Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:52

Bloodymary schreef:
Dan zou ik heel erg verdrietig zijn, maar nog is het me niet meer waard dan een mensenleven.

En als die persoon dan naar de slaapkamer zou gaan waar een dierbaar iemand ligt te slapen? Blijf je dan ook gewoon op je eigen bed liggen. Welke verzekering wil je daarvoor aanspreken? De overlijdensverzekering?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:53

Inderdaad. Als iemand de armband wil stelen die van mijn overleden zus is geweest, dan is die armband niet meer waard dan een mensen leven, maar zal ik er wel alles aan doen om dat te voorkomen. En als dat een welgemikte hens met een kruk of knuppel is, dan is dat echt het risico van het vak. Ga er niet van uit dat ik iemand doodsla, maar ben ook niet heel bedreven in waar je wel en niet moet slaan, zou wel op het hoofd mikken omdat dan de kans het grootst is dat hij niet terug kan meppen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:54

Je kunt ook een bivakmuts onder je bed leggen. En als je dan iets hoort, deze opzetten en naar beneden rennen, al roepend: "ik was hier eerst"!

Maar ik houd er mee op, het is toch een discussie waar niet uit te komen is. De ene persoon past nu eenmaal makkelijker geweld toe en vindt het ene mensenleven minder waard dan een ander. Heeft denk ik ook iets te maken met de verharding van de maatschappij, die de laatste jaren plaats vindt. Aangemoedigd door de PVV en de VVD.

Lauren_

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:55

Ik weetniet hoor bloodymary, maar als jij oog in oog komt te staan dan denk je toch niet dat een inbreker je laat gaan? Een bivakmuts hebben ze meestal niet op hoor. Zeg je dan: sorry, ik moet even plassen, ben zo weer weg?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:57

Bloodymary schreef:
Je kunt ook een bivakmuts onder je bed leggen. En als je dan iets hoort, deze opzetten en naar beneden rennen, al roepend: "ik was hier eerst"!

Maar ik houd er mee op, het is toch een discussie waar niet uit te komen is. De ene persoon past nu eenmaal makkelijker geweld toe en vindt het ene mensenleven minder waard dan een ander. Heeft denk ik ook iets te maken met de verharding van de maatschappij, die de laatste jaren plaats vindt. Aangemoedigd door de PVV en de VVD.

Of de verloedering van normen en waarden dat je maar gewoon iemand moet toestaan je huis leeg te roven en diegene die dat NIET willen toestaan achter de tralies gooien..... :j

Ik vind het echt te TRIEST voor woorden dat we dus maar toe moeten kijken hoe iemand anders JOUW zuur verdiende centen meeneemt zonder ook maar enige actie te ondernemen... want tsja.. straks doe je de inbreker pijn en klaagt hij jou aan?! Het is zelfs zo dat als een inbreker van de trap lazert in JOUW huis... dat JIJ verantwoordelijk bent... 8)7

Sorry, maar daar kan ik me behoorlijk pissig over maken. Blijf gewoon met je tengels van MIJN spullen af en niemand zal ooit een klap van me ontvangen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:59

Bloodymary schreef:

Ik ben absoluut anti-extreemrechts, anti-doodstraf en pro-preventieve maatregelen hoor...en voor mij is het mensenleven van die inbreker ook veel waard...helemaal niks verharding van de maatschappij. Alleen besef ik wel dat ik in een situatie kan terecht komen waarin ik eerst doe en dàn pas nadenk of dit wel menselijk was...en als mensen iets bedreigen wat mij heel dierbaar is kan dat gebeuren. Dat is gewoon erkennen dat ik niet altijd in staat ben om als een robot altijd mijn reacties onder controle te hebben.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:59

Mixje90 schreef:
Lindy1982 schreef:
1 klap kan fataal zijn!!
waarom was deze man dan dood na 1 klap??
Als je precies verkeerd slaat kan het fataal zijn gelukkig is dit bijna nooit het geval
http://www.nd.nl/artikelen/2012/juni/29 ... ger-fataal

Nog een artikel over dat 1 klap fataal kan zijn
http://plazilla.com/zelfverdediging--op-straat-en-thuis

Je zegt zelf, bijna nooit!
Hoe kunnen mensen hier dan zeggen, eigen schuld??? Totdat het onderzocht is weet je niet of dit geval een "bijna nooit ge" geval was of niet

bewoners zijn zelf ook gewond afgevoerd.. terecht dat ze zich niet in elkaar laten meppen
er is geen eenzijdig gevecht geweest anders hadden hun niet gewond geweest[/quote]

