Het nieuwe zorgstelsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Lauren_ schreef:
Hoe mijn pakket van mijn werkgever er uit ziet gaat jou niks aan en de inkomsten uit mijn eigen bedrijf draag ik alleen btw over af. Dus ja, ik had beter VVD kunnen stemmen, ipv de domme middenmoot

K weet genoeg.. Er komt voor jou ook vast weer een baan :(:)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:57

betaal, moet betaalDE zijn. Typ foutje. Kan gebeuren toch
Gelukkig heb ik het weer helemaal meer dan goed voor elkaar, maar je zal mij niet laatdunkend horen over mensen die ongewild in de WW zitten. Dat laat ik over aan de plebs met VVD aspiraties, maar nog lang niet zo ver zijn *D

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

Babsiej schreef:
Lauren_ schreef:
Hoe mijn pakket van mijn werkgever er uit ziet gaat jou niks aan en de inkomsten uit mijn eigen bedrijf draag ik alleen btw over af. Dus ja, ik had beter VVD kunnen stemmen, ipv de domme middenmoot

K weet genoeg.. Er komt voor jou ook vast weer een baan :(:)

Gelukkig maar. Alleen hoef ik geen twee banen en een eigen bedrijf. Die baan mag jij hebben als je ontslagen wordt :(:)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

wbt de procedure qua contracten dat klopt wel degelijk idd electra, ook bij ons krijg je pas vast als het echt moet, met de 3e schakel dus en alleen de mensen die hem echt verdienen.

Ik heb destijds wel in 10 maanden vast gekregen, maar dat is wel 3.5 jaar geleden.

Abiola

Re: Het nieuwe zorgstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

Lauren_ schreef:
Ik betaal nu ook al jaren meer dan 10% van mijn inkomen. maar ja, uitkeringstrekker dus dan is het oke. Als je het geluk van een baan hebt niet. Ik ben ontzettend blij voor de bijstandsmoeders, eindelijk beetje lucht om schulden af te betalen

Lauren, ik kan het hebben van een vaste baan en een eigen bedrijf ook niet echt rijmen met deze post van vorige week. Imo ben je de waarheid geweld aan het aan doen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:05

Ik ga mij hier niet driedubbel verantwoorden, geen zin in. Lees maar terug. Zal mij toch echt worst wezen of een paar tutjes mij geloven of niet. Ik ga een proseccootje drinken. Morgen weer vroeg dag.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:38

Lauren_ schreef:
Ik ga mij hier niet driedubbel verantwoorden, geen zin in. Lees maar terug. Zal mij toch echt worst wezen of een paar tutjes mij geloven of niet. Ik ga een proseccootje drinken. Morgen weer vroeg dag.

Geniet van je drankje. Ik geloof niet veel, zeg maar niets, van je verhaal, maar als jij er vrolijk van wordt, plezier ermee. Let wel op je alcohol walm morgenochtend, je zit nog in je proeftijd ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:50

Ik denk, ik ga dit topic eens lezen en kijken wat de mensen van het nieuwe zorgstelsel vinden.....
Helaas lees ik alleen maar verwijten naar elkaar en "hoe trap ik iemand het makkelijkste de grond in.
Ik heb getemt.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:12

Het mag inderdaad wel weer terug ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:06

Lauren_ schreef:
Waren die vrouwen van 50 ook universitair geschoold? Jij zit nu in een startersfunctie, jij kan waarschijnlijk zo weer aan de lopende band. Met mijn cv helaas niet. Uiteindelijk heb ik werk gevonden, bijstand heb ik ook nooit ingezeten. Maar ik vind het stuitend als een meisje met weinig levenservaring dergelijke genaraliserende dingen roept, terwijl een grote groep, en wellicht de meerderheid helemaal niet zo is als ze in de ww of bijstand zitten. Kortzichtig vind ik dat.

Volgens je profiel ben je 34, maar 7 jaar levenservaring meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:15

quintusgl schreef:
Ik denk, ik ga dit topic eens lezen en kijken wat de mensen van het nieuwe zorgstelsel vinden.....
Helaas lees ik alleen maar verwijten naar elkaar en "hoe trap ik iemand het makkelijkste de grond in.
Ik heb getemt.

Leuke binnenkomer, als je nu ook iets ontopic zegt in het vervolg. Maw, je neemt niet deel aan de discussie, maar temt gelijk :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:33

Moderatoropmerking:
Dames, niet iedereen is even blij met het nieuwe zorgstelsel, maar laten we dat niet op elkaar afreageren.
Bij deze het vriendelijke verzoek om vanaf nu weer on-topic te blijven, en respectvol naar elkaar te reageren.

