Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Maar foto's/beeldmateriaal is WEL keiharde waarheid!!
Jolliegirl schreef:Da's appels met peren vergelijken... En dat moet je niet doen.
Kuggur schreef:Fijn dat je zo´n neutrale onpartijdige bron als de PETA aanhaalt...![]()
Ik hoop dat je je beseft dat die óók het houden van bijvoorbeeld paarden als onacceptabel beschouwen.
PETA is tegen het houden van dieren voor wat voor gebruik/nutsdoel dan ook.
Ik neem niet aan dat je die ethiek met ze deelt...
Jolandaa_ schreef:En die foto's zijn gemaakt zonder dat de fotografen zich ontsmet hebben en dus honderden bacteriën hebben mee genomen. Dus waarschijnlijk zijn dr dieren alleen maar zieker geworden hierdoor... Hoe triest ben je dam...
Plus dat die foto's in se nacht gemaakt zijn. Als de boer om elf uur z'n laatste ronde doet en om half 12 sterft er een dan vind die boer hem pas 6 uur bij z'n eerste ronde. Tja dan ligt er een dood varken in de stal...
Marlou91 schreef:Maar eigenlijk is het triest dat die varkens (doordat ze met zoveel bij elkaar zitten en zo ver doorgefokt zijn) zo weinig weerstand hebben dat wanneer iemand die zich niet ontsmet heeft zich in de stal begeeft, meteen alle beesten doodziek zijn.
storrum schreef:Marlou91 schreef:Maar eigenlijk is het triest dat die varkens (doordat ze met zoveel bij elkaar zitten en zo ver doorgefokt zijn) zo weinig weerstand hebben dat wanneer iemand die zich niet ontsmet heeft zich in de stal begeeft, meteen alle beesten doodziek zijn.
Inderdaad. Maar daar vaart de veterinaire farmaceutische industrie + veeartsen weer wel bij, dus eigenlijk voor hen weer fijn. Dieren zijn totaal van ondergeschikt belang.
EliseBrouwer schreef:Sorry, maar hier moest ik even gruwelijk hard om lachen!
Denk je dat er niet-dierenliefhebbers zijn die een ontzettend zware/langdurige studie als diergeneeskunde gaan volgen om vervolgens
voor een klein loon als praktiserend veearts (hard werken, lange dagen etc. etc.) aan de slag te gaan?
Nee hoor! Daar geloof ik helemaal niks vanNatuurlijk moet er geld binnenkomen om van te kunnen leven, je moet tenslotte brood op de plank
hebben.. Maar als je niks met dieren hebt kun je beter tandheelkunde of zoiets gaan studeren! Verdient een stuk beter!
storrum schreef:EliseBrouwer schreef:Sorry, maar hier moest ik even gruwelijk hard om lachen!
Denk je dat er niet-dierenliefhebbers zijn die een ontzettend zware/langdurige studie als diergeneeskunde gaan volgen om vervolgens
voor een klein loon als praktiserend veearts (hard werken, lange dagen etc. etc.) aan de slag te gaan?
Nee hoor! Daar geloof ik helemaal niks vanNatuurlijk moet er geld binnenkomen om van te kunnen leven, je moet tenslotte brood op de plank
hebben.. Maar als je niks met dieren hebt kun je beter tandheelkunde of zoiets gaan studeren! Verdient een stuk beter!
Nee dat denk ik niet, ik denk dat je in eerste instantie veearts wordt omdat je om dieren geeft. Misschien drukte ik mij fout uit. Maar ze verdienen wel aan het leed dat die dieren lijden. En hoe meer leed, hoe meer inkomsten. Aan gezonde varkens verdient een veearts niks. Ik kan me echter niet voorstellen dat het voor een veearts voldoening geeft om opgehokte consumptiedieren te behandelen; als je om dieren geeft dan moet die aanblik je elke keer weer wat doen (mijn gedacht).