Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieffiefi schreef:Nou precies.
Ik blijf erbij...
Mn moeder zegt nu letterlijk: ''Ik blijf erbij dat ze ziek zijn. Je hebt namelijk een keus om iets te doen of niet te doen''.
Dus ook wegblijven bij de speeltuin!
Lieffiefi schreef:Het denken blijf ik ziek vinden....
Het doen ronduit gestoord
Skygirl schreef:Niemand zegt hier toch dat het niet seksueel iser wordt alleen gezegd dat het vaak méér is dan dat ze alleen seks willen.
SaskiaKa schreef:Ik vindt het trouwens een belachelijke vraag ook van jou. Hoe weet jij dat een pedofiel vaak meer voelt dan seksuele gevoelens? Ben jíj zo een viespeuk? Doe ff normaal zeg...
Citaat:De officiële definitie, die te vinden is in het handboek voor de psychiaters luidt: "Pedofilie is een als problematisch ervaren oncontroleerbare neiging tot seks met kinderen en het feitelijk aangaan van deze contacten."
gummie schreef:Maar dan is iedereen het toch nog steeds eens.... namelijk dat het doen ziek is?
SaskiaKa schreef:De officiële definitie, die te vinden is in het handboek voor de psychiaters luidt: "Pedofilie is een als problematisch ervaren oncontroleerbare neiging tot seks met kinderen en het feitelijk aangaan van deze contacten."
newmom schreef:Colorado schreef:Ja, ik ben er echt benieuwd naar. Ik heb namelijk geen idee wat een pedofiel fout zou doen behalve ergens aan denken wat jij 'ziek' vindt.
Het is gewoon niet normaal dat een volwassen persoon fantaseert over seks met een kindje
wat moet ik daar nu nog aan onderbouwen??? het is toch niet normaal of wel dan?
en ik ben er van overtuigd dat er ooit een dag komt dat hij zich vergrijpt, ook al is het meisje 'al' 15 en zag ze er heel volwassen uit.
ik begrijp niet waarom je zelf het antwoord niet bedenken kan na al mijn posts.
maura schreef:De DSM-IV criteria voor pedofilie zijn:
A. Gedurende een periode van ten minste zes maanden recidiverende intense seksueel opwindende fantasieën, seksuele drang of gedragingen met betrekking tot seksuele handelingen met een of meer kinderen in de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
B. De persoon gedraagt zich naar deze aandrang of de drang of fantasieën veroorzaken duidelijk lijden of interpersoonlijke moeilijkheden. C. Betrokkene is ten minste zestien jaar oud en ten minste vijf jaar ouder dan het kind of de kinderen uit criterium A [2].
In 2013 schijnt de DSM-V te verschijnen en daarin zouden de criteria voor pedofilie worden gewijzigd. Tot 1973 stond homofilie ook beschreven in de DSM. Dit handboek is dus niet in steen gehouwen maar ontwikkelt zich met de ontwikkeling van de kennis over menselijk gedrag.
Pauline schreef:Gedachten kun je nooit inpassen in je strafrecht want gedachten zijn nog altijd vrij.
Dat het lastig is, er mee geworsteld wordt heb ik gelezen. Beetje vreemd om daar zo fel op te reageren, ik denk dat ik weet wat het verschil is en waar ik over praat.
Overigens zijn er wel degelijk hulpverleners die mensen leren om te gaan met het gevoel zonder over te gaan op gedrag. En dat lijkt misschien discutabel maar het is nog veel meer discutabel als je overgaat tot handelen in je neiging. En dus heb je een keus in wat je doet met je gevoelens.
Lieffiefi schreef:Die grens ligt voor mij al bij het kijken naar kinderen op een manier waarin onschuldigheid ver te vinden is.