eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:56

Anne_GTI schreef:
cherie78 schreef:
Het enige dat wel zo is, dat een verzekerde geld kan terug krijgen van de verzekeraar.
Ikzelf bv betaal ook het eigen risico, maar heb nog geen zorg etc nodig gehad.
Ik betaal dus ahw vooruit

Verkapte No-claim regeling dus voor het eigen risico. Bijzonder.

De uitvoering lijkt er wel op, maar in dit geval is het toch "eigen geld" wat eerst voorgeschoten wordt.
Behalve in het geval dan, als zorg nodig geweest is.

Dus de verzekerde blijft zich zeer zeker bewust van die kosten van zorg.
Geen zorg nodig gehad, betekent dus volgend jaar (eigen) geld terug

Abiola

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:59

Ik zou daar nooit mee accoord gaan. Volgens mij maken verzekeringsmaatschappijen nog steeds winst. Ik voel er bijzonder weinig voor om ze te spekken met mijn er geld, wat misschien niet opgemaakt gaat worden, of krijg je het met rente terug?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:01

een beetje humor kan geen kwaad maar wat ik om me heen zie de laatste tijd is verre van humor.
zo heb ik een vriendin met man en kind.
ze hebben jarenlang veel ellende gehad met hun kind,echt tot aan de wanhoop toe.
eindelijk na jaren kwamen de artsen achter de oorzaak en begon eindelijk de JUISTE behandeling.
gaat nu erg goed met kind. *\o/* en daarom ook met het hele gezin.
herstel,het ging goed met kind want dankzij alle regeltjes en bezuinigingen kan de behandeling niet voortgezet worden.
er is simpelweg geen geld.....
ik zal doorgeven dat ze GRATIS een gaatjestang mogen lenen voor de broeksriem.....is vast een opluchting voor ze.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:07

Abiola schreef:
Ik zou daar nooit mee accoord gaan. Volgens mij maken verzekeringsmaatschappijen nog steeds winst. Ik voel er bijzonder weinig voor om ze te spekken met mijn er geld, wat misschien niet opgemaakt gaat worden, of krijg je het met rente terug?

Ik denk niet dat er rente vergoed gaat worden.
Maar dat heb ik nog "liever" dan een rekening te krijgen (in het slechtste geval) van 440 euro.

En dat zal volgend jaar dan een rekening kunnen worden van 800 euro

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:09

Een hele kwalijke zaak, maar wat heeft het kindje dan precies wat niet meer verzekerd is? Want op basis van wat je schrijft kan ik geen mening vormen. De gaatjestang was idd een geintje, die is ook gratis ter beschikking :o

Cehrie, ik zet dat centje dan liever op mijn eigen spaarrekening, dan krijg ik wel rente en kan ik de rekening ook betalen als die komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:09

mariska32 schreef:
een beetje humor kan geen kwaad maar wat ik om me heen zie de laatste tijd is verre van humor.
zo heb ik een vriendin met man en kind.
ze hebben jarenlang veel ellende gehad met hun kind,echt tot aan de wanhoop toe.
eindelijk na jaren kwamen de artsen achter de oorzaak en begon eindelijk de JUISTE behandeling.
gaat nu erg goed met kind. *\o/* en daarom ook met het hele gezin.
herstel,het ging goed met kind want dankzij alle regeltjes en bezuinigingen kan de behandeling niet voortgezet worden.
er is simpelweg geen geld.....
ik zal doorgeven dat ze GRATIS een gaatjestang mogen lenen voor de broeksriem.....is vast een opluchting voor ze.

Dan is het waarschijnlijk geen reguliere therapie? Is er geen alternatief?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:33

Abiola schreef:
Een hele kwalijke zaak, maar wat heeft het kindje dan precies wat niet meer verzekerd is? Want op basis van wat je schrijft kan ik geen mening vormen. De gaatjestang was idd een geintje, die is ook gratis ter beschikking :o

Cehrie, ik zet dat centje dan liever op mijn eigen spaarrekening, dan krijg ik wel rente en kan ik de rekening ook betalen als die komt.

