Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:24

Abiola schreef:
sarabande schreef:
Ja ik las het artikel in de VK. Iedereen is er op achteruit gegaan, behalve de hoge inkomens die zijn er dus 8% in koopkracht op vooruit gegaan en met name door de subsidies, aftrekposten en hypotheek voordelen.
Dus het wordt de hoogste tijd dat er geen rechtse regering komt en de verdeling anders gaat worden.

0.8% toch?

Je hebt gelijk ik gaf ze nog meer :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:55

comtesse schreef:
in de telegraaf van vandaag weer een heel ander verhaal volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... ikt__.html

Televaag is idd wel een hele betrouwbare krant ja :') , uiterst rechtse krant trouwens, daar hoef je voor onpartijdigheid niet te zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:38

comtesse schreef:
in de telegraaf van vandaag weer een heel ander verhaal volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... ikt__.html

Bij het stuk van de Telegraaf mist elke onderbouwing, en ik kan hun verhaal in elk geval niet rijmen met het plaatje, dat niet door de SP is opgesteld, maar door het CBS zelf.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:49

sarabande schreef:
Maar veel ouderen vinden het wel leuk om bijvoorbeeld koeriers diensten te doen in hun eigen tempo. Daar zal steeds meer gebruik van gemaakt worden als de economie weer aantrekt

Koerierdienst..
daarvoor wordt gevraagd 80- 90 adressen per dag en dat met een versleten heup op die leeftijd. :+

Deze is veel leuker :o ..en waar niemand mee rekening houdt.
Ned. die straks behoorlijk een energie naheffing gaan betalen bij de eindafrekening..daar het aardgas 11-12% duurder is geworden..
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?PA=80324NED

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:58

sarabande schreef:
Ja ik las het artikel in de VK. Iedereen is er op achteruit gegaan, behalve de hoge inkomens die zijn er dus 8% in koopkracht op vooruit gegaan en met name door de subsidies, aftrekposten en hypotheek voordelen.
Dus het wordt de hoogste tijd dat er geen rechtse regering komt en de verdeling anders gaat worden.

Vandaar dat het ook hoog tijd wordt dat ze eens wat aan die aftrekposten moeten doen, daar hebben de hoogste inkomens zo onevenredig veel voordeel van, dat ze als sterkste schouders helemaal niet de zwaarste lasten dragen.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:25

Rinske schreef:
comtesse schreef:
in de telegraaf van vandaag weer een heel ander verhaal volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... ikt__.html

Televaag is idd wel een hele betrouwbare krant ja :') , uiterst rechtse krant trouwens, daar hoef je voor onpartijdigheid niet te zijn...

Volkskrant is dus betrouwbaar en onpartijdig ?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:27

Karl66 schreef:
sarabande schreef:

Vandaar dat het ook hoog tijd wordt dat ze eens wat aan die aftrekposten moeten doen, daar hebben de hoogste inkomens zo onevenredig veel voordeel van, dat ze als sterkste schouders helemaal niet de zwaarste lasten dragen.

Het was 0.8% Karl ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:28

comtesse schreef:

Waar zeg ik dat?

Electra63

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:53

Ach, het is toch algemeen bekend dat de Telegraaf een roddelkrant is, sensatiebelust en onbetrouwbaar? :D

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:59

Rinske schreef:
comtesse schreef:

Waar zeg ik dat?

Nergens !

Maar dat vraag ik, zoals je aan het vraagteken kan zien.
En dat vraag ik gezien je reactie op een artikel in de Telegraaf.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:01

Oh op die manier, haha, ik dacht al :P .

Volkskrant is zeer rechts volgens mij, maar die volg ik ook niet zo :P .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:56

Abiola schreef:
Het was 0.8% Karl ;)

Dat was al bekend, alleen is het niet zo netjes om quotes te wijzigen.

Maar ook met een plus van 0.8%, terwijl de andere percentielen in koopkracht omlaag zijn gegaan, wordt het hoogste percentiel teveel bevoordeeld door de aftrekposten. Minder aftrekposten geeft gewoon een eerlijkere verdeling van de lasten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:58

Dat ben ik wel met je eens, maar als je die 8% quote, en anderen reageren daar weer op, lijkt het net of het acht procent is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:41

Rinske schreef:
Oh op die manier, haha, ik dacht al :P .

Volkskrant is zeer rechts volgens mij, maar die volg ik ook niet zo :P .

