Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:51

Ibbel schreef:
Ergens landen in het geheim, hoe zie je dat voor je? Weet je hoeveel runway een 777 nodig heeft? Die landt je niet ergens op een onverhard jungle-pad... Zo'n kist kun je alleen op een officiele (grote) luchthaven kwijt.

Buikschuiver door de bosjes :) `

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:51

Ik snap wel dat je zo'n ding niet in de jungle kunt parkeren... vlieg zelf vaak. :D

maar je hebt toch genoeg van die bende's die vaak een een of ander mini vliegveltje IN de jungle hebben? Hallo, heb je blood diamond niet gezien. haha ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:52

Dat bedoel ik. Die zet je niet stiekem ergens aan de grond zonder dat het opvalt.

Mini-vliegveldje, ja. Dat zeg ik, daar land je geen 777 op.

femo

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:53

waarom niet? het vliegtuig kan toch ook verdwijnen? ze zijn nu zelfs op het land aan het zoeken hoorde ik vanochtend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:54

Tja, maar als je naar 9/11 kijkt bleef er ook nagenoeg niets over van het vliegtuig dat in Pennsylvania is neergestort. Wat afgebroken bomen, wat kleinere stukjes onderdelen en een gat in de grond. Het was in eerste instantie niet eens herkenbaar als een crash site van een vliegtuig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:55

Als die mobieltjes nog echt zouden overgaan en niet bij de mensen thuis liggen,maar echt in het vliegtuig zijn,dan betekend dat toch dat het vliegtuig niet in zee ligt? onder water doet geen enkele mobiel het en er is sowieso geen bereik onder water.
Dat vliegtuig moet dan ergens aan land staan of liggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:57

gohya schreef:
Als die mobieltjes nog echt zouden overgaan en niet bij de mensen thuis liggen,maar echt in het vliegtuig zijn,dan betekend dat toch dat het vliegtuig niet in zee ligt? onder water doet geen enkele mobiel het en er is sowieso geen bereik onder water.

Inderdaad. Lijkt me ook niet dat alle 19 mensen oude Nokia's hebben, zeker niet als er zoveel uit China komen.

Er is toch ook zo'n film waarbij het vliegtuig half in het water en half in het strand lag of zo? Maar dan was die al wel gezien waarschijnlijk. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:57

gohya schreef:

Misschien in een plastic tas in een rugzak. Of in een luchtbel in de cabine?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:00

Nee, dat hoeft helemaal niet. Het heeft ook niks te maken met oude nokia's. Zelf met Samsung kun je een overgaan toon hebben en vervolgens is ie dood. Misschien wel juist met Samsung :D

Dat vliegtuig ligt gewoon opde bodem van de zee. Jammer genoeg. Ik begrijp niet waarom er juist bij dit toestel zoveel mysterie en vreemde verhalen opduiken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:01

Ik heb veel vliegtuig crasche's [waar gebeurd] gezien op t.v. [de meest verschrikkelijke vliegtuigrampen heet dat geloof ik] kwam op SBS.Ze lieten dan zien hoe en wat er gebeurd kon zijn.Ook verdwenen er vliegtuigen van de radar zonder waarschuwing.Er waren vliegtuigen neer gestort in de jungle en in de bergen.Ze werden uiteindelijk wel gevonden,maar dat duurde weken tot maanden.
Ook dit vliegtuig zal gevonden worden,de vraag is alleen;hoe lang gaat het duren.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:03

Sammie schreef:
Nee, dat hoeft helemaal niet. Het heeft ook niks te maken met oude nokia's. Zelf met Samsung kun je een overgaan toon hebben en vervolgens is ie dood. Misschien wel juist met Samsung :D

Dat vliegtuig ligt gewoon opde bodem van de zee. Jammer genoeg. Ik begrijp niet waarom er juist bij dit toestel zoveel mysterie en vreemde verhalen opduiken.

ze zijn nogmaals ook op het land aan het zoeken. hoe weet je zo ontzettend zeker dat het in de zee ligt?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:04

Die 2 met het gestolen paspoort zijn asielzoekers.. Geen terroristen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:04

Ik hoorde dat dit het zwaarste ongeval is in vliegtuigcraches maar vind ik persoonlijk zelf niet bedoel 9-11 is er een heul groot voorbeeld van. Daarnaast heb ik wel eens vaker van die vliegtuigseries gekeken op tv die vaak net zo duister zijn als dit ongeluk. Hetgeen het nu denk ik zo duister maakt is die mobieltjes en paspoorten terwijl dat wrs niet eens het grootste onderdeel is van dit ongeluk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:05

femo schreef:
Sammie schreef:

ze zijn nogmaals ook op het land aan het zoeken. hoe weet je zo ontzettend zeker dat het in de zee ligt?