Dat is ook een goeie tip voor je tandartsverzekering en voor je paardenverzekering.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:37

Mijn paard is niet verzekerd, dat wat je zelf kunt betalen enzo.. Mijn tanden wel, maar dat komt door mijn goede en dure extra verzekering.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:38

het is gewoon van de zotte,maar het kan altijd erger in usa is het erg gezellig,daar kun je alles zelf dokken.
waar gaat dit heen bah bah.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 01:40

10 jaar geleden... De toenmalige overheid had ALLE problemen opgelost. Er KON geen economische crisis meer ontstaan, het systeem was bedwongen. De beurskoersen gingen door alle daken heen met het tempo van een raket. Lenen? Geen probleem! Hoe meer hoe beter, je werd in het gunstigste geval vreemd aangekeken als je iets meteen helemaal wilde betalen, en in veel gevallen zelfs voor ronduit gestoord uitgemaakt. Want waarom zou je een auto kopen van je eigen centen als je ook kon lenen? En dan nog meer kon kopen, die mooie, luxe computer met alle snufjes die 2 weken later alweer verouderd was, die mooie keuken, die fraaie badkamer... Het kon niet op! Je moest behoorlijk sterk in je schoenen staan om alle hoon te weerstaan als je besloot iets meteen helemaal te kopen en geen afbetalingsregeling/ lening wilde hebben. Hele volksstammen zijn misleid en niet zo zuinig ook.

Natuurlijk, met logisch nadenken kon je heus zelf ook wel bedenken dat je voorgelogen werd. Dat er ooit WEL weer een crisis zou komen. Dat je niet straffeloos eindeloos kan doorlenen zonder daarvoor ooit de rekening gepresenteerd te krijgen. Maar de druk was verdomde groot, niet alleen vanuit de bedrijven maar ook vanuit veel vriendenkringen. Je was immers een dief van je portemonnee als je GEEN tophypotheek nam, als je een huurhuis had was je te stom om voor de duvel te dansen. In de bouwketen werden de beurskoersen nouwlettender gevolgd dan het voetbal, niet overdreven. De beurspagina's gingen eerder rond dan de sportpagina's.

En massa's mensen zijn ervoor gevallen. Stom? Misschien. De druk was heel erg groot, juist onder de lagere inkomens, om vooral de grenzen op te zoeken. Maatschappelijke druk en sociale druk. Probeer dat maar eens te weerstaan als je niet al te sterk in je schoenen staat!

En nu? Nu worden diezelfde mensen die een paar jaar geleden onder ronduit valse voorwendselen een toplening kregen voor ALLES, de rekening gepresenteerd. En ja, ze zijn fout geweest. Ja, ze hebben leningen en hypotheken afgesloten die eigenlijk boven budget lagen, maar er was geen adviseur te bekennen om ze de nadelen ook netjes voor te rekenen. Nu zitten ze met de gebakken peren. Een huis dat ze niet meer kunnen betalen en niet verkocht krijgen, een torenhoge lening voor een auto die geen moer meer waard is, een fraaie keuken maar geen geld om die ook te gebruiken... En krijgen alle hoon over zich heen, dat ze ooit zo stom zijn geweest in die mooie praatjes te geloven die de adviseurs ophingen... Hangen moeten ze, die runden! Want elke 12-jarige had kunnen inzien dat het zo niet kon werken... Waren er maar meer 12-jarigen geweest met echt inzicht in economie dan!

