.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:42

Ja, daar heeft de bank een broertje aan dood, betaald worden moet er hoe dan ook.

Ik ga wel een salarisverhoging krijgen ja en een vast contract per 1 januari.
Maar als het niet zo beroerd ging op de banenmarkt, dan was ik hier niet gebleven. Voor nu is het gewoon een kwestie van braaf blijven zitten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:44

pmarena schreef:
Ja, helaas moet ik ook nog steeds de hypotheek betalen van mijn huis dat al 3 jaar te koop staat, beetje flauw vind ik dat ook wel :P

Gelukkig kan je het opbrengen :j
Ik heb mn huidige huis ook niet gekocht voordat het vorige weg was.. dat was echt een ramp geworden anders :n

pmarena

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:46

Ik kan het gelukkig al 3 jaar lang verhuren (wel steeds zoeken naar goede huurders...) dus heb er nauwelijks kosten aan :)

Ik wacht wel met angst en beven af wat er nog gaat komen, het blijft toch als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangen zolang het niet verkocht is :=

Maar dit nieuwe huis hebben we toch ook weer voor een flink lagere prijs kunnen kopen, dus tja...aan ons ligt het niet, die slechte economie, als iedereen nou eens ging kopen :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:47

Ik heb 3 jaar geleden al gekocht en daarmee getracht de economie een handje te helpen, maar helaas :P
Mensen worden ook wel bang gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:50

Nou dat kun je wel zeggen...dat constante gezeik over hoe slecht het allemaal wel niet gaat....iedereen zit zijn geld maar op te potten. En dat ellenlange gezemel over die Euro daar krijg je helemaal een puntmuts van -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:57

Vriendin van me heeft onlangs een huis gekocht (afgelopen vrijdag de sleutels gekregen), want die werd ook gek gemaakt met dat er per januari geen hypotheekrenteaftrek meer mogelijk was. Nou eh... ze heeft een hypotheek gekregen van 117% (na augustus 2011 zouden de banken geen hypotheken meer boven 110% afgeven, de zogenaamde tophypotheken), maar met 2 vingers in de neus hoor, op anderhalf modaal salaris!

Dus wáár haalt iedereen toch die paniek vandaan als het gaat over huizen kopen? :D
Mensen worden bang gemaakt, dus hand op de knip, geen gekke dingen doen en heel stil blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:21

Mmmmmm de resources worden hier wel steeds eens stukje minder hoor :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:19

naja ik heb er dus wel echt vandaag de hele dag over gepiekerd op het werk -O- stel voor...m'n contract word in februari niet omgezet naar vast contract. Dan moet ik ten eerste uberhaupt al een baan zien te vinden, dan krijg ik waarschijnlijk weer eerst tijdelijke contracten en wat als ze me dan weer niet kunnen houden? Hoe kom ik dan ooit uit huis? Ik had ook echt niet aanzien komen dat ze me niks kunnen vertellen wat betreft het contract, ik heb het hartstikke druk op het werk en heb min of meer het werk van twee collega's overgenomen (één is zelf weggegaan ander in de ziektewet)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:29

Als je nog in huis woont, dan heb je iig een dak boven je hoofd en geen noodzaak om onder de brug of in je auto te moeten slapen :D

Solliciteren op mijn eigen baan bij mijn vorige werkgever mocht ik trouwens ook, als ik had besloten om toch bij het bedrijf te blijven. Nou nee, dank u.

Het bedrijf waar ik nu zit, neemt juist mensen aan als het allemaal erg druk gaat worden. Om de service naar de klant toe hoog te houden, en dan wordt er echt niet op een cent gekeken. Het is ook heel erg afhankelijk van de manager waar je voor werkt. De ene manager is alleen maar bezig met zijn eigen carriere en vergeet de blik op de werkvloer zodat hij niet bij kan en gaat sturen, de ander ziet wel degelijk alles wat er gebeurt en grijpt op tijd in. Beide situaties meegemaakt. En ondanks economische crisis, zit ik op dit moment in een situatie dat ik het laatse heb. Werkt wel zo prettig. En dat kan ik op die manier een tijd volhouden....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:35

Cassidy schreef:
Als je nog in huis woont, dan heb je iig een dak boven je hoofd en geen noodzaak om onder de brug of in je auto te moeten slapen :D

Solliciteren op mijn eigen baan bij mijn vorige werkgever mocht ik trouwens ook, als ik had besloten om toch bij het bedrijf te blijven. Nou nee, dank u.

