Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:04

Zo is het dus niet bedoeld!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:35

Loretta schreef:
Zo is het dus niet bedoeld!

Excuses dan. Het kwam op mij over als leedvermaak, vandaar mijn opmerking.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:55

Het lijkt mij logisch dat het cynisch bedoelt is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:04

NeverGiveUp schreef:
Het lijkt mij logisch dat het cynisch bedoelt is.

Ach, als je de toonzetting leest in dit topic, dan kunnen de meningen daarover verschillen.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:31

Weet je wat me wel opvalt aan de reclame nu?

Waarom zouden ze in dat ene vliegtuigje dat is gegaan alleen maar cameras stoppen voor reclames :roll:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:25

Als ik dat stuk lees, vind ik het niet zo negatief als dat jij denkt dat het is.

Zoals in elke organisatie of project zijn er kosten die niet voorzien zijn en het niet reeel om te denken dst 13 miljoen alleen maar aan de mensen van dat eiland aan huizen bouwen wordt besteed. Om dat te bereiken zullen er een heleboel schakels er tussen ook bediend moeten worden.

Ik verwachte met je link een verhaal van een grote meneer met een sigaar in een splintermooie villa ergens dankzij 555. Maar ik lees iets wat voor in die landen normaal is en gebeurd als normale gang van zaken en bij ons als " not done" wordt gezien.

Overigens geld naar 555 wordt verdeeld over hulpprojecten en dan kan het inderdaad zo zijn dat er slordige miljoentjes elders wordt besteed dan aan een nieuw stenen huis, want wat is een miljoen? Zeker als er materiaal ingekocht moet worden in het rijke westen en dure Amerika.....

Alles wordt vaak te zwart wit gedacht en afgespiegeld en daar lusten berichtschrijvers dan weer pap van en weten het met een sausje te overgieten om onrust te zaaien. Want dat willen de mensen graag lezen om weer ergens moeilijk over te kunnen doen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:52

Loretta schreef:
Sommigen op bokt zullen mij deze link niet in dank afnemen.
En het weer als regelrechte leugens af doen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... -weg.dhtml

Wie niet van de waarheid houdt moet maar niet op de bovenstaande link klikken.

Ik vind het een prima stuk. Ik ben niet naief, er worden veel goede dingen wel bereikt. De grote hulporganisaties worden streng gecontroleerd op uitgaven. Maar er zijn altijd veel bijkomende kosten waaronder vervoerskosten. Ik geef de volgende keer gewoon weer aan giro 555.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:21

Ik vind dat het artikel een goed punt maakt (en ik verwachtte ook een directeur van hulporganisatie X in een dikke villa :') )
Als we de hulporganisaties niet meer vertrouwen, moet alles dan maar verantwoord gaan worden? Ook als dit ten koste gaat van de hulpverlening?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:32

Als je perse een artikel over sigaren, villa's en dure auto's van mijn kant wil zien kan ik die wel vinden ze zijn er genoeg te vinden.

Ik dacht dat ik daarin mijn punt wel had gemaakt ik vind netto 88,000 nog steeds te veel salaris voor iemand die bij een hulporganisatie werkt.

Zelf ben ik inderdaad iemand die heel weinig vertrouwen in grote organisaties in het algemeen heeft en dus ook in hulporganisaties dat moge al wel duidelijk zijn.
En zelf ben ik dan ook wel voor controle omdat in het verleden al vaak is gebleken dat er bij gebrek aan controle sommige mensen de verleiding niet kunnen weerstaan om een graai in de pot te doen.
Aan de andere kant controle kost ook weer geld zoals het artikel schetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:12

Wat is die funktie dan? Een gemiddelde directeur verdiend nl tussen de 150.000 en 200.000.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:17

Over dat iedereen naar school kan: ik NIET. Ik heb jarenlang op allerlei wachtlijsten gezeten en werd dan voor speciale scholen afgewezen wegens te complex. Normale scholen wouden me al helemaal niet hebben. Het is echt niet waar dat ieder kind naar school kan gaan. Wat dit betreft heb ik echt veel ellende meegemaakt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:05

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:10

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:16

Afschuwelijk....

Youp van 't Hek schrijft wekelijks een column in het NRC. Voor mij elke keer weer het hoogtepunt van de krant, aangezien hij op een hele scherpe manier dingen aan de kaak durft te stellen. Zo ook dit.

http://www.nrc.nl/youp/2013/11/23/rampetamp/

Of je nu wel of niet wilt of kunt doneren, hij heeft hier wel een gruwelijk raak punt want die aaaaakelige beldag betreft. Dat vond ik toch wel zó gênant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:40

Berdien schreef:
Afschuwelijk....

Youp van 't Hek schrijft wekelijks een column in het NRC. Voor mij elke keer weer het hoogtepunt van de krant, aangezien hij op een hele scherpe manier dingen aan de kaak durft te stellen. Zo ook dit.

http://www.nrc.nl/youp/2013/11/23/rampetamp/

Of je nu wel of niet wilt of kunt doneren, hij heeft hier wel een gruwelijk raak punt want die aaaaakelige beldag betreft. Dat vond ik toch wel zó gênant.

Youpieee _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:02

Gweldig! :))

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:39

Voor wie geen vertrouwen heeft in giro 555, maar wel in een kleiner initiatief:
http://www.hhcp.nl/

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:55

oke.. waarom überhaupt geld schenken? als Nederland in een noodsituatie zit, krijgen we ook (bijna) niets.. bij ons word er ook niets gedoneerd dan voor dit soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:57

De watersnoodramp in Zeeland vergeten?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:26

En WO II??

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:36

Het berichtje van yoep spreek zich op sommige vlakken erg tegen.

Citaat:
Zeur niet en geef. Pak je portemonnee en stort. En stort in stilte.

Geef wat je geven wilt. Hou je bek over de hoogte van het bedrag

Citaat:
Aan het eind van de maandag werd de voorlopige opbrengst de ether in geslingerd. Het ongelooflijke bedrag van achttien en een half miljoen euro! Inderdaad ongelooflijk. Je gelooft het echt niet. Het schaamrood gloeide op mijn kaken. Achttien en een half miljoen. Dat is amper een euro per Nederlander.

youp kan dan wel het "schaamrood" op zijn kaken hebben. Maar kennelijk willen/kunnen mensen niet meer geven.
Waarom is hij gewoon niet "blij" dat er teminste 18,5 miljoen euro al is opgehaald die avond? Het is ook gewoon nooit goed :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:39

Ja maar dat is Youp....en ik denk dat hij bedoeld dat iedereen mekkert over het grote bedrag en hij brengt het even tot reden.....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:25

Mij maak je niet wijs dat Nederland niet meer dan 1 euro pp kan missen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:39

Dus dat is ook al niet goed als er mensen maar 1 euro doneren. Het is ook nooit goed. Men mag toch zelf weten of ze geld geven en zo ja hoeveel ze geven. Misschien word het tijd om het vrijwillig doneren af te schaffen en het verplicht te maken.