Nu mogen diezelfde mensen weer bloeden voor een zorgverzekering. Een verplichting waar ze niet voor kunnen kiezen, in het gunstigste geval zijn ze een kleine 100 Euro per maand per persoon kwijt. Moet je alleen niet het lef hebben ook nog ziek te worden! Eigen risico! Straffen die hap! Laat maar voelen wat je kost om te bestaan! Wel verdorie, je ademt. Belasting! Je maakt gebruik van het recht (en de plicht!) om zorg af te nemen als je ziek bent. Want als je wel ziek bent en niet voldoende onderneemt om beter te worden (dure behandelingen ondergaan dus als iemand je dat opdraagt) raak je ook je uitkering kwijt. Waarvan je die zorg, die zogenaamd o zo inzichtelijk zou zijn geworden door de openbare declaraties en de DBC's, linksom of rechtsom deels zelf moet opbrengen. Op straffe van boetes, verplichte zorgafname en dus schulden...

En dan heb ik het nog niet over dingen waaraan je zelf geen schuld hebt. Faillissement bedrijf, werkloosheid, geen nieuwe baan kunnen vinden (nee, die liggen namelijk niet voor het oprapen, ook niet op minimumnivo maar da's een mooie fabel om in stand te houden), een keer je maandlasten niet kunnen voldoen en voor je het weet zit je in een diepe put met gladgestreken wanden van marmer, waar niet tegenop te klimmen is. Kan iedereen overkomen, ook diegenen die hier heel hard roepen.

(voor de duidelijkheid, ik was zo'n gestoorde die een huurhuis nam toen ik ook een koophuis had kunnen "nemen", je wilt niet weten waarvoor ik ben uitgemaakt, heb een stokoude auto die ik contant betaald heb en met liefde op de weg hou, heb een computer die ik contant betaald heb, een wasmachine en een magnetron en een stofzuiger en een oude TV met zo'n grote toeter achterop en verder eigenlijk geen luxe. Oja, m'n basgitaar. Ook contant betaald na veel sparen). Ja, ik heb een minimuminkomen, ben al 10 jaar niet op vakantie geweest, nee, ook geen weekendje weg. Heb geen paard, geen luxe-leven en vind wel weer een (compleet legale!) manier.

Maar er zit wel een verschil tussen je hele leven, of in elk geval al jaren lang op minimumnivo leven, en plotseling enorm terugvallen in loon of plotseling enorm stijgende kosten. Omschakeling van denken en doen kost nou eenmaal tijd, verwerking van de nieuwe situatie kost tijd. Dat is menselijk. Tijd die je niet meer krijgt, maar wel nodig hebt, hoewel de een zich sneller aanpast dan de ander.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 02:58

Mooi geschreven mick :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 03:25

Inderdaad :j

Kleine aanvulling, de babyboomers die 'toch geld zat hebben' nou ik heb een aantal ouders om me heen die richting pensioen gaan en zo'n mooie spaar/beleggingsrekenig van bijv. Delta Loyd hadden, zo eentje waar na 10 jaar sparen geen ruk meer van over is, oeps, foutje.
Jeetje wat zijn DIE mensen ongelooflijk DOM geweest zeg dat ze hun ouwe dag op de (naar hun idee) best mogelijke manier wilden verzekeren.

En nog iets. Al die mensen die straks nog véél minder te besteden hebben, de gewone mensen dus. Diezelfde gewone mensen houden wel onze economie draaiende. Ze gaan uit eten (hoe dúrven ze!) en ze kopen spulletjes en kleding en boodschappen (schande, echt een gevulde koelkast is niet nodig :n ) en nog veel vervelender; al deze gewone mensen werken bij gewone bedrijven, die léven van die gewone mensen.
Iets met 'koopkracht'.
Kopen, kopen, wie heeft dat nou nodig in deze tijd :?
En zo gaan de zaken slechter en staan er steeds meer mensen op straat.