Volkskrant is eerder links te noemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:43

Media in het algemeen is trouwens behoorlijk links :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:47

Sammie schreef:

Nou, ik zou de Elsevier en RTL bijvoorbeeld niet echt links willen noemen :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:51

@ Sammie dat is lariekoek.
Ja, de programma's van de VARA. Maar wakker Nederland was echt rechts.. En zo zijn er meer.
Telegraaf ook rechts.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:51

Abiola schreef:
Sammie schreef:

Nou, ik zou de Elsevier en RTL bijvoorbeeld niet echt links willen noemen :o

WNL, Tros/Avro (midden??), Quote :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:53

Sammie schreef:

Dat wordt graag geroepen, maar ik kan daar niks van terugvinden eigenlijk, zeker de laatste tijd niet. Waar baseer je dat op?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:12

Tis iets wat Wilders graag roept(de linkse kerk)

Ergens vreemd want Wilders heeft enerzijds extreem rechtse ideeen, anderzijds extreem linkse ideeen.

Hij zou eigenlijk moeten roepen: De media is veel te neutraal :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:47

NatasjavE schreef:
Tis iets wat Wilders graag roept(de linkse kerk)

Ergens vreemd want Wilders heeft enerzijds extreem rechtse ideeen, anderzijds extreem linkse ideeen.

Hij zou eigenlijk moeten roepen: De media is veel te neutraal :+

Of de media geeft me veel te veel aandacht

Dat is trouwens nu even afgelopen, nu is Roemer overal in beeld en niet altijd positief. Zoals gewoonlijk hebben de media weer veel te veel invloed op de verkiezingen

Trouwens raar dat mensen van SP naar PVV gaan en omgekeerd, dat kan ik niet begrijpen eigenlijk

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:05

Ik twijfel tussen SP( op 3 geloofik ) en PVV ( op 2 uit)
Maar 50+ kwam op 1 uit haha..

Hoezo is dat raar? Zoveel verschillen hun niet hoor.. alleen inderdaad op 1 punt dat Wilders heel rechts is ( asielzoekers/buitenlanders ) Verder wil Wilders de gulden terug, en turkije niet bij de eu.

Maar de rest zijn ze beide hetzelfde op veel punten zoals ik begrepen heb. ( SP en PVV)
Veel denken dat Geert Wilders heel rechts is maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:58

mymy schreef:
Hoezo is dat raar? Zoveel verschillen hun niet hoor.. alleen inderdaad op 1 punt dat Wilders heel rechts is ( asielzoekers/buitenlanders ) Verder wil Wilders de gulden terug, en turkije niet bij de eu.

Maar de rest zijn ze beide hetzelfde op veel punten zoals ik begrepen heb. ( SP en PVV)
Veel denken dat Geert Wilders heel rechts is maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen hoor.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Zoals altijd ook hier weer, kijk niet naar wat ze roepen maar wat ze gedaan hebben en dan zie je wellicht het echte verschil tussen uiterst rechts en links

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:23

Wilders heeft werkelijk niets gedaan, hij zat daarom ook in een gedoogcoalitie. Rutte heeft ook niks gedaan met betrekking tot het oplossen van de werkloosheid in Nederland. Mijn twijfel is echter toegeslagen. Kies ik Samsom of kies ik Roemer? Allebei de partijen staan ongeveer voor hetzelfde. Samsom zie ik eerder regeren dan Roemer alhoewel de SP groter was in de peilingen tot deze week dan he. Ik maak mijn keus pas in het stemhokje, dat is wel een ding wat zeker is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:51

In tegendeel Wilders heeft met zijn stemmen enige nare ingrepen in de zorg en sociale werkplaatsen mogelijk gemaakt.
Zaken waar de SP dus altijd juist voor gepleit heeft, ken je dat spotje nog van die bejaarde naakte vrouw, dat was een SP filmpje
Wilders kan in een debat en zijn programma wel roepen dat zijn hart zo bij de zorg en de ouderen ligt, zijn daden waren toen hij de kans had totaal het tegenover gestelde

En wat kreeg hij er voor terug, alleen de cavia politie die direct teruggedraaid is en verder wat geschreeuw over immigratie dat al zo streng was dat Nederland dreigde gesanctioneerd te worden door Europa.
Heet veel symboolpolitiek, als voorbeeld het gesleur met Mauro