Het laatste signaal was toch boven zee? Lijkt me sterk dat ze eerst nog een heel eind zonder signaal zijn doorgevlogen om boven land uit te komen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:07

dito schreef:
Ik hoorde dat dit het zwaarste ongeval is in vliegtuigcraches maar vind ik persoonlijk zelf niet bedoel 9-11 is er een heul groot voorbeeld van. Daarnaast heb ik wel eens vaker van die vliegtuigseries gekeken op tv die vaak net zo duister zijn als dit ongeluk. Hetgeen het nu denk ik zo duister maakt is die mobieltjes en paspoorten terwijl dat wrs niet eens het grootste onderdeel is van dit ongeluk

Waar heb je dat nou weer vandaan... Het is heel erg, daar niet van, maar de ergste? Mwoah... Daar spant Tenerife nog altijd de "kroon"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_van_Tenerife

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:07

Dat denkt ik ook en zoek maar eens boven de oceaan.... Dat is zo groot en diep. Daar kunnen we ons geen voorstelling bij maken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:09

Magrathea schreef:
dito schreef:

Waar heb je dat nou weer vandaan... Het is heel erg, daar niet van, maar de ergste? Mwoah... Daar spant Tenerife nog altijd de "kroon"

Vanmorgen op het nieuws...tuurlijk vind het heeel erg dit en houd me ook best bezig. Maar vind het zo vreemd dat ze zulke dingen melden.........terwijl iedereen wel een vliegtuigramp voor zich kan halen net als die jij nu zegt pfff net zo een!

Magrathea

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:15

En die was niet eens boven de oceaan. Landing en takeoff zijn over het algemeen de "gevaarlijkste" punten. (Nog steeds niet zo gevaarlijk als autorijden maar goed :+ )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:18

Magrathea schreef:

Ook in de luchtvaartbranche spant Tenerife nog steeds de ‘kroon’. Tot op heden zijn er bij dat ongeluk de meeste mensen omgekomen (ruim 500). 9-11 niet meegeteld. Maar die valt eigenlijk onder kaping. Tenerife (en bijv. de bijlmer) waren écht ongelukken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:22

Sammie schreef:
Magrathea schreef:

Ook in de luchtvaartbranche spant Tenerife nog steeds de ‘kroon’. Tot op heden zijn er bij dat ongeluk de meeste mensen omgekomen (ruim 500). 9-11 niet meegeteld. Maar die valt eigenlijk onder kaping. Tenerife (en bijv. de bijlmer) waren écht ongelukken.

Ja dat bedoelde ik ook. En de slachtoffers hier waren inzittenden van de vliegtuigen, 9-11 slachtoffers waren voornamelijk mensen die zich in de Twin Towers en op de grond bevonden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:23

Ik krijg altijd rillingen van dit soort verhalen en crashes.
Wij mensen denken altijd alles te kunnen controleren. Maar als het dan mis gaat... gaat het goed mis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:28

Ach ja, wie weet verschijnt er over 20 jaar ineens een onbekend toestel op de radar en blijkt het dit vermiste toestel te zijn. Passagiers zijn geen dag ouder geworden.

*voelt een filmscenario opkomen*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:29

Magrathea schreef:
dito schreef:

Het is de grootste ramp voor Malaysia. Die hebben eerder ooit één crash gehad met onder de 100 doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:55

Suzanne F. schreef:
Ach ja, wie weet verschijnt er over 20 jaar ineens een onbekend toestel op de radar en blijkt het dit vermiste toestel te zijn. Passagiers zijn geen dag ouder geworden.

*voelt een filmscenario opkomen*

Hahaha :')
Zie t zo voor me :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:16

Ibbel schreef:
Magrathea schreef:

Het is de grootste ramp voor Malaysia. Die hebben eerder ooit één crash gehad met onder de 100 doden.

Dat is wel waar. Maar "de grootste crash ooit " klinkt dan ook weer dramatisch. Niet zo leuk ook voor Malaysia, die krijgen nu behoorlijk slechte reclame terwijl ze er misschien helemaal niks aan konden doen.