En als de economie weer aantrekt dat zijn die 40'ers en 50'ers nog steeds afgeschreven, er staat vast wel weer een nieuwe lichting werkvolk klaar. Desnoods uit verweggistan, welja.
En die 40'ers gezellig met z'n allen in de ww, huis wegbezuinigd en misschien inmiddels wel ziek.
Ow wacht, ik vergeet alleen dat er jaarlijks zo'n 20.000 WAjongers bijkomen. Wordt gezellig druk daar :+

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:11

Toen mijn zwager 25 jaar in dienst was van het ziekenhuis als ic verpleegkundige vroeg een van de managers aan hem wat er in de afgelopen 25 jaar nu het meest veranderd was......
Zijn antwoord: De kleur van de kantine!
En daarmee doelde hij niet op een nieuw verfje maar op het feit dat, toen hij in het ziekenhuis begon de kantine werd bevolkt door verplegend personeel en artsen.
Tegenwoordig loopt er meer NIET verplegend personeel.....maar die eten wel allemaal mee uit de ruif van de zorg.....
Het is dus geen wonder dat de zorg inmiddels onbetaalbaar is geworden.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:37

Nu het eigen risico omhoog vanwegen bezuinigingen, maar als over een paar jaar alles weer beter gaat, gaan die prijzen niet meer omlaag denk ik.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:04

Dat weet ik wel zeker...

Mick75, Nicolletje en woofie hebben het mooi omschreven.
En wat fijn voor sommige mensen in dit topic dat ze nooit fouten maken, dan moet je toch wel een gezegend mens zijn zeg.... BLOEDEN zullen ze, de fouten makers. Hadden ze maar geen fouten moeten maken!!!!
:roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:32

Ik vind het vooral kortzichtig, als je denkt dat ziektes/aandoeningen/blessures altijd te voorkomen zijn en dat behandeling eventueel betaalbaar is, zonder verzekering. Ziektekostenverzekering is alleen mogelijk op solidariteit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:42

Ook ja :j .

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:04

Leuk stukje Mick75, ik mis alleen één ding.....eigen verantwoordelijkheid ;-)
Want, die heeft iedereen, iq van 100 of van 180, maatschappelijk geïndoctrineerd of niet en Nederlanders zijn er over het algemeen erg goed in die verantwoordelijkheid af te schuiven op alles en iedereen en dan met name op politiek Den Haag.
En zolang ze dat blijven doen, blijven ze de Henk en Ingrid, blijven ze sappelen, blijven ze klagen en blijven ze afhankelijk van NL BV.
Praktisch iedereen hier in het topic die een grote mond heeft over de verhoging van het ER neemt niet zelf het heft in handen, en blijft dus in hetzelfde kringetje doorgaan.
Nou, maak je borst maar nat....dit is pas het begin van alle bezuinigingen, er komen er nog véél meer ;-)

Overigens kreeg ik gisteren een pb van iemand hier uit het topic die aangaf niet uit haar huidige situatie te kunnen komen en mijn posten aanvallend vond overkomen.
Op mijn vraag waarom ze dan niet gewoon full time ging werken gaf ze aan dat ze een kind had en niet meer dan 20 upw wou draaien, mijn antwoord was: je WILT dus niet uit je huidige situatie komen, je KUNT het wel ;-)
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn ouders vroeger beide full time hebben gewerkt, ze hebben mij een wezenlijke les meegegeven in mijn leven waardoor ik nu koste wat kost zelfstandig en succesvol wil zijn en ja, dat brengt soms offers met zich mee maar ook zodanig veel plezier en zorgeloosheid dat ik dat never nooit meer kwijt wil.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:08

Wildgirl schreef:
Praktisch iedereen hier in het topic die een grote mond heeft over de verhoging van het ER neemt niet zelf het heft in handen, en blijft dus in hetzelfde kringetje doorgaan.

Wat voor heft had je in gedachten? Revolutie? Dat is een overweging.

Citaat:
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn ouders vroeger beide full time hebben gewerkt, ze hebben mij een wezenlijke les meegegeven in mijn leven waardoor ik nu koste wat kost zelfstandig en succesvol wil zijn

Tsja. Er zijn mensen die zeggen dat te weinig ouderlijke aandacht problemen geeft op gebied van empathie.

