_lies_ schreef:Karmandi schreef:Ik wil de voorstanders zeker wel begrijpen, maar niet als het alleen op gevoel gebaseerd is. Ik heb wel meningen voorbij zien komen, maar geen rationele argumenten van de voorstanders. Ik ben er ook niet op uit om iemand af te katten! Ik dacht dat mijn reactie redelijk netjes was gebleven.
Ik ben gewoon benieuwd naar de tegenargumenten van de voorstanders tegen de (naar mijn mening) vrij sterke argumenten van de tegenstanders.
Het spijt me zeer, maar reacties over God overtuigen mij niet en zijn totaal niet rationeel en veel dingen die ik zie langskomen, kunnen ook opgelost worden door de doodstraf in een beter systeem te hanteren, want er zitten hedendaags te veel fouten in de systemen van de doodstraf.
Ik ben het absoluut met je eens dat er veel fouten in de doodstrafsystemen zitten.
Maar ik heb nooit iets over God gezegd? Dat lijkt mij ook geen rationeel argument tegen de doodstraf inderdaad.
Ik doelde meer op de argumenten zoals het feit dat het aantal moorden alleen maar omhoog zal gaan als doodstraf ingevoerd is, en het argument dat je met de doodstraf bepaalde mensen boven de wet plaatst, waardoor weer meer problemen ontstaan.