Rowdine schreef:Tjonge jonge zeg, ik hoop niet dat de helft hier ooit kinderen gaat krijgen. Als jij en voor jezelf en voor je kinderen allemaal zorgverzekering moet betalen ben je op dit moment met 3 kinderen meer dan 500 euro per maand kwijt, en nog maar te spreken over het eigen risico.
Als dat zo is, kan niemand meer een gezin met 3 kinderen 'nemen'. En tja, wie zorgt er dan voor jullie AOW? Wie zorgt er voor de kennis in dit land? En wie gaat alle belasting betalen?
Sommigen denken hier wel erg kortzichtig hoor.
Pff en laat alle dikkers en alle rokers dan ook maar meer betalen. Ik ga toch zeker ook niet voor hen mee betalen, kom nou toch eens.
Dus jij vindt het blijkbaar onredelijk om een BIJDRAGE te gaan leveren aan de zorgverzekering van je eigen kinderen?

Zoals gezegd, het hoeft niet eens het volle bedrag te zijn, en van mijn part stapsgewijs invoeren net als de HRA, maar in de toekomst moet dit echt eerlijker kunnen

De gemeenschap betaalt nog steeds het leeuwendeel hè, qua scholing, zorgkosten, enz. enz. Het enige dat ik zeg is dat het wel zo eerlijk zou zijn als je als ouders maandelijks een bedrag in de zorg-pot doet, gezien jouw kind (net als jij en iedereen) daar ook een flinke graai uit kan gaan nemen.
Kinderen kosten nu eenmaal veel geld. Heb je dat er niet voor (over) dan moet je er niet aan beginnen, of er 1 minder nemen, denk ik dan.
Ik vind het raar dat de gemeenschap zo'n enorm groot deel ervan moet betalen nu.
En het excuus dat zij straks je billen af gaan vegen vind ik maar flauw: die kant gaat maar een deel van de kinders op, er zijn er ook zat die elk weekend bushokjes in elkaar gaan trappen, winkels leeg stelen, uitkeringen gaan trekken, enz. enz.
Ik geloof echt niet dat niemand meer aan kinderen begint als ze niet meer allerlei subsidies toegestopt krijgen.
Wanneer die subsidies de doorslaggevende factor zijn om ouders te willen worden...dan heb ik liever dat die mensen er niet aan beginnen want dan doen ze het om de verkeerde reden

(de staat zorgt er wel voor, in plaats van eigen verantwoordelijkheid nemen)