Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:MirandaFuego schreef:Ik ook niet!
Er zijn echt veeeeeel mensen met een tattoo, omdat het 'in' is en niet meer alleen voor zeelui zoals vroegâh.
Veel meiden en jongens hebben op hun 18e al ergens een plaatje.
Zelfs in de UK, met afstand de meest getatoueerde bevolking van het westen, is het percentage veel lager dan je zou kunnen denken. Het is gewoon dat je een tatto wel opmerkt en een niet niet. Helemaal als je zelf een tattoo hebt. Dan is het net als dat om de andere vrouw zwanger lijkt als je zelf in verwachting bent.
Huertecilla schreef:MirandaFuego schreef:Oja, mijn trouwring is een tattoo!
Je kan altijd
[ Afbeelding ]
o.i.d. aantrekken.
Bhriseis schreef:@ Tigra: ik zit in de juridische sector, en daar gaat men (let op: ik zeg niet 'ik') er van uit dat zichtbare tattoos niet passen bij het sluiten van grote deals. Je wordt geacht in je netste en sjiekste jurk/maatpak voor de dag te komen, zonder piercings etc. Je moet er zo professioneel en zakelijk mogelijk uitzien, en over het algemeen worden alle uiterlijke uitspattingen (om het zo te noemen; ik bedoel alles wat opvallend is) niet geaccepteerd daar.
Huertecilla schreef:chimello schreef:En daarbij stoort het verder niemand.
Lees het onderwerp eens iets verder terug/door; er zijn hier Boktsters die zich er dusdanig aan storen dat ze vinden dat bedekken verplicht moet worden opdat niemand er aanstoot aan kan nemen.
Huertecilla schreef:Bhriseis schreef:@ Tigra: ik zit in de juridische sector, en daar gaat men (let op: ik zeg niet 'ik') er van uit dat zichtbare tattoos niet passen bij het sluiten van grote deals. Je wordt geacht in je netste en sjiekste jurk/maatpak voor de dag te komen, zonder piercings etc. Je moet er zo professioneel en zakelijk mogelijk uitzien, en over het algemeen worden alle uiterlijke uitspattingen (om het zo te noemen; ik bedoel alles wat opvallend is) niet geaccepteerd daar.
Uitgezonderd horloges van Rolex, Panerai, Cartier, Patek om er een paar te noemen. Idem decadent dure schoenen. Veblen; conspicuous consumption, is volstrekt in vogue. 18K witgouden oorknopjes van Cartier zijn, maar eenzelfde knopje door een neusvleugel ineens niet. Het is allemaal pure hypocrisie; ziedaar onze westerse beschaving.
MirandaFuego schreef:Dit onderzoek is al een paar jaar oud dus het aantal is zeker nog gestegen!
Huertecilla schreef:Bhriseis schreef:@ Tigra: ik zit in de juridische sector, en daar gaat men (let op: ik zeg niet 'ik') er van uit dat zichtbare tattoos niet passen bij het sluiten van grote deals. Je wordt geacht in je netste en sjiekste jurk/maatpak voor de dag te komen, zonder piercings etc. Je moet er zo professioneel en zakelijk mogelijk uitzien, en over het algemeen worden alle uiterlijke uitspattingen (om het zo te noemen; ik bedoel alles wat opvallend is) niet geaccepteerd daar.
Uitgezonderd horloges van Rolex, Panerai, Cartier, Patek om er een paar te noemen. Idem decadent dure schoenen. Veblen; conspicuous consumption, is volstrekt in vogue. 18K witgouden oorknopjes van Cartier zijn, maar eenzelfde knopje door een neusvleugel ineens niet. Het is allemaal pure hypocrisie; ziedaar onze westerse beschaving.
Bhriseis schreef:Stel je voor, dat je er dan net een op je neus wil![]()
(Hoewel, dan zou ik zo'n rode clown-toeter op kunnen zetten)
Poiuytrewq schreef:Misschien zou je eerst naar je eigen intelligentie moeten kijken voordat je een ander erop veroordeelt..
Ayasha schreef:Klopt, ik geef gewoon aan dat het persoonlijk is maar ik begrijp de vraag overigens ook nooit, wellicht omdat ik daar zelf niet op wil antwoorden, maar het komt in mij zelfs nooit op om te vragen waar een tattoo voor staat. Ik zal wel zeggen "zo die is mooi" maar mee niet.hoogstens "waar heb je hem laten zetten? " en als ze er dan over willen praten, doen ze dat vanzelf wel, zo niet, dan niet.
Verder ben ik op nog geen enkele sollicitatie geweigerd om tattoo's of piercings, heb ze ook nooit bewust verborgen. Op één gesprek werd me gevraagd of ik ze zou willen uit doen/verbergen waarop ik gewoon zei "neen, ze horen bij mij en ik ga mezelf niet verbergen op een plek waar ik 8 uur per dag zal zijn."
En werd gewoon aan genomen.
Huertecilla schreef:suikermeisje schreef:Als iemand er slecht uit ziet, vraag je dan ook niet aan die persoon of diegene zich wel lekker voelt?
Tenzij ik die persoon HEEL goed ken niet nee.
Ik zie het al helemaal voor me: Kom een onbekende vrouw tegen en dan 'Jee, wat ziet u er slecht uit! Mankeert u iets?'
Poess91 schreef:suikermeisje schreef:
Aso niet nee, maar vind haar er wel goedkoop en hoerig uit zien
Zou je je mening wat meer willen onderbouwen?
Poess91 schreef:Suikermeisje, sinds wanneer is een tattoo (nou niet) nutteloos?
Voor een ander namelijk altijd... Zij hoeven er niets mee te doen
Als degene die 'm heeft er maar blij mee is
Huertecilla schreef:suikermeisje schreef:Als iemand er slecht uit ziet, vraag je dan ook niet aan die persoon of diegene zich wel lekker voelt?
Tenzij ik die persoon HEEL goed ken niet nee.
Ik zie het al helemaal voor me: Kom een onbekende vrouw tegen en dan 'Jee, wat ziet u er slecht uit! Mankeert u iets?'