Bij een kickboks gevecht heb je meestal ook 2 gewonden. Maar als iemand doorgaat terwijl de scheids ingrijpt, is diegene gewoon fout bezig en kan hij problemen krijgen. Het is gewoon iets wat onderzocht moet worden. En ik vind het heeeel raar dat als zelden iemand door "normaal" geweld doodgaat er hier bijna vanuit word gegaan door sommige.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:01

Bloodymary schreef:

Ieder mensen leven is evenveel waard, maar als ik moet kiezen uit nood voor mijn leven of het leven van een dierbare tegenover de inbreker, dan vrees ik toch echt voor het leven van de inbreker.
Tuurlijk had iedereen liever gezien dat de inbreker was blijven leven. Ga ervan uit dat het ook niet de opzet was van de bewoner, maar voor ratelde telg had de bewoner het loodje gelegd. Zeker als de inbreker een verslaafde is, weet je niet wat je aantreft. Vaak hebben die ook wat keukengerei voor hun verweer klaar gelegd.

Liever de inbreker in de bak en geen taakstrafje. Aanpakken die lui.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:02

Kwanyin schreef:
Bloodymary schreef:

Ik ben absoluut anti-extreemrechts, anti-doodstraf en pro-preventieve maatregelen hoor...en voor mij is het mensenleven van die inbreker ook veel waard...helemaal niks verharding van de maatschappij. Alleen besef ik wel dat ik in een situatie kan terecht komen waarin ik eerst doe en dàn pas nadenk of dit wel menselijk was...en als mensen iets bedreigen wat mij heel dierbaar is kan dat gebeuren. Dat is gewoon erkennen dat ik niet altijd in staat ben om als een robot altijd mijn reacties onder controle te hebben.

Dus stel je hebt een gevecht en wat klappen mogen pntvangen, je hebt iemand ko geslagen en pakt dan een baksteen en ramt m op diegenes hoofd.... Dan is toch jezelf niet in de hand kunnen houden toch ook geen excuus.... vind ik teminste

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:12

Als je een inbreker KO slaat dan pak je geen baksteen meer om zijn hoofd kapot te rammen of je moet echt wel héél ver weg zijn.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:13

Kwanyin schreef:
Als je een inbreker KO slaat dan pak je geen baksteen meer om zijn hoofd kapot te rammen of je moet echt wel héél ver weg zijn.

Zolang die kans er is moet dat onderzoch worden vind ik

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:16

Natuurlijk moet dat onderzocht worden, ik denk ook niet dat er iemand is die zegt dat dat niet moet?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:25

Kwanyin schreef:
Natuurlijk moet dat onderzocht worden, ik denk ook niet dat er iemand is die zegt dat dat niet moet?

Er zijn genoeg mensen die al hebben gezegd dat het het risico van het vak is en eigen schuld etc.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:27

Dat staat toch niet gelijk aan zeggen dat de verantwoordelijke een doos pralines moet krijgen en er niks meer rond gedaan moet worden? Uiteraard wordt er een onderzoek ingesteld rond wat er gebeurd is en moet degene die een inbreker heeft doodgemaakt verantwoorden waarom hij dat gedaan heeft. Dat hoort gewoon zo, bij elk "verdacht" overlijden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:51

Mixje90 schreef:
1klap kan fataal zijn.... wat is dat nou weer voor n bullshit redenatie. Heeft iemand wel eens een kooigevecht gezien? Ik heb ook genoeg klappen gehad en genoeg mensen harde harde klappen zien krijgen. Met 1 klap iemand doodslaan... alsjeblieft zeg wat een bla.
Ja misschien als diegene die slaat 200kg is en diegene iemand van 50 kilo perfect, maar dan ook echt perfect slaat en zelfs dan....

Ja, zijn die mannen die elkaar voor geld in elkaar rossen er niet op getraind om klappen op te vangen?

Lauren_ schreef:
Inderdaad. Als iemand de armband wil stelen die van mijn overleden zus is geweest, dan is die armband niet meer waard dan een mensen leven, maar zal ik er wel alles aan doen om dat te voorkomen. En als dat een welgemikte hens met een kruk of knuppel is, dan is dat echt het risico van het vak. Ga er niet van uit dat ik iemand doodsla, maar ben ook niet heel bedreven in waar je wel en niet moet slaan, zou wel op het hoofd mikken omdat dan de kans het grootst is dat hij niet terug kan meppen

Mik op het kruis, dan ligt hij wel even dubbel.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:57

Bloodymary schreef:
Bij Pauw en Witteman is er nu een interessante discussie over. Er wordt gezegd dat de beste oplossing is licht aan en lawaai maken daar houden inbrekers niet van. Overigens wordt dit geadviseerd door een oud-inbreker. Deze zegt ook dat inbrekers niet aanvallen, maar uiteraard wel als iemand met een wapen (bijvoorbeeld een steeksleutel) op ze afkomt en dat ze dan ook iets pakken om zich mee te verdedigen en daar meestal beter mee zijn. Klinkt heel plausibel. Geweld lokt geweld uit.

