Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:sflj schreef:Dit beest was toch niet gefokt voor de slacht?
Beetje onzin dus.
Dat zeg jij. Ze hadden 50% kans dat het een mannetje zou worden dat alleen goed is om aan de leeuwen te voeren...
dus best iets waar ze in hun achterhoofd rekening mee houden, hoor.
Er worden in dierentuinen wel meer overbodige dieren gedood, dat hoort gewoon bij het fokprogramma.
Trouwens, niet alleen in dierentuinen, dat is bij sommige paardenfokkerijen (of vul maar in) echt niet anders.
Dus wellicht niet gefokt voor de slacht, maar zeker niet gefokt met een 100% zekerheid om oud te kunnen worden.
geerke schreef:StalNollie schreef:wij fokken ook weleens, krijgen we het veulen niet verkocht, dan gaat het naar de slacht.
niks mis mee,
je krijgt het waarschijnlijk best wel verkocht maar niet voor de prijs die je er voor wilt hebben....dus dan laat je het liever slachten.
geerke schreef:StalNollie schreef:wij fokken ook weleens, krijgen we het veulen niet verkocht, dan gaat het naar de slacht.
niks mis mee,
je krijgt het waarschijnlijk best wel verkocht maar niet voor de prijs die je er voor wilt hebben....dus dan laat je het liever slachten.
paardjes123 schreef:StalNollie schreef:wij fokken ook weleens, krijgen we het veulen niet verkocht, dan gaat het naar de slacht.
niks mis mee,
Fok dan niet, ik vind dat echt achtelijk
StalNollie schreef:wij fokken ook weleens, krijgen we het veulen niet verkocht, dan gaat het naar de slacht.
niks mis mee,
paardjes123 schreef:Waarom zou je fokken, als je weet dat er geen markt is voor het dier. Om het vervolgens te laten slachten. Is het zelfde verhaal van al die shetlander veulentjes die de salami ingaan. Ik vraag me sowieso af waarom je dan een veulentje fokt? Voor je eigen plezier?
(ja ik ben vegetarische)
paardjes123 schreef:Sorry maar jij wil zeggen dat een fokker 70% van zijn fokproducten voor de slacht fokt?! Een beetje fokker met verstand weet echt waar die mee bezig is bij de hengstkeuze bij zijn merrie.
Natuurlijk kan er wat uit komen wat niet helemaal aan je eisen is, maar kom op daarvoor ga je een veulentje toch niet slachten. Er is geen markt voor papierloze ongetrainde jonge pony´s/paarden, lijkt mij dan ook nutteloos om ermee te fokken als je ze niet zelf houdt of van te voren geen leuk adresje hebt
paardjes123 schreef:Sorry maar jij wil zeggen dat een fokker 70% van zijn fokproducten voor de slacht fokt?! Een beetje fokker met verstand weet echt waar die mee bezig is bij de hengstkeuze bij zijn merrie.
Natuurlijk kan er wat uit komen wat niet helemaal aan je eisen is, maar kom op daarvoor ga je een veulentje toch niet slachten. Er is geen markt voor papierloze ongetrainde jonge pony´s/paarden, lijkt mij dan ook nutteloos om ermee te fokken als je ze niet zelf houdt of van te voren geen leuk adresje hebt