Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Ieder mens mag zijn/ haar mening hebben, lijkt me beter om het niet persoonlijk te maken. Als juliamaria er zo over denkt, moet dat kunnen, toch? Ik denk dat het, wellicht vanuit eigen ervaringen, zwaarder wordt opgevat dan het bedoeld is. We hoeven elkaar niet te overtuigen volgens mij. Maar dat is mijn mening.
JuliaMaria schreef:Zware opmerking misschien, maar het is aan de ouders om een kind autonoom te laten worden. En nee dat kan een kind van 13 nog niet zijn, en wie weet waren er beperkingen in het spel, maar ouders kunnen er zeker wel grote stappen in maken waardoor een kind niet meer kwetsbaar is voor zulke lijstjes/opmerkingen/etc.
Als je het mij vraagt liggen de wortels van dit soort problemen bij kinderen bij de ouders... Die horen goed te kunnen anticiperen op het karakter en de leefomgeving van hun kind, maar ja er zijn helaas maar weinig ouders die zich daar actief mee bezig houden..
horzlover schreef:Als een kind zelfmoord pleegt mede door pesten kunnen die ouders er werkelijk niets aan doen.
Het kind wordt dan zo gepest dat het het leven zat is. op het moment dat het kind op zo een lijst staat kan dat best de druppel zijn.
Die ouders kan niets worden verweten de pesters wel. Ik hoop dat ze zich goed schuldig voelen en er hun leven lang last van hebben
ruitje schreef:horzlover schreef:Als een kind zelfmoord pleegt mede door pesten kunnen die ouders er werkelijk niets aan doen.
Het kind wordt dan zo gepest dat het het leven zat is. op het moment dat het kind op zo een lijst staat kan dat best de druppel zijn.
Die ouders kan niets worden verweten de pesters wel. Ik hoop dat ze zich goed schuldig voelen en er hun leven lang last van hebben
Dat hoop ik niet, ik denk dat alle kinderen die ook maar een half verkeerd woord hebben gezegd het op dit moment erg genoeg hebben... Dat zijn ook maar kinderen.
Heino schreef:Ik denk JuliaMaria's uitspraak zo via internet heel wat anders (harder) overkomt dan ze het bedoeld heeft. Als ik het wat nuanceer kan ik me namelijk wel in haar uitspraak vinden. Ik werk ook met kinderen ("normale kinderen" en kinderen met psychiatrische problemen) en ik durf zeker te stellen dat een deel van de klachten die kinderen hebben sterk kunnen verminderen/overgaan wanneer hun ouders eens echt gaan opvoeden.
StefenYnia schreef:Dat is nogsteeds een ander verhaal. Je bent intensief (neem ik aan) met die kinderen bezig, kent de leefsituatie, en de ouders waarschijnlijk ook. Ik zeg niet dat het 'nooit' de ouders zijn. Ik zeg dat het een uitspraak is die je niet KAN maken, zonder alle facetten van het verhaal te kennen. Dat maakt het dan gewoonweg kwetsend.
JuliaMaria schreef:StefenYnia: Sneu dat je het zo persoonlijk maakt door mijn profiel er bij te betrekken, echt. Daarnaast trek je het je denk ik veel te persoonlijk aan..
JuliaMaria schreef:Hele algemene opmerking, heb het niet specifiek over deze meid en haar ouders maar neem haar als voorbeeld.