Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:02

Mijn collegaatje met een Nederlandse moeder en een Marokkaanse vader vindt zichzelf Marokkaanse. Ze wil ook in Marokko worden begraven. Dus ik kan me zo voorstellen dat ook die gasten in Amsterdam zich Marokkaan noemen. De Nederlandse normen en waarden hebben hun ouders en zij nog steeds niet omarmd dus ik kan me voorstellen dat wij ze dan ook beschouwen als 'hullie'. Mijn Marokkaanse collegaatje is volledig geintegreerd, maar heeft ook haar Marokkaanse waarden en normen behouden. Maar: zoals ik eerder al postte, zij vindt dat deze gasten veel te slap worden aangepakt. Alle projecten in Amsterdamse wijken ten spijt (buurtvaders o.a.) en al het geld dat daar in is gestoken lukt het op de 1 of andere wijze toch niet om een omslag te bereiken. De ouders vinden het allang best, zolang zij er geen last van hebben. Overigens is dat laatste Nederlandse ouders ook niet vreemd hoor. Zolang de schatjes niets doen waar zij last van krijgen is ook alles ok. Het zou mij dan ook niet verbazen dat over een jaar of 10 wij met autochtone jeugd precies dezelfde excessen gaan meemaken. Even chargeren: nergens zit meer een rem op. Iedereen krijgt wat hij/zij wil, alles draait al decennia om ego en bevrediging van eigen genot. Rekening houden met anderen, kijken met je ogen en niet je handen, respect voor ouderen en autoriteit, dat is ook bij de autochtone jeugd steeds verder te zoeken. Het is m.i. een breed maatschappelijk probleem met als extreem negatief voorbeeld het grenzenloze gedrag van allochtone jeugd dat door hun ouders wordt geaccepteerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:52

Anoeska schreef:
geerke schreef:
ik vermoed dat je mening anders word als jij een keer op een niet leuke manier in aanraking komt met dit soort tuig...en dan maakt mij de kleur even niet uit.
Verlaat je landgoed in Limburg en ga even in een achterstandswijk wonen :j
En met s'avond je hond uitlaten een goed gesprek hebben met die gasten.
Op plekken waar de politie niet durft te komen.

Euhh, geerke, volgens je profiel woon jij in Frankrijk. Dus ik vermoed dat jij ook je hond niet uitlaat rond lelylaan. 8)7

ik ben geboren in amsterdam...

Jolliegirl

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:50

Die reacties in dat filmpje... Een groot opgehokte school vol mensen die het niet snappen... De hekken hielden ze niet voor niets dicht voor de veiligheid.
En ja in dit geval zijn dat de buitenlanders.. En heb ik aan iedereen die daar op die manier in beeld komt en er zulke woorden over heeft een HEKEL...
gedraag je, pas je aan, of donder op uit nederland!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:03

dit is precies hoe ik erook over denk,pas je aan of rot anders op.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:13

Gadverdamme, deze !kinderen! zouden bij mij om de hoek kunnen wonen. Walgelijk, die reacties in dat filmpje. Zoals Wilders er nu weer op inspeelt vind ik echter echt vies en laag, lekker voor zijn eigen gewin. Ik denk echter dat het wel zo is dat dit een Marrokanenprobleem zou kunnen zijn, of in ieder geval in dit geval. Het komt niet uit de Islam, kijk maar eens naar de Turken. Iemand die ooit in Turkije is geweest kan aangeven hoe vriendelijk die mensen zijn. Ik denk dat dit een cirkel is waarin niets gaat veranderen als ze niet die mensen harder aan gaan pakken. Al dat machogedrag. Bah.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:02

Zijn we haren vergeten? Waren gewoon Hollandse jongens hoor...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:37

Ik vind het altijd zo makkelijk om het op de Marokkanen te gooien. Er zijn net zo goed Nederlandse jongeren die zich niet aan de regels houden! En ook als ik uitga ofzo hier in Almere zijn het meestal gewoon de Nederlandse gasten die staan te knokken oid. En inderdaad behoorlijk laag van Wilders om er zo mee om te gaan, onbeschofte kwal vind ik het..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:53

stef schreef:
Zijn we haren vergeten? Waren gewoon Hollandse jongens hoor...

Maar wat wil je daar dan precies mee zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:56

Smee__ schreef:
Ik vind het altijd zo makkelijk om het op de Marokkanen te gooien. Er zijn net zo goed Nederlandse jongeren die zich niet aan de regels houden! En ook als ik uitga ofzo hier in Almere zijn het meestal gewoon de Nederlandse gasten die staan te knokken oid. En inderdaad behoorlijk laag van Wilders om er zo mee om te gaan, onbeschofte kwal vind ik het..

Marokkaanse jeugd staat aan de top van de criminaliteitscijfers onder de jeugd. Dus het kan kloppen dat het vaak op de marokkanen wordt gegooid, omdat het ook gewoon vaak zo is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:23

Ik baseer mijn mening op de beelden...1 groot zwart schoolplein met lachende kids die het stoer vinden om te zeggen dat het hun niets doet...en het eigen shuld was en het een reden had..
Dus ja..ik gooi het op die klerebuitenlanders met die mening...en niet op bijvoorbeeld een buitenlandse op de achterrond die zn mond erover houd...gedraag je ewoon en heb RESPECT.
En nee..voor zulke mensen heb ik geen respect

Trieste figuren...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:22

Ik ga straks meelopen met de stille tocht voor Richard, zal behoorlijk indrukwekkend denk ik zo..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:43

Smee__ schreef:
Ik ga straks meelopen met de stille tocht voor Richard, zal behoorlijk indrukwekkend denk ik zo..

Volgens de nieuwsberichten was het heel indrukwekkend.
Wat goed dat je bent meegegaan. Hoe heb jij het ervaren?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:56

Laatst bij de voetbal eet een man een broodje varkensvlees en werd daar door in elkaar geslagen. Waar gaat het naar toe, maar je mag niks zeggen want dan discrimineer je.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:01

ik durf t haast niet te zeggen,en keur het ook niet goed,maar vinden mensen het nu raar dat er gekeken wordt naar mensen van een bepaalde afkomst?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:28

Nee hoor, dat vind ik niet raar, ik doe het zelf namelijk ook.
En hoe vaker ik dit soort dingen hoor en zie, hoe groter mijn hekel wordt.

Ik walg echt van dit soort mensen en kijk ze dan allemaal staan op dat schoolplein -:(-
Alleen al die opmerkingen die gemaakt worden....om te kotsen. Het is niet met opzet gebeurd. Ieder normaal denkend en (wel)opgevoed mens weet dat als je op iemand gaat intrappen dat dat fataal kan aflopen.
Waar haal je in godsnaam het Gore lef vandaan om dit te doen. Flinke jongens hoor, maar alleen kunnen ze niks af. Binnen mum van tijd staan er een heleboel, het lijken wel ratten die uit riolen komen.
Het wordt steeds gekker hier.... En dan nog maar niet te spreken over de straf die ze gaan krijgen :?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:04

Jolien87 schreef:
Smee__ schreef:

Volgens de nieuwsberichten was het heel indrukwekkend.
Wat goed dat je bent meegegaan. Hoe heb jij het ervaren?

Het was echt zwaar indrukwekkend, vooral de toespraak van één van zijn zoons. Ondanks dat het echt keihard regende liepen er zo'n 12.000 mensen mee. En het is ook echt de hele tocht zo goed als stil geweest, hooguit wat jongere kinderen die af en toe praatten. Toen we bijna bij Buitenboys waren kregen we een rode roos en die hebben we neergelegd bij de krans op het veld :)

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:01

geerke schreef:
En met s'avond je hond uitlaten een goed gesprek hebben met die gasten.

Dan zie je ze niet hoor :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:54

12.000 rode rozen uiteindelijk?
Of was dat een beetje veel van het goede?

Respect dat je hebt meegelopen!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:34

Aanvankelijk waren de rode rozen voor de voetbalclubs, dus er zijn in totaal 4200 rode rozen neergelegd :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:45

Zodan... wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:10

http://nos.nl/artikel/450059-oproep-aan-marokkaanse-ouders.html

Zelfs de nederlandse marokkanen vinden het geen incident meer en zeggen dat de toezicht op deze jongeren door ouders totaal ontbreekt.

Citaat:
Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een oproep aan Marokkaans-Nederlandse ouders om hun kinderen ook buiten de deur op te voeden. Volgens de organisatie schort het vaak aan opvoeding buiten het eigen huis. SMN zegt dat onder anderen Marokkaanse ouders zich te weinig bemoeien met de opvoeding buiten de eigen woonkamer. "Je moet weten waar jouw kinderen zich bevinden en bewegen."

Grensrechter
Aanleiding voor de oproep is de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. SMN noemt de mishandeling, waarbij drie van de vier verdachten van Marokkaanse afkomst zijn, geen incident.

"Het is het gevolg van een schrijnend gebrek aan toezicht op sociale regels in de openbare ruimten. Ook de Marokkaans-Nederlandse rotjochies maken daar misbruik van en worden niet goed gecorrigeerd. Net als vele andere rotjochies."

Donkerblauw

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:07

De twee lopende topics over dit onderwerp zijn samengevoegd tot een topic.