Het bedrijf waar ik nu zit, neemt juist mensen aan als het allemaal erg druk gaat worden. Om de service naar de klant toe hoog te houden, en dan wordt er echt niet op een cent gekeken. Het is ook heel erg afhankelijk van de manager waar je voor werkt. De ene manager is alleen maar bezig met zijn eigen carriere en vergeet de blik op de werkvloer zodat hij niet bij kan en gaat sturen, de ander ziet wel degelijk alles wat er gebeurt en grijpt op tijd in. Beide situaties meegemaakt. En ondanks economische crisis, zit ik op dit moment in een situatie dat ik het laatse heb. Werkt wel zo prettig. En dat kan ik op die manier een tijd volhouden....

naja ik wil toch wel 's op mezelf natuurlijk :Y) ik heb serieus wel eens overwogen of ik niet beter op straat kan gaan wonen :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:43

Het ligt er maar aan of je het thuis naar je zin hebt of niet natuurlijk. Als je het huis uit wilt, kan dat altijd. Anti-kraak, of idd zwervend. Of op kamers, menig student doet niet anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:44

Dat moet je maar durven of aankunnen, klinkt makkelijker dan het is, dan moet je ook nog steeds eten...

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:05

Ik begin me wel zorgen te maken. Heb een contract voor onbepaalde tijd, maar het gaat niet goed met de instelling. Houd mogelijk gedwongen ontslag wel in mijn achterhoofd, alhoewel ze zeggen dat het nog niet aan de orde is. Afdeling waar ik werk gaat sluiten.
Als mijn baan misloopt, kan ik geen huis kopen. Ben nu 24 en was aan het kijken voor huizen, maar dit staat nu op een laag pitje. Ik durf nu niet te kopen, omdat ik geen zekerheid heb.
Wil daarnaast mijn paard ook gewoon kunnen blijven betalen. Mogelijk dat ik ga huren in de toekomst.

Veel dingen zijn duurder geworden en alle eigen risico´s zijn omhoog. Vraag me af hoe armere mensen het nu moeten doen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:08

ik leef van dag tot dag. als er iets gebeurd, dan zie ik wel weer hoe dat ik het oplost.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:19

_tarja_ schreef:
Ik begin me wel zorgen te maken. Heb een contract voor onbepaalde tijd, maar het gaat niet goed met de instelling. Houd mogelijk gedwongen ontslag wel in mijn achterhoofd, alhoewel ze zeggen dat het nog niet aan de orde is. Afdeling waar ik werk gaat sluiten.
Als mijn baan misloopt, kan ik geen huis kopen. Ben nu 24 en was aan het kijken voor huizen, maar dit staat nu op een laag pitje. Ik durf nu niet te kopen, omdat ik geen zekerheid heb.
Wil daarnaast mijn paard ook gewoon kunnen blijven betalen. Mogelijk dat ik ga huren in de toekomst.

Veel dingen zijn duurder geworden en alle eigen risico´s zijn omhoog. Vraag me af hoe armere mensen het nu moeten doen.

Dit herken ik heel erg. Ik wordt volgende maand 24 en zit in m'n laatste tijdelijke contract. Er is momenteel zat werk voor onze afdeling, maar tot 3 weken terug ging het echt min of meer slecht. Ik hoop echt zo erg dat ik een vaste aanstelling krijg. Nu wil ik sowieso eerst huren, maar ook dan heb je een baan nodig om de huur te kunnen betalen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:46

2 maanden geleden postte ik hier nog dat ik me wel zorgen om mijn contract maakte. Inmiddels de zekerheid dat dit omgezet word in onbepaalde tijd dus hier gaat het allemaal prima :) Ben nu wel als een gek aan het sparen om een flinke spaarpot achter de hand te hebben mocht er toch iets mis gaan.