Kentaro schreef:I
Lusitana, ik geloof zeker dat er wat in zit wat je zegt, maar toch heb ik wel m'n vraagtekens of het ten aller tijden zal werken?! Stel dat zo'n idioot tegen je kind zegt dat hij zijn/haar ouders wat aan zal doen als het kind wat zegt. Ik durf niet op zeker te zeggen of een kind dan aan de woorden van zijn/haar ouders zal denken, van ik mag alles tegen ze zeggen?!
Daarin zit dus de taak van de ouder he. Zorgen dat je zo´n band hebt dat ze het ook geloven dat jij iets kunt doen tegen alles wat anderen zeggen, hoe erg het ook is.
Daarbij begint het al met leren dat anderen niet aan bepaalde plekken mogen zitten en dat ze "nee" kunnen zeggen tegen bepaalde dingen. Het is gebleken dat de meeste echt wel stopen als er nee wordt gezegd of als er wordt gedreigd dat het verteld wordt.
Dat kwam ook duidelijk naar voren in het gesprek dat Oprah had met veroordeelde pedo´s.
Ook dr Phil heeft er aandacht aan besteed, wat je als ouder kunt doen.
Natuurlijk kun je niks doen tegen een monster, en afschuwelijke dingen kunnen er altijd gebeuren, maar bij een "normale" pedo, om het maar even zo te noemen, is het belangrijk dat het kind toegankelijk is. Als het kind niet toeganklijk is, houd het op.
Overigens zijn de meeste echte kindermisbruikers nog altijd familie en die aardige buurman, niet een wildvreemde.
Los daarvan bestaan er natuurlijk gevallen van ontvoering voor seks, maar dat is een ander soort criminaliteit dan "de gewone pedo" die verliefd wordt op kinderen.