Die ex inbreker moet niet alle inbrekers op 1 hoop gooien, tuurlijk zijn er wel inbrekers die aanvallen als mensen liggen te slapen in bed, dat zijn de gevallen waarbij de inbrekers bv weten dat er een kluis is in huis en ze de eigenaar nodig hebben om die aan te wijzen en open te maken.
Of de inbrekers die met een bloemetje voor de deur staan en zodra dat lieve oude vrouwtje open doen naar binnen denderen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:23

Bloodymary schreef:
Hoe is het eigenlijk met die vogeltjes?

ik denk dat die de inbreker overvallen hebben en verwond hebben en dat de mensen die er wonen de inbreker geholpen hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:02

Jis_ schreef:
Bloodymary schreef:
Bij Pauw en Witteman is er nu een interessante discussie over. Er wordt gezegd dat de beste oplossing is licht aan en lawaai maken daar houden inbrekers niet van. Overigens wordt dit geadviseerd door een oud-inbreker. Deze zegt ook dat inbrekers niet aanvallen, maar uiteraard wel als iemand met een wapen (bijvoorbeeld een steeksleutel) op ze afkomt en dat ze dan ook iets pakken om zich mee te verdedigen en daar meestal beter mee zijn. Klinkt heel plausibel. Geweld lokt geweld uit.

Die ex inbreker moet niet alle inbrekers op 1 hoop gooien, tuurlijk zijn er wel inbrekers die aanvallen als mensen liggen te slapen in bed, dat zijn de gevallen waarbij de inbrekers bv weten dat er een kluis is in huis en ze de eigenaar nodig hebben om die aan te wijzen en open te maken.
Of de inbrekers die met een bloemetje voor de deur staan en zodra dat lieve oude vrouwtje open doen naar binnen denderen.

Of als je toevallig een inbreker hebt die knalpsychotisch is...die kunnen ook hele rare sprongen maken. Of, zoals iemand hier al eerder zei, een junkie die koste wat het kost geld nodig heeft voor zijn heroïne...als ze er echt zwaar aanzitten dan gaan ze ook niet zomaar van hun doel af, want ze moèten geld hebben om zo snel mogelijk weer wat te kunnen gaan inslaan..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:54

_lautje_ schreef:
Ik vind dat er tot nu toe erg makkelijk wordt aangenomen dat de inbreker als eerste de aanval heeft gekozen en dat de bewoners daar door gewond zijn. Echter weet niemand hier of dit werkelijk zo is.

even een hersenspinsel

als een inbreker een huis betreed dan is er een kans dat de bewoners hier actie op ondernemen.
Stel jij ligt te slapen, je hoort een inbreker en je gaat kijken wat er aan de hand is?
doe jij dit dan met lege handen?
ik niet, als ik ga kijken, zal ik dat doen met een halve meter maglite in mijn handen.
las hier boven ergens een stukje dat inbreker niet aan zouden vallen, dat is ene leuke stelling, maar ik zou hier niet van uit gaan, Op het moment dat jij als bewoner gaat kijken wat er met je hebben en houden gebeurt, dan ga je mogelijk een crimineel storen bij zijn werkzaamheden. de eerste reactie zal over het algemeen waarschijnlijk wegwezen zijn, maar die garantie heb je gewoon niet en op het moment dat de inbreker besluit niet te vluchten , of hij komt niet op tijd weg en hij voelt zich in het nauw gedreven, dan is er gewoon een dikke kans aanwezig dat er dwang of geweld gebruikt gaat worden om , of te ontsnappen, of toch spullen mee te krijgen.
dan kunnen ze wat mij betreft die maglite ontmoeten, want ik zal uit verdediging idd die maglite gebruiken en het liefst voordat ik een hijs voor mijn hoofd heb.
Nu heb ik nog een ander alarm systeem, 50 kg rottweiler reu die het concept "my house, my rules"best wel serieus neemt indien nodig , dus dat schrikt sowieso wel af.

ik vind dat je best je huis en lijf+leden mag beschermen, ik ben ook van mening dta je echt niet hoeft te wachten tot je klappen krijgt om in de verdediging te schieten. Inbreken doet meer met een mens dan puur materiële zaken wegnemen, het tast je aan in je gevoel van veiligheid in je eigen huis, het bezoedelt je huis en de nasleep kan heel lang duren. Er zijn mensen die van ellende gaan verhuizen omdat het huis niet meer als het hunne voelt...
ik vind het lastig, ja ik vind dat je je zelf en je hebben en houden moet mogen beschermen...maar er moet wel een verhouding blijven zeg maar, niet dat je zoals in sommige delen van Amerika iemand af mag knallen als ie op je terrein komt, maar bescherming en verdediging moet mogelijk zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 10:07