Citaat:
en ja, dat brengt soms offers met zich mee maar ook zodanig veel plezier en zorgeloosheid dat ik dat never nooit meer kwijt wil.

En welke offers maken dat je geneest van een chronische ziekte, met name als je de behandeling niet meer op kunt brengen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:16

@Shadow, het heft om de verantwoordelijkheid van je eigen leven in je eigen handen te nemen en niet bang te zijn dat ze vies worden ;-) Andere keuzes maken, je leven eens goed bekijken, dingen wellicht veranderen!
Ik heb zeker geen tekort aan empathie, zoals ik al aangaf, ik betaal graag mee maar wél onder de juiste voorwaarden, dus niet voor mijn dealende,uitkeringtrekkende buurman. Sterker nog, ik probeer een aantal uurtjes in de week vrijwilligerswerk te doen, ondanks mijn drukke baan en leven....
Ik bedoelde offers maken meer in de zin van bepaalde dingen laten of uitstellen omdat ik ze me niet kan permitteren, zo heb ik bijvoorbeeld geen rijpaard meer omdat ik dat qua tijd gewoon niet red, heel jammer want ik mis het rijden best....in plaats daarvan heb ik nu shetlanders, die minder tijd vragen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:21

Wildgirl schreef:
Overigens kreeg ik gisteren een pb van iemand hier uit het topic die aangaf niet uit haar huidige situatie te kunnen komen en mijn posten aanvallend vond overkomen.
Op mijn vraag waarom ze dan niet gewoon full time ging werken gaf ze aan dat ze een kind had en niet meer dan 20 upw wou draaien, mijn antwoord was: je WILT dus niet uit je huidige situatie komen, je KUNT het wel ;-)
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn ouders vroeger beide full time hebben gewerkt, ze hebben mij een wezenlijke les meegegeven in mijn leven waardoor ik nu koste wat kost zelfstandig en succesvol wil zijn en ja, dat brengt soms offers met zich mee maar ook zodanig veel plezier en zorgeloosheid dat ik dat never nooit meer kwijt wil.

o en waar word dat kind gelaten dan? Je weet ook dat je zeker 60% tot 80% van je salaris naar kdv brengt?
En de opvoeding van dat kind? Ook maar over laten aan kdv dan? Tenslotte is mama pas om 18.00 klaar met werken en gaat een kind al om 19.00-19.30 te bed

Ik vind echt dat jij een stukje realiteit mist, en nu na het lezen van je laatste stukje tekst,vind ik dat zo gek niet meer.......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:22

Wildgirl,
Ik kan wel begrijpen, dat sommigen jouw posten aanvallend en verwijtend vinden.
Ik ben ook geen voorstander van beide ouders fulltime werken, omdat ik vind dat kinderen aandacht en begeleiding van één van de ouders nodig heeft, maar ik vind vooral dat iedereen vrij moet zijn in die keuze, maar dat is nogal offtopic.
Ik werk 3 dagen per week (en nog wat uurtjes vanuit huis) en dat vind ik genoeg. Nu hebben wij een goed gezinsinkomen en geen financiële problemen, maar ik kan mij wel inleven, dat er mensen zijn, voor wie dat niet geldt en de situaties ineens kunnen veranderen, soms zonder dat je daar iets aan kan doen, niet alles in deze wereld kan je door je verantwoordelijkheid te nemen, oplossen. Was het maar allemaal zo gemakkelijk, dan waren een hoop (financiële) proplemen zo opgelost.
Je kan werkeloos worden doordat het bedrijf failliet gaat, arbeidsongeschikt door ziekte worden, scheiden en je huis niet kunnen verkopen.
Ik vind wel, dat de laatste jaren in Nederland, de solidariteit behoorlijk achteruit gaat. Jammer, want al heb je het nu nog zo goed, het tij kan snel verkeren en dan kan je nog weleens heel blij zijn, dat sommige zaken in Nederland gebaseerd en geregeld zijn op basis van solidariteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:25

Wildgirl schreef:
@Shadow, het heft om de verantwoordelijkheid van je eigen leven in je eigen handen te nemen en niet bang te zijn dat ze vies worden ;-) Andere keuzes maken, je leven eens goed bekijken, dingen wellicht veranderen!

