een feit en snap derhalve beter waar jouw mening over Wilders vandaan komt.

Jij bent niet intelligent, een onredelijke gesprekspartner en kortzichtig, niet Blue_Eyes. _O-

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:14

Ceriadwen schreef:

Dit vind ik echt een lage opmerking en zeker tegen iemand die telkens op een fatsoenlijke manier haar standpunt uitlegt. Volgens mij mag iets minder ook wel, in het kader van de discussie maar ook met het oog op normale omgangsvormen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:18

Wat is daar nu laag aan? De vorige opmerking had misschien anders geformuleerd kunnen worden aangezien we hier op bokt zitten waar iedereen snel op zijn/haar tenen is getrapt, maar in de opmerking in de quote zie ik alleen een uitleg over de vorige opmerking (die niet eens gek is). Als je altijd met Marokkanen werkt die heel graag te taal willen leren en zich aan willen passen is het logisch dat je er anders over denkt dan iemand die altijd over de schouder heen moet kijken en bang moet zijn om weer zo'n groepje tegen te komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:19

Dan nog is het vrij zielig om te insinueren dat ik alleen maar tegen Wilders ben omdat ik anders mijn brood niet kan verdienen. Los van het feit dat het niet klopt, dacht ik toch ook dat ik niet onbeargumenteerd spui hier, maar mijn opmerkingen duidelijk onderbouw.

Goed, laten we weer on topic gaan. Dit is jammer van iedereens tijd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:21

Nies_, ik denk dat jij en ik die post (en de voorgaande) dan allebei anders lezen en interpreteren. Dat kan.