Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Als je nog in huis woont, dan heb je iig een dak boven je hoofd en geen noodzaak om onder de brug of in je auto te moeten slapen
Solliciteren op mijn eigen baan bij mijn vorige werkgever mocht ik trouwens ook, als ik had besloten om toch bij het bedrijf te blijven. Nou nee, dank u.
Het bedrijf waar ik nu zit, neemt juist mensen aan als het allemaal erg druk gaat worden. Om de service naar de klant toe hoog te houden, en dan wordt er echt niet op een cent gekeken. Het is ook heel erg afhankelijk van de manager waar je voor werkt. De ene manager is alleen maar bezig met zijn eigen carriere en vergeet de blik op de werkvloer zodat hij niet bij kan en gaat sturen, de ander ziet wel degelijk alles wat er gebeurt en grijpt op tijd in. Beide situaties meegemaakt. En ondanks economische crisis, zit ik op dit moment in een situatie dat ik het laatse heb. Werkt wel zo prettig. En dat kan ik op die manier een tijd volhouden....
_tarja_ schreef:Ik begin me wel zorgen te maken. Heb een contract voor onbepaalde tijd, maar het gaat niet goed met de instelling. Houd mogelijk gedwongen ontslag wel in mijn achterhoofd, alhoewel ze zeggen dat het nog niet aan de orde is. Afdeling waar ik werk gaat sluiten.
Als mijn baan misloopt, kan ik geen huis kopen. Ben nu 24 en was aan het kijken voor huizen, maar dit staat nu op een laag pitje. Ik durf nu niet te kopen, omdat ik geen zekerheid heb.
Wil daarnaast mijn paard ook gewoon kunnen blijven betalen. Mogelijk dat ik ga huren in de toekomst.
Veel dingen zijn duurder geworden en alle eigen risico´s zijn omhoog. Vraag me af hoe armere mensen het nu moeten doen.