Weet ik niet, hoe genees je daar chronische ziekten mee (aangeboren hartafwijkingen, schizofrenie, epilepsie, nieraandoeningen, dat soort dingen)?

Citaat:
Ik bedoelde offers maken meer in de zin van bepaalde dingen laten of uitstellen omdat ik ze me niet kan permitteren, zo heb ik bijvoorbeeld geen rijpaard meer omdat ik dat qua tijd gewoon niet red, heel jammer want ik mis het rijden best....in plaats daarvan heb ik nu shetlanders, die minder tijd vragen!

Nou, dat zal voorwaar geen gemakkelijk offer zijn geweest! Ik begrijp dat je vanuit je eigen ervaring best kunt relateren aan mensen die voor de keuze gesteld worden of ze bezuinigen op eten of medicijnen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:35

@Ojajoh, het kind in kwestie was 10, gaat gewoon naar school maarja, overblijven en 2 of 3 daagjes naar de bso kan natuurlijk niet ;-)
Ik mis geen realiteit, ik maak keuzes, liever kinderloos en financieel op rozen dan een kind en financiele onzekerheid.
Ik héb ook de andere kant mee mogen maken, ik heb een jaar van 750 euro per maand moeten leven, ik wéét dus wat het is om 4 dagen oud brood te eten en niet naar de kapper te kunnen omdat het geld simpelweg op is.
Maar na ruim 6 maanden zo geleefd te hebben, reden waarom is aanvraagbaar per pb, besloot ik dat dit niet was wat ik wou en heb ik me zo ongelofelijk hard omhoog geknokt....en dat is gelukt!
Mijn vader zei altijd: Je zit nu in een situatie die leefbaar is maar, maakt het je ook gelukkig? Nee, doe er dan wat aan, ja, hou dan op met klagen!

@Electra, ik snap heel goed dat er ouders zijn die liever wat minder werken, dat is natuurlijk het droomscenario maar..niet voor iedereen weggelegd op het moment dat het kind er eenmaal is.
Daarom zeg ik op dat moment, kijk naar je leven en neem de verantwoordelijkheid en ja dat is zuur, maar soms wel noodzakelijk om je kop boven water te houden.
Ik zou serieus slapenloze nachten krijgen als ik geen 400 euro op een spaarrekening kon hebben staan en mezelf scheef aankijken als dat wel zou kunnen door meer te gaan werken terwijl ik dat niet deed.

@Shadow, ik heb het in geen enkele post gehad over aangeboren medische problemen, die betrek jij er nu bij, uiteraard sta ik daarin niet op dezelfde lijn. Ik heb het over de mensen die niet ziek zijn, maar ook geen keuzes durven maken, alles willen hebben en uiteindelijk in de goot belanden en gaan lopen schreeuwen tegen de overheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:43

Wildgirl schreef:
@Shadow, ik heb het in geen enkele post gehad over aangeboren medische problemen, die betrek jij er nu bij, uiteraard sta ik daarin niet op dezelfde lijn. Ik heb het over de mensen die niet ziek zijn, maar ook geen keuzes durven maken, alles willen hebben en uiteindelijk in de goot belanden en gaan lopen schreeuwen tegen de overheid.

Maar het topic gaat dus over het verdubbel van het eigen risico en hoe dat de chronisch zieken onevenredig hard raakt. En een deel van die chronisch zieken heeft al pech, omdat ze vanwege hun ziekte al in de lagere inkomensgroepen zitten. (Niet allemaal - maar in een boel situaties kan een chronische ziekte het onmogelijk maken om fulltime / hoger niveau werk aan te kunnen.)