DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:05

Dat heb ik begrepen,.maar ik.zou daardoor.eerder denken.dat ie.een.vriendje van.jasper is.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:46

Hoe bedoel je? Dat hij 13 jaar geleden van Jasper S. heeft gehoord wat die heeft gedaan en toen begonnen is met zijn theorieen om Jasper buiten beeld te houden?

Dat denk ik persoonlijk niet.. En ik geloof ook wel dat deze man echt overtuigd is van zijn eigen theorie en dus ook gelooft in een complot..

Anoniem

Re: DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:04

Dat denk ik ook samen met micha kat, ik geloof niet dat ze Jasper kennen, denk dat ze dit een kans vinden om iedereen er van te overtuigen dat het OM niet deugd..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:19

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:03

@PessoaJus: Tja, dat zijn die complottheorieen. Er gaan natuurlijk heel wat verhalen de ronde, maar je zult toch echt bewijs moeten hebben. Die asielzoekers zijn achterhaald, hebben DNA afgestaan en dat matchte niet. Het DNA van Jasper S wel en nog wel 100$. Dat DNA bewijs alleen vaak niet voldoende is, is waar. Maar er zullen ongetwijfeld meer bewijzen zijn - dat we tot nu toe nog niet weten - dat maakt dat de politie spreekt van een "daderprofiel". Als er sprake is van een verkrachting zijn er ook bewijzen op het lichaam van Marianne te vinden die wijzen op een verkrachting en niet op vrijwillige seks. Als de politie er zeker van is dat degene die Marianne heeft verkracht ook de moordenaar is, dan is er mogelijk ook DNA (in de vorm van huidcellen) gevonden op de BH die is gebruikt om Marianne te verwurgen. Mogelijk zijn er DNA sporen gevonden onder de nagels van Marianne (defensieve sporen). In zo'n geval kan het DNA dat is gevonden van Jasper S. wel degelijk het enige bewijs zijn dat nodig is om Jasper S. te veroordelen omdat onomstotelijk vast staat dat hij de dader is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:10

Oh hemel, de complottheorieën. Waarom zou dit vanuit de overheid vooropgezet zijn :+ ? Dat snap ik dus echt niet hè? Een overheid laat echt geen jonge vrouw vermoorden zodat er asielzoekers veroordeeld kunnen worden oid. Te gek voor woorden als mensen dat echt geloven := .

Verder ga ik helemaal met Babootje mee. Als ze spreken over een daderprofiel dan zullen ze wel meer dan alleen de seksuele kant van het geheel mee hebben genomen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:47

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:47

Jasper s heeft bekend :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:50

Ik las het ook net! Ben benieuwd wat ze er over te zeggen hebben. ;-)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:51

Wilde het net zeggen
En nu erg benieuwd waarom??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:00

Mooi dat het nu rond is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:06

Ik begreep dat hij Marianne niet kende en haar toevallig tegenkwam.
Vreselijk, verkeerde plaats, verkeerde tijd, lijkt het voor Marianne.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:09

Alja schreef:
Jasper s heeft bekend :D

goh....deed zijn geheugen het in ene weer?
Gelukkig voor de nabestaanden,eindelijk duidelijkheid en rust om het af te sluiten.

Maar wat vreselijk voor het gezin van Jasper S....arme vrouw,arme kinderen,zij gaan door een hel. |(

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:13

geerke schreef:
Maar wat vreselijk voor het gezin van Jasper S....arme vrouw,arme kinderen,zij gaan door een hel. |(

Hoe weet je dat? Misschien zijn ze wel blij van hem 'af' te zijn...
Ik kan me helemaal niks voorstellen bij een man die een daad zo gruwelijk als dit uit kan voeren en toch gewoon een fijne echtgenoot of vader is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:14

Hopelijk krijgt hij een gepaste straf (maar dat zal wel niet, in Nederland).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:19

Wuis schreef:
Hopelijk krijgt hij een gepaste straf (maar dat zal wel niet, in Nederland).

Hij zal best gevangenisstraf in combinatie met TBS krijgen, dus mocht hij nog vrij komen, dan is hij een oude man. Misschien niet genoeg, maar het zal geen 2 of 3 jaar zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:22

MissPK schreef:
geerke schreef:

Ik kan me helemaal niks voorstellen bij een man die een daad zo gruwelijk als dit uit kan voeren en toch gewoon een fijne echtgenoot of vader is...

Maar die familie wist dit toch niet?Al die jaren dat hij het verzwegen heeft was hij toch gewoon vader en man?
Dan komt dit toch wel als een donderslag bij heldere hemel lijkt mij.
Maar ik heb er geen ervaring mee natuurlijk. :o

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:31

Haha ik ook gelukkig niet hoor Geerke! ;) Maar ik kan me van dat donderslag bij heldere hemel helemaal niks voorstellen maar goed, dat is gewoon mijn ding hoor, niet op feiten gebaseerd gewoon gevoel..
En is het al ergens als feit naar boven gekomen dan dat de familie niks wist of iets vermoede?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:40

MissPK schreef:
Haha ik ook gelukkig niet hoor Geerke! ;) Maar ik kan me van dat donderslag bij heldere hemel helemaal niks voorstellen maar goed, dat is gewoon mijn ding hoor, niet op feiten gebaseerd gewoon gevoel..
En is het al ergens als feit naar boven gekomen dan dat de familie niks wist of iets vermoede?

Ik geloof niet dat ze er iets van af wisten, volgens buren was het een hele vriendelijke man en die hebben ook niks gemerkt.
Je gaat er ook niet van uit dat je vader of man dit gedaan heeft, en als hij niks laat merken dan vermoed je het ook niet..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:15

Eindelijk een bekentenis. Ben beniwuwd of het bedrijf kan doordraaien. Als S lang achter de trailies moet kan zijn bedrijf wel opgedoekt worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:18

MissPK schreef:
geerke schreef:

Ook al.is het een tiran in huis, het blijft je vader en daar wordt je toch mee geassocieerd. sxhaamte, onbegrip, walging, verafschuw, verdriet gaat dan toch echt wel door je heen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:49

Ik denk ook wel dat je je aardig bedrogen (zacht uitgedrukt) voelt al die jaren.
Die advocaat vind ik wel raar, met z'n geklets.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:56

vreselijk inderdaad voor de vrouw en kinderen van deze gek.
Maar dan nog nooit zo erg als voor de vader van Marianne...
Ik hoor nooit over haar moeder, is zij uit beeld of heb iets gemist, weten jullie dat?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:59

De ouders zijn gescheiden en de moeder schaarde zich indertijd nogal fanatiek onder de complotters.
Ze wil geen media aandacht.