Ik denk ook inderdaad dat mocht er hier ingebroken worden, dat je echt het veilige gevoel kwijt bent, in ieder geval voor langere tijd.
Ik moet er niet aan denken dat een vreemde ongevraagd mijn huis binnen komt, en aan MIJN spullen zit.
Maar of ik naar beneden zal gaan weet ik echt niet, ik denk ook niet dat je echt kunt weten hoe je gaat reageren in zo'n situatie...
Misschien verstijf je helemaal terwijl je vooraf gezegd hebt dat je naar beneden zal gaan, je weet het niet.

Ben ook wel blij met mijn duitse herder hier, die begint ook te blaffen zodra hij iemand aan de deur hoort 's nachts.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:09

Sammyoo schreef:
Dat hoef je meestal niet te vragen. De gemiddelde inbreker vertrekt vanzelf als hij betrapt wordt :D

Of hij bedenkt "zo he, ik heb al lang geen sex gehad, aangezien ik toch een masker op heb en dat een vrouw is kan ik het er maar beter van nemen"

;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:21

inbrekers en vertrekken, bij familie is ooit eens de auto gestolen, de autodieven zijn het huis binnen gedrongen, hebben de auto sleutels gepakt, de ene auto aan de kant geschoven (de heg naar de buren in) en de vrijwel nieuwe mercedes meegenomen...
hierbij was volgens de politie enige kennis van de situatie bekend bij de dieven, namelijk dat de hond (rottweiler) net twee weken was hemelen en waar de sleutels lagen.
volgens de politie was het ook maar goed dat de sleutels lagen waar ze lagen, want als je ze naast je bed hebt liggen komen ze gewoon met getrokken geweer naast je bed staan om die sleutels op te halen.

Inbreken gebeurt niet altijd om spullen uit je huis mee te nemen, soms is een inbreker gewoon een autodief die alleen even je sleutels wil hebben...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:27

lifaya schreef:
Sammyoo schreef:
Dat hoef je meestal niet te vragen. De gemiddelde inbreker vertrekt vanzelf als hij betrapt wordt :D

Of hij bedenkt "zo he, ik heb al lang geen sex gehad, aangezien ik toch een masker op heb en dat een vrouw is kan ik het er maar beter van nemen"
;)

Nah, dat lijkt me dan wel weer wat kort door de bocht. Alsof iedere inbreker ook een verkrachter is....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:32

Blue_Eyes schreef:
Nah, dat lijkt me dan wel weer wat kort door de bocht. Alsof iedere inbreker ook een verkrachter is....

zeg niet dat ze het allemaal zijn, maar ze zitten er zeker tussen ;) een inbreker ansicht is al niet een zuiver persoon. Mensen raken getraumatiseerd door inbrekers, alleen al het idee dat die mensen beneden in het huis dingen van JOU meenemen, is al vreselijk. en ja, je hebt ook de ergere gevallen die ook verkrachten. Ik zou mezelf ten allen tijden verdedigen, of dit met een mes of koekenpan is, maakt me geen donder uit, ik wil geen mensen in mijn huis aan mijn spullen laten zitten die slechte bedoelingen hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:34

Als er gewoon zwaardere straffen zouden worden gegeven en sneller dan was men ook niet snel geneigd om eigen rechter te spelen in dit land.
Feit is dat diegene die slachtoffer van een misdrijf is vaak achteraf ervoor moet opdraaien,zij het met straf of vette geldboete.Bespottelijk!!! |o

Pas als er eens serieuze straffen op zulke dingen komen dan zakt de criminaliteit waarschijnlijk vanzelf af want dan is dit land niet meer interessant voor criminelen.
Maar tot nu toe zijn de wetten zo krom hier dat ik ook niet eerst politie ga bellen als er zo'n knakker in mn huis loopt hoor. :n

Neerknuppelen,op straat leggen en dán pas bellen met de mededeling dat er iemand op straat ligt....punt!
Heb je verder geen geleur meer aan je deur.

Als ik nieuwsberichten zie van bijv ambulance mensen die potverdorie aangevallen worden door dat soort idioten dan denk ik 'en nu dan?'
Die kwallen mogen zich misdragen,ambulance en personeel wordt vernielt en ze komen er ook nog mee weg!BEZOPEN zoiets! _-:(
In die tijd dat de ambulance wordt aangevallen konden ze elders waarschijnlijk wel een leven redden!