mick75 schreef:Ik denk nog steeds dat met een open discussie zonder al dan niet virtuele lynchpartijen veel meer bereikt kan worden, en ik denk dat het op voorschrift kijken van virtuele plaatjes sowieso gaat mislukken. De angst om verraden te worden zit daarvoor te diep, en als je eenmaal als pedofiel te boek staat (of je het nou bent of niet) is je leven in de praktijk behoorlijk verwoest.
Ik zie dan meer heil in het betrekkelijk makkelijk vindbaar maken van virtuele plaatjes. Mensen kiezen al snel de makkelijkste weg, en waarom eerst lid zien te worden van een ondergronds netwerk, hoewel de pakkans vrijwel nihil is, als je het ook eenvoudiger kan krijgen? Plus dat voor die virtuele plaatjes geen echte, levende kinderen gebruikt worden en voor het echte werk wel. En als er minder interesse is in het echte werk, omdat virtueel werk veel makkelijker verkrijgbaar is, dan neemt dus ook de vraag naar echte plaatjes af, en zijn er dus minder kinderen nodig om die behoefte te vervullen. Als het maar goed genoeg is. Het aantal mensen dat met een ongezonde interesse in kinderen rondloopt wordt er echt niet groter van, eerder kleiner als het geen taboe meer is. Dan is het ook meteen geen heilig huisje meer dat omver getrapt kan worden, en is het dus ook niet meer aantrekkelijk voor een bepaalde soort rebelse types. Plus dat er dan minder geld in te verdienen valt, en het voor criminelen dus een stuk minder interessant wordt het te maken. Nu hebben criminelen het monopolie en we weten allemaal waar monopolie-posities toe leiden, zeker als er geen toezicht is.
Bedoel je nou dat je denkt dat het niet op recept moet bij een arts maar via het internet??
Dat zou alleen werken met zeer goede beveiliging (voor leeftijd en persoonsgegevens) en betaald denk ik. Anders krijg je een hoop kinderen (en andere mensen) die uit nieuwsgierigheid en wellicht met spot die site zouden bezoeken. Neem aan dat niemand wil dat wil. Daarin tegen zou een betaalde website het geld terug kunnen verdienen voor het maken van die filmpjes dus dan zou het de burgers veel minder kosten. Maar dan is er dus verder geen therapie en dan zal het nog in de "kast" blijven zeg maar
Ik geloof ook niet dat de geanimeerde films het aantal pedofielen en pedoseksuelen zullen verhogen. Ik twijfel alleen of het verschil zal maken voor (sommige) pedofielen om toch die volgende stap te nemen. Vandaar dat ik tegen ben.