De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:42

Mjah... In mijn jeugd lag alles aan "die zwartes", toen werden het de Turken en Marokkanen, en nu de oostblokkers... Tja, je moet ergens tegenaan schoppen he...
Maar voorlopig gaat er wel weet ik veel hoeveel miljard naar de JSF die we imo (maar goed, wie ben ik) echt niet nodig hebben... Dat vind ik een groter punt dat het geneuzel over oostblokkers.
Ik klaag (nog) niet. Ik heb een paard (had er twee), en ga niet op vakantie. Dat is een keuze die je maakt. Of, die ik maak..
Dat er mensen zijn die onder de armoede grens zitten is triest, maar het meerendeel daarvan zal niet op bokt zitten, dus die hoor je hier ook niet klagen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:43

fokfanaat schreef:
mijn ervaringen zijn met veel mensen die vinden dat ze in armoede leven, nog steeds een auto hebben, roken en een smartfoon met bundel, dat wordt tegenwoordig gezien als basisbehoeften van een mens.
Iedereen wil een huis helemaal voor zich,

De mensen die in armoede leven, uiten zich niet op Bokt. Je leest schijnbaar geen kranten, die vermelden hoeveel mensen er onder de armoede grens leven. Boodschappen laat je doen of je doet je oogkleppen voor, want er staan toch echt mensen bij de supermarkt een daklozenkrant te verkopen. We hebben bijna 700.000 werklozen. Er komen steeds meer voedselbanken en meer kinderen die niet op een sport kunnen, omdat hun ouders dat niet kunnen betalen, of zonder ontbijt naar school gaan. Gelukkig zijn er ook mensen die beseffen dat dit zo niet langer kan en die gaan actie voeren. Geen populaire maatregel , maar aan de bel trekken blijkt niet te helpen.
Mijn ervaring is dat de mensen die buiten hun schuld hun baan verloren hebben, 100 sollicitaties per maand de deur uit doen, gedeprimeerd raken en eerst naar de onderrand van de samenleving moeten zakken, eer ze geholpen worden. Als ze dat halen. Want het zelfmoordcijfer stijgt ook in Nederland...ra,ra, hoe zou dat komen? Ik kan het actievoeren begrijpen en mijn man gaat op die dag op de fiets naar zijn werk, wat 15 kilometer verderop ligt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:57

Ninx schreef:
Ai... sinds WO2 zijn sommige mensen toch niet echt meegegaan in de evolutie.

Ninx schreef:
Verder natuurlijk gezellig rechtse post... je bent denk ik wel klaar voor een klein zwart snorretje ;-)

Oooh jaaaah! De wet van Godwin!

Wil je geen mensen met Hitler gaan vergelijken? Ik heb op je getemd.

little_king schreef:
lieveli schreef:
Nou nou nou, niet zo hypocriet! Jij wil ook niet aangesproken worden op de luxe van je paard, doe dat dan ook niet bij anderen. Want laten we eerlijk zijn, jij weet niet hoeveel zo'n iphone heeft gekost of wat iemand moet laten voor die sigaretten.

Hoeveel je moet laten voor sigaretten? Ik neem aan dat dat een grapje is?

Nee, gewoon niet oordelen. Jij wil ook niet dat mensen zeuren over je paard. Dus ga dan niet naar anderen wijzen. Klaar.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:04

Ninx,jij wil graag weten wat ik bij draag aan de samenleving en wat werk betreft.
Ik werk niet,heb geen inkomen,heb 2 kids die gewoon naar school gaan en niet naar de opvang moeten omdat mama zo nodig haar status in de omgeving hoog moet houden.(niet negatief bedoeld voor de moeders die moeten werken omdat ze het geld nodig hebben)
En ik doe vrijwilligerswerk op school,help mensen als ze slecht ter been zijn en boodschappen moeten hebben.
Ik heb het geluk dat die man van mij een goede baan heeft en voldoende verdiend zodat wij een leuk leven hebben.

Maar ik ken genoeg mensen die door allerlei omstandigheden in de problemen zijn geraakt.
Die mensen lopen bij de voedsel en kledingbank en hebben geen geld om de kinderen op een sport te doen.
Dat vind ik gewoon belachelijk.

Imo gaat het hier helemaal verkeerd in Nederland.
Torenhoge premies voor het ziekenfonds om de zakken van de topmannen te vullen en maar bezuinigen op de zorg en de verzekeringen nog meer uitdunnen.
En Rutte maar roepen "Koop dit beste burgers,koop dat".
De burgers willen wel kopen maar de regering maakt het imo onmogelijk om iets te kopen.

En ik snap dat er bezuinigd moet worden maar bezuinig dan wel op de goede dingen en zorg er niet voor dat er nog meer Nederlanders in de oliebol komen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:09

@livelei
Alleen kom ik niet bij de voedsel bank, daar waar het roken wel over ging.
Als iemand hard werkt en zich als luxe roken wil veroorloven moet hij dat zelf weten.
Zit die persoon in de schuldsanering vind ik roken en ja ook een paard hebben niet kloppen.
Laatst bijgewerkt door little_king op 23-01-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:10

LadyMadonna schreef:
Maar voorlopig gaat er wel weet ik veel hoeveel miljard naar de JSF die we imo (maar goed, wie ben ik) echt niet nodig hebben...

Ik pik jou er even uit, maar het is niet persoonlijk bedoeld hoor, je post is alleen een mooi voorbeeld. :) De meeste mensen komen niet veel verder dan wat jij zegt: er gaan miljarden naar een JSF en ondertussen moeten er mensen naar de voedselbank. Dat is helemaal waar, maar het is ook een tamelijk loze kreet waar een regering zich niet door geraakt zal voelen. Ga je echter verder kijken, dan zie je dat er flinke vraagtekens te plaatsen zijn bij de gang van zaken rondom de JSF, met name betreffende de keuze voor dit vliegtuig. Er waren namelijk alternatieven die op papier (bijna) net zo goed waren (en, gezien de hoeveelheid fouten bij de JSF, in de praktijk waarschijnlijk stukken beter) en heel veel goedkoper. Ga je dáár vragen over stellen is de kans al groter dat je daadwerkelijk iets bereikt. Doe je dat met duizenden mensen die achter je staan, weet je bijna zeker dat je iets bereikt.

Maar daar moet je wel moeite voor doen, en de meeste mensen houden het liever bij klagen en vingertje wijzen dan zelf initiatief tonen. En die klachten zijn dan ook nog eens regelmatig gebaseerd op onderbuikgevoelens en niet op feiten. Want je even inlezen voordat je ergens een mening over vormt is vaak al teveel gevraagd.

little_king schreef:
Zit die persoon in de schuldsanering vind ik roken en ja ook een paard hebben niet kloppen.

Waarom eigenlijk niet? Kost het jou meer als zij wel of niet roken? Mag jouw werkgever jou dan ook vertellen wat jij wel of niet met je salaris mag doen? Mogen ze wel een pizza bestellen? En mag dat dan eens per week of maximaal eens per maand?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:13

Lady madonna
Ik vind moderne slavernij geen klein punt in onze 'beschaafde' maatschappij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:24

Dani: dat weet ik allemaal in grote lijnen, had alleen geen zin om zo'n hele lap tekst als jij te typen ;)

Little king: hoe bedoel je dat?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:26

Haha, daarom zei ik, het is niet persoonlijk. :) Maar er zijn genoeg mensen die dat níet weten en die dan wel verontwaardigd zijn over het geld wat naar die JSF gaat. Ik denk dan, als je echt zo verontwaardigd bent ga je toch meer informatie zoeken?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

Dani eten kopen of sigaretten is voor mij geen moment van keuze.

Lady
Mensen uitbuiten zowel financieel als op huisvesting vind ik moderne slavernij.
En dat gebeurt op grote schaal bij de Polen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:51

Ah zo, dat klopt en is niet goed, maar wat heeft dat te maken met mijn post?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:05

Jij hebt het over schoppen tegen oostblokkers.
Er wordt niet getrapt tegen hen maar tegen een duffe regering die dit laat gebeuren.
De oostblok mensen uitgebuit en de Nederlanders buiten spel gezet.
Dat kost veel geld. En den haag merkt het niet, dat is toch vies werk wat niemand wil?
Nee werk wat hun en half nederland zich te groot voor voelt.
Maar waar andere nederlanders hun loon wel in haalde.

Groot punt dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:21

Mwah, ontzettend veel mensen schoppen wel degelijk tegen "de baan inpikkende oostblokkers"....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:26

Ze pikken de banen ook in.
Alleen niet door hun fout.
Ik geef ze ook geen ongelijk, voor hun is dat veel geld.
Maar voor dat loon kunnen Nederlanders niet de vaste kosten betalen.
En sta je daardoor op straat snap ik wel dat de nuance verdwijnt en er geroepen wordt ze pikken de banen in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Ik heb een hoop pagina's moeten bijlezen, werken of studeren jullie allemaal niet? :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:42

Jawel maar niet tussen 9 en 5 :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:24

little_king schreef:
Ze pikken de banen ook in.
Alleen niet door hun fout.
Ik geef ze ook geen ongelijk, voor hun is dat veel geld.
Maar voor dat loon kunnen Nederlanders niet de vaste kosten betalen.
En sta je daardoor op straat snap ik wel dat de nuance verdwijnt en er geroepen wordt ze pikken de banen in.

Is het de fout van de regering of de schuld van de werkgever die de polen illegaal in dienst neemt? Legaal werkende buitenlanders betalen gewoon belasting etc.
Er worden ook wel wat invallen gedaan trouwens

En kijk ze doen toch een poging in Den Haag :
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ngescherpt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:31

Pogen na 15 jaar is wat anders dan werkelijk wat doen.

Werkgever/ uitzendbureau is schuldig, regering door hun lakse houding.
Het is geen probleempje wat pas net speelt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:36

Wat is het toch heerlijk om altijd naar een ander te wijzen :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:39

little_king schreef:
Pogen na 15 jaar is wat anders dan werkelijk wat doen.

Werkgever/ uitzendbureau is schuldig, regering door hun lakse houding.
Het is geen probleempje wat pas net speelt.

Ik weet wel van boeren waarbij zodra inspecteurs in de regio werden gesignaleerd heel schuren leeg werden en buitenlandse werknemers verstopt waren in greppels etc.
Het is een kat en muis-spel..

Veel mensen willen nu eenmaal graag geld verdienen en ten kosten van wie maakt voor een heel aantal mensen niet uit.

en soortgelijk:

Veel mensen willen nu eenmaal zo veel mogeijk voor zo min mogelijk en als dat ten kosten vanandere mensen of dieren maakt dat voor een heel aantal mensen niet uit.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:52

Dat: "als je een eigen huis kunt kopen heb je genoeg geld" is natuurlijk dikke onzin. Neem mijn broertje bv. Die zat in een leuk huur huisje maar moest zo nodig gesloopt worden van de gemeente om er een 2 keer zo groot koop huis op te zetten,ook mogelijk om te huren. De huur was niet op te brengen, kopen ook te veel. Hij had wat spaargeld en viel daardoor buiten de huursubsidie (die iemand die niet wil werken gewoon wel krijgt) hij heeft toen met behulp van onze ouders een andere koop woning gekocht omdat dit voordeliger is aan hypotheek dan huren. + dat je nog wat hebt als je er uit gaat...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:24

little_king schreef:
Yonker schreef:
Dit is zeker een PVV actie? :Y)

-10

wat een enorm domme opmerking.

Het was anders ook het eerste wat in mij opkwam.
Helemaal na het zien hoe de pvv haar zendtijd voor politieke partijen momenteel benut.
De hele commercial lang blijft een en dezelfde tekst in beeld staan.
Of het Polenmeldpunt, ook zoiets.
Vind al deze acties wel in dezelfde categorie passen. En je hoort er nooit meer iets over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:46

Citaat:
Ik vind dat als je 5000 euro p.m verdiend dat je dan gewoon niet mag klagen, de reden dat je zoveel verdiend is omdat dit land welvarend is en omdat je een kans hebt gekregen d.m.v studie. Dat had je waarschijnlijk in India oid niet gehad, maar daar had je weer minder belasting moeten inleveren.

Citaat:
En waarschijnlijk 60/70 uur werken per week in een verantwoordelijke functie.

Mmmmm, niet alle managers doen dat hoor, ken er eigenlijk genoeg die op tijd aftaaien en de loonslaven het overwerk laten doen,.....zelfs in het weekend, desnoods op zondag weten deze 5000 bruto verantwoordelijken je nog te vinden en owee als je weigert, zij doen nl ook fijn je beoordeling....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:25

Ik heb zoiets van eerst zien en dan pas geloof ik dit pas! Want hoe groot is die kans dat men op de dag zelf dan nog zo'n lef hebben? Ik ga me er hier nu zeker niet druk om liggen maken, 7 maart is voor mij nog best ver weg :D. Maar mocht het doorgaan vermijd ik wel gewoon de snelweg en rijd ik wel de N wegen.

Maar wellicht kunnen de echte actie voerders het beste naar Den Haag toe gaan en de Tweede Kamer klem te gaan zetten, i.p.v. alle weggebruikers die niet mee willen doen niet gehinderd zullen worden.

Ben het vooral zelf beu dat Nederland maar bezig blijft met geld weg te geven naar andere Europese landen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:45

lieveli schreef:
Ninx schreef:
Ai... sinds WO2 zijn sommige mensen toch niet echt meegegaan in de evolutie.

Ninx schreef:
Verder natuurlijk gezellig rechtse post... je bent denk ik wel klaar voor een klein zwart snorretje ;-)

Oooh jaaaah! De wet van Godwin!

Wil je geen mensen met Hitler gaan vergelijken? Ik heb op je getemd.

.

Als Jood heb ik daar soms wel een handje van... maar kan het mezelf wel vergeven... Is temmen trouwens niet een beetje 'klikspanerig'? Niet om het een of ander... maar je kunt toch gewoon zeggen wanneer je iets ongepast vind? Voelt zo lagere school op deze manier....