Alvast bedankt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:38

Het lijkt nu dan toch echt van de baan *\o/*

http://www.nu.nl/politiek/2954317/plann ... -baan.html

Nu afwachten wat er voor in de plaats gaat komen, vermoedelijk iets via de inkomstenbelasting.
Naja ik hoop dat hiermee ook de minima en de echt hoge inkomens meer gaan bijdragen. Zodat we allemaal naar rato inleveren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:40

Inleveren is voor helemaal niemand leuk, het lijkt me dan ook best moeilijk om te bepalen wat de meest eerlijke manier is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:46

Dat voorstel kón helemaal niet.Volgens Europa mág dit helemaal niet.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.Helaas horen we effe nix,mediastilte zeggen ze.
Ze zullen het geld wel weer bij de ouderen en gehandicapten gaan plukken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:48

Electra63 schreef:
Inleveren is voor helemaal niemand leuk, het lijkt me dan ook best moeilijk om te bepalen wat de meest eerlijke manier is.

Nou ja... iedereen 1% of 2% meer loonbelasting betalen bijvoorbeeld. En dan zonder een plafond.
Of minder arbeidskorting.

De zorgpremie inkomensafhankelijk had ook gekund, maar dan zonder plafond. Als iedereen inkomensafhankelijk moest gaan betalen zou het ook maar 4% zijn. Maar bij dat stelsel werden de minima compleet ontzien ( 20 euro per maand op een inkomen van zeker 800 ) en de middeninkomens 11% terwijl de echt hoge inkomens boven 2x modaal weer een stuk minder hoefden te betalen procentueel.. Op een inkomen van 200.000 euro betaal je ook procentueel weer minder omdat het plafond bij 68.000 was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:49

Electra63 schreef:

Als ze het nu op een wat geleidelijke manier doen dan valt het ook meer mee. In iedergeval gevoelsmatig.
Net als bij de hypotheekrente aftrek. En niet ineens klabam 600 euro per gezin minder te verhapstukken hebben.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:49

Babsiej schreef:

Nu afwachten wat er voor in de plaats gaat komen, vermoedelijk iets via de inkomstenbelasting.
Naja ik hoop dat hiermee ook de minima en de echt hoge inkomens meer gaan bijdragen. Zodat we allemaal naar rato inleveren.

en iedereen leest er over heen haha

hoop dat dit de waarheid is _/-\o_

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:51

Jenny_S schreef:
Babsiej schreef:

en iedereen leest er over heen haha

hoop dat dit de waarheid is _/-\o_

Waar lezen we overheen? De laatste reacties gaan allemaal hierover.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:53

lekker doorzagen, terwijl er een heel nieuw voorstel gaat komen

tijd voor een nieuw topic haha

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:57

Laten we met een nieuw topic maar wachten tot we wat dan nieuwe voorstel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:06

Doorzagen? Tis net bekend geworden :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:29

Jenny_S schreef:

Misschien kan jij dan een nieuw topic openen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:35

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:

Nou ja... iedereen 1% of 2% meer loonbelasting betalen bijvoorbeeld. En dan zonder een plafond.
Of minder arbeidskorting.

De zorgpremie inkomensafhankelijk had ook gekund, maar dan zonder plafond. Als iedereen inkomensafhankelijk moest gaan betalen zou het ook maar 4% zijn. Maar bij dat stelsel werden de minima compleet ontzien ( 20 euro per maand op een inkomen van zeker 800 ) en de middeninkomens 11% terwijl de echt hoge inkomens boven 2x modaal weer een stuk minder hoefden te betalen procentueel.. Op een inkomen van 200.000 euro betaal je ook procentueel weer minder omdat het plafond bij 68.000 was.

De zorgpremie is als instrument gewoon ongeschikt, omdat het nog steeds een verzekeringspremie is. Met die maatregel haal je het systeem van de zorgverzekering overhoop.

Dat ik moet inleveren vind ik niet meer dan logisch. En daar ging het me in dit topic ook helemaal niet om.
Inkomstenbelasting, arbeidskorting etc, imo allemaal prima instrumenten om dit te bereiken...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:05

Electra63 schreef:
Jenny_S schreef:

Misschien kan jij dan een nieuw topic openen?

haha nee dank je, krijg er al hoofdpijn van bij het idee waar ze nu dan mee